Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (539)

plakát

Kopytem sem, kopytem tam (1988) 

Sex, flámy, drogy či aids tvoří jakousi kulisu k širší výpovědi o konci 80.-tých let, která i tentokrát u Chytilové zůstává nadčasová. Spojení totálního antiherectví Sklepa a trademarkově neotesané autorské režie a neurotické kamery může diváka chvílemi svádět k dojmu, že sleduje polodokumentární film. Sklep je kapitola sama o sobě a spojení se svéhlavou režisérkou klaplo. I tak charakter filmu, originalní rukopis a hlavně think-tenk jde na vrub autokratické režisérky. Jeden z nejoriginálnějších filmů té doby, přiznám, mně ne zcela sympatický.

plakát

Bazén (1969) 

Jeden z těch filmů, kde psychologie postav není nijak propracovaná, kde jejich jednání kulhá za předpokládanou realitou a kde to vůbec nevadí, protože francouzská krimi nic z toho nepotřebuje když má svou neopakovatelnou magii. To ví každý gallus.

plakát

Přítelkyně z domu smutku (1992) (seriál) 

Jedna z mála opravdu povedených sond do světa totalitního komunistického režimu. Špičkový dramatický výkon Jiřiny Bohdalové.

plakát

Láska šílená (2014) 

Precizní mizanscéna, divadelně strohá, ale promyšlená, výborně nasvícená a nasnímaná navozuje atmosféru doby minimálně tak, jak si ji představuje autorka díla. Vizuální vjem dokonale koresponduje s nihilistickým tématem filmu.

plakát

Kmen (2014) 

Je známá věc že současné drama umí mnohem lépe než našinec Poláci Maďaří i Rumuni, ale že takto brilantně dokáží kolem nás znakovat i Ukrajinci jednoho nepřipraveného skoro překvapí. Luxusní festivalový kousek, syrový, celý bezeslov, přičemž se nejedná o retro němého filmu, ale o originální "hluchoněmý" snímek. Drsné ale nevtíravé, jen z povzdálí kamery chladně dokumentující.

plakát

Jasmíniny slzy (2013) 

Woody opět sarkastický sardonický, ale tentokrát netradičně podávájící divákovi temnou tragédii. Nelineární narativ je podle mého názoru téměř vždy na škodu vyprávění a nejinak je tomu v tomto filmu. Rozřezání času na bicoastální plátky funguje jen do určité míry, některé scény to okrádá o jejich emocionální vyznění, pakliže se ihned děj přesouvá k nové nesouvisející sekvenci. A to pro mne platí i když chápu, že právě dialektika mezi těmito dvěma časově rozřezanými rovinami je vlastně tím o čem ten film ve skutečnosti je. Cate Blanchett dostala po delší době konečně pořádnou roli a tady o zasloužené ceně Akademie asi nebude nikdo pochybovat. Člověk ale přec tak nějak automaticky očekává od společné práce nějvětšího žijícího filmového génia a nejlepší současné herečky ještě o něco víc.

plakát

Téměř chlap (2012) 

Nenáročná skandinávská artově laděná podívaná, výborně zrežírovaná i zahraná.

plakát

Začít znovu (2016) 

L'Avenir je nenápadná skica portrétu ženy středního věku zachycená v určitém časovém úseku. Kamera sleduje hlavní postavu s odstupem ale vytrvale a pracuje pro zviditelnění jejího vnitřního života. Zdařilý autorský snímek s výbornou režií.

plakát

Deník komorné (2015) 

Benoît Jacquot má jasný režisérský záměr podat Deník komorné - komorně precizně a s citem pro věc. Přičemž režie si je jasně vědoma že má v hlavní roli mladou herečku která Francii už léta chyběla a které právě komorní drama sedí nejlépe.