rikitiki

rikitiki

Johana Jahůdková

okres Praha

47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 66 88
    • 21.6.2018  17:03
    Přízrak (2008)
    ***

    Viděno omylem, chtěla jsem jiný film se stejným názvem. Průměrný thriller o spisovateli, který se nechá nalákat do primitivní pasti. Zajímavé leda tím, jak otřesně se Rusové stále chovají k ženám. Viz hlavní hrdina, který měl být spíše kladný, neváhal svoji přítelkyni podvádět, pronásledovat, hrozit jí a ještě ke všemu se ji pokoušet znásilnit. A ona si to až na několik slovních protestů a demonstrativních rozchodů nechala líbit.....

    • 21.6.2018  16:32

    Nudné, na přeskáčku natočené melodrama, kdy mi připadá, že ty nejzajímavější části vynechali a jen je zmínili v dialozích. Nejlepší na celém filmu byla závěrečná autentická scéna, kdy Gloria Grahame převzala Oscara a sladce řekla jen: "Thank you so much!", popadla sošku a před ohromeným publikem opustila pódium. Ta holka měla styl!

    • 21.6.2018  10:54
    Haló, tady Indie (TV seriál) (2010)
    ***

    Sitcom, který se neumí rozhodnout, jestli být jen přímočarou legrací nebo zapojit i vážnější tóny. Ve výsledku jsou zde ztřeštěné situace, sem tam i velice vtipná scéna, ale vzápětí na to navazují scény smutné, třeba o zklamaném očekávání rodičů, o strachu ze ztráty zaměstnání…. Přitom si ale série ponechává sitkomovou povrchnost, kdy problémy z jednoho dílu v dalším díle zázračně vymizí a už se neřeší (láska k Indce, ztráta zaměstnání, rozchod s přítelkyní…). Jakoby to najednou nebylo. ___ Tenhle přerývaný tón v náladě seriálu mi úplně nesedl. Na druhou stranu, některé fórky se vyvedly a navíc fandím i netradičnímu pokusu, byť tedy nevyšel bezchybně. ___ Ze začátku mi vadilo, že humor je často postavený na předsudcích a stereotypech, někdy na můj vkus až rasistických. Ale plusem bylo, že se tahle zjednodušení týkala obou stran – „tradici ctících Indů“ i „tupých a světa neznalých Amíků“.

    • 21.6.2018  10:41

    Toho malého Rusa musela proklít čarodějnice, už když byl v kolíbce! Má astma, jeho máma: prostitutka, otčím: zfetovaný násilník, který ho nutí dívat se na filmy Johna Wayna, a navíc má kluk před sebou nejhorší noc svého života. ____ Film má zběsilé tempo, svižné vysvětlující flashbacky, hodně sprosté dialogy, brutální násilí a rychle odsýpá. Občas přihodí nějaký obrazový gag (rány po kulkách místo očí na portrétu kovboje vytetovaném na zádech). Jistě, náhody, které svedou jedné noci různé příslušníky podsvětí do nervního boje o jednu zbraň, jsou nereálné, protože je jich příliš mnoho a zapadají do sebe až příliš hladce, ale mě to nevadí. Ten film je ujetá střílečka, která ale nerezignovala na logiku, jen ji využila ad absurdum. Scénář nachází neotřelé nápady a nespokojí se jen s tupým střílením po sobě.

    • 20.6.2018  21:12

    Gangsterský kýč - pak jedna zběsilá střílečka v přírodě - natahovaný konec. Film heroizuje gangstery. Postavy detektivů - a to včetně toho hlavního, který by měl být Dillingerovým protihráčem - jsou jen ploché figurky bez charakterů, které střílejí.

    • 19.6.2018  13:02
    October (2018)
    ****

    Dlouho jsem nemohla přijít na chuť postavě, kterou hrál Varun Dhawan. Ani tomu, jak byla napsaná, ani tomu, jak ji hrál. Jako vzteklého autistu, který na všechno kašle, pořád si stěžuje a zbytečně hrotí konflikty. V nemocnici, u postele dívky v kómatu, se choval zakřiknutě, jakoby tam nepatřil a chtěl být někde jinde. Jindy zase projevoval až morbidní zvědavost o medicínské detaily. Ale koncem filmu mi to došlo: kluk, který se hledal, který nevěděl, co chce a možná žárlil na dívku, která to měla na rozdíl od něj v hlavě srovnané. A možná ji vskrytu obdivoval. _____ Když pak nastala tragédie, upnul se k ní až bláznivě, ale nejspíš tohle byla cesta, jak se dostal ze své uzavřenosti, jak si sám porozuměl a pak už se dokázal nasměrovat správně. ____ Tohle jsem nevymyslela já, četla jsem to na imdb, ale moc se mi to líbí, a myslím, že je to výstižná poznámka: „Tohle není milostný příběh, ale je to příběh o lásce.“ Dodala bych, že o lásce strašně smutné, ale i upřímné a čisté, protože nemá téměř žádnou naději, že se někdy stane „normálním“ vztahem. Ale o to tady nejde. Je to o citu, obětování se a o odměně, kterou za to člověk dostane – přestože ta odměna je jiná, než by byla v klasické romanci.

    • 18.6.2018  13:51

    Pro mě to byla skoro minela. Příběh o fotbale a klukovské snaze uspět ve sportu a zároveň se vyrovnat s ne vždy skvělým životem, je téměř bez nápadu. Není tam nic, co bychom si s tímhle typem filmu okamžitě nespojili a přitom nevzpomněli na desítky jiných filmů, kde už jsme tohle všechno viděli. Výjimkou je postava trhlého profesora, která se svou fraškovitostí do docela vážně míněného snímku nehodí. Je to snímek bez napětí (ani ty fotbalové zápasy nejsou pojaté příliš zajímavě) a bez prokreslení postav, takže k nim divák nezíská žádný vztah. Poklona stařičkému trenérovi, který nemusel, ale svůj čas a umění věnoval dětem – ale moc rozehrané tam není, jak jim pomohl. Spíš se jen vyskytuje, než že by je skutečně trénoval.

    • 18.6.2018  13:44
    Raid (2018)
    ***

    Natočit napínavé a ve finále i akční drama o jedné jediné finanční kontrole asi dokážou opravdu jen Indové. Je teda fakt, že když prohledávali ten barák a furt a furt nic najít, tak to mohli trochu zkrátit. Ale když začnou objevovat tajné skrýše (tohle není spoiler, stačí se podívat na plakát), tak to začne být i legrace, protože barák najednou působí, že je snad celý postavený ze zlata a bankovek. Daňoví úředníci u nás by jen zírali, čemu všemu musí (nebo museli) čelit jejich indičtí kolegové, to opravdu nebyla klidná práce za stolem a s lejstry. Indičtí cifršpioni museli mít řádný koul…. odvahu, když chtěli svou práci dělat poctivě. ____ Snímek je především duelem absolutně neúplatného Ajaye (dost jednorozměrná role) a kluzkého Saurabha (který dostal mnohem zajímavější hereckou příležitost než Ajay – ale ten stejně neumí zahrát nic jiného než svou šeptající a oči mžourající rutinu). Z dalších postav v davu vyčnívá ještě Ajayova oddaná manželka (zcela zbytečná role) a daňový úředník na scestí, který ale nakonec najde pravou cestu. ____ Film si všímá detailů, které výstižně charakterizují situaci nebo povahu, například když se v zrcadle uvidí beze šperků žena, která šperky milovala, a najednou je o ně obraná – tak se viditelně lekne. Nebo když pán domu přinutí sníst svou vlastní matku sladkost, přestože ona to jako cukrovkářka odmítá – demonstruje tím před celou rodinou, že se nezastaví před ničím. ______ Zaměstnanci finanční správy by měli tenhle film shlédnout povinně a i pro ostatní je zajímavým vhledem do neatraktivního povolání, které ale v indických poměrech umí překvapit.

    • 18.6.2018  13:24

    Tihle dva kamarádi spolu mají nepříjemně homofilní vztah. Nic proti gayům, ale tady, jak si to nikdy neřeknou a film se snaží jejich přátelství vydávat za běžné, jen trochu vřelejší než obvykle, to působí nepříjemně křečovitě. K tomu ještě nahrává přepálené herectví hlavně Kartika. Když se začne doširoka usmívat a loupat očima, říkala jsem si, že asi ztvárňuje mentálně narušeného psychopata. Ono to mělo asi být jakože vtipné. Nebylo. ____ Souboj mezi žárlivým nejlepším přítelem a snoubenkou s ostrými lokty děj trochu nakopne a Kartik se konečně přestane usmívat jako idiot. Tahle část byla na celém filmu nejlepší a trvala vlastně až do konce, když pomineme trapně dojemnou řeč na konci. Pokud vám nevadí, že příběh je o hodném a trochu naivním klukovi, kterého obklopují jen samá manipulativní monstra, která ještě tvrdí, že ho ovlivňují pro jeho vlastní dobro, tak si film klidně pusťte.

    • 18.6.2018  13:13
    Hey Ram (2000)
    ***

    Je to návodný film s jasně čitelným poselstvím: „Násilí plodí zas jen násilí. Jediná cesta ze spirály krutosti je odpuštění.“ Zaobalené do příběhu, kde herci přehrávají a hrdinovy myšlenkové pochody ilustrují legračně přímočaré a lacině vypadající triky s prolínačkami. Příběh se nebojí ukázat krvavé masakry mezi hinduisty a muslimy ve vší hrůze. MÓDNÍ OKÉNKO: Kamal Hassan jednoznačně patří k menšině mužů, jimž vousy vyloženě sluší. Bez nich vypadá jako nudný úředníček, ale když nahodí knír nebo dokonce i plnovous, rázem je z něj zajímavý a pohledný chlapík.

    • 14.6.2018  15:36
    Brindaavanam (2010)
    ***

    Ta šílená přestřelenost, kdy nezničitelný hrdina likviduje protivníky v rozporu se všemi fyzikálními zákonitostmi, mě docela bavila. Sice to není žádný fešák a hrát taky neumí, ale dejme tomu – v takhle nadneseném příběhu to překousnu. Jak se ale dostal do rozhádané rodiny/vesnice/vesnic a začal všechny usmiřovat, se ten nadneseně žertovný tón na dlouhé sekvence vytrácel a spíš to začínalo smrdět sentimentem. A je to zbytečně dlouhé, náhody a nedorozumění působí nepřirozeně násilně. Až zase konec s rozpačitým bohem Krišnou, který radši zmizí, protože pro hrdinu v nelehké situaci nemá řešení, se vrátil do ztřeštěné polohy filmu. KOUSEK DĚJE Konec je sice netradiční, ale stačí se podívat na wikiheslo o Krišnovi a jeho manželkách. Měl jich víc než 16 tisíc….. Takže dvě manželky jsou proti tomu úplná prkotina.

    • 14.6.2018  15:25
    Mirzya (2016)
    ***

    Rozhodně je zajímavý nápad vyprávět legendární část příběhu beze slov, jen nádhernými, záměrně přestylizovanými obrazy. Původní příběh neznám, takže jsem nepochopila každý moment bezeslovné romance, ale nevadí, hlavní děj je z ní čitelný a obrazy jsou to opravdu skvostné a nápadité: dívka vířivě odhodí červený šátek, který se omotá kolem tětivy jejího nápadníka. ____ Příběh ze současnosti zaujme hlavně v době dětství hlavních hrdinů, protože je nepřikrášlené, upřímné, realisticky pojaté (až tedy na příliš dospělý cit, který k sobě školák se školačkou chovají) a končí to absolutním šokem, který je ale dobře zdůvodněný předchozím děním. ____ Výhrady mám jen ke třetí části, tedy k příběhu dospělé milostné dvojice. Realismus z dětských scén i lyrismus z těch legendárních se v něm promíchávají. Mnohé scény jsou nedokončené (třeba útok špatně animované lvice na zraněnou oběť – jak se z toho dostala? Proč se nikdo nedivil?). Dialogy postrádají smysl a chování postav má ke zdravému rozumu daleko. ____ Legenda se zkrátka nedá přenést do současnosti, pokud se podstatně nezmění. Tady si to troufli jen napůl a proto film vypadá nedotaženě. Taky mě ve třetí části začaly štvát stálé častější zpěvy epických písní podmalovávané lyrickými záběry. Zajímavostí je, že v Indii mají stejnou pověru jako u nás - totiž, že na tebe někdo myslí, když škytáš.

    • 6.6.2018  20:25
    Masaan (2015)
    **

    Se spoustou nudných odmlk. A další obžaloba indické policie, která bez bakšiše snad ani nevstane z postele.

    • 6.6.2018  20:23
    Housefull (2010)
    **

    Kluci si to asi užívali, ale na plátně z toho zbylo jen trapné přehrávání, kdy se tváří za dementy. A humor je většinou násilný. Ne, že by to občas nebylo vtipné: "Vaše novomanželka je tady na líbánkách ještě i s někým jiným?" Ale obvykle to sklouzává k primitivním vtipům typu vlezlého hoteliéra a motiv chlapíka, na kterého se jen lepí smůla, po půlce téměř vymizí.

    • 6.6.2018  20:19

    Cyranovský motiv v indickém filmu nefunguje, protože Kareena i Rani jsou obě krásný ženský, takže to není volba mezi "duchem" a "krásou", ale mezi hezkou holkou s duchem a hezkou holkou, která taky není hloupá, ale je jiná, než si ji představuje hlavní hrdina. ___ Osobně si myslím, že autorka dopisů měla děkovat bohům, že jí včas odhalili, jaké pako nevídané je její oblíbenec. Protože jí umanutě nutí do nechtěného svazku, když on teda musí taky. "Já trpím, tak ty taky trp! A já dohlédnu, abys fakt trpěla!" Ta od něj měla běžet sprintem a nezastavit se, až na hranicích a co nejrychleji si najít kohokoliv jiného.

    • 6.6.2018  20:13
    Rang Rasiya (2008)
    ***

    Je to hodně smyslný film. Barvami. Doteky. Malířovou sobeckou dychtivostí. Jinak je to zcela vymyšlené a kromě maleb a jména snad nemá se skutečným malířem nic společného. V reálu bylo například jeho manželství harmonické. A nějak se filmu nedaří držet se základní myšlenky: umění versus fanatismus. A když budu hodně upřímná, tak mi ta jeho díla připadají spíš jako barvotiskové pohlednice než jako umělecké skvosty. Ale to už je ryze subjektivní záležitost, navíc podpořená zkušeností s jiným uměleckým prostředím.____ MÓDNÍ OKÉNKO Etnické ustrojení je samozřejmě pestré v každém koutku světa, ale ty koláče z vlasů, co nosily tehdejší ženy na hlavách, to byl fakt úlet.

    • 6.6.2018  20:03
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Jsou tam věci, které mi zabránily prožít to emotivně. Krkolomné pokusy o ostravštinu. Já vím, že je to detail, ale rvalo to uši a znedůvěrohodňovalo celý snímek. Herci měli mluvit buď obecnou češtinou, nebo si filmaři měli vybrat ostravské herce. Konec konců Metanol - podle mě mnohem silnější záležitost - ukázal, že na Ostravsku výborní herci jsou. A to i ti, kteří v Metanolu hráli štěky. _____ Marta Issová, kterou mám jinak ráda, mě nijak nepřesvědčila, že je ráznou a životem obroušenou ženou. K čemuž nepřispívalo, že byla v každém záběru perfektně nastrojená, učesaná a nalíčená jako z obálky nějakého cool retro magazínu. A ostatní ženské taky. ____ Klišovité postavy bez specifických rysů, jako třeba komunistický ředitel šachty a mydlící se pár. ____ Špatný zvuk, kdy jsem fakt některým větám nerozuměla. ____ To, že na šachtu údajně mohl sfárat asi každý, kdo šel zrovna kolem, jako hrdinův syn, kterého vzali na šichtu ani ne po minutě, když před tím nikdy na dole nebyl. ____ Špatné herecké vyjádření mladšího páru. ____ Nesnášenlivost a dokonce i rvačka mezi havíři a záchranáři. Proč by jim havíři měli nadávat do "ku*ev záchranářských"? Vždyť přece věděli, že oni jsou tu pro ně. Důlní záchranář je jedno z nejrespektovanějších povolání a jestli to někdo ví zatraceně dobře, tak jsou to právě havíři. ____ Tvrzení, že havířské roby nechodí do práce a zůstávají doma. To se na mě nezlobte, ale tohle nebyl obecný jev. Jsem z rodiny s několika havíři už po generace a sice u babičky to pravda byla, tak u tety ne. ____ Ten snímek není špatný, rozhodně ne, ale šel až příliš snadnou scénáristickou cestičkou. Vybral si tragédii příšernou, což mu už do začátku nahrálo body - a proč ne, ono i sfárat do dolu je hrdinství, a to v něm ani nemusí hořet - ale obalil to do nejjednoduššího klišé bez nějakých svých nápadů. Líto těch pamětníků, kteří tam mluvili a jejichž smutek a slzy - hlavně v závěru - snímek využil jen ke ždímání emocí. /můj komentář č. 2 600/

    • 5.6.2018  00:45
    Zlatá mládež (TV pořad) (2015)
    **

    Vzhledem k mé zálibě v indické kinematografii jsem se podívala na dva díly z Indie. Viděla jsem pětici mě naprosto neznámých individuí, která nebyla moc zajímavá. Obsah indické anabáze bych shrnula: skupinka povětšinou fracků se pošklebuje Indům, ti se pošklebují nešikovným Čechům a divák se jim pošklebuje taky. K čemu to? ______Mělo to slibný sociální náběh - poznání nuzných podmínek na venkově a na předměstí, dětská práce, dřina na poli.... Jenomže to všechno spláchly odporné rasistické kecy některých zlatomládežníků (přičemž ani nevěřím, že to tak je, spíš šlo jen o scénáristicky nahrané představy - kdo ví, co jsou tihle mladí ve skutečnosti zač). Ale když se Indům posmívali do obličeje, když uráželi rodiny, které je u sebe nechaly přespat (i když, samozřejmě, i tohle bylo nahrané), přece jen je hnusné takhle ze sebe dělat burany, tupce a - znovu - rasisty. A dělat tak ČR ostudu. ______ Ale něco mi to dalo: nikdy se nechovat v zahraničí jako hovado, dívat se na visačky oblečení, kde je vyrobené, pořádně si rozmyslet cestu do Indie, a která místa v ní navštívit. _____A jako bonus: Tahle skupinka šla v Indii na film, který jsem před pár dny viděla a napsala k němu sem obsah. Munna Michael - jim se líbil, mě ne.

    • 30.5.2018  15:17
    Highway (2014)
    *****

    Psychoterapie únosem? Nejsem si jistá, že by to psychologicky mohlo fungovat a ani v průběhu filmu jsem některým pohnutkám postav nevěřila, ale jak se postupně odhalovaly zážitky z jejich minulosti, začalo to dávat smysl. I když je snímek do jisté míry limonáda, přece si mě získal. Hlavně dvojím hereckým zjevením. Míváte taky ten pocit, když znáte nějakého herce, viděli jste ho v několika filmech, ale pak najednou uvidíte film, kdy si ho doopravdy VŠIMNETE? A pak už ho nikdy nebudete vnímat stejně? _____ Alia Bhatt si mě zde podmanila scénou hořké vzpomínky na čokoládu, Randeep Hooda pohledy, které vydaly za tisíce slov a vrcholným momentem, kdy fyzicky nedokázal unést emoce, které cítil. Protože to nebyla jen láska, ale i drásavá vzpomínka a zoufalství nad životem, který nikdy nebude mít. Jeho předešlé zuřivé záchvaty vzteku získaly širší rozměr - nezlobil se jen na ostatní, ale i na sebe a na to, co mu život provedl. Závěr v nádherných a svěžích Himalájích je návratem k dětské čistotě, k upřímnosti a absolutní důvěře, kterou oba hrdinové už dávno za dost krutých okolností ztratili. ____ Romantický příběh s několika fackami, vtipnými hláškami a osudovostí.

    • 29.5.2018  19:20
    Vrah ve mně (2010)
    **

    Nemusí to být špatný román. O dekadentním prostředí násilně udržované fasády cnostného Jihu, za kterým se skrývají všechny možné obsese a náruživost. Třeba se v knize hodně píše o pokřiveném vnitřním světě hlavního zvráceného hrdiny. Ale film nic z toho neukázal. Máme tu jen samoúčelné násilí, opájení se scénami, které jsou kruté a zbytečné. Doplněné četnými nesmysly v ději.

    • 29.5.2018  19:15
    Gruham (2017)
    **

    Když lekačka nepostraší... Když se až příliš brzy ukážou přízraky v plné podobě a ta není děsivá, ale naturalisticky legrační ..... Když je příběh stokrát ohranou vykrádačkou jiných skoro stejných.... Co pak zbývá? Krásné prostředí Himalájí, můj oblíbenec Siddharth a jedna žhavá sexy scéna. ______ Plusem je také vyznění, že upřednostňovat narození chlapce před dívkou, nepřinese rodině požehnání - což je asi i v současné Indii důležité poselství. _____ Na okraj: Zajímalo by mě, proč se snažili o exorcismus podle katolického ritu, zatímco duchové byli evidentně konfuciánci? Neměla by se na strašidla uplatňovat jejich vlastní víra, aby to fungovalo? Tohle je jak léčit zlomenou nohu obkladem na čelo.

    • 29.5.2018  19:10
    Lootera (2013)
    ***

    Celou dobu snímkem provlává posmutnělá atmosféra, které nahrává i to, že se vracíme do poloviny dvacátého století. Smutek je to sladkobolný a potěšili mě velmi zdařilým použitím motivu z O´Henryho povídky o posledním listu na stromě. Snímek klade velký důraz na vykreslení charakterů postav.

    • 29.5.2018  19:01

    Slátanina, kterou ještě zhoršuje příšerné herecké neumětelství Tigera Shroffa, takto dřeva neschopného, i jeho herecké partnerky. Chlapec má sice vypracované tělo a umí zatančit bojový tanec, ale to nestačí. Za tak ubohý výkon by ho vyhodili i z ochotnického kroužku. Dialogy jsou otřesné, děj nemá hlavu ani patu, jednání postav postrádá smysl. Čemuž nepřispívá pár nepřehledných flashbacků nebo snad představ?

    • 29.5.2018  18:57

    Film na mě působil dojmem, že je tak o 20 let starší než ve skutečnosti. Zejména až moc expresivním herectvím. Poselství je jasné: Pákistán se nikdy neměl trhnout a za všechno můžou Britové. Když jsou ale téměř všichni Pákistánci ve filmu zobrazeni jako zrádní hadi, tak nevím, proč Indové nejsou spíš rádi, že se jich zbavili. Indové naopak jsou chlapíci stateční a nejlepší na celém světě. Akorát jako indická manželka musíte akceptovat, že po vás muž bude chtít permanentní obsluhu a občas vás propleskne, když bude potřeba - ale s tím indická žena automaticky počítá. ___ Hrůzostrašně zarostlý hrdina se vydává získat zpět svou manželku přes hranice znepřátelených zemí a nahrává mu skutečnost, že protivníci neumějí střílet, zatímco on jich zkosí jedním výstřelem hned několik a jindy ho zase nechají utéct prostě tím, že za ním neutíkají. _____ Je to nacionalistický a naivní film, ale má hezké tance a písně a přes mé výhrady se mi hlavní dvojice spolu líbila.

    • 29.5.2018  18:46
    Kick (2014)
    **

    Ano, je to záměrná šílenost, která od začátku dává všemi způsoby najevo: tohle je jen zábava, je to jen film. Jo, ale postava Salmana Khana se chová jako psychicky nemocný člověk. Jeho motiv - zločincem z dobrého srdce - hodně ztrácí, když cestou za lepším světem pozabíjí spoustu nevinných lidí. Dívce nevěřím, že by se do něj zamilovala. Fernandezová se navíc legračně po dvou třetinách filmu vytratí a už se o ní jen mluví (že by ji natáčení přestalo bavit nebo dostala lepší nabídku?). Takže přes efektní skoky, pády a výbuchy (to musela být největší hromadná pojistná událost v dějinách Varšavy od války) mě to vůbec nebavilo.

    • 29.5.2018  18:36
    Aiyaary (2018)
    **

    Kontrašpionážní motanice, kde jsem chvílemi ztrácela přehled, o co vlastně jde. Příběh komplikuje zbytečně moc odboček a vedlejších motivů, které vlastně ani nejsou důležité. A tak se mi zdá, že si armádní kontrarozvědka vůbec nedělá hlavu s nějakými zákony a kosí to, jak ji napadne. Oceňuji ale maskovací schopnosti kontrarozvědky, kdy její členové nepodceňují při kamufláži ani takové detaily, jako je vytrhané a upravené obočí - v případě, kdy se muž maskuje za ženu, nebo různobarevné duhovky - když se důstojník převlékne za vesnického blázna.

    • 29.5.2018  18:28

    Hodně předvídatelné a to nemyslím jen hlavní dějovou linku, ale i vedlejší motivy. Většinu času jsou na plátně jen ústřední dva herci a já prostě Ranbira nemusím. Děj se postupně stává více a více infantilnějším.

    • 29.5.2018  18:24
    Shanghai (2012)
    **

    Angažovaný snímek o prorůstání zločinu a politiky trpí zběsile chaotickým dějem. V množství postav, motivů a politických frakcí jsem se nedokázala zorientovat. Škoda, mělo to dobré obsazení a zajímavě napsané postavy. Kamera hrající si i s dokumentárními záběry by dokázala vtáhnout do děje, kdybych se v tom ději mohla aspoň trochu vyznat. Na to, že má být příběh o chudých a právech, která jsou jim upírána, nedostanou skoro žádný prostor. Politický boj spolu vedou hlavně privilegované vrstvy a chudákovi zbyde jen povzdech: "Zbila jste mě před mou vlastní dcerou, protože nejsem nic, nic neznamenám."

    • 29.5.2018  18:20
    Khoobsurat (2014)
    ***

    Tahle blbinka by byla o dost příjemnější, kdyby ústřední hrdinka, fyzioterapeutka, nebyla tak nesnesitelný charakter. Chovala se jak rozmazlený fracek - já bych ji z paláce vyhodila hned, jak by práskla první bublinu ze žvýkačky u večeře. Scénář je dost nedotažený, princův chladný vztah ke snoubence nevysvětlený. Náhlé vzplanutí doktorky pro prince se dá vysvětlit, že se ulakotila na královský majetek. Vtipy jsou násilné a děj je přestřelený. Byl tam ale zajímavý nápad na vyprávění některých historek z minulosti jen ve zvukové stopě, nikoliv obrazem.

    • 25.5.2018  18:34
    Brothers (2015)
    ***

    Sentimentu tam bylo tolik, až mě to rozesmálo. Při závěrečném, jakože děsně osudovém souboji dvou bratrů. už byl sentiment tak laciný a přímočarý, až jsem několikrát vyprskla smíchy nahlas. Můj důvod ke shlédnutí filmu byl Malhotra, protože je to fakt kusanec. Roli málomluvného rváče, který chce vítězstvím vymazat křivdy z dětství a získat otcovo i bratrovo uznání, si asi fakt užil a ve finále jeho pohledný obličej vypadal jako kus krvavé sekané. ____ Indický nacionalismus má v příběhu o mezinárodním zápase podstatně navrch, takže divák musí přetrpět vyobrazení cizích zápasníků jako méněcenných hajzlů - vrcholem je představení německého bijce jako toho, "který pochází ze země, která dala světu samotného Hitlera." ___ Jsem ráda za poznámku uživatele tombac, že zápasy MMA ve skutečnosti takhle nevypadají, protože ve filmu porušili kromě fyzikálních i jejich sportovní pravidla. Jako: Ufff. Kdyby byly legální takové zabijácké surovosti, už by v Indii mohli rovnou zavést gladiátorské zápasy a házení křesťanů lvům.

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 66 88
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace