Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 28.1.2019  21:59

    Geniální pocitová jednohubka, na které je nejlepší její bezprostřednost a schopnost vykreslit nechutný puberťáky přesně takový, jací jsou, bez směšných pokusů o umělecký, intelektuální, morální či jiný přesah, a naprosto bez politické, genderové a jiné korektnosti, na kterou se tehdy ještě sralo. Ve filmu není jediná vyloženě kladná nebo záporná postava, výjimku představuje úplná píča, připoutaná na vozíčku. Celým filmem skvěle prostupuje takový ten skandinávský severský bezútěšný kopr, podpořený koukáním na ukázkově vyzevlené rodiče, kterými budou za 20 let oni sami. Ve filmu se ve velkém žvástá o tom, kdo se kam chystá a kdo kým bude, jenže výsledkem je ve výsledku hovno, což přesně odpovídá puberťákům... Byli jsme to samý... Jinak já si 20 roků myslel, že film se jmenuje Šukání Amal (= dívčí jméno, asi cosi jako Amálka), nebo alternativně Zkurvená Amal, až teď se dovim, že Amal je město, kde se to ještě ke všemu ani nenatáčelo :-)

    • 26.1.2019  17:27

    The Big Short, opět obskurně přeložený do češtiny, je pravděpodobně nejlepší film, který jsem za posledních 10 let viděl, na ČSFD podhodnocený v přímé úměře k nepochopení a zmatení nad obsahem, který kulometnou rychlostí hustí do průměrného (českého) diváka průměrné inteligence a podprůměrného finančního vzdělání. Prakticky všichni herci jsou zde excelentní, od vyzrálého Pitta nebo Marisy Tomei jsem to očekával, ale přidali se i méně pravděpodobní Gosling s Carellem a jako víno zrající Christian Bale, který z mého pohledu vyrůstá z estrádních, popcornových druhořadých rolí typu Batmani... Opravdu skvostné a relativně obsáhlé dílo, natočené s fantastickou lehkostí (talent neochčiješ), od druhého shlédnutí mi film připadá příliš krátký. Každá druhá scéna je geniální, z filmu bych i přes 130min stopáž nevyndal nic. Je sice pravděpodobně dalek věrného zpracování tematiky hypoteční krize (ve 2 hodinové kinoverzi ani nemůže), ale satiricky a komendiálně je geniální. Skvěle ho v recenzi popsal Fuka na fffilmu - přečtěte si. _____ Q: kdopak zacáluje příští krizi? A: typicky divák, který ohodnotil za 3 a méně hvězdiček.

    • 29.12.2018  17:32

    Kurevsky hustá demonstrace neregulovaného ryzího kapitalismu, natažená do osmi rozmáchlých, smysluplně propletených kapitol, s určitou charakteristickou příměsí americké teatrálnosti, zdlouhavosti a veledůležitosti - The men who built America... all with European roots and some of them European-born :) :) :)

    • 14.12.2018  01:40
    Volyň (2016)
    *****

    Film z cyklu Festival otrlého diváka. Neměl by se na něj dívat nikdo, kdo nemá z hlediska naturalismu natrénováno na Gibsonovi nebo úchylech typu Pasolini nebo Zahler. Možná bych se nebál postupně začít u podobného snímku Idi i smotri (který mi přišel méně šílený, než Volyň). _____ Film nemá nic společného se slaďoučkýma a směšnýma hollywoodskýma filmama emerickou optikou o východní frontě či partyzánech, funguje jako reálná sonda do života v podstatě i našich předků. Natočil jej Polák a na Ukrajině je dodnes zakázán (no comment), a já jsem velmi rád, že mezi ČR a Ukrajinou je dlouhý špunt jménem Slovensko (kterého, protože spolu máme "dospělý" vztah na úrovni, naopak velmi lituji). Jedná se o "válečnou road movie" matky, za kterou se postupně batolí až capká malé děcko (které postupně přijde o 1 vlastního a 2 nevlastní otce, aniž by bylo z filmu zcela jasné, kdo je biologickým otcem). _____ Matka předčasně dospívá z naivní blbky, protože se v krátkém časovém úseku musí vyrovnat s: majetkovým sňatkem, nacisty (ti jsou poměrně v pohodě, protože jejich zabíjení má řád, je předvídatelné a nemučí), bolševiky (+rozkulačení), banderovci. Počet žijících lidí v sociálním kruhu rodiny se s postupem války stále zmenšuje až nakonec není kam utíkat. _____ Film je ukázkovým mementem, proč na pořádně nevymezeném prostoru nemůže dlouhodobě pospolu žít více odlišných národností a kultur vzájemně velmi dlouho znesvářených. Z pouhých komentářů pod trailerem na Youtube navíc zřetelně vyplývá, že máme možná za sebou jen poločas, protože se ten problém bude velmi pravděpodobně "řešit" v příští válce (která určitě přijde), tedy v nejbližším období chaosu a bezpráví. _____ Přitom je to jen pár hodin cesty autem, velmi znepokojivé. Posledních 30 minut filmu je naprostý zmar a maras, podpořený fakt obskurními ambienty.

    • 26.11.2018  01:42
    Inkognito (1995)
    *****

    Average fucking John my ass. Mladý a neklidný policajt až po uši v hovnech soukolí očekávaného společenského vývoje (mrd, svatba, dítě, první povýšení, první dovča v Brajtnu, druhé dítě, druhé povýšení, třetí dítě, na druhou dovču v Brajtnu z důvodu vysokého počtu naplozených dětí už nezbylo, třetí až n-té povýšení, x-té dítě... nebo, lakonicky jen mrd -> smrt), dostává spolu s partou o něco méně divokých kumpánů "nepříliš koncepční" životňák vmísit se mezi hools. Následuje klasický rozklad osobnosti & ztráta identity (avšak mistrně zahraná), podpořená "tendenčním" chováním některých poldů na stadionech (ale to už vidíme z pohledu chuligána), nedostatečným pochopením situace těch, kteří tam ty kluky poslali, a nakonec naprosto necitlivým a riskantním stažením z terénu (které jsem nepochopil). Reece Dinsdale se za 107 minut zvládne proměnit z policajta na sympatického, byť strašně kolektivuchtivého, rebela, aby záhy skončil jako nechutná vyholená fuck this, fuck that bestie. Skoro všechny chuligánský filmy jsou dobře nebo dokonce skvěle zahraný, asi proto, že je na čem se vyřádit, ale tento film podle mně vystihuje tu atmosféru kolem fotbalu asi nejlíp, co jsem viděl. Naprosto vůbec mi proto nevadilo, že film technicky vypadá jako nízkorozpočťák ze 70.-80. let. P.S. ty scény, kdy čtyři (snad ještě stále) policajti několikrát zůstanou pohromadě sami a nenápadně si přiznají, že tohle jsou TY dny jejich životů, že myslí jen na TO, jsou geniální a mrazící... jenže vše za tím je už bod, kde to nevyhnutelně končí průserem. P.P.S. vůbec nechápu ty kecy z diskuzí na ČSFD, že je to jen poplatná na ruku jdoucí sračka objednaná vládou či hocičo. Podle mně ten film v prvé řadě funguje jako obžaloba policajtskýho systému a až potom jako obžaloba rowdies (jak známo, rowdie-filmy mívají tak nějak opačný efekt na mladistvé, než by bylo kýženo).

    • 22.10.2018  02:50
    Blok 99 (2017)
    ****

    Bolavou patou prošlápnutý lidský ciferník, ukopnutá hlava která původně patřila úplnému kokotovi ledabyle se kutálející do hajzlu, pazury polámané na volný způsob a závěr filmu nejvíc bez keců od Giganta Shaolinu. I am over-fucking-whelmed ! Film je sice věrohodnostně klasicky úplná pičovina, ale má přesně tu atmosféru, kterou má mít, atmosféru pobytu v místě ke zgrcání.

    • 13.9.2018  02:18

    Stejne jako treba Lovec jelenu zvlastne rozseknuty film, kdy kazda polovina zacina bzundou a konci katarzi (hlavne uplny konec filmu). Musim rict ze pohled na film po 30ce:) po opakovanem shlednuti se velmi odlisil od toho, ktery jsem si utvoril nekdy ve dvaceti. Mimo jine po velmi zajimave navsteve (severniho) Vietnamu, kde clovek i mnoho let od konce valky chte nechte podlehne zcela novemu nahledu na vec, konkretne na veci, ktere se ve filmu deji. Hodne jsem po skonceni take uvazoval nad postavami a jejich vztahy, coz je dost paradoxni, protoze se film interakci protagonistu podle mne (zamerne?) venuje zcela nedostatecne a jednotlivy vojaky jsem si vicemene pamatoval z kultovnich gagu (me sucky sucky, cerny beaucomp kokot, a walk-the-walk sceny), kteri casto dojdou k fakt hloupy smrti viz legendarne odporny konec filmu (byt castecne za umeleckych manyru ala Coppola). Ackoliv mam stale podezreni, ze Kubrick neumel tocit valecny (akcni) sceny, v tomto filmu to, a nevim, jak to dokazal, ze to funguje, obesel tak, ze to vubec nevadi. Pred cca 10ti lety jsem mel logicky mnohem radeji Apokalypsu, protoze probirala tema silenstvi za zvuku Doors a jeji presah byl castecne videt v mych oblibenych hernich seriich Fallout (Van Buren) a Far Cry, ktere se mistama v Apokalypse inspirovaly, ci Cetu, kde Doors samozrejme hrali taky (a Stone je s nimi jak znamo slusne provazan) a navic se v ni realne valcilo, ale dnes mam skoro radeji tenhle divnej film.

    • 18.5.2018  12:41

    Dokument je naprosto skvostný, k problematice nájezdů: Gretzky (37letý) rozhodně nebyl žádný spasitel ani expert na nájezdy, ty se nejezdí podle toho, jak je kdo slavnej, ani že jeho gólový statistiky vypadají jako nápor od začátku do konce (naprostou většinu gólů dal Wayne v superútočném Edmontonu hluboko v 80. letech, a to většinou stylem, irelevantním pro výběr v nájezdech... jinými slovy, Gretzky nebyl střelec :). On ve své knize (té co vyšla kolem r. 1990) dokonce píše, že ho v tom na charitativních turnájcích, benefičních pičovinkách apod. porazil kde kdo, dokonce je prohrál s "nějakým knězem". Nájezd by rozhodně měl jet Lemieux (geniální střelec, rok předtím docela impulzivně skončil), Sakic (který myslím nedohrál nebo nehrál), či Recchi, o kterém sám mluvil Hašek; ale ne Gretz. Právě z Haškova popisu (kniha Chytám svůj život), který má z logiky k věci k tématu asi nejvíce co říci, zajeli Fleury s Neiuwendykem a Shanahanem průměrné nájezdy (Hašek je de facto dostal do pozice, kde je chtěl mít, o zbytek už se postarala jeho brilantní brankářská technika), vysoko naopak zhodnotil Bourqueův nájezd (dobový mistr terčů na all-star games), který trefil sice pomalu, ale jako obvykle naprosto přesně, Haška však zachránil fakt, že výstroj gólmanů tou dobou již utěšeně bobtnala (což se začalo posléze řešit), takže to vykryl nějakou výstelkou na rameni. No a Lindros Haška va podstatě překonal... Jinak dokument podle mně správně nechává Kanaďany retrospektivně poukázat na to, že netýmové ("po Evropsku individuální) rozhodování v nájezdech je, samozřejmě spolu s velkým ledem jak na Vítkovicích, z jejich pohledu tak trochu pojeb. Pamětníci na druhou stranu vědí, že toto je nepřesné. Např. na Canada Cupu 1987 se rozhodovalo ve vyčerpávajících overtimech (prodlouženích pod systémem náhlé smrti), což pro změnu neuměli Rusové, jak ostatně napsal Wayne ve své knize, "věděli jsme, že pokud Rusy dostaneme do prodložení, tak vyhrajeme, protože jejich systém to nezná." Tudíž jsme víceméně skončili u krátkozrakých výmluv :) Btw Patera (pan nahrávač) podle Haška také neměl jet a podle toho se s tím nájezdem Pavel také popasoval... Jinak Kanada & USA byla v té době v asi největším výkonnostním "dipu" vůči evropským soupeřům a neúspěch na OH nebyl náhodný a rozhodně nevzešel z nějaké banální chyby v nájezdech, NHL byla dlouhodobě flůdována Evropany (hlavně Rusáky, Čechy a Švédy), kdy postupně přejímala moderní evropský styl hokeje, načež jej zdokonalila a stala se opět téměř neporazitelnou (viz situace 2018), osobně tyhle "staré kanadské hrdiny z Nagana" pokládám za cosi jako poslední oldschool kanadskou generaci (pochopitelně až na výjimky, Gretzky & Oilers hráli v podstatě evropsky už před 15-20 lety).

    • 18.5.2018  11:57

    Jen technická poznámka: filmy o něčem tak divně odlišném, jako je Homo sapiens fotografiensis, by neměl nikdy otitulkovat normál, jehož ego a úsudek dosud nemá pevných hranic. Glosy typu "foť všechno krátkou čočkou" by fotograf samozřejmě nikdy neřekl, páč je to, jak jednou řekl komplexní velikán Jára Cimrman, kravina. Film samotný otevírá poměrně zajímavé morální otázky...

    • 18.5.2018  11:48
    Lucky Louie (TV seriál) (2006)
    ****

    Až nebezpečně chytlavá sockózní a zevlácká atmosféra, postavená na nekorektním, chlupatokošilatém humoru, ale celkově je to tak za 3,5*. Některé lepší díly, s jejichž dílčím hodnócem se odmítám drbat, jako zpověď, nebo ten o výchově děcka, co se vymklo jako kotníček nagelovaného fotbalisty, jsou v podstatě jeden velký nekončící gag, jiné (Kim se stěhuje) pro změnu úspěšně hledají nové dno trapnosti a nudy, tedy zhruba něco jako některé pozdní díly Přátel... No a některé, jako od pizze krabice, lavírují někde mezi...

    • 12.2.2018  11:33

    Jelikož jsem poprvé četl knížku snad ve 12 letech, nemám ani páru, do jaké míry je tahle nová adaptace pro nezaujatého diváka funkční nebo předvídatelná. Z toho, jak Poirot dedukuje věci kulometnou palbou a rozdrtí asi tisíc lží za minutu, mně přišlo, že způsob a motiv vraždy je úplně jasnej. Žádný velký majstrštyk to teda nebyl, ačkoli se na to docela dobře koukalo. Co by na zaláskovaného, sebestředného a vysynchronizovanéhoo obsendantně-kompulzivního Poirota asi řekla Agáta, kdyby žila.

    • 14.10.2017  23:54

    Tak tomuhle filmu jsem se vyhýbal zhruba od roku 2004, kdy jsem jej na DVD čmajzl fotrovi kamarádky Petry, za kterou jsem za časů studia SŠ občasně chodil zevlovat, ale spojení Cruise, Hollywood a velkofilm mě stabilně odrazovalo. (Paradoxně jsem zejména v letech 2006-2010 viděl enormní množství bezvýznamných, zapomenutých chujovin.) Po 13ti letech musím zkonstatovat, že je to úžasný a pozoruhodný film :-) s totožnými klady, ale i nešvary, jako jiné filmy z kategorie kvalitní celovečerní drahý doják - Poslední mohykán, Braveheart, Gladiátor, Tanec s vlky... První zhruba třetina filmu je z říše snů. Pak jsem to někde kolem přepadového pogromu v samurajské vesničce pauznul a šel se rozběhat a poté, dle mého názoru, Poslední samuraj značně zpatetičněl. Pasáž točící se kolem osvobozování samurajského führera je pak vyloženě nešťastná, avšak závěr je opět mistrný. Tento film podnítil můj zájem o googlení japonské historie, jakožto i jiných, prý reálnějších, Japan-made samurajských filmů, dokonce i slzu na levém reflektoru musel jsem řešiti, když, SPOILER JAK KRÁVA, Algren - klasický mámvpičistický viděl/konal-jsem-mnoho-hnusu-ať-si-mne-smrť-najde charakter ala Ten co tančí s vlky, které se snad nikdy neohrajou, Cruisem dobře zahraný - coby černá ovce a celoživotní nesamuraj podával tomu patentovi na rozum legendární samurajský meč... Tyhle velký smutný konce společenstev jsou vážně vděčný téma pro filmaře...

    • 18.9.2017  12:35

    Je to sice přitažený za vlasy a stane se tam na pětníku trochu moc náhod, film se nicméně opírá o velmi kvalitní herecké výkny - drakonicky hajlující Ian McKellen nazi-gandalf-the-grey coby nepřevychovatelný staronacista, nebožtík Brad Renfro v roli frackovitého chytrého citově plochého puberťáka, a v neposlední řadě David Schwimmer v další krásné roli nerespektovaného asiteplého mamlasa, které mu tak jdou :-) Když se k tomu přidá schopnej režisér a chytrá a pravděpodobně skvělá Kingova předloha, je z toho dobrá podívaná.

    • 16.9.2017  21:13

    Co jsem to, u sta otevřených hrudních košíčků, zase viděl za nealienózní digitální cypovinu? Ohavnost! Blasfémie! Nactiutrhání! Čarodějnictví! Alienismus! Letos je to přesně devatenáct let, co jsem ze svého astmatického výstelku pod rodinný obývákovým stolečkem uzřel prvního Vetřelca, který byl pro změnu přesně devatenáct let stár, ohryzával nervama těsně polistopadový nevalný televizor značky Daewoo a košilatě přemýšlel nad pánevní oblastí Sigourney Weaver, a od té doby se neurodil žádný pořádný vetřelec - enem chujoviny! (Konec grcání nostalgických výronů pozitivně selektivní paměti.) _____ Hýřivý Covenant je samozřejmě efektně natočen a snaží se být dějově vícevrstevnatý, jestliže ale po place běhají (a zejména umírají) nezajímavě napsané a většinou i zahrané postavy, pak má film problém. Stejně jako jinak slušný letošní Life všemožně oživuje nápady a leckdy i celé scény z předchozích kvalitních vetřelců (čímž pochopitelně nemyslím všechny ty komiksové pubertální potraty kolem roku 2005) a podobně jako v Life vypadá posádka "top astronautů on a mission" asi jako výběr top intelektuálů ve filmu Absurdistán. Katherine Waterston je navíc hrozně antisexy :-) a za Sigourney Weaver - etalonem ženských "look sexy & kick some asses" hrdinek - herecky a charismaticky zlehýnka zaostává. Část posádky člověk rozezná teprve až když je něco pokouše nebo rovnou sní ("wow, tenhle týpek tam byl taky?") - žádnou Vasquez či Hudsona zde nehledejte. _____ Zdaleka nejlepší "alienismus", co jsem absolvoval, je tak zhruba od Vetřelce 3 videohra Alien: Isolation, která má tíživější atmosféru, velmi dobrou heroine (A. Ripley), lépe napsané postavy a přes až přehnanou úctu k látce & mnohé kopírování působí koherentněji a realističtěji. Paradoxně to vypadá, že na dvojku už jaksi nebudou krejcary, což zřejmě nebude významný problém Ridleyho ansámblu...

    • 11.9.2017  21:15
    Armadillo (2010)
    ****

    Snímek, kde kameraman nesleduje na pětatřicátou klapku umělecké zájmy pintlich režiséra v křesílku opodál, nýbrž sleduje, aby primárně nedostal hedku od talibánce, bude asi vypadat trochu jinak, že? Armadillo je tak syrové, neučesané a nevypointované, že vysvětlí obsah hlášky "ty se asi moc díváš na americké filmy" lépe než tisíc slov. Armadillo má nulové umělecké, kreativní a morální vize, jediný záchvat občasné kreativity jsem zastihl ve střihu, na který měl kolega kameraman bratru více klidu. Často je všední a nudný, asi jako pobyt v zachlustané pouštní základně. V Armadillu nikdo neřeší žádné cool situace, nesype z rukávu žádné cool hlášky, u kterých předtím tucet lidí ze štábu řešil, jestli budou správně artikulovány a dost cool. Hudba je naflákána dost záhadně. Mrtví talibánci vypadají nervózní low-res kamerou jako beztvará hromda sraček, že to nikdy ani deset Spielbergů takhle odporně nenaaranžuje. Nejsou to pro mně žádný životňáky, ale vážím si - snad z logiky, že jich fakt moc neni - všech komorních válečných filmů, kde se podrobně řeší každá možnost smrti, každý zdánlivě bezvýznamný, ale optikou jednotlivce pro někoho zásadní, krok, jako to ukazuje třeba Umírání za dlouhého dne, nebo zdařilé vykreslení frustrace v logicky trochu nudném Jarhead, a myslím si, že úžasně daleko k jádru pudla zašel v deseti hodinách fanastický Band of Brothers, jenže jsou věci, které se filmem prostě ochcat nedají (70%).

    • 2.9.2017  13:25

    Překvapilo mně, jak (ne)málo si z puberty na první X Meny pamatuju. Aljaška. Kosa jak z nosa. Wolverine jede někam zavřenej v kufru. Partie nudných šachů v bílý místnosti. Někdo became Magneto! Po 17 letech tu máme hrdiny v poněkud dědkoidním podání. Bez pořádný generační obměny není pořádnej konec! (Nevěřím, že tohle by byl konec.) Ještě něco, kluci. Bylo to dojemný.

    • 2.5.2017  02:01

    Alerta, alerta, spoiler-fascista! Sexy čarodka s chlupatou frndou se záhadně vyspawnuje do 21. století, aby robila lidem, co se s ní nepářou a klidně ji rozpářou, problémy jak cyp. Od začátku bylo jasné, že nevyholená kočka s vosím pasem asi nebude žádné moderní děvče :-) První racionální přízemní půlka, kdy se řeší "co to kurwa jest", popř. "co prozradí vnitřnosti", jednoznačně lepší, já moc nežeru takové ty horory, kdy se vědecky pojatý horor na pětníku změní v céčkovou paranormální chujovinu, triky jako oheň, nebo otevřená Janička, a teď opravdu nemluvim o její frendly povaze, ba ani přístup děvčete k mužskému plemeni nedostává se na přetřes, vypadají jakoby také přišly ze 17. století. Na druhou stranu práce se světly a stíny je velmi dobrá, celkově jde o takový čtyřhvězdý v klidu horůrek, co ve vás probudí cinefila, nekrofila, úchyla a amatérského vymítače ďábla...

    • 24.3.2017  01:28
    Legenda 17 (2013)
    ***

    Ruská pohádka o hokeji a mimo jiné také o Kanaďanech stejně naivní, tendenční a všeobecně křivá jak möbiova páska, zhruba jako když Kanaďani nebo Američani kroutí hokejový filmy, kde vystupujou Rusové, akorát s pro mně o něco více exotickým aromatem ruského klišé. Kurva, tohle bylo místama jako koukat na vrcholové masité "perly" reálného socialismu typu Kapitán šťastné štiky, nebo Taktický útok - na ledě! Jelikož hokej polarizuje, v obdobné kvalitě se pak logicky nejsou místní komentáře... Lidi by si jednou provždy měli racionálně uvědomit, že volit mezi Kanadou a SSSR je jako tahat sirky mezi Adolfem a Josifem, jedni se z gentlemanů jen co varhany poprvé zahrály proměňovali v prasátečka na bruslích, zatímco druzí dřeli do úmoru na báze, kde vesměs ideově věrni bruslili dopředu na gumě přivázané k mantinelu a při prohře s Kanaďany, nedej bože okupovanci, div že nešli kutat černý uhel do gulagu, nuž, vyberte si mezi takto sympatickými variantami. Summit Series 1972 není jenom obskurní výhra Kanady, Hendersenovo golaso, nebo Charlamov Inzulinkem přeražený vejpůl, ale hlavně velká prohra Kanady, která ztratila punc neporazitelného týmu, do kteréžto situace se již nikdy nevrátila, pravděpodobně nevrátí a který, naprosto logicky, musela jednou ztratit. Protože ovšem v hokeji vidím dál, než co dávají v 19:50 v šotech na TV H@vna, protože jsem pod sračkoidní mlhou selektivní paměti nevytlačil, co např. udělal Kasparaitis Lindrosovi, Obr několika českým hráčům na MS 2010 apod., naprosto odmítám plně skočit na tento směšný rudověrný tendenční kus špeku - oboustranně... Z většiny poutavý film o poutavém hráči, plný naprosto chujově patosných momentů a podobenství jak z pera chronického propadlíka z maloměstské placfakulty, vzhledem k mému poměrně oblíbenému tématu za tři zvjezdočky, objektivně by to však bylo za dvě (s odřenou řití). P.S. pokud chce někdo relativně pochopit, jak to mohlo být doopravdy, pusťte si dokument o Summit Series '72, kde se to jen hemží výpověďmi hvězd obou táborů (např. Esposito, Treťjak), jak si ty zrivalený kurvy vzájemně házely klacky pod nohy, vůbec se nechápaly mentalitou (nepotkávali se, oproti dnešku byli naprosto nesouměřitelní, Rusové doopravdy věděli prd o mentalitě Kanaďanů, kteří pro jistotu neznali Rusy ani podle jmen) a celkově se "nenáviděně obdivovali". Možná přijdete o Lebeďevovo poťapaná lyrickopoetická podobenství s klacky a býky, zato si ale vyváženě vyslechnete i druhej názor...

    • 4.10.2016  10:52

    Kalkul a historický rozpor století od režiséra, kterého i přes notoricky známý benevolentní přístup k realitě velmi uznávám, ovšem v pětadevadesátém to fakt přepískl. Natočit Schindlerák byl podle mně dost nebezpečnej případ takzvané kreativní svobody.

    • 23.9.2016  21:21
    Rapl (TV seriál) (2016)
    ***

    Komplikovaný pracovitý fízl s tráblem v osobáku, pomyslným meta-případem, který se jako Ariadnina nit táhne napříč epizodama, je asi nový klišé kriminálek moderního střihu, ale proč ne, byly tu i horší doby. Je to sice Rapl, ale já tam cejtím takové to Pičo, pardon, vlastně True Detective. Dokonce tak trochu čekám, kdy budou vyslíchat Médeu z jáchymovského močálu .-) Zápletky jsou banální, ale v rámci kvality vizuálu a hereckých výkonů mně to většnou stačí. Víc od Čechů nečekám, ejčbíou kope úplně jinou ligu. Protože ani náhodou nejsem Krušnohorák, a ani tohle Ostravsko dvě neznám, jak moc jsou vybrané kulisy ruin banální a v rámci kraje prej zatím trestuhodně nevyčerpané (jak jsem se leckde dočet), nehodnotim. Uvidím, co bude dále, a chci to tak, protože Kuneš. _____ Pozn. z míry drsnotemnoty případů ze seriálu vyznívá, že je Jáchymovsko druhým Brooklynem, a vybavení a prostory policajtů vs. běžných plebs-the-pigs mnohem víc, než realitu připomínají doby Battlefield Earth, kde Travolta atomovými paprskomety céčkově kosil z punkevní jeskyně se právě vyhrabavší kostinosy :-)

    • 3.7.2016  23:27

    Spíš krvák než drama, spíš prdel než horor. Korejské torture porno, které nemá s realitou cokoli společného - avšak kvalitně zahrané a natočené, místama s pěknou krvavě poetickou atmosférou. Čekal jsem vážný film na úrovni A Moment to Remember, možná korejsky neuchopitelný a místama nepochopitelný, ale tohle chápu vyloženě jako krvavou hyperbolu. Psychologického je na tomto filmu prakticky úplné hovno.

    • 31.3.2016  13:42
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    *****

    Voňápané údy, za doprovodu nechutných efektů prořízlá hrdla, ufiklé čůráky místama nastrkané do nezletilých, plačících královen, ochlupené mezinožky, obnažené dudomety, dialogy opřené o jemná a laskavá slovíčka jako bastard, whore, cunt, cock a fuck v podání neméně jemných, laskavých asketů, aneb velmi, opravdu velmi, možná až samoúčelně, temná fantasy, tak krutá, že se zde příliš neuplatňují předvídatelná fantasy klišé, neboť platí pouze jeden zákon, a to zákon krutosti. Soft people die first! Podle mě největším majstrštykem tohoto seriálu je, jak tento guláš primitivních instinktů, sviňáren a kurváren nejhrubšího zrna protlačil přes útlocitné cenzory. (Update 2018 - co spolu začali prcat dva klaďasi, přeci jen kurňa seriálek už trocha měkne.)

    • 24.1.2016  21:09

    Můj oblíbený herec (a mnoho dalších kvalitních) hrající ústřední roli v mém oblíbeném tématu, všehovšudy za tři ČSFD fíky, značí jediné. Špilda, kterého mám očividně v oblibě pro jiné filmy, např. poutavou, nechtěně pulpovou pičovinku DUEL, než se konvenčně nosí, už dávno nekope první režisérskou ligu. Celé je to takové suché, jakoby s jednou koulí ušmiknutou, profesorské a ničím nepoutavé (nikoli však bezemoční). Next, please.

    • 24.1.2016  20:56

    Jeden z nejzajímavějších Oscar bullshit 2016 nominees, od kterého jsem na základě obsazení, obrázků a recenzí mylně celkem prd očekával. Nicméně Villeneuve, a teď nemluvim o Jacquesovi, ba dokonce ani o Gillesovi, skvělým způsobem drží závodní tempo. Už předposledně ve Zmizení z nějakého důvodu předstíral, že je Coppola nebo Scorsese, a kroutil velmi prvoligově. Přičemž nyní stvrzuje, že to nebyla náhoda, že tam ty rejžovský buňky budou vrozený. Nejpříjemnější je na filmu Emily Blunt coby osvědčená ale naivní agentka. Existuje myriáda filmů, sledujících počínání novýho zajíce v revíru, který si rychle udělá voko, zaznamená několik rokenrolových výkonů a zcela si získá partu (poctivá naivní emotivní sračička, tak jak to všichni máme rádi). SICARIO není ten případ. Je o holce, která stáhla gatě kurva daleko před brodem. Už za tu zajímavou změnu si film nějakého plešouna zaslouží.

    • 13.10.2015  23:55
    Phar Lap (1983)
    ****

    V podstatě pohádka a rodinný film ze staré školy (já měl v 90s nakoukaného spíš Černého hřebce), normálně bych tento typ filmu asi nedal, ale právě kobyly jsou téma, kde tohle na mě funguje, kde tohle podání s jasným úvodem, průběhem i závěrem snesu asi zhruba jako u sportovních filmů. První půlhodinka škrábání se z hlubin mísy na pomyslný okraj hajzlu, aby pak následoval pád do ještě větších hlubin, věnovaná tomu, co kde Phar Lap zase posral, je dost možná nejzábavnější. Drze pesimistcký závěr stručně cynický, věnovaný tomu, kdo jak kde v bídě nakonec umřel, mě osobně přišel zajímavej, takhle realisticky se toto dneska už netočí, byla jiná doba:-) Následuje SPOILER o velikosti Phar Lapova šestikilového srdéčka, koník je na konci pořád dobrej, načež něco sežere a pak skoro až cynicky rychle umře, žádná povinná plakací patnáctiminutovka, šmik na skandální novinové titulky a závěr, ende. Mě to tak vyhovovalo, film v podstatě vystihl sebe sama a častý konec takovýchto hrdinů, kteří rychle zaplanou a většinou pak stejně rychle taky zhasnou. "Koňácká kavárna" a lidé kolem ořů se motající jsou zde vykresleni řekněme velmi deziluzivně, nesympaťácky a prosti větších příkras, takže jediným čistým tvorem majícím všech pět pohromadě je v podstatě Phar Lap. Pro zajímavost, Phar Lap je skoro tutově potomkem prastarého a skoro bájného koně s anomálním srdcem jménem Eclipse, který se, pokud se dá věřit takovým prastarým drbům, narodil celkem bezprizorně po čas úplného zatmění, jehož krev koluje také v drtivé většině vítězů Velké Pardubické - a dost možná i krev Phar Lapa. Za toto je zodpovědný pijící ale penězomilný vlastník Eclipseho, díky jehož úsilí Eclipse údajně ročně pokryl na 50 klisen, takže se jeho retirement proměnil doslova v jeden velký bordel.

    • 25.9.2015  02:58

    Ryan určitě není nejkomplexnější válečný film všech dob, nemá hloubku morální ani filozofickou, má hloubku charakterů a propletence vztahů (hyperbolou vzato, největší morální dilema filmu je třídit, či netřídit psí známky po mrtvejch před očima hejlů). V kolika dílech dokážete na fleku vyjmenovat všechny maníky v jednotce, Aliens? Bratrstvo neohrožených? Já si myslim, že takových filmů po světě moc neběhá! Nikdo už si asi nikdy nesplete Spielberga s Coppolou, není to žádnej kadet přes reálie, chce, aby krev byla prolita cool způsobem a ono to tak nakonec taky vypadá, protože to jednoduše umí. On má řemeslo natolik v malíku, že mu u mne projdou i veskrze šílený věci, které bych u jiných režisérů asi nepřijal (úvod, závěr, scéna s příjezdem generála k domu Ryanových, fantastický Barry Pepper coby modlivý sniper Jackson jehož učůraná uživatelka hirnlego miluje, atd.). Pokud by někdo verbálně nepochopil, v jakých místech a bitvách bych rozhodně nechtěl bejt, pustil bych mu Ryana, jmenovitě ten dekadentní bordel co se fiktivně stal u města Ramelle, který mě popichoval v mysli noži víc, než legendární jatka na Omaha Beach v podání místní Bestie. Očima a ušima možná nejsugestivnější válečný film všech dob, a jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Docela ale chápu i opačnej názor.

    • 24.9.2015  00:38

    VAN HELSING pwned, pwned hard! Nikdo už podruhé tak kvalitně nezprzní tuhle story.

    • 24.9.2015  00:32
    9. rota (2005)
    ***

    Trochu spoilery, trochu sprosťárny. Pokud mermomocí chcete tento komentář číst, odvelte svá milá antikoncepční selhání do jiného pokoje. _____ Byl-li by Kotaku filmový server a já byl jeho recenzentem, napsal bych na jejich obligátní fundamentální otázku "Should you watch this movie?" jasné "Yes!" _____ Tak jednoduché to s DEVÁTOU ROTOU ale zase není. V podstatě je to další, tentokrát akorát ruská, variace na téma "kterak drzí klackové ve výcvik vstoupili, buzeraci prožili, v bojiště vlezli, často pařili, v bitvě pomřeli a domů skoro nedolezli". Výjevy a výlevy z tréninkového tábora jsou natočeny celkem bezpřekvapivě a velmi žánrově, leč kvalitně, ale nejlepší je beztak scéna, kdy všichni kluci šukají jednu a tu samou holku - babochlapa ostříhaného na chlapa, jejíž intimní nasnímání bohužel pěkně odflákli, poněvadž to byla vskutku vydařená Nastěnka. Normálně, pokud by vrchol nějaké pasáže válečného filmu spočíval v bum-bum, měl by asi pořádnej problém, ale tenhle hrc-prc měl fakt grády! _____ Ve druhé části se toho, bohužel, velmi málo děje - rusáci a slimáci si navzájem přes šutr nadávají do nejhorších matčiných potratů, šustí po sobě bazukami, blázní z vederek, chrní na hlídce a řeší prochcaný zápalky. _____ Třetí pasáž je rámus, rachot, rokenrol, Saigon, bordel a punk - a závoreň to největší hovadné klišé: sotvaže jste si ony drzé klacky oblíbili, teď o ně v 15 min "absolutního rachotu z nebe" přijdete. Je to vlastně jako ČETA, ZTRACENÝ PRAPOR atd. parusky - film s mimořádně našlapaným (tedy výsostně hnusným) závěrem, kde si urvaná noha podává kliku u dveří s urvanou rukou, avšak vrávorající "výplní" mezi startem a cílem. Silnější tři a díkes za Sněhurku. Nedík za týpka s nůžkami - střih místama jest velmi chaotický! Asi měl nějaký vostrý šmiky.

    • 15.9.2015  23:08

    Nádhernej film s perfektní pohodovou autentickou atmosférou, který jsem docenil až při druhém shlédnutí, u kterého jsem do sebe malinko lil, což je naprosto kompatibilní s náladou filmem se nesoucí. Dogtown je příběh o inovátorství, o vášni, o lehkém nabytí a zároveň v lecčems lehkém pozbytí, o holkách, co kluky co tohle maj milujou... Jeden z těch "wish I've been there" filmů, co nutí otevřít si Wikipedii bezprostředně po. Tento film bych chtěl v nějakém paralelním vesmíru ještě jednou vidět poprvé.

    • 11.9.2015  14:55
    Interstellar (2014)
    ***

    Obávám se, že pouze čas, ve filmu toliko zohýbaný, smršťovaný a zase natahovaný, bude nejspravedlivějším soudcem jeho hodnoty. Já se podezřele často nebavil.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace