Recenze (155)
Sedm statečných (1960)
Jeden z nesmrtelných, a přitom jen remake. Pro některé z herců životní role (Buchholz). Dá se vidět velmi často.
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
První ze série krkolomných dobrodružství. Film je sám taky trochu krkolomný, ale je to přeci jen Spielberg a ten umí ukočírovat cokoli. Kouzelný je přejezd Indyho na povrchu ponorky přes půl světa.
Mlčení jehňátek (1991)
Mám slabost pro Jodie Foster, ale přeci jen je kniha trochu děsivější. A Hanibala rozhodně musel popsat populista, protože je to přesně tak, aby se co nejvíc lidí co nejvíc oklepalo děsem. Trochu moc na efekt.
Sedm (1995)
Rozhodně netradiční. Od reality je to rozhodně dost ujeté, ale to by snad nevadilo. Kevin Spacey v roli hlavního padoucha je z hlediska jeho další tvorby taky překvapivé. Příšerné je dilema Pitta na konci filmu. Kolik z nás by tu spoušť nestisklo...?
Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)
Viděl jsem tento film příliš pozdě a už jsem asi propásl příležitost být jím nadšen.
Tenkrát na Západě (1968)
Stará klasika. Westerny buď máte rádi nebo ne, ale na tento se mohou v klidu podívat všichni.
Vesničko má středisková (1985)
To nejlepší ze Svěráka. Kouzelný je zejména Petr Čepek, role vzteklých prchlivců mu šly vždycky nejlíp.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
14 dní mi trvalo, než jsem Pulp fiction pustil z hlavy. Je to neuvěřitelný. Pořád nevím, jestli je Tarantino fantastický génius nebo sadistický parchant.
Forrest Gump (1994)
Velmi komplikovaný život velmi prostého kluka. Robert Zemeckis umí a Hanks je třída. Jen český dabing Hankse pojal mnohem civilněji než originál.
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Film.který nezestárne. Má myšlenku, má skvělé zpracování a hodně dlouho se o něm přemýšlí.