Recenze (354)
Poldark (2015) (seriál)
Guardian doporučení---hm, možná kvůli tomu boji proti ranému kapitalismu? Poměrně tuctová podívaná ala Jane Austin. Většinu prostřihů v první epizodě je drsný hrdina nad cornwallskými útesy a listy vlající ve větru a slunci. Zklamání.
Americký sniper (2014)
Konzervativní jako Clint Westwood sám. Možná chvíli zakolísá a pro dobro dramatu se pozastaví nad nesmyslností Íráku (který s takovým klidem přimontovová k 11.září a tím vypravěčsky mate historickou paměť amerického plebsu, Víjtejte v Texasu!), ale v zásadě drží tu notu Amerického Heroismu. Hrdina je silně apolitický a celý film se tak zaobírá jen primárním city - lásky, nenávisti, pomsty, upřímného kamarádství. Nic složitého nehledejte, něco silného určitě (Eastwood je skvělý režisér, scénář je napsán poutavě a drama sniperského souboje drží motor nahozený). Závěrečné titulky, vrah vypadající jako JÁ JSEM VRAH! a divná písečná bouře jsou takové karamboly.
Sons of Liberty (2015) (seriál)
A jako proof of concept jsme použili trailer k Assasins Creedu, protože to je to co chápeme pod pojmem History ve jménu našeho kanálu. Historie černobíle. Otcové zakladatelé a jejich vnímání je jak vystřižené z Bioshocku.
Anonym (2011)
Nenech se mílit tím, že to dělal Emmerich. Některé režijní nápady jsou pozoruhodné a atmosféra jede na jedničku. Lehká nepřehlednost a slabší tempo druhé hodinky je škoda. Hlavně ten temporytmus bez kterého závěrečná pointa nevyzní tak silně je škodný. Možná na vinu nečekaně nehollywoodské struktuře...
Muž hledá ženu (2015) (seriál)
Nový rozměr humoru.
Království nebeské (2005)
// po xtém shlédnutí už se vytrácí ten původní "komplikovaný" dojem i z megaepické režisérské verze. Postavy jsou po konzumaci čtyř sezon GoT ploší panáci v úžasných kostýmech, kulisách, záběrech a bestiální sekvenci jezdeckého střetu pod Kerakem. Stále klasika historického velkofilmu, která narozdíl od Statečného srdce neumí technicky zestárnout.
Impérium - Mafie v Atlantic City (2010) (seriál)
Poslední sezona dovršuje tenhle must watch zážitek pro všechny, co kdy snili o plášti, klobouku a coltu 1911. Masterpiece.
Vejška (2014)
Pozitivní feeling z Vorelovo konzervativní mravouky---New York je tak epickej konec, že otpimismus o upřímném sdělení (jakkoliv dementním), je na místě .)
Leviatan (2014)
Jsem schopný akceptovat intelektuální rozměr celé téhle dvouhodinové anabáze a pochopit, že "široká ruská duše" (super zpřesnění...zpřesnění?) může tenhle pochod strávit jinak než blockbustery, instagramem a rádiem hitů zhýčkaný Středoevropan. I tak ovšem Leviathan selhává na emocionálním a vypravěčském základu. Nádherná kamera, úžasní herci a absolutní jistota, že kdyby to nebylo točen v Rusku a nebyl trochu nepřístupný "art", tak se bavíme o průměrné podívané.
Hrdost (2013)
95% ART vs. 5% zábavy (skvělí herci)