Recenze (1 090)
Barbar (2022)
Nič nečítajte, nezisťujte, jednoducho si Barbara pustite. Snímok vo svojej prvej polovici zakončenej desivou, skvele atmosféricky vybudovanou, scénou, je takmer bezchybný. Neskoršie pokrivkávanie a takmer až prepálený potenciál sa dajú odpustiť, obzvlášť s humorným nádychom, ktorý jedna z hlavných postáv prináša.
Vlkodlak: Noční lovec (2022) (TV film)
Viac ako o poctu starým klasikám ide o pomerne pôsobivú jednohubku, ktorá namiesto praktických efektov a budovaním atmosféry straší klasickými CGI efektami. Ponurosť, snaha a istý humor sa tomuto počinu nedá uprieť, akoby sa však už zabudlo na to, čo kedysi fungovalo. Nálepka Marvelu v mojich očiach tento projekt skôr podkopáva.
Yellowstone (2018) (seriál)
Reklama na Montanu a prírodu, na rančerov a dávno zabudnutý spôsob života. To všetko v typicky Sheridanovskom štýle plnom uhrančivých postáv, ktoré trpia a trpia a trpia. Yellowstonu som veľmi fandil, stal sa však niečím viac, než v čo som dúfal. Spolu s prequelom ide o udalosť.
Yellowstone - Season 3 (2020) (série)
Čo prvé dve série rozohrávali rozpačito a opatrne, tretia perie na plné gule a rozohráva brilantné divadlo. Z úvodu je to paradoxne veľmi pozvoľným tempom, postavy konečne zažívajú aj určitú dávku šťastia a spokojnosti, avšak ako sa hovorí, pred búrkou je najväčší kľud. A tá prichádza v závere, kedy sa všetky karty vyložili na stôl a ide o všetko. Fyi počítajte s tým, že poslednú časť nedokážete dopozerať bez toho, aby ste si okamžite nepustili úvodnú časť štvrtej série. Je to nemožné.
1883 (2021) (seriál)
Takúto poetiku obrazu v kontraste s reáliami a krutými zážitkami hlavných hrdinov by som dokázal sledovať stále. V hlavnej úlohe krajina, príroda, ohromná réžia, skvelé postavy a výborní herci. Monológy mladej rozprávačky, akokoľvek naivné, boli ozdobou. Yellowstone som zatiaľ nevidel, idem napraviť.
Top Gun: Maverick (2022)
Číra radosť! Maverick sa ťahá na vlne nostalgie a so snahou navodiť osemdesiatkový feeling ponúka všetko dobré aj hlúpe, čo doba prinášala. Dostali sme jednoduchý film, mimo poslednej 15 minútovky úplne predvídateľný, ale maximálne poctivý a kvalitný, tak ako každý dúfal. Málokoho rešpektujem natoľko ako Cruisa, práve za túto skvelú zábavu a emócie, ktoré mi je schopný ponúknuť. Top Gun chcete vidieť v kine, chcete sa nechať uniesť tým zvukom a obrázkami, ktoré pohltia. Filmy milujeme práve vďaka ľuďom, ktorí robia svoj job takto dobre.
Ať vejde ten pravý (2010)
Výborná story dvoch roztomilých kiddos o ich (ne)tradičných problémoch a všednostiach doplnené temnými úmrtiami ostrejšieho charakteru. Decká film ťahajú ako nič a skvele sa na nich pozerá. Je veľká škoda, že záver neprinesie žiadnu katarziu.
Mortal Kombat - Boj na život a na smrt (1995)
Kultovka, ktorá ma nezameniteľné miesto v histórii herných adaptácií. A že ide o dobrú zábavu, dokazuje aj to, že som si k filmu našiel cestu aj po 27 rokoch od premiéry. Ako tu už bolo spomenuté, nič z toho neznamená, že ide aj o dobrý film.
Slunce v síti (1962)
Jeden z najhodnotnejších počinov slovenského filmu, ktorý zaujme skôr formou, než obsahom. Skutočne je k neuvereniu, že tunajšia kvalita a postupy boli vyprodukované našincami na začiatku šesťdesiatych rokov.
Pták na drátě (1990)
Slušná akčná jednohubka v Melových najlepších rokoch a časoch, keď ešte aj Goldie bola kosť. Film sa vezie na chémii medzi hlavnými predstaviteľmi a to je najväčší atribút inak zabudnuteľného príbehu. Z nejakého zvláštneho dôvodu sa mi doteraz tento film vyhýbal. Bol to veľmi príjemný návrat do zlatého času tohto žánru.