Vampireman

Vampireman

okres Praha
Out of Reality

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 30.6.2013  22:33
    Joey (TV seriál) (2004)
    **

    Doposud žádný sitcom nevykazoval takovou míru nevtipnosti, šustotu papírových replik sešitých setsakra horkou jehlou a nevýraznosti Joeyových přicmrndávačů. Žasl jsem však, jakou studnicí ukradeníhodných "nápadů" je Joey pro současné seriálové "trháky" jako Big Bang Theory nebo How I Met Your Mother.

    • 30.6.2013  22:31

    Jen o pár let méně pedofilní než předchozí Shyamalanův "popcorn" a jen o pár momentů kvalitnější guilty pleasure jen proto, že ho údajně z části točil sám Will Smith a zvládl to i v kocovině. Některé hlášky a nelogické situace jsou velmi explozivní, tak proto ty **.

    • 30.6.2013  22:27
    Taxidermia (2006)
    **

    Festivalová jednohubka. I když je forma originální a do jisté míry účelná, přeci jen je na ni kladen větší důraz, jenž strhává režijní pozornost např. k vyvážení všech tří obrazů, devalvuje film na přehlídku neestetična a spíš než o historii Maďarska je o laciném bavení diváka.

    • 6.6.2013  19:23

    Antiteze konvenční hollywoodské produkce, která sice obsahuje příběhy dynamičtější a zábavnější, ale mnohdy trestuhodně opomíná exotickou formu a detaily (např. násilí). Jen bůh odpouští je filmem sestavený z prvků, které nám v běžných filmech chybí, ale na druhou stranu zde chybí vrstevnatější děj, jenž by je všechny unesl. 5/10.

    • 4.6.2013  23:59

    Film stabilizován divákem především znalostí souvisejících Star Trek počinů. Pak si můžou tvůrci bez problémů dovolit vršení patetismu v logicky nejděravějším příběhu, jaký jsem viděl až kam mi mysl sahá a lidi to sežerou, protože se obeznámeni baví a dalším stačí zřejmě "pouze" epický vizuál (jenž je navíc barevně skvěle vybalancovaný). Svými ohranými nebo naprosto debilními postupy (mrazení sopky, superkrev!) jen těžko může jiného diváka vtáhnout. Keptin on dzi bridž!

    • 4.6.2013  23:54
    Veterán (2012)
    **

    Lineárně a maximálně nezajímavě z A do E autobusem v tříčtvrťácích s ledvinkou a tričkem I'm a motherfucker za hrdinského hymnu I'm a badass.

    • 4.6.2013  23:50

    Neváhal bych Juráčka nazvat utopickým komunistou, neboť zejména o tom je jeho film - o zboření iluzí o ideologii a lidstvu v posmutnělém, hořkosladkém balení, které pro mě nejvíce zvýrazňuje ústřední hudební motiv. Nejedná se o kritiku, satiru nebo hluboké existenciální drama, veselý alegorismus se poměrně významně překrývá s optimismem (Je jedno v čem žijete. Hlavně, že žijete) Případ pro začínajícího kata je film hrozně osobní a na diváka kašle - Juráček vyjádřil postoj a komu tento není po chuti, má smůlu. Dá se ocenit jedinečnost, jakou film v naší kinematografii zaujímá především díky svému fantasy ladění, ale díky maximální odtažitosti mi přijde snobsky intelektuální a tudíž nepříjemný.

    • 31.5.2013  02:14

    Je otázka, jestli takhle krkolomně psaný scénář má jít podvratně ruku v ruce s vyzněním filmu, anebo se jedná o Romerovu vyčerpanost. Připomínání evidentního (teď jsme v nemocnici, teď jsem zastřelil třetího chlapa), hlášky stylu A nebo B, A protože B, A a tudíž B apod., flashback na událost 10 vteřin ... vše diváka nutí neomylně věřit předkládanému, přičemž mediální ostražitost je jedním z témat filmu, ale z filmového hlediska působí neuvěřitelně hloupě ... ještě jsem se úplně nerozmyslel na kterou stranu se přiklonit. 5/10.

    • 29.5.2013  22:04

    Detention je jako intenzivní droga působící hned po injektáži. Div jsem nedostal schízu, když svojí dokonalostí v odkazování nevědomky odkazoval na věci osobního života. Všech těch tisíc a milion referencí je neskutečně schopně zarežírováno do fungujícího multivrstevnatého celku, jenž funguje i multižánrově, což je obdivuhodné. Až stihnu chápat všechny odkazy, bude to jistých 5*. Ale kamufláž stylu rugbysta mutující v mouchu plive kyselinu a místo ruky má televizor nebo Iron Man monster medvěd cestující v čase je takzvaně for the win.

    • 29.5.2013  22:02

    Především nostalgické hodnocení. V osmi letech jsem to sledoval na Esu, fascinován scénami ze zeleného pokoje.

    • 29.5.2013  22:01

    Torque je vlastně moderně aktualizovaná kovbojka - jsou zde obdobně rozlišeni hodní, zlí a neutrální (především prostřednictvím motorek-koní), děj je rychleji posouván kupředu neustálým cestováním/jízdou a film má řádný spád, nechybí zde souboje na koních (ano, motorkách) a samozřejmě "přepadení" vlaku. Podobně pravidla jsou jasně daná "Nejseš za mnou, nekryješ mi záda, seru na tebe". Svým poměrně kýčovitým vizuálem a klipovitou režií akčních scén Torque sedí ve filmovém světě, ale děj vyvíjí mnohem reálněji, mimo filmový svět, kterýmžtopádem si nemusí vypomáhat stereotypními deus ex machina záchranami (viz. scéna v garáži s blížícím se finále filmu), což je jeho nejpřekvapivější a nejcennější prvek. Navíc parodie, nikoli žánrová návaznost, na Rychle a zběsile je vyznačena už v úvodu ("Proč z vás řízení aut dělá takové debily?"). Torque je dvojaký film poskládaný ze slupek všednosti logických v reálném životě, zatímco se zdánlivě navážno tváří jako tupá akce. Dle nízkého hodnocení bych si představil, že Torque je přesným opakem takových filmů, které se vám líbí než si uvědomíte, jaké to jsou hlouposti. A zároveň je běžný divák sledováním Torque zmatený, neboť nečeká, že se setká s nekonvenčním počinem a jistá všednodennnost filmu ho nestimuluje k zaslouženíhodnějšímu uchopení.

    • 22.5.2013  22:21

    Ultra teen hyperbola na úrovni Twilightu.

    • 22.5.2013  22:21

    První třetina vynikající, v dalších dvou už začně ztrácet na kvalitě veškerá krása strukturovanosti děje, obrazová barevnost a líbivá režie a ze solidně našlápnuté žánrovky se stává vyčpělé Refn-wannabe sociální poloindie, na které se sice dá koukat poměrně solidně, ale vzhledem k tématu a balení to po uležení zklame.

    • 22.5.2013  22:19

    Utahaná žánrovka zajímavá jen tím, že tu Michelle Williams dobře hraje, souloží, sprchuje se nahá, pěkně tancuje a souloží ... nahá.

    • 22.5.2013  22:19

    Tři hodiny fyzického času za pointou, že smyslem života je soulož, je hrozivě málo. Výprava dobrá.

    • 22.5.2013  22:17

    ** jenom proto, že pokud se nahlédne z opačné než prezentované optiky, tak motivy a důvody těch, kterých se to týká, povětšinou přesně takové jsou. Nepamatuji se, kdy jsem viděl větší pózu.

    • 21.5.2013  13:18

    Počin, který příjemně drnká na melancho-receptory zejména díky dobré synergii fluidní hudby a obrazu. Prvky upomínající na Wild at Heart, Twin Peaks, ale i budoucích drobnosti Mulholland Drivu a Lost Highway, dotahují a upevňují všechny vztahy v Lynchových filmech do stejného konce. Nicméně i prostřednictvím písní mohl být přenášený materiál prokreslenější, aby byl více samostatný. Jediné co zbývá za povšimnutí je změna perspektivy pěveckého obsahu z "jí" na "jeho" po trpaslíkově zopakování úvodní scény in-situ. 70%.

    • 19.5.2013  12:13

    Vlhký sen Alberta Pyuna - motivem pro hlavního hrdinu Talona k rozvíjení děje filmu je sex s buchtou, kterou zachránil od znásilnění, interiéry jsou vyplněny velmi spoře oděnými ženami (se kterými se Talon nezapomene vykousnout), každý žoldák tady má nějakou buchtu k dispozici a scénář je přeplněn extrémním množstvím dvojsmyslných lechtivých narážek. Talon je navíc poměrně slizké prase s mastnými rty od neustálého hodování hovězích kýt a jeho macho-look je umocněn obrovskou kožešinou a aby toho nebylo málo, tak ještě mečem se třemi čepelemi, z nichž dvě jsou vystřelovací (aka trojmeč co střílí meče). Fandit jemu se moc nedá a Reb Brown je na scéně asi tak minutu, než potupně zemře, nicméně The Sword and the Sorcerer je celkem ok zábavný a zúčtování s démonem solidně strašidelný.

    • 19.5.2013  12:09
    Hawk mstitel (1980)
    **

    I'm no messenger. ... But I will give you a message. ... The message ... of DEATH! V Hawkovi je zakonzervovaná především bída 80. let. Je to až moc laciný, celý se to odehrává v jednom lese a namalovanym chrámu, záporák dokonce ani nemá pořádnou fortress, ale bydlí v tom lese ve stanu. V Americe je to kultovní, ale pro mě je to asi málo wtf. Jasné, je tu vysoce agilní elf, co skáče snožmo do korun stromů a v jehož rukou se z luku stává snipna kulometný kadence, ale bere se to ultravážně. Hawk (John Terry) se celej film taky ultravážně ksichtí a když do toho hraje epická synťáková Hawk's Theme, tak to působí arcisuprnehrdinsky. Ale má to vtíravě vtipnej western kabát - duel, triel, záběry na obličeje, zpomalovačky - jenž může do jistý místy Hawka vysvětlit. Westerny byly taky skromný, ale ne tak televizní. No a nejlepší je samozřejmě mistrná taktika Hawka a jeho týmu, když v chrámu čekaj až za nima příde záporák a bezbožně žerou a chlastaj. A záporák příde...

    • 19.5.2013  12:04

    Kiss me with love! Asi nejumělečtější a nejhodnotnější béčkový trash, který jsem doposud viděl. Příběh má celkem dost twistů, implicitní motivy, "prokreslený" charaktery a dokonce tu i dvě minuty filosofují nad Guernicou, kterou má v pracovně hlavní zloduch, největší ubožák z historie filmu, kterej koupí ránu pokaždý, když je ve scéně. Do toho je vše nádherně laciný (i když jsem koukal na solidní "gore"), zábavný, není to úplně tupě natočený a vykrádá to hafec filmů - Blade Runner motivy v popředí s melancholickym hraním na trubku, nevyužité masky z Planety opic, ikonické pouštní road-rage intermezzo a lá Mad Max a samozřejmě koncept filmu z Útěku z NY. Jako Kurt Russell vypadá i hlavní hrdina Parsifal (lvl 10 charisma and dexterity agile human lady-killer rogue, AC +4 Chain shirt and blue jeans, +4 Dex, Feats: Improved initiative, weapon finesse, acrobatic, improved disarm, combat reflexes, improved unarmed strike) co má s sebou parťáky: Ratchet (lvl 10 cool hardcore tank, Str 20, all simple, martial and exotic weapon proficiency, +2 leather armor) a profesor (lvl 1 budižkničemu). Protivníci (lvl 1 commoner) mají postih k iniciativě -7 a hrozivě neefektivní equip z papundeklu (ručnice) a k dispozici maj jenom koně, zatímco chaotic good parta laseru odolný nezničitelný auto - nejlepší scéna tunění vozu, kdy Romano Puppo na zádech tahá obrovský plechy, a potom samozřejmě následná prezentace nezničitelnosti v zapasťovanym tunelu. (...) Vynechal jsem spoustu věcí, 2019 je prostě perfektní sranda.

    • 25.4.2013  19:43

    V Hollywoodu zrecyklovali žumpu na nedotažené wtf nápady.

    • 25.4.2013  17:32

    Unikátní otevřená výpověď o společnosti a točení filmů v dlouhoformátovém vyprávění jenž kromě významného obsahu disponuje i značným množstvím hodně hořce vtipných hlášek (zejména Milota je boží). Že Sametovou kocovinu (jak výstižný název) odmítli kritici pochválit a ČT pouštět, díky čemuž upadla v totální zapomnění, je pomalu na klasifikaci polistopadové trezorovky. Technická stránka věci je ale fakt neuvěřitelně hrozivá (amatérská). Prosté záběry na mluvící hlavy sice zvyšují napětí, ale při délce dokumentu (bezmála 150 minut) jsou už poměrně únavné. Do toho Buchar furt nesmyslně ostří, když by neměl, a málem jsem vyprskl smíchy, když se režisér Vachek nejdřív půl výpovědi topí ve tmě a pak dostane do obličeje plnou dávku kamerového světla, které je následně ještě korigováno (tolik k tomu zdejšímu "populárnímu" tématu nasvícení). Dalším rušivým elementem je střih, který někdy nenechá postavy ani domluvit, ale nakonec jsem zvolil cestu 5*, kdy budu Sametovou kocovinu hodnotit především pro její obsahovou hodnotu.

    • 25.4.2013  17:12
    Iron Man 3 (2013)
    ****

    Vyvážená potěcha vycházející humorem z Avengers a laděním z Dark Knight Rises, kde je hlavní postava ve sračkách.

    • 22.4.2013  19:37

    Všední romantika, jenž potěší leda velmi nenáročné diváky. Hallström dosti laciný a nevyvážený. Externí recenze.

    • 21.4.2013  21:18
    Limbless (2012)
    odpad!

    Ultra amatéřina bez nápadu nebo atmosféry, kde lze vytknout úplně všechno. Nejhorší ze všeho byly nesmyslný zatmívačky při každym střihu. A když už jeden herec hraje dvě postavy a nevymění si ani kalhoty tak mám tendenci uvažovat, že sourozenci Kuncovi měli zůstat před filmem leda jako diváci.

    • 21.4.2013  21:12
    Mama (2013)
    *

    Strašidlo "Mama" mohlo být celkem cool, ale to bych nemohl vidět nejlepší scény v GIFníku na Roumenovi. Oni to "naštěstí" tvůrci před podivně poetickým závěrem stejně pokazí tím, že z "Mamy" udělají jen soubor CGI mlhy a exponují tolikrát, že divák ztratí veškerý strach. Nudné řemeslo prosté jakéhokoli kouzla. A Jessice Chastain goth moc nesluší.

    • 21.4.2013  21:04
    Kříž cti (2012)
    ***

    Minimalistický (v dobrém smyslu), nepříliš umě vyvážený mix napětí, zábavy a optimistického pofelu, jenž je poměrně příjemnou jednohubkou. V druhé půli jsem se chechtal pořádně, akorát tipuji, že to tak nebylo úplně zamyšleno. Rupert Grint byl ve své roli překvapivě přirozený, štval mě David Kross, který ve filmech těží ze své podstaty pro dokola obdobné postavy slabomyslných blbečků.

    • 17.4.2013  20:26
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    ****

    Varovný sci-fi seriál blízké budoucnosti ukazující kam může společnost a technologie zajít a jaké neduhy jsou s takovým technologickým pokrokem spojeny, když je špatně užíván. Britská seriálová produkce thumbs up, Black Mirror disponuje zejména inteligentním scénářem a temným, mrazivým napětím. Druhá série už nestřílí náboje jakým pro mne byl The Entire History of You a proto zatím pouze velmi silné 4*.

    • 17.4.2013  20:24
    Nevědomí (2013)
    **

    Na rozdíl od posledního Resident Evilu (např.) se v rámci Nevědomí o epický audiovizuál nejedná a klasické zádrhely už nejde omluvit. Kosinski se vším šetří (viz. jeho Tron), vše šmrdlá a nedotahuje a když se rozjede, tak nechá celej film burácet motory, až to nejednoho diváka začne vytáčet. Nevědomí mohlo mít výpovědní hodnotu o současných "pracovních týmech", ale muselo by se pro to udělat něco víc než třikrát zopakovat stejnou hlášku. I všechny motivy a zvraty v ději jsou tu tolikrát zopakovaný, aby i nejposlednější divák, co během projekce odejde dvakrát na záchod, o nic nepřišel. A co mě vyloženě vadí jsou vykrádačky námětů starý jen pár let (zejména Moon a Fallout, Vesmírnou odyseu a Matrix vykrádá kdeco) podaný bez špetky originality. Bez těchto neduhů mohlo Nevědomí být skutečně dobrým mainstreamovým sci-fi, jak je v komentářích klasifikováno. I přes významnější délku drží Nevědomí příjemně napínavý narativ a koukat se na to dá, jenomže proč? 1,5*.

    • 17.4.2013  20:20
    Šmejdi (2013)
    ***

    Veliký hype jenž ke svému významnému společenskému obsahu nedosahuje technicky zejména kvůli popularitou urychlené kinodistribuci, o které se Šmejdům předtím ani nesnilo. Nejmarkantnější je to v momentě, kdy důchodcovsky laděný dokument v závěru oslovuje mladé lidi. Externí recenze.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace