Smaženice, přehlídka kuchařek, pochod školáků na stráži budˇpřipraven, děda mráz, monumentální zubří lejno a zubři samotní - ti byli asi nejzajímavější. Cestopis?
Marná sláva, Menzel uměl vykreslit venkov s podmanivou poetikou a s až Ladovským citem pro atmosféru idylické vesnice. Postaveno na geniálním scénáři S+S. Já říkal, že se vám film bude líbit - tohle chce každý vidět ještě jednou. Produkce: FSB
Je to už šestý semestr co se dvořím Aněz, půvabné medičce z lékařské fakulty Masarykovi univerzity. Během této doby náš vztah nikdy nedospěl k žhavému erotismu. Aněz je křehká blondýna s oduševnělou horní polovinou obličeje a ručně šitou pestrobarevnou květinovou rouškou. Vždy měla jen samá áčka, já céčka a co by chudý student nevlastním sportovní vůz, ale mám jen elektrickou koloběžku značky Xiaomi. Aněz, já tˇa mám rád aj bez peněz!......Abych se v nuceném celibátu ještě trochu více potýral, zkouknu Nahotu na prodej slovutého to rejži Olmera. Slovo Soukup jakoby bizarní zážitky přitahovalo samo od sebe - tak hudba byla děsivá a byl jsem vtažen do divokých devadesátek, rasistické nekorektnosti, americké skoroakčnosti, krampolova polobelmonda a filmové amatérštiny. Sakra to bylo zas jednou eklhaft. Ó Aněéééz.
Minisérie vypovídá o všestranném hereckém talentu Christiana Claviera, který zde potvrzuje, že patří k nejlepším francouzským hercům součastnosti. Jako NB je naprosto uvěřitelný, k tomu velmi solidní výprava a poutavé zpracování tvoří dohromady působivou exkurzi do světa napoleonských válek.
Tento thriller s nádechem klasik od Hitchcocka je remakem stejnojmenného filmu roku 1952 a za mě se povedl. Peter Hyams si pro autorský film napsal scénář a seděl na režisérské stoličce i stál za kamerou a myslím že právě tam jeho práce vyniká nejvíce. Hra na kočku a na myš se z větší části odehrává ve vlaku, který Gene Hackman stále zapřažen před kamerou spolehlivě táhne do cíle.
Výborná konverzačních komedie, se známou ostrovní tulení scénou, při které bigotní Američané odvraceli zrak z filmového plátna. Další precizní v podstatě bezchybný scénář s výborně napsanými dialogy z dílny Billyho Wildera. Jeden z těch vzácných okamžiků, kdy se dá konstatovat, tohle je dokonalý film - v subžánru rom-com jev o to vzácnější. Produkce: The Mirisch Corporation
Vyhypovaný produkt, jako komedie tragické, jako indie film průměrné, jako drama povrchní. Jako ukázka současného francouzského filmu možná trefa do černého (a bílého). Můj ty smutku, nutná korekce: 90.000 nejlepší film.
Tak jsem si zas jednou naběhl! Nuže zodpovězme si tu otázku proč nedostali Ventura a Richard více podobných filmových příležitostí? Odpovědˇ je prostá: určitě oba nestáli o další filmový štěk, kdy se ve filmu objeví jednou na minutku co by četníci na motorkách kontrolující řidiče vozu s uprchlíky. _____Krindapána nepište blbiny do těch synopsí = je na to třeba více znalostí než jen jak použít google překladač. Takže bohužel Pierre Richard neztvárnil jednoho z pacientů, ale viz výše a v hlavní roli uprchlíků je mladý milenecký pár (mě neznámých herců), který správce ústavu vezme v odcizeném voze na výlet k moři, což je sen těch mladých – vidět jednou v životě oceán. Raymond Devos nemá komediální talent a v hlavní roli správce mě nijak nezaujal i když téměř nezmizí z obrazovky. _____Je to tedy pokus spíše o komedii (drama ne), ale označil bych to nakonec za road movie Paříž - Nice s polodokumentárním pohledem na některé obyčeje francouzského venkova. Že by tohle pojetí režije s nezajímavým obsazením v hl. rolích mělo mít tak vysoké hodnocení…podezřelé. Jdu to zapít stylově a hledám kalvados, ale ten mi došel, armagnac koukám taky, budu si jej muset doplnit. No nic, asi po tomhle filmovém zážitku skončím u Johnnie Walkera. 40% Walker i film - a to jsem chtěl od zítřka začít abstinovat! Produkce: Les Films du Prisme
Prvotní dojem že by se mohlo jednat o moderní drama bergmanovského ražení brzy vystřídá pocit, že se je to spíše
feministický nástřel. Určitě je to romantika pro klubového diváka.
• Film pod lakonickým vedením Jacquese Beckera pro mě nemá tu pravou noir atmosféru a je to hlavně konverzační krimi. Je tu debutující Ventura, mladá Jeane Moreau a především jako vždy uvolněný lehce flegmatický Jean Gabin. Ne náhodou si Francouzi na konci milénia zvolili Gabina hercem století. 70%. Produkce: Del Duca Films
Povídkový film má typické neduhy tohoto formátu, kdy je úroveň jednotlivých příběhů velmi rozdílná, od dobrých, přes hloupé až vyloženě trapné. Jako celek to nedrží pohromadě navíc je to dosti nepřehledné. Chybí jasné oddělení povídek textem či aspoň stmívačkou. Pokud budete u filmu usínat, pocítíte tento problém ještě intenzivněji. Závěrečná pointa dokonale ilustruje, kde se právě nachází francouzská komedie, totiž v ..... Produkce: SPAD Films
Britové s Francouzi v zádech udělali jednu z nejlepších současných komedií. Ale nejásejme předčasně. Současné komediální status quo není nikterak vysoké. Toto je remake u nás prakticky neznámé francouzské komedie „Pohyblivý cíl“ z roku 1993 s dvojicí Jean Rochefort, Marie Trintignant v hl. rolích. Jedním z pozitiv je, že to např. není sci-fi. Nebo že to není apriori akční komedie – potom by se to jmenovalo: Řízená střela s plochou dráhou letu a v americké kinodistribuci: Tomahawk. Další pozitivum je Emílie Bluntová a celé britské osazenstvo i anglické exteriéry. Najdou se tam módní homovtípky, ale nemaskují heterosexuální podstatu filmu. Taky pozitivum. Francouzi dodali místy až absurdní humor. Není to šaškárna, je to trochu chaotické, ale zábavné a člověk se občas i zasměje. Co více dnes chtít? 75% Produkce: Magic Light Pictures
Formálně povedený film s ústřední dvojicí stárnoucího detektiva a krásné narkomanky. Na komerční televizi toto černobílé bez mála 60 let staré krimi s Gabinem a Tiller vedle všech těch akčních sci-fi působilo jako zjevení z čistého nebe. Produkce: Orex Films
Spousta nelogičností až nesmyslů, je to více pantauovská pohádka než precizní detektivka. Ale ! Výborný Svobodův soundtrack, zručná režije, výborně hrající staří bardi a vysoký koeficient koukatelnosti. I repete je kdykoliv možné. Produkce: Filmové studio Barrandov
Začíná to universálním kýčovitým soundtrackem, pokračuje tunou trapných patetických žvástů a zdaleka nekončí řekou sentimentálních slz. Nejen hollywoodský sádrový trpaslík, ale i ŠKOPKOVÁ S BLAŽENOU JDOU v údiv jaký že stupidní kýč to Denise Di Novi vyprodukovala. Tohle je skoro NA PROTESTNÍ POCHOD FEMINISTEK PO HOLLYWOOD BOULEVARD, které musí zvolat: „don´t insult us!” Produkce: Warner Bros ve spojení s Village Roadshow Pictures
Upír Nosferatu – Fantom noci je především poctou expresionistické klasice "Nosferatu - symfonie hrůzy" z roku 1922, pěkný odkaz - noční pohled na siluetu hradu Strečno je v podstatě totožný s originálem. Francouzsko-německé zinscenování příběhu Draculy založený na románu Brama Stokera je vizuální a narativní potěšení v každém slova smyslu. I tentokrát se natáčelo v Československu a hrad Pernštejn pomohl k výborné gotické atmosféře. Kinski byl démon i v civilu, prohlašoval o sobě, že je Nosferatu a během natáčení se prý choval jako šílenec a napadal filmový štáb. Lepšího fantoma než svého dvorního herce nemohl Herzog najít a výborná je i Isabelle Adjani.______ Atˇ už se rozhodnete pro sledování této „tribute to verze“ nebo pro Murnaův originál s ještě démoničtějším hrabětem Orlockem, nebude od věci seznámit se s varovným zamyšlením co by mohlo následovat po zhlédnutí filmu, když je člověk abych tak řekl nepřipraven: tedy vězte, sedíte v křesle před televizí, vstřebáváte dojmy z filmu, ten Kinski byl opravdu hrůzostrašný, jeho děsivý výraz z mysli jen tak nevymažete. Je krátce před půlnocí, všude tma tmoucí. Ozve se houkání sovy. Výhled z okna na blízký les a hradní zříceninu na nedalekém kopci se vám najednou nezdá tak romantický jako obvykle a co to blikající světlo v hradním okně?_____ Vlastně se ptáte sami sebe proč jste si nešli zatopit hned zvečera a nechali to až na tedˇ po tak hrůzné podívané. Představujete si jaký šílenec mohl vniknout tím nadzemním větracím okénkem do sklepa, jaké monstrum se může v těch podzemních prostorách skrývat. Co to vlastně říkali ve zprávách na Nově? Vždyt´ to by se klidně mohlo stát i ve vaší vesnici! A proč máte tak velký dům? Z druhého patra sejít do prvního, do přízemí a po schodech dolů do sklepa a pak ještě úzkou tmavou klesající chodbičkou až ke kotli na tuhá paliva? Ne, je to daleko, nepůjdete, máte přece v pokoji krásných 14°C. Proč jste vlastně zůstali v této hrozné barabizně sami, když vás vaše drahá polovička přemlouvala abyste s ní(m) navštívili tchýni. Proč jste vlastně nejeli za tou dobrou milou ženou, která vás má tak ráda? Co to bylo za idiotský nápad pouštět si nějaký francouzský horor, místo toho abyste se jako všichni normální lidé podívali raději po páté na neškodného amerického Forresta Gumpa?_____Je neuvěřitelné ticho, slyšíte červotoče chroupajícího váš půdní trám. Půlnoc. Dyng dong! Ohromné rány se ozvaly z přízemí, krve by se ve vás nedořezal – budˇme přesní: „krve by z vás nevysál“. Úleva přichází po chvilce – ty stojací kyvadlovky co tak krásně odbíjely každou hodinu, musí hned zítra z domu pryč. Bude-li pro mne nějaké zítra, já malověrný(á), mrazivá myšlenka. Z lesa se zase ozve naléhavé houkání sovy. A zrovna těch pár vteřin po půlnoci když už jste si říkali, že si vezmete diazepam a zároveň seberete poslední zbytky odvahy a přec jen přitopíte, ozvou se hned nad vámi na půdě zřetelné kroky, tohle přece není kuna! … Jsou takové noci, jsou a né že ne…..Produkce: Werner Herzog Filmproduktion
Schneider poprvé a naposled vypráví o minulosti, za kterou se hluboce styděla. A zároveň přes čtyřicet let držená tajemství vyplouvají tímto dokumentem na povrch. Tyto asi poslední kamínky do mozaiky obrazu vnitřně nevyrovnané osobnosti pomáhají pochopit filmový i soukromý život herečky. Formou možná průměrné, ale fanoušek který chce vědět vše by dokument neměl přehlédnout.
Nač ty nářky kolem předvídatelnosti filmu? Autorská kreativita proti osvědčené komerční šabloně by v Hollywoodu mohla pro některé skončit mytím nádobí ve fastfoodu na Vine Street LA a pohled na pěticípé hvězdy se jmény slavných by tak bylo jediné co by takovému kreativci zbylo. V rámci tohoto mantinelu dost dobrá romantická komedie. Produkce: Touchstone Pictures
Pěkně barevná užvaněná pohádka v čele s Clavierem, plusem je Franck Dubosc, Karin Viard s megaparukou a zámecké interiéry. Jo a ta megakšiltovka ala Thompson Twins v rokokové variaci dotyčné aristokratce taky sedla. Produkce: Gaumont
Jedna z těch mnoha romantických komedií, které nenaplňují ani daný žánr, jen tak uplynou a proto se hodí jako audiovideo kulisa ke studiu něčeho nezajímavého. Zlí jazykové tvrdí, že jsou i takoví jedinci, kteří kvůli čumění na tyto americké kraviny neudělají napoprvé ani zkoušku z farmakologie. Ale to Jenn a Zahn jistí. 30%. Produkce: Twentieth Century Fox
Moje komentáře
Na cestě - Na cestě po italské Basilicatě (S17E16) (epizoda) (2016)
Pro mne možná trochu netypická Itálie, ale o to zajímavější.
Na cestě - Na cestě po západním Bělorusku (S17E19) (epizoda) (2016)
Smaženice, přehlídka kuchařek, pochod školáků na stráži budˇpřipraven, děda mráz, monumentální zubří lejno a zubři samotní - ti byli asi nejzajímavější. Cestopis?
Na samotě u lesa (1976)
Marná sláva, Menzel uměl vykreslit venkov s podmanivou poetikou a s až Ladovským citem pro atmosféru idylické vesnice. Postaveno na geniálním scénáři S+S. Já říkal, že se vám film bude líbit - tohle chce každý vidět ještě jednou. Produkce: FSB
Na stromě (1971)
Když jsem viděl Na stromě poprvé, byl jsem z toho na větvi. No a v podstatě to tak zůstalo dodnes. Hodně absurdní humor.
Nadějný rok (2011)
Tohle je fakt ptákovina, jste-li ornitolog tak dobrý, ale pokud ne a čekáte od toho kopec zábavy, tak to máte po ptákách. Produkce: Fox 2000 Pictures
Nahota na prodej (1993)
Je to už šestý semestr co se dvořím Aněz, půvabné medičce z lékařské fakulty Masarykovi univerzity. Během této doby náš vztah nikdy nedospěl k žhavému erotismu. Aněz je křehká blondýna s oduševnělou horní polovinou obličeje a ručně šitou pestrobarevnou květinovou rouškou. Vždy měla jen samá áčka, já céčka a co by chudý student nevlastním sportovní vůz, ale mám jen elektrickou koloběžku značky Xiaomi. Aněz, já tˇa mám rád aj bez peněz!......Abych se v nuceném celibátu ještě trochu více potýral, zkouknu Nahotu na prodej slovutého to rejži Olmera. Slovo Soukup jakoby bizarní zážitky přitahovalo samo od sebe - tak hudba byla děsivá a byl jsem vtažen do divokých devadesátek, rasistické nekorektnosti, americké skoroakčnosti, krampolova polobelmonda a filmové amatérštiny. Sakra to bylo zas jednou eklhaft. Ó Aněéééz.
Nalevo od výtahu (1988)
Na prostoru jednoho patra městského domu docela dost muziky. Bohužel mám obavy, že je to zároveň i labutí píseň Velkého Blondýna.
Napoleon (TV seriál) (2002)
Minisérie vypovídá o všestranném hereckém talentu Christiana Claviera, který zde potvrzuje, že patří k nejlepším francouzským hercům součastnosti. Jako NB je naprosto uvěřitelný, k tomu velmi solidní výprava a poutavé zpracování tvoří dohromady působivou exkurzi do světa napoleonských válek.
Nebezpečný útěk (1990)
Tento thriller s nádechem klasik od Hitchcocka je remakem stejnojmenného filmu roku 1952 a za mě se povedl. Peter Hyams si pro autorský film napsal scénář a seděl na režisérské stoličce i stál za kamerou a myslím že právě tam jeho práce vyniká nejvíce. Hra na kočku a na myš se z větší části odehrává ve vlaku, který Gene Hackman stále zapřažen před kamerou spolehlivě táhne do cíle.
Nebožtíci přejí lásce (1972)
Výborná konverzačních komedie, se známou ostrovní tulení scénou, při které bigotní Američané odvraceli zrak z filmového plátna. Další precizní v podstatě bezchybný scénář s výborně napsanými dialogy z dílny Billyho Wildera. Jeden z těch vzácných okamžiků, kdy se dá konstatovat, tohle je dokonalý film - v subžánru rom-com jev o to vzácnější. Produkce: The Mirisch Corporation
Nedotknutelní (2011)
Vyhypovaný produkt, jako komedie tragické, jako indie film průměrné, jako drama povrchní. Jako ukázka současného francouzského filmu možná trefa do černého (a bílého). Můj ty smutku, nutná korekce: 90.000 nejlepší film.
Nejpomatenější rozum (1973)
Tak jsem si zas jednou naběhl! Nuže zodpovězme si tu otázku proč nedostali Ventura a Richard více podobných filmových příležitostí? Odpovědˇ je prostá: určitě oba nestáli o další filmový štěk, kdy se ve filmu objeví jednou na minutku co by četníci na motorkách kontrolující řidiče vozu s uprchlíky. _____Krindapána nepište blbiny do těch synopsí = je na to třeba více znalostí než jen jak použít google překladač. Takže bohužel Pierre Richard neztvárnil jednoho z pacientů, ale viz výše a v hlavní roli uprchlíků je mladý milenecký pár (mě neznámých herců), který správce ústavu vezme v odcizeném voze na výlet k moři, což je sen těch mladých – vidět jednou v životě oceán. Raymond Devos nemá komediální talent a v hlavní roli správce mě nijak nezaujal i když téměř nezmizí z obrazovky. _____Je to tedy pokus spíše o komedii (drama ne), ale označil bych to nakonec za road movie Paříž - Nice s polodokumentárním pohledem na některé obyčeje francouzského venkova. Že by tohle pojetí režije s nezajímavým obsazením v hl. rolích mělo mít tak vysoké hodnocení…podezřelé. Jdu to zapít stylově a hledám kalvados, ale ten mi došel, armagnac koukám taky, budu si jej muset doplnit. No nic, asi po tomhle filmovém zážitku skončím u Johnnie Walkera. 40% Walker i film - a to jsem chtěl od zítřka začít abstinovat! Produkce: Les Films du Prisme
Nejsi můj typ (2014)
Prvotní dojem že by se mohlo jednat o moderní drama bergmanovského ražení brzy vystřídá pocit, že se je to spíše feministický nástřel. Určitě je to romantika pro klubového diváka.
Neobyčejné životy - František Peterka (S04E14) (epizoda) (2012)
Špičkový herec, jeden z posledních velkých bardů slavné generace (má v mičigenu nožířství).
Nesahejte na prachy (1954)
• Film pod lakonickým vedením Jacquese Beckera pro mě nemá tu pravou noir atmosféru a je to hlavně konverzační krimi. Je tu debutující Ventura, mladá Jeane Moreau a především jako vždy uvolněný lehce flegmatický Jean Gabin. Ne náhodou si Francouzi na konci milénia zvolili Gabina hercem století. 70%. Produkce: Del Duca Films
Nevěrníci (2012)
Povídkový film má typické neduhy tohoto formátu, kdy je úroveň jednotlivých příběhů velmi rozdílná, od dobrých, přes hloupé až vyloženě trapné. Jako celek to nedrží pohromadě navíc je to dosti nepřehledné. Chybí jasné oddělení povídek textem či aspoň stmívačkou. Pokud budete u filmu usínat, pocítíte tento problém ještě intenzivněji. Závěrečná pointa dokonale ilustruje, kde se právě nachází francouzská komedie, totiž v ..... Produkce: SPAD Films
Neznámý Alain Delon (TV film) (2015)
...a přesto že viděl tento dokument, jeho pravou tvář nikdo nezná...
Neřízená střela (2010)
Britové s Francouzi v zádech udělali jednu z nejlepších současných komedií. Ale nejásejme předčasně. Současné komediální status quo není nikterak vysoké. Toto je remake u nás prakticky neznámé francouzské komedie „Pohyblivý cíl“ z roku 1993 s dvojicí Jean Rochefort, Marie Trintignant v hl. rolích. Jedním z pozitiv je, že to např. není sci-fi. Nebo že to není apriori akční komedie – potom by se to jmenovalo: Řízená střela s plochou dráhou letu a v americké kinodistribuci: Tomahawk. Další pozitivum je Emílie Bluntová a celé britské osazenstvo i anglické exteriéry. Najdou se tam módní homovtípky, ale nemaskují heterosexuální podstatu filmu. Taky pozitivum. Francouzi dodali místy až absurdní humor. Není to šaškárna, je to trochu chaotické, ale zábavné a člověk se občas i zasměje. Co více dnes chtít? 75% Produkce: Magic Light Pictures
Nic k proclení (2010)
Pohodová nenáročná komedie na nedělní odpoledne.
Noc a zmatek (1958)
Formálně povedený film s ústřední dvojicí stárnoucího detektiva a krásné narkomanky. Na komerční televizi toto černobílé bez mála 60 let staré krimi s Gabinem a Tiller vedle všech těch akčních sci-fi působilo jako zjevení z čistého nebe. Produkce: Orex Films
Noc klavíristy (1976)
Spousta nelogičností až nesmyslů, je to více pantauovská pohádka než precizní detektivka. Ale ! Výborný Svobodův soundtrack, zručná režije, výborně hrající staří bardi a vysoký koeficient koukatelnosti. I repete je kdykoliv možné. Produkce: Filmové studio Barrandov
Noci v Rodanthe (2008)
odpad!Začíná to universálním kýčovitým soundtrackem, pokračuje tunou trapných patetických žvástů a zdaleka nekončí řekou sentimentálních slz. Nejen hollywoodský sádrový trpaslík, ale i ŠKOPKOVÁ S BLAŽENOU JDOU v údiv jaký že stupidní kýč to Denise Di Novi vyprodukovala. Tohle je skoro NA PROTESTNÍ POCHOD FEMINISTEK PO HOLLYWOOD BOULEVARD, které musí zvolat: „don´t insult us!” Produkce: Warner Bros ve spojení s Village Roadshow Pictures
Nosferatu - Fantom noci (1979)
Upír Nosferatu – Fantom noci je především poctou expresionistické klasice "Nosferatu - symfonie hrůzy" z roku 1922, pěkný odkaz - noční pohled na siluetu hradu Strečno je v podstatě totožný s originálem. Francouzsko-německé zinscenování příběhu Draculy založený na románu Brama Stokera je vizuální a narativní potěšení v každém slova smyslu. I tentokrát se natáčelo v Československu a hrad Pernštejn pomohl k výborné gotické atmosféře. Kinski byl démon i v civilu, prohlašoval o sobě, že je Nosferatu a během natáčení se prý choval jako šílenec a napadal filmový štáb. Lepšího fantoma než svého dvorního herce nemohl Herzog najít a výborná je i Isabelle Adjani.______ Atˇ už se rozhodnete pro sledování této „tribute to verze“ nebo pro Murnaův originál s ještě démoničtějším hrabětem Orlockem, nebude od věci seznámit se s varovným zamyšlením co by mohlo následovat po zhlédnutí filmu, když je člověk abych tak řekl nepřipraven: tedy vězte, sedíte v křesle před televizí, vstřebáváte dojmy z filmu, ten Kinski byl opravdu hrůzostrašný, jeho děsivý výraz z mysli jen tak nevymažete. Je krátce před půlnocí, všude tma tmoucí. Ozve se houkání sovy. Výhled z okna na blízký les a hradní zříceninu na nedalekém kopci se vám najednou nezdá tak romantický jako obvykle a co to blikající světlo v hradním okně?_____ Vlastně se ptáte sami sebe proč jste si nešli zatopit hned zvečera a nechali to až na tedˇ po tak hrůzné podívané. Představujete si jaký šílenec mohl vniknout tím nadzemním větracím okénkem do sklepa, jaké monstrum se může v těch podzemních prostorách skrývat. Co to vlastně říkali ve zprávách na Nově? Vždyt´ to by se klidně mohlo stát i ve vaší vesnici! A proč máte tak velký dům? Z druhého patra sejít do prvního, do přízemí a po schodech dolů do sklepa a pak ještě úzkou tmavou klesající chodbičkou až ke kotli na tuhá paliva? Ne, je to daleko, nepůjdete, máte přece v pokoji krásných 14°C. Proč jste vlastně zůstali v této hrozné barabizně sami, když vás vaše drahá polovička přemlouvala abyste s ní(m) navštívili tchýni. Proč jste vlastně nejeli za tou dobrou milou ženou, která vás má tak ráda? Co to bylo za idiotský nápad pouštět si nějaký francouzský horor, místo toho abyste se jako všichni normální lidé podívali raději po páté na neškodného amerického Forresta Gumpa?_____Je neuvěřitelné ticho, slyšíte červotoče chroupajícího váš půdní trám. Půlnoc. Dyng dong! Ohromné rány se ozvaly z přízemí, krve by se ve vás nedořezal – budˇme přesní: „krve by z vás nevysál“. Úleva přichází po chvilce – ty stojací kyvadlovky co tak krásně odbíjely každou hodinu, musí hned zítra z domu pryč. Bude-li pro mne nějaké zítra, já malověrný(á), mrazivá myšlenka. Z lesa se zase ozve naléhavé houkání sovy. A zrovna těch pár vteřin po půlnoci když už jste si říkali, že si vezmete diazepam a zároveň seberete poslední zbytky odvahy a přec jen přitopíte, ozvou se hned nad vámi na půdě zřetelné kroky, tohle přece není kuna! … Jsou takové noci, jsou a né že ne….. Produkce: Werner Herzog Filmproduktion
Noční běžec (2015)
Americký akční film :-))) 50% Produkce: Warner Bros.
Noční rozhovor s Romy Schneiderovou (TV film) (2018)
Schneider poprvé a naposled vypráví o minulosti, za kterou se hluboce styděla. A zároveň přes čtyřicet let držená tajemství vyplouvají tímto dokumentem na povrch. Tyto asi poslední kamínky do mozaiky obrazu vnitřně nevyrovnané osobnosti pomáhají pochopit filmový i soukromý život herečky. Formou možná průměrné, ale fanoušek který chce vědět vše by dokument neměl přehlédnout.
Návrh (2009)
Nač ty nářky kolem předvídatelnosti filmu? Autorská kreativita proti osvědčené komerční šabloně by v Hollywoodu mohla pro některé skončit mytím nádobí ve fastfoodu na Vine Street LA a pohled na pěticípé hvězdy se jmény slavných by tak bylo jediné co by takovému kreativci zbylo. V rámci tohoto mantinelu dost dobrá romantická komedie. Produkce: Touchstone Pictures
Návštěvníci 2: V chodbách času (1998)
Chaoticky pobíhající a vřískající postavy - Clavier je asi jediný francouzský komik součastnosti. Produkce: Gaumont
Návštěvníci 3: Revoluce (2016)
Pěkně barevná užvaněná pohádka v čele s Clavierem, plusem je Franck Dubosc, Karin Viard s megaparukou a zámecké interiéry. Jo a ta megakšiltovka ala Thompson Twins v rokokové variaci dotyčné aristokratce taky sedla. Produkce: Gaumont
Něco na té Mary je (1998)
Něco na té Mary je – ale moc toho není – snad jen kopec (fekální) americké srandy.
Objekt mé touhy (1998)
Jedna z těch mnoha romantických komedií, které nenaplňují ani daný žánr, jen tak uplynou a proto se hodí jako audiovideo kulisa ke studiu něčeho nezajímavého. Zlí jazykové tvrdí, že jsou i takoví jedinci, kteří kvůli čumění na tyto americké kraviny neudělají napoprvé ani zkoušku z farmakologie. Ale to Jenn a Zahn jistí. 30%. Produkce: Twentieth Century Fox