Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Western

Recenze (2 434)

plakát

Tři dny Kondora (1975) 

Nejspíš úplně první a nepřekonaný thriller s osamělým hrdinou, proti kterému se všichni spikli a on neví proč. Film nedělá z diváků blbce a nic zbytečně sáhodlouze nevysvětluje, aby mu to všechno společně s hrdinou došlo jako brambor v páře. Slušně zamotaná zápletka (ale ne nepřehledná), vynikající herci v čele s naprosto přesným Robertem Redfordem, krásnou Faye Dunaway a ledově chladným zabijákem Maxem von Sydow v roli, pro kterou se narodil. Zlatá léta sedmdesátá! 100%.

plakát

Výkupné (1975) 

Ačkoli jsem, dle zdejších komentářů, očekával průměrné vyčpělé akční béčko, dostal jsem nadprůměrný a stylový politický thriller s perfektní sedmdesátkovou atmosférou, výbornými herci (Sean Connery, Ian McShane), uvěřitelným dějem a opravdu překvapivou závěrečnou pointou. 85%.

plakát

Studený pot (1970) 

Variace na téma muž s drsnou minulostí, nyní poklidný občan, kterého po letech navštíví zlé ozvěny minulosti - to už tady mnohokrát bylo a mnohokrát ještě bude. Ovšem tenhle film si na nic nehraje a Charles Bronson v čele poměrně hvězdného obsazení z toho podívanou udělá. 50%.

plakát

Umírání za dlouhého dne (1968) 

Jeden z nejpřesvědčivějších a nejvíce naturalistických válečných filmů. Těch 90 minut jsem skutečně cítil nerozhodnost, strach a rozdílnost povah ústředních hrdinů, pach krve, bláta a nábojnic a cesty, která nemůže skončit jinak, než tragicky. Hrozivější a brutálnější vyznění abys pohledal. 100%.

plakát

Mlha (1980) 

"Mlha" se od jiných podobných hororů liší především v tom, že žádný z herců nepřehrává a i konání postav je celkem uvěřitelné. John Carpenter sice svému řemeslu rozumí, ovšem pořádné hororové drámo rozpoutá až v poslední půlhodině. Jinak nemohu vyloženě říct, co by se mi na filmu nelíbilo, zároveň však nenacházím nic, co by mne přinutilo hodnotit výše než 60%.

plakát

Poslední dopis (1973) (TV film) 

Pane kapitáne, tahle válka přece nemá smysl. - Válka možná nemá smysl, ale spravedlnost smysl má. Vynikající scénář, vynikající herecké výkony, strhující od začátku do konce. 100%.

plakát

Hrabě Drakula (1970) (TV film) 

Když je o čem vyprávět, strohý kabát neškodí. Tvůrci si vyhráli jak s atmosférou, tak i se scénářem, který je hodně věrný knižní předloze (sice trochu zestručněný, ale to je pořád lepší než nastavit příběh nesmysly - viz Coppolova verze). Výborný Ilja Racek. 85%.

plakát

Okno do ložnice (1987) 

Tenhle film překonal má očekávání. Vynikající thriller se zápletkou, jejíž podobu jsme v různých obměnách sice již viděli (taky co se dá v tomto žánru donekonečna vymýšlet nového), ovšem působí to zcela uvěřitelně. Terry Lambert se nesnaží být za každou cenu hrdina a dostává se do takových situací, kdy s ním divák prostě musí soucítit. Steve Guttenberg, ač jsme jej zvyklí vídat z jiného žánru, se své role zhostil s grácií, stejně tak proti hereckým výkonům Elizabeth McGovern (konečně obyčejná holka), Isabelly Huppert (v tom okně byla opravdu k sežrání) či Brada Greenquista (odpornějšího záporáka abys pohledal) se nedá říct vůbec nic. "Okno do ložnice" je opravdu poctivá podívaná s postupně houstnoucí atmosférou, která se v závěrečné půlhodině zvrhává v jedno nevydýchatelné inferno (tvář vraha za dveřním sklem si budu pamatovat hodně dlouho). A propos, s tím Alfredem to má společného snad jen to okno. 95%.

plakát

Královna Margot (1994) 

Co se herců a výpravy týče, nedá se nic vytknout. Ovšem s tím ostatním už je to horší. Scénárista a režisér se mermomocí soustředili na Bartolomějskou noc, která je zobrazena perfektně, ovšem z toho ostatního (další asi 2 hodiny) udělali mdlou vatu bez ladu a skladu. Každou chvíli jsem si nebyl jist co se to právě děje, spoustu se toho jen načrtlo a nedotáhlo do konce, spíše to působilo jako sestřih seriálu. Jinak se nejedná o špatný film, dobové reálie jsou, myslím, hodně věrné a herci hrají jako o závod, ovšem pro historický film je základ silný scénář. A o ten se "Královna Margot", bohužel, opřít nemůže. 55%.

plakát

V žáru noci (1967) 

No jo, to se to v těch 60. letech točilo, když bylo k mání tolika charismatických herců a tvůrčí invence se snažila vítězit nad komerčností. "V žáru noci" je antirasistické drama, ovšem v žádném případě se nesnaží být agitkou. Přílišnému moralizování brání silná detektivní linie, která na druhou stranu není fádní právě díky rasové otázce. Celý film se rovněž nechá vnímat jako sólo pro dvě postavy, ovšem nabízenému klišé (hodný černoch vs zlý běloch) se také vyhybá a nabízí nám dva silné tvrdohlavé muže, jejichž charaktery se vyvíjí. Sidney Poitier a Rod Steiger (ten si svého Oscara doslova vyřval) podali své životní výkony. "V žáru noci" ve své době šokoval fackou ve skleníku. Jeho nadčasová platnost je však spíše v nahlodání soudního systému prdelákova, kde vládnou dogmata a právo bohatšího. 100%. A ještě něco Virgile, dejte na sebe pozor!