Recenze (325)
Week-End (1967)
Četl jsem sice, že se jedná o podivnou road-movie, ale i když mám tenhle žánr rád, tohle byla totální kravina bez smyslu, smysl v tom nachází sám Godard, možná. Je jasný, že řadovýmu divákovi se tenhle typ filmu líbit nebude, jenže tohle nemá prostě žádnej význam. Obsah napsaný o tomto filmu určitou logiku dává, naproti tomu obsah samotný dějový linky nikoli. Možná že kdyby tam ty absurdní postavy nebyly, bylo by to lepší, ovšem právě ony mi film tak dokázaly znechutit společně s chaotickým dějem a politickou exkurzí, že o odpadu tentokrát vůbec neváhám.
Jednou se vrátí (1991) (TV film)
Oba první díly se vyvažují, v tom druhým je sice víc nasilí, ovšem zde je zase víc Kingovy tolik typické atmosféry. Takže průměr.
Vládci loutek (1994)
Vetřelec z toho čouhá na každým kroku. Tady se vlastně téměř hned na začátku dovíme o co jde a pak už je to jen boj (i armádních složek) s parazitujícími tvory. Film, ale v podstatě nemá žádnou originalitu (podobný téma jsem viděl už nesčetněkrát) a atmoška prakticky nulová.
Trávníkář (1992)
Patlanina, na kterou se nedá téměř koukat, má to sice zajímavej příběh, ale kdykoliv se naskytla scéna z virtuální reality, měl jsem chuť film vypnout. Skoro všechny scény mi přišly vzhledově jak z lacinýho televizáku. Tohle se moc nepovedlo a do druhýho dílu se už raději pouštět nebudu.
Mrtvý muž (1995)
Hodně netradiční western, ostatně jako všechny Jarmuschovy filmy jsou hodně zvláštní, "jako svatej obrázek".
Brutální Nikita (1990)
Ke konci to trochu zachránil Reno, jinak je to vážně bejkárna.
Stroj času (1993)
Vážně nechápu, proč se to jmenuje stroj času, spíš by se to mělo jmenovat stroj na zombie, pokud někdo očekává cestu do jiných časoprostorových dimenzí, bude nepochybně zklamán.
Zlomené květiny (2005)
Povedená posloupná chronologie jednoho životem znuděného muže, která pomalu klesá z kopce, o pozdním poznávání minulosti. Dobrodružná road-movie i když pomalá, ale něčím přece vyjimečná.
Mravenčí teror (1977)
Tohle je možná vtip, ale ne moc vtipnej a docela i dlouhej, i když možná tenkrát fungoval, těžko říct...s mladším kolegou Marabuntou si může tento film podat ruce, tohle ale bylo snad ještě horší.
Sirény (1994)
Většinou na filmu nějaký ten klad tak na tu hvězdu najdu, zde ovšem nikoli. Příšerný dlouhý záběry naprosto o ničem se tady střídaj jak na běžícím pásu. Nějakou dějovou linii, která by mě udržela v pozornosti alespoň na pět minut jsem tady taky hledal marně, jestli tady nějaká vůbec byla, tak jsem jí pro samotnou nudnost a otravnost musel přehlídnout. Jo a těch pár poprsí, který se tam během filmu občas mihnou zkrátka film bez děje nevylepší.