Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (868)

plakát

Jak vykrást banku (1964) 

Naprosto roztomilá záležitost: během scény, kdy se Fuňas/Garnier zbavuje otravných bratránků (Přesně tak, rodina má držet pohromadě. Vyspěte se v hotelu.), jsem se řezal jak dobytek. Skvěle gradující dabing pana Faltuse v neméně gradující absurdní komedii. Situaci, kdy hlavní hrdina bez skrupulí zasypal X denní dřinu grupy kopáčů nemakačenků hlínou ze svého tunýlku (Víte, to je pro ženu. K narozeninám... Taková Alibabova jeskyně na chalupě. Ale malá.), k dokonalosti též mnoho nechybí.

plakát

Putování s pravěkými monstry (2005) (seriál) 

Z velké části asi spíše hypotéza a konstrukt a dříve tolik úchvatné a kulervoucí animace pekelně rychle zastarávají, ale na druhou stranu jde o strhující dokument z doby, která mě poměrně fascinuje. (80%, viděno zhruba 3x) Je to docela prdel - BBC to vypráví jako současný přírodopisný dokument z nějaké Tramtárie, jakoby se vůbec nechumelilo.

plakát

Jack Rozparovač: První sériový vrah (2006) (TV film) 

Vyčnívající dokument s takřka thrillerovým nádechem. Asi za to částečně může ta fascinace po 100 letech otevřeným případem a ne úplná vyjasněnost tohoto "vyhypovaného" případu. Poprvé a prozatím naposled jsem se bál u "blbého" dokumentu.

plakát

Sin City - město hříchu (2005) 

SIN CITY je film, který čůrá proti větru. Osobně bych se nechal počůrat ještě jednou, ten film mě vyloženě bavil, a to se ani nemůže opírat o příběh nebo (v rámci jednotlivých epizodek) nedej bože nějaké překvapivé zvraty. Lepší film než TEMNÝ RYTÍŘ. Fanouškům podobných opičáren vřele doporučuji navštívit HUNŤOVU KRESLÍRNU.

plakát

Pink Floyd: Behind the Wall (2000) 

Byli inteligentní, byli originální, byli nadčasoví a přesahovali rámec toho, čemu se věnovali. A dostali mě k rocku. Líbala je tvůrčí múza aniž by k tomu potřebovali rozmanité oblbováky. A přeci se, paličáci, rozpadli. Album, opera a hudební film v jednom, THE WALL, drží i po třicetiletech překvapivě těsně, cihlička na cihličce. Jenom se nesmí zvědavě rozebírat - pak přežijí jen ty nejsilnější party (ANOTHER BRICK IN THE WALL, COMFORTABLY NUMB).

plakát

Poslední týden (2008) 

Líbivý nízkorozpočťák z rodiny EASY RIDER, JUNO nebo INTO THE WILD. Tedy výborný. Někdy je těch flashbacků a příbuzenských oplejtaček (no jo, umírá, já vim) až moc, naopak styl vyprávění mi seděl a že si JJ vystačí s jedním psím pohledem, to mi taky nevadilo. Intermezza typu prsatá rančerka nebo kačeří Stanley Cup jsou strašně zajímavý. A vůbec, Kanada je nelidsky krásná země a tenhle film by měly místo keců promítat všechny kanadský cestovky, pokud u nás teda nějaký operují. _____ Drobné zamyšlení mimo mísu: EASY RIDER je sice strašně starej a roztahanej film, ale koncept "motorka + muzika + tragédie + volnost + drogy" (OK, ty v ONE WEEK absentují), který v podstatě vymyslel, bude fungovat ještě tak 100 let.

plakát

Oběti války (1989) 

APOCALYPSE NOW trochu jinak, aneb šílenství má mnoho podob, ale jenom jednu jedinou pointu. Akorát hudbu Jimmyho Morrisona (Doors) vystřídal Ennio Morricone (ačkoliv ani Morrison nebyl zcela vyškrtnut z De Palmova notýsku - viz voják broukající rozmrdané Vietnamce do ouška "Hello, I love you, don't you tell me your name?"). Jeho standardně kvalitní hudba ve filmu o vietnamský válce želbohu moc neštymuje, což se mimochodem rozhodně nedá říct o výkonu Seana Penna - ten v roli naprostýho hadojeda docela vyčnívá - i dalších zúčastněných. Dobře, že De Palmu nepopadla nějaká debilní obsese typu "natočím ten úplně nejprohnilejší film o Vietnamu ne kratší než dvě a půl hodiny" - na to, na rozdíl od cvoka a geeka F. F. Coppoly, asi nemá. Nebo ještě jinak: CASUALTIES OF WAR je pokus o "nemocný" projekt "zdravého" režiséra, APOKALYPSA je pokus šíleného režiséra natočit něco normálního z Vietnamu. :)) (75%)

plakát

Knoflíková válka (1962) 

S tímhle filmem byla hned ruka v rukávě, protože jsem ještě měl tu čest prožít tenhle věk jednak na vesnici, jednak bezpečně mimo dosah PC. Díky tomu jsem se jako povětšinou beznadějně nejmladší člen party domákl vyloženě hollywoodských zážitků jako překonání bojiště, erhm, tedy pole v o číslo větších babiččiných gumákách, soustavné provokování sousedovic psa a mrňavého adoptovaného cikána (možná to byl Arab), který byl takový můj Lovreňák, nakonec zapálil opuštěný kuřín a skončil tak neomylně v pasťáku, negramota jeden, nebo kouření prvních cigaret na vyloženě imbecilních místech jako je fukar od koňskýho seníku. Jelikož se z těchto lidí rekrutovali samí budoucí vandalové, závisláci, podpantofláci a jeden pravidelný návštěvník ostravských bordelů, je jasné, že já to z nich jako poctivý komentátor na CSFD.CZ dotáhl jasně nejdál. Aha, do prdele, vždyť tohle byl původně komentář ke KNOFLÍKOVÉ VÁLCE. Tak tedy - ne geniální, ne nepředvídatelné, zato velice poetické, vtipné, nadčasové dílo o tom, jací jsme (někteří) byli a už víckrát nebudem. Fňuk.

plakát

Kočka na rozpálené plechové střeše (1958) 

Člověk zpočátku tak nějak netuší, co si o tom má myslet, než ho postupně Newman, Ives a nakonec i Taylorová přesvědčí, že jedině to nejlepší. Stařičký šmrncovní film s neméně šmrncovním názvem dostál své pověsti. Snad ten obří bavlníkový gulag pro negry nepodědili "nonecks". Zároveň mi po dlouhé době přišel nějaký film, konkrétně jeho závěr, zbytečně moc krátký, a to je Kočka prosím v podstatě divadelní hra, které já... ee.

plakát

Proroctví (2009) 

Překvapivě výborný film na to, že jsem ještě skoro v půlce nevěděl, jestli z toho vyleze něco kloudného nebo úplná pakárna - přeci jen, scénář je strašně typický a čitelný. Co se nám tu ovšem nevyklubalo! Překvapivě rovnocenné, ne-li lepší než moderní AAA sci-fi typu THE ISLAND nebo WAR OD THE WORLDS, nedej bože odporně přeceňovaný skoro-kastrát CHILDREN OF MEN, u kterého jsem mimochodem necítil ty správné apokalyptické "a je to všechno v prdeli" emoce ani omylem. Okay, KNOWING v žádném případě není pure science fiction, ale s čím jiným to srovnávat, že? Nemluvě o tom, že Proyas úspěšně předstíral, že je Aronofsky nebo Fincher a s malým rozpočtem vytvořil skvělou porci efektů (éro!!!) a vůbec, celkově to má hrozně líbatelnej feeling! ___ 80% a nebýt občasného patosu made by Nicolas Cage, mohl bych celkem bezbolestně jít i vejš.