rikitiki

rikitiki

Johana Jahůdková

okres Praha

47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 24 47 70 93
    • 14.11.2018  00:52
    Tři mušketýři (TV seriál) (2014)
    ****

    Dumas musí v hrobě rotovat jako větrák, ale já na to kašlu. Tři mušketýři drží palce emancipaci a různým etnikům. Hlavně první řada je, že v každém díle někoho potkají, narazí na nějaký problém, vyřeší ho a další dílem začneme nanovo, aniž by se děj někam posunul. Často jde o detektivní zápletky bez větší rafinovanosti. Scénář semele mnohé známé motivy - Johanka z Arku (Angličani si to s ní tady nepěkně vyřídili), Sedm statečných, zárodky revoluce..._____Je to naivní a cíleně romantické. Výprava je chudě televizní, takže francouzský král vládne říši, která má zhruba 67 poddaných. Krále chrání vždy jen pár strážců. Exteriéry otlučených zámků i interiérů dodala ČR (fakt musíme mít tolik památek v dezolátním stavu?). ______Od třetí řady se citelně vylepší režie, přibude atmosféra a díly jsou více propojené. ____ Athos ve dvou řadách řeší vleklou manželskou krizi s Mylady. d´Artagnan potká Constance a zanedlouho se ukáže, že je nejvíc upozaděnou postavou ze slavné čtveřice. Portos přináší etnickou pestrost. A pak je tu Aramis.....Evidentně nejsem jediná, komu pohledný Santiago Cabrera padl do oka, takže se z něj postupně stává hlavní tahoun série. Žádný div nad královninou volbou. SHRNUTÍ: Dumas to není, ale je to zábava.

    • 14.11.2018  00:35
    Život ryb (2010)
    ****

    Psychologická pitva osudového vztahu, který skončil před deseti lety, ale pořád není mrtvý. Muž se s kamerou v zádech téměř dokumentárně prochází domem, kde se slaví narozeniny a potkává své přátelé a známé z mladí a pak taky tu ženu. Jako rybky v akváriu se pořád motáme ve starých vztazích, uzavřeni ve své bublině. Nejvíc nás ovlivňuje náš malý svět a ne ten velký, který je venku._____ Příběh je to jednoduchý, ale mocný. Zahraný hodně odmlkami, nenápadnými gesty, pohledy. Jsou vztahy a lidé, kteří budou naši součástí už provždy, ať už s nimi jsme nebo ne. Obě možná rozhodnutí: odejít s tím mužem nebo zůstat, jsou pro ženu stejně bolestná. A nejspíš i pro toho muže. Rozhodnutí učiněné před deseti lety bylo hloupé, ale smazat ho nejde. SHRNUTÍ: Nejde nikdy znovu: "Začít od začátku...."

    • 11.11.2018  10:10
    Patrick Melrose (TV seriál) (2018)
    ***

    Patrick Melrose je jeden velký chodící problém. Ubližuje sobě, ubližuje všem okolo a my se postupně dozvídáme, proč. Ne, že by se to nedalo tušit už od začátku. Přestože můžeme mít soucit, nejde mít pochopení, když se zloba obrací na další generaci nevinných. Patrick je prostě sobecký hajzl, byť zlomený, a příběh vyprávěný v časových skocích je podaný výhradně z jeho pohledu. Proto bez pointy mizí některé vedlejší motivy, což ve mě zanechalo neuspokojenou nedořečenost. ____ Cumberbatch hraje fyzicky do zničení, ale jeho osudy mě příliš nezasáhly, protože on před problémy uniká. Neřeší je, způsobuje další a nezdá se - s výjimkou jeho vlastního syna - že by se nad tím jen zamyslel. SHRNUTÍ: Boj s démony není jediná vyhraná bitva, ale spousta prohraných.

    • 11.11.2018  10:02

    Vlasta Matulová je ztělesněním elegance, Högr velmi sexy chlap, ale co s tím, když jim scénář klade do úst jen nabubřelé věty, které pak ztvárňují jakoby jim platili extra příplatek za patos? Pro mě to bylo nesnesitelné. To nebyli lidé, ale jakési vílovité bytosti, které žily ve světě exaltovaných halucinací. Normální postavy byly jen ty vedlejší, přičemž u oddaného sluhy Králíčka v zemitě laskavém provedení Saši Rašilova jsem furt čekala, že si své služby slepé mimóze jednou vybere v naturáliích. SHRNUTÍ: Patetická vykopávka.

    • 11.11.2018  09:51

    Jde to do tý chvíle, než se začne záporák mstít. Logika se pak tiše vytratí. Původní nápad - zlodějíček nečekaně narazí na příliš velké sousto ale přitažlivost měl. Škoda, že se pak ze zlodějíčka vyklubal úplný rytíř bez bázně a hany, zatímco záporák se stane směšným, protože je jak z příručky freudismu pro negramotné. Povinné doklopýtání k předem jasnému konci mělo jediný světlý bod. Moment, kdy po ráně lopatou následuje hláška: "Takhle se, ku..a, zachraňujou lidi!"____ Na okraj: David Tennant by se už vážně měl pořádně najíst. SHRNUTÍ: Mlčení jehňátek s pokročilejšími komunikačními metodami a mnohem slabším padouchem.

    • 11.11.2018  09:37

    Nicolas Cage si zase hraje s démony a k dobru se mu dá přičíst akorát, že tentokrát nemá tak příšerný účes jako obvykle. Hra na středověk má kvalitu a hloubku Disneyových vyprávěnek. Nebýt tam těch mrtvých a popravených je to historicky věrohodné stejně jako Disney pohádky. Což by nevadilo, kdyby příběh dával smysl a triky nevypadaly, jak z počítačového středověku. _____ Je tam jedna dobrá závrať způsobující scéna přechodu přes vratký most a legrační finále s démonem, kterého nemohli myslet vážně snad ani jeho tvůrci. Ron Perlman si s ním dokonce hraje berany berany duc - kdo jiný by se na to hodil líp než Perlman? :) A spousta lidí tam trpí závažnými dermatologickými nedostatky. SHRNUTÍ: Nechcete už konečně přestat pomlouvat čarodějnice?

    • 11.11.2018  09:29
    Night Watch (TV film) (2011)
    ****

    Nápad vyprávět příběh v časových skocích od začátku k příčinám, přitáhne pozornost a přesto nechává v divákovi pocit jistého neuspokojení. Závěr je sice tradiční, tedy skutečně "jak to nakonec dopadlo", ale jak říká jedna z postav příběhu: "Šťastný konec závisí na tom, kdy ukončíš vyprávění." Dá se to tedy brát ironicky. _____ Melodrama rozdílných citů v časech války nesklouzá k sentimentu. Citová dramata jsou reálná a ne retro uhlazená. Válka sice není ukázaná na první pohled se všemi svými hrůzami, ale rozhodně není jen líbivým pozadím příběhu. Vzlety a pády několika mileneckých dvojic jsou sice propletené ale ne nějak přehnaně důmyslně, jen se vzájemně občas dotknou, jak už to bývá pravdě podobnější. SHRNUTÍ: Chytrý příběh k zamyšlení.

    • 11.11.2018  09:20

    Vánoční přeslazený příběh s nebohou Susane Boyle, která ve svém nehereckém zoufalství akorát prkenně postává. Rádoby retro historka trpí přílišným přeplněním postav a happyendem tak přehnaným, že působí dojmem parodie. Hlavní postava kněze s krizí víry se chová v novém působišti jako slon v porcelánu, skoro všechny uráží a neohlíží se na jejich pocity nebo tradice, takže si moc mých sympatií nezískal. Všechny emoce ve filmu jsou zhuštěné a rychle za sebou sázené - tudíž jsou značně nevěrohodné. SHRNUTÍ: Tomu by se vysmál i Charles Dickens.

    • 11.11.2018  09:14

    Motiv problémů ve vztahu mezi otcem a synem se táhne celou sérií. Zatímco v Lego příběh to byl plně funkční rámec, do kterého byl příběh zasazen, v Lego Batmanovi byl podaný z pohledu sebestředného a smutného otce Batmana, tady je to z pohledu syna Lloyda, který se zoufale snaží přimět svého čtyřrukého otce-záporáka, aby se konečně jako otec začal chovat. A celé to ztratilo jiskru i smysl pro humor. Lego je jen prostředek, jak vyjádřit rodinnou problematiku. Není důležité, postavičky by klidně mohly být kreslené nebo ze dřeva. Snímek divákovi předkládá především sentiment s očekávaným završením. SHNRUTÍ: Když je u animovaného filmu nejlepší úvodní hraná sekvence s Jackie Chanem ....

    • 5.11.2018  12:31

    Naprosto o ničem. Rozvádějící se bývalá zpěvačka (když pak zapěje, je rázem jasné, proč jí kariéra nevyšla) si začne s přítulným a hezkým bezdomovcem, který furt čeká na jakéhosi záhadného Kovboje, který se ale ne a ne dostavit. Bez energie, bez milostné vášně, bez zajímavého příběhu. SHRNUTÍ: Tak ona už nám Laura Palmer hraje babičky!

    • 5.11.2018  12:27

    Milostná historka je to banální a tuctová. Jediné, co ji trochu zachraňuje, je nápad opatřit ji „mimozemským“ komentářem. Je to fór, ale celý film neutáhne. SHRNUTÍ: Mimozemšťané se snad u toho bavili líp.

    • 31.10.2018  17:29
    Amistad (1997)
    ****

    Nedokážeme se domluvit, protože máme jiné jazyky. Nechceme se domluvit, protože ti druzí jsou podřadný druh. Nemáme společnou řeč, kulturu, zvyky = jsme nepřátelé. ____ Banální a pravdivou skutečnost zobrazil Spielberg v úvodních scénách hmatatelně, když proti sobě postavil domorodé Afričany a španělské obchodníky s otroky. Tyhle dvě skupiny shodu nenajdou a ani najít nemohou. Dovolají se unesení černoši práva na vyslyšení aspoň v Americe? Soudní drama – oblíbený americký žánr – přináší scény krutých flashbacků z cesty otrokářkou lodí (některé z obrazů nejde pustit z hlavy lehce). ____ Spielberg samozřejmě vlastním lidem fandí, takže se v Americe najde hrstka statečných, která brání zoufalé i vzdorující otroky. Méně prostoru už věnuje, jak Afričané prožívají cizí zemi. Jak se asi museli lidé z vesnic cítit v městském vězení, jak mohli pochopit právní systém a politické lavírování jiného kontinentu? ____ Film si neodpustil některá klišé, jako je například etické prozření právníka, který se do soudního sporu pustil nejdřív jen kvůli honoráři. Mohl vynechat vedlejší motivy (záběry na dětskou španělskou královnu) a tím posílit hlavní dějovou linku. ____ To jsou jen drobné výhrady k jinak emocionálně třeskutému dodatku k ne zas tak vzdálené historii. SHRNUTÍ: Dobrý konec ještě neznamená, že vše skončilo dobře.

    • 31.10.2018  15:18
    Nevědomí (2013)
    ***

    Příběh na mě působil chladným dojmem. Je dobře promyšlený, ale procítěný není ani trošku. Děj a jeho zákruty do sebe zapadají hladce jak ozubená kolečka. Emoce se nedostavují. Hlídač na ztracené vartě zničené Země hledá ve střípcích své vymazané paměti, kdo ve skutečnosti je, v čemž mu překáží až příliš oficiální pravdě věřící partnerka, disidenti, kteří ho záměrně nechávají pátrat bez pomoci a záhadná kráska probuzená z umělého spánku. SHRNUTÍ: Když musíš nasadit pouta sám sobě, je něco zatraceně špatně.

    • 31.10.2018  14:56

    Hlavním trumfem filmu je jeho nálada: slunečná, optimistická a především líbezně milá. Bručounský šéf trénuje svoji nešikovnou sekretářku na světovou šampionku v rychlopsaní v časech, kdy být sekretářkou bylo děsně cool, v kancelářích se kouřilo jak z továrního komína a ženy i muži chodili krásně a elegantně upravení. Většina postav snímku je děsně fajn a i záporné charaktery jsou nepříjemné jen trošičku nebo na krátký čas. Obvykle se k sobě lidé chovají vlídně a s laskavostí. Film tedy nepřekypuje bouřlivými emocemi, ale spíš nenápadnými gesty, která emoce vyjeví. Například scéna, kdy si šéf vybere z houfu zájemkyň tu zdánlivě nejvíce neohrabanou. Ale nedá se přehlédnout, že i když není předpisově oblečená jako sekretářka, tak jí to v letních šatech moc sluší. Když demonstruje svou rychlost při psaní na stroji dvěma prsty, a ke konci kulometného psaní se jí rozpustí vlasy a spadne ramínko šatů, je to evidentně pojaté jako scéna ženského vyvrcholení. Žádný div, že si šéf vybere právě ji. Nebo moment, kdy jí šéf řekne: „Aspoň něco tě nebudu muset učit.“ V tom je přece schovaný háček v podobě žárlivosti na neznámého soka. ___ Slečna sama je také zajímavý charakter. Přestože je vzhledem i chováním jasná naivka z venkova, tak úplně naivní není. A v žádném případě není nějaká submisivní myška. Dokáže se pěkně hlasitě ozvat a sebevědomě za sebe i svou lásku bojovat. SHRNUTÍ: Romantika u psacího stroje.

    • 30.10.2018  17:33
    Diana (2013)
    **

    Z Diany dělá snímek světici-mučednici, z jednoho z jejích vztahů pak osudovou lásku nebeskou. Režisér se údajně snažil Dianu popsat jako inteligentní ženu, ale udělal z ní blbku, protože ve filmu řeší milostné neshody způsobem, který by mohl připadat chytrý leda tak žákyním základní školy. A to ještě pomocné. Diana zde vyobrazená nemá daleko ke stalkerce. Pákistánský doktor, se kterým měla pletky, musel po premiéře z ostudy chodit kanály. SHRNUTÍ: Když vám pod okny vyřvává princezna z Walesu, máte zaděláno na mezinárodní průšvih.

    • 30.10.2018  17:24

    Jednoduchá animace, kdy jsou postavy vykresleny ostrými linkami, vypráví příběh o nejednoduchém osudu dívek z chudinské čtvrti. Je to možná až edukativní snímek na téma: dávej si bacha na chlapy. Ale to vyprávění je hodně životné a dokáže hodně pojmout i naznačit. Škoda, že končí utnutě. Hrdinky nechává uprostřed načatých a dramatických situací. Zejména Aya a její touha vymanit se z chudoby vlastním přičiněním nedostane už ani slovo na dořečení. SHRNUTÍ: Ženský to mají těžký. A v Africe dvojnásobně.

    • 30.10.2018  17:19

    Animace snažící se o realitu pro mě ztrácí poetické kouzlo kresleného filmu a nezískává na věrohodnosti. Špatně vybalancované pomezí: buď to mělo výtvarně dodržovat předlohu nebo to měli natočit se skutečnými herci. Tenhle styl mě rušil, protože jsem si pořád říkala: „Proč to natočili takhle? S živými lidmi v živých kulisách by to mohlo být dramatičtější. V komixovém podání střelenější a roztomilejší.“ Příběh samotný je vcelku půvabný a staromilský: reportér se vydává podle tajemných vzkazů na cestu za pokladem. Není to nic neobvyklého, ale ději dodává šmrnc opilecký kapitán a jeho deliria tremens, při kterých se mu vybavují důležité vzpomínky. SHRNUTÍ: Je to spíš pro děti.

    • 30.10.2018  17:13

    Natočit milostný příběh bez jediné milostné scény, vlastně téměř beze scén, kdy se ti dva potkají, bez sebemenšího náznaku milostného pnutí – to je buď velká odvaha nebo velká pitomost. Správně je druhá varianta. Zvlášť, když romantický milovník ošustí bez váhání každou ženu, která se mu nabídne a na svou „pravou lásku“ ani nevzpomene. ____ Příběh neexistuje. Ani epizody spolu nedávají dohromady nějakou jednotnou myšlenku, nápad nebo dokonce výpověď o něčem. Mraky postav jsou jenom na překážku (vlkodlačí slečna, sluha, služebná). Vztahy existují jen v dialozích – proč tam vůbec chtěli chůvu, když si se svým svěřencem jen jednou promluvila u večeře a pak už se s ním po zbytek filmu nesešla? Vtipy bez humoru a je jich pomálu. Hlavní hrdina je nechutné monstrum, které vraždí bez váhání a přitom by měl být jakože sympatický? Chce ukončit trápení svého nesmrtelného života a vzápětí do stejného utrpení uvrhne osobu, na které mu záleží? Nemá to žádný smysl. Povedla se jen výprava, jinak je to otrava. SHRNUTÍ: Když si chcete znovu natočit svůj oblíbený seriál z dětství a nedokážete si z něho vybrat nosnou myšlenku.

    • 24.10.2018  16:51

    Zajímavé zjištění, že se rozpolcený národ může sjednotit při rugby. A to ode mě není ironická poznámka. Stejně jako Nelson Mandela v tomto příběhu, i já věřím, že to funguje. Na prchavou chvilku. ____Přestože je příběh podle skutečných událostí, přináší jen očekávatelné zápletky i rozuzlení. Nasnímání je profesionální, ale nevyrazí dech nějakým novátorstvím. Mandela je v podání Morgana Freemana i dle scénáře téměř mesiášská postava – problémy s rodinou jsou jen nenápadně zmíněné. Chybělo mi u něj trochu chybující lidskosti. Dění na plátně se odvíjí podle všech možných klišé, která vás napadnou, když jdete na film s tématem: „sportovní outsider se pere se silnějšími a nikdo mu původně nedává šanci“. Tentokrát tedy zasazené do JAR a s politickým podtextem, který ale není příliš zbytečně rozpatlávaný a je jen důležitým rámcem sportovních zápasů. SHRNUTÍ: Máte rádi rugby a poctivě natočené filmy bez větších překvapení.

    • 24.10.2018  16:41

    Tom Cruise jako důstojník, který válčí maximálně tak od stolu a s klávesnicí, přehrává jako šílenec. Když se dostane do ostré akce, tak své herecké pitvoření za hranou karikatury utlumí/nebo se to v zběsilých přestřelkách a honičkách ztratí. Příběh je poněkud staromódního střihu, ale souboje s mimozemšťany, kteří vypadají jako rozzuřené obří mopy (dobře=jsou absolutně nelidští, nedá se jim za žádných okolností fandit), mají neskutečný spád. Stejně jako opakování jednoho dne stále dokola, což by snadno mohlo působit únavně, si vždy najde jiný úhel pohledu nebo jinou část dne, která se nám poodhalí. Tím pádem příběh neztrácí na zajímavosti. Spolu s hrdinou vždy víme o něco víc, jsme moudřejší a můžeme jít dál. SHRNUTÍ: Kdybych tak mohla některé dny prožít znovu, s vědomím, jak mé tehdejší rozhodnutí dopadlo.

    • 23.10.2018  16:33

    Knižní předloha je z příběhu dívky, která se v zapadlém kraji snaží udržet rodnou chatrč a kus lesa, hodně cítit. Všichni muži chlastají, fetují, vraždí a jsou suroví na ženy. O většině žen to platí taky. Snímek je asi proklamací nezávislosti, které se spodina drží zuby nehty a čerpá z ní svoji hrdost. Proto nejsou některé záležitosti, které by jinak z filmu udělaly detektivku, vůbec rozehrané. Nejsou pro příběh zajímavé – tady jde o dívku a její v krvi zděděnou nezlomnost a obranu vlastního způsobu života, přestože mnohým by se jevil jako strašný. SHRNUTÍ: Americký vidlákov je jen pro otrlé.

    • 23.10.2018  16:26

    Marná snaha o humor – jehož zdrojem asi mají být buranští hrdinovi kamarádi - a ani romantika se nevyvedla. Spíš je to otravný film o lidech, co si telefonují, aby za sebou občas přiletěli a pak se vytáhne jeden nepravděpodobný konflikt – jak se dalo čekat – který je tu scenáristicky vklíněný zcela násilně. SHRNUTÍ: Kdo to neuvidí, o nic nepřijde.

    • 23.10.2018  16:19

    Shrelock laškuje se sexuální orientací a homosexuálním spolubydlení s Watsonem dávno před tím, než přišel Benedict Cumberbatch! Billy Wilder měl bláznivější a třeskutější filmy, tenhle je anglicky suchý, ale vtipný je taky, i když méně okázalým způsobem. Diváka vezme na cestu po Skotsku, kde najde všechno – dudy, kilty, hrady i Lochnesku. Ještě navíc se Sherlock ukáže jako muž, který si umí ženy držet od těla, ale zcela imunní k nim není. SHRNUTÍ: Irena Adlerová nebyla jediná!

    • 23.10.2018  16:08
    Joy (2015)
    **

    Americký sen, jak se z ničeho stát veleúspěšným, ale celé je to o mopu. A pak ještě o protivné rodině, která do hrdinky furt hučí a hučí, že na to nemá. Roberta De Nira vidím v takové roli už po několikáté. Místo mafiánů z mladších let, se ve stáří přehrál do škatulky zapšklých dědků. Isabella Rossellini si zahrála taky pořádnou čarodějnici. Hrdince prostě všichni jenom házejí klacky pod nohy a ona se přesto vzchopí a ten mop si prosadí. Víte, co? Fajn! Mop je bezvadná věc a další věci, co vymyslela (osobně gratuluji a děkuji za protiskluzová ramínka) jsou užitečné a praktické. Ale film o ní je – fádní. I když je snímek ryze kapitalistický, tak jsem si při něm připomněla filmy z 50. let, kde se furt řešila jen práce a nic jiného. SHRNUTÍ: Zábavné asi jako video návod na použití mopu.

    • 23.10.2018  15:56
    Aloha (2015)
    **

    Problém byl patrně už v tom, že si scenárista neujasnil hlavní myšlenku. Film vzbuzuje dojem, jakoby se autor předlohy nechal vést směrem, který ho právě v tu chvíli napadl, takže se řeší milion podružností, žádná podstatná a film nemá ani jednotné vyznění nebo důvod, proč ho vyprávět. Sledujeme nepříjemně rozplizlé vykecávání se, pseudo milostný příběh a nějaké asi antimilitaristické poselství, které je ale tak hloupé, že by neobstálo ani ve filmu pro děti. SHRNUTÍ: Žádný domorodý král by nikdy neměl věřit bělochům.

    • 23.10.2018  15:50
    Svědek obžaloby (TV film) (2016)
    ***

    Oproti původní verzi slabší. Obrazově méně nápadité, zato vzbuzující dojem častých halucinací. Zvrat je jiný, což se cení. Herci ne tolik hvězdní, spíše televizní. Charaktery horší. Dala jsem tomu průměr s přimhouřeným okem, místy jsem se nudila. SHRNUTÍ: Někdy je starší – lepší.

    • 23.10.2018  15:44
    Talisman (2012)
    **

    Scénář s dialogy snad opsanými z knihy „Nejprovařenější dialogová klišé aneb milujeme banalitu“. Příběh kýč na kýč, armádní scény zcela nepatřičné svou televizní vizáží, Zacu Efronovi veterána z Iráku neuvěřím ani za nic. SHRNUTÍ: I váleční veteráni mohou milovat červenou knihovnu.

    • 17.10.2018  16:55
    Girls (TV seriál) (2012)
    *****

    Sex ve městě pro hipstery? Já byla tak naštvaná! Ne na seriál Girls, ale na sebe. Nejsem hipster ani zarytá fanynka Sexu ve městě, přesto jsem docela dost jeho dílů viděla. A po shlédnutí Girls mi v plné míře došlo, jak je Sex ve městě falešný a plytký (nejenom on, beru ho teď jako zástupce velkého množství podobných filmů a seriálů). Furt ty krásné šatičky, dokonalé make-upy, exkluzivní prostředí, bary, výlety, nádherné byty – o práci jen pár zmínek. A vztahy? Naprosto mimo realitu! Až v Girls – kterým jsem se dlouho vyhýbala, protože jsem čekala další tuctový seriál o milostných banalitách – jsem konečně našla normální holky (v případě Leny a její figury extrémně odvážné, vzhledem k tomu, jaké modýlky nosí – no a co?), normální problémy (ok v americkém provedení a prostředí) a normální vztahy. Někdy fajn, někdy průšvih, někdy nuda. Postavy jsou nejednoznačné, stejně jako v reálném životě (samozřejmě poněkud zdramatizované pro seriál), ale fantasticky to bylo vidět na postavě Adama, který začínal jako kluk, co je divný, lehce úchylný, na tu holku kašle, aby ji pak na konci druhé řady zachránil skoro jako rytíř – a ta proměna byla scenáristicky uvěřitelná. Protože takoví lidi jsou: někdy hrdinové, někdy zbabělci, většinou průměr. A téměř vždycky sobečtí a sebestřední. SHRNUTÍ: Díky, Leno, žes do toho šla tak upřímně a na plno.

    • 17.10.2018  15:54
    Deník doktorky (TV seriál) (2008)
    *****

    Přiznaná německá variace na Bridget Jonesovou překvapí vtipem, střeleností a – což je fakt šok – velmi koukatelnými chlapy. Parodie na nekonečně otravná melodramata z nemocničního prostředí se našim západním sousedům vydařila, často zabrousili do absurdna, občas to promíchali sentimentem, přesto je tenhle Eintopf hezký na pohled a chutná. Zajímavě obsadil jedny z hlavních herců proti jejich typu. Zatímco Florian David Fitz vypadá jako křehký intelektuál, jeho doktor Marc je sebestředný děvkař se šovinistickými sklony. Zato Kei Schumann je od pohledu živočišný typ, ale hraje gentlemansky jemného gynekologa Mehdiho. U Diany Amft jsem si potvrdila, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, protože ona jako doktorka Grétka není ani omylem tlustá, jak jí tam každý předhazuje – je to normální hezká holka, která není vyzáblá. Příběhy z německé nemocnice jsou přitažené za vlasy a dávají divákům pořádnou porci milostných zmatků, díkybohu ale okořeněnou nadhledem. SHRNUTÍ: Němci mají smysl pro humor!

    • 16.10.2018  21:30

    V retro sépiovém zabarvení překrásně nasnímaný nesourodý chaos. Šedesátý léta jsou to jak vyšitý, za výpravu museli utratit neskutečný majlant, střih si různě hraje - především s novinovými titulky, ale dojem z filmu je roztříštěnost, náměsíčné dialogy a nesouvisle poskládané scény, kdy jsem často nevěděla, co a proč se děje. Historka o malém gangsterovi, který příliš vyrostl a chtěl se stát velkým zvířetem, je zasazená do stavebního boomu 60. let, na kterém chtějí vydělat všichni úplatní politici i mafiánští podnikatelé a nějakého pouličního grázlíka, co teď pro svého šéfa vraždí nepohodlné lidi, nechtějí pustit k lizu. _____ Hlavní hrdina je podaný sympaticky, přestože jeho činy vypovídají o tom, že je to psychopat. Zpěvaččiny písně nic moc - až na tu úvodní. Herecké výkony snaživé. SHRNUTÍ: Na druhou stranu: v kterém jiném indickém filmu uvidíte fotku, jak Brežněv líbá Dubčeka?

<< předchozí 1 2 3 4 24 47 70 93
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace