Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (395)

plakát

Cestující v dešti (1970) 

Magicky otevřeno, ale do dvaceti minut to začne střídat nehorázný nesmysly. V momentě, kdy Jobertová podruhé nabije brokovnici mi už nic nebránilo, abych se po většinový zbytek filmu posměšně chechtal. Clément akci neumí, taky tu skoro žádná není, ale i ze scény znásilnění si žádný thrill neodnesu (prostě se prostříhaj dva záběry na oči a nazdar). Hlavní postavy jsou přehnaný, že k nim cítím pouze odpor - Jobertová sice ukazuje nohy ale v té nevyspělosti je to hloupá hyperprotivná pizda a Bronson se celej film nesmyslně tlemí a rozbíjí ořechy o skleněné výplně... Potenciální psychoanalýzu bych musel destilovat z jakýchsi bahenních hlubin, což mi vzhledem ke Clémentově formě přijde jako zbytečnost - nelíbilo a odmítám to absolvovat znovu, filmů s takovou tématikou je spousta a daleko lepších (teď myslím i obecně). Cestující v dešti sice má kostru a pár logických pojmů, ale v celku se opírá leda o molitan.

plakát

Cid (1961) 

Po vizuální stránce je film naprosto dokonalý - úžasná výprava a kostýmy, na jakýkoliv obraz je radost pohledět. Bohužel na dějové stránce film kolísá - děj je zbytečně natáhnut na tři hodiny a místy opravdu nudí. Ve filmu se dokonce uvidí neskutečně natočená bitva, kdy rytíři bezhlavě kolem sebe mávají řemdihy a tolčokují se po hlavách a skáčou na sebe z koní a pleskají sebou o zem. Přesto se nemohu zbavit dojmu, že je Cid kvalitní film, ale vždycky budu preferovat Spartaka.

plakát

Cromwell (1970) 

Verze 133 minut. Ačkoli se jedná o film končící těsně před Cromwellovou diktaturou (tedy podstatně neúplný), kterému mnozí vyčítají historickou nevěrohodnost, poměrně neprávem o něm téměř nikdo nic neví. Přitom se jedná o velkolepou záležitost s lucidní kamerou a úchvatnými kostýmy a neposlední řadě i klenotním obsazením. Rozhodně plus.

plakát

Cyborg (1989) 

Kyborg sliboval, že bude další straight-to-action film. Bohužel, většinu času dělá Van Damme smutné psí oči a flešbekuje do doby, když měl ještě nesmyslně dlouhý háro. Když už náhodou vletí do akce, tak se jeho čtyřpuška zasekne a čepel v botě mu ulomí. Schopněji si počíná jeho sidekick, která kope piráty do koulí. Van Damme se k ní stejně chová hnusně, odmítá jí brát s sebou a souložit s ní a radši emařsky čumí. Potom tu hraje jeho nevlastní dcera, která mu naopak vůbec nepomůže, a kyborgyně, která má místo mozku flešdisk s lékem proti nákaze. Nejlepší je ovšem záporák, který nosí obří sluneční brýle. Vrstva prachu a písku kolem těchto skel upomíná, jak valí stopáž. K tomu má osmipušku a kroužkový brnění, ale na boss-fight si všechno sundá a jenom řve a řve a pak vstane z mrtvých!

plakát

Černá labuť (2010) 

Od Aronofského je to těžká komerční facka, která svou režií stojí smutně ve stínu velikánů letošního roku (Social Network, King's Speech). Úvodní scéna dává vzpomenout na taneční sekvenci v Red Shoes, nicméně velikosti této nedosahuje a působí spíše jako onanie (celej balet je tu jenom kulisa). Aronofsky usíná na vavřínech a na rozdíl od Portmanové se nesnaží (např. být originální). Veškeré psycho je tvořeno opakováním běžných odrazů v zrcadle, laciných lekaček a jinými hororovými prvky, které sice aspoň v jinak dramaticky laděném filmu nepůsobí blbě, ale možná to funguje jenom napoprvé. I tak je to působivé, koukatelné, vizuálně dobré. Portmanovou nemám rád, však v téhle roli křehké, dětské, psychicky labilní ženy poněkud týrané zběsilou matkou, co v ní vidí budoucnost kterou sama ztratila, jsem jí obdivoval. Zatím se přikloním nahoru a budu doufat, že Černá labuť není Darrenův pád do středního proudu, však myslím si, že s postupnou projekcí může hodnocení ještě klesat. Vidět jednou v kině by mělo stačit. 3,5*

plakát

Černá smrt (2010) 

Milosrdně tomu přidělím čtvrtou hvězdu, byť to má místy nevěrohodný kecy a špatnou kamerovou práci (dokumentážní styl, potažmo nějaká klipárna) a ubulenej mnich Redmayne mě sakra štval. Nicméně jsem se u toho bavil, všechno je dobře šedivý a je to taková lineární fantasy jak vystřižená z Dračího doupěte (myslím tu hru). Postavy jsou dobře napsaný a myšlenku to má (byť nepřekvapující aspoň pro mě) což většina nových filmů těžce postrádá. 3,5*

plakát

Černé zrcadlo (2011) (seriál) 

Varovný sci-fi seriál blízké budoucnosti ukazující kam může společnost a technologie zajít a jaké neduhy jsou s takovým technologickým pokrokem spojeny, když je špatně užíván. Britská seriálová produkce thumbs up, Black Mirror disponuje zejména inteligentním scénářem a temným, mrazivým napětím. Druhá série už nestřílí náboje jakým pro mne byl The Entire History of You a proto zatím pouze velmi silné 4*.

plakát

Červená pustina (1964) 

Existenciální deprese od Antonioniho pro mě zřejmě nebude úplně ten dobrej šálek kafe, byť námět je komplexně skvělý a výrazové prvky jako je červená barva, dštící spaliny a pustá krajina velmi líbivé. Nudil jsem se i proto, že znuděná vyšší společenská třída a jejich bohémský pofel mi už leze krkem a Monica Vitti na mě působí nepřirozeně.

plakát

Červený trpaslík - Zpátky na Zemi (2009) (série) 

Červený trpaslík měl velice krásný a zároveň smutný konec. Nové díly na něj sice vůbec nenavazují a ani ho nedořeší, ale jsou stále kvalitní a "trpaslíkovsky" prostoupené typickými záhadami. Škoda jen, že míra superoidních hlášek klesla téměř k bodu mrazu.

plakát

Člen klanu (1974) 

Klansman mě poněkud zklamal. Hlavně po režijní stránce netáhl, čímž nechci říci, že nudil, ale "hobloval na sucho". Atmosféru emocí neztrácel, ale děsivě jí ředil, pomalejší tempo tomu nesedlo. Zvedám palec pro jasně viditelné stopy Samuela Fullera (režiséra Steel Helmet, Pickup on South Street nebo Shock Corridor) ve scénáři - násilí je tady skutečně "luxusní" a bolí. Akorát scéna kde Richard Burton zničí půlku stanice je hloupá. Správnej tah má film až v samotném implicitním vyústění. Btw. je vtipný vidět hodnocení na imdb - 4.8 a odsuzování za jeden z nejhorších filmů.