Recenze (3 096)
Na plovárně (1998) (pořad)
Inteligentní rozhovory často s cizinci, na které Eben nepotřebuje překladatele.
Protektor (2009)
Konečně si někdo v Čechách nechal záležet. Snímek má skvělou atmosféru, díky níž si chvílemi připadáte jak při sledování filmu pro pamětníky. Kvalitní scénář a citlivé vykreslení jednotlivých charakterů. Kvůli tomu všemu s radostí odpustíte občasné klopýtnutí v hereckých výkonech. Šablona, hudba, vsuvky, design - všechno sedí a máte radost, že se i na domácí půdě ještě dočkáme něčeho takového.
Ben X (2007)
Vztah je zde pouze jako účelová věc - lidé v těchto pozicích by neměli ztrácet naději. Ale jak je to ve skutečnosti? Každý na vás hodí bobek a spousta mladých lidí zbytečně umírá. Každopádně hodně originální konec. Místy jsem měl pocit, že Timmermans se do své role maličko přemáhá, ale celkově film vyznívá určitě kvalitně.
Xenogenesis (1978)
Je jasné, že byl Cameron od začátku unešen konfrontací člověk - stroj, člověk - cizí inteligence. Sám asi nevěděl, kdo má z této dvojice navrch, i když podle jeho filmů bych tipoval, že strojům hodně fandil. I přesto si asi nebyl jistý a proto zde nechal otevřený konec. Technicky samozřejmě ubohé, ale co bychom chtěli v roce 1978 od začínajícího filmaře. I tak se mi líbí, jak uměl od svých začátků budovat atmosféru.
Ucho (1970)
Vždy chrochtám blahem, když narazím na český film, který je po všech stránkách parádní. Scénář, herci, atmosféra, není co dodat. Jsem strašně rád, že jsem nemusel žít v systému, který tak příšerně degradoval lidskou duši.
27 šatů (2008)
Chemie mezi hlavní dvojicí podle mě příliš nepracuje, mnohem více mě bavily scény se sestrou a šéfem. Těch hluchých míst tam bylo až příliš.
Kalifornie (1993)
Průměrný film s nadprůměrnými herci. Samozřejmě nemohla chybět Juliette Lewis, která měla v první polovině 90. let své nejlepší období.
Takoví normální zabijáci (1994)
Z obyčejného zabijáckého příběhu je velká óda na moderní společnost. A že se to Tarantinovi nelíbilo? Možná to Stone natočil líp, než by to kdy dokázal Quentin.
King Kong (1976)
Technika pokročila, ale Konga mi je líto vždycky tak jako tak.
Ruiny (2008)
U některých scén mi do smíchu nebylo, hezky se budovala atmosféra a krve taky není málo, i když amputace nohou pomocí kamene a zálesáckého nože může napadnout asi jenom amerického studenta medicíny.