Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (497)

plakát

Američan (2010) 

V této době se jedná o velmi sporadický žánr, jenž má zakotvení v minulém století. Já osobně jsem to uvítal. Film "Američan" má své osobité kouzlo. Pomalu a jistě plyne. Nespěchá. Proč taky ? Libuje si ve vnitřních pocitech hlavního hrdiny a výtečně kombinuje umělecké scény v poklidné italské vesnici, s doprovodem nádherné hudby. To všechno dodává velice zajímavou a netradiční atmosféru, kterou bych srovnal s filmem "V Bruggách". Bez čeho by se ale "Američan" rozhodně neobešel, je fantastický výkon George Clooneyho. Jeho charisma, výrazové prostředky, minimalističnost -- jest, jakýmsi puncem či, jak chcete, třešničkou na dortu. Marná slova. George je rok co rok, vyzrálejší a charakterních rolí opravdu přibývá. Nominaci na Oscara za hl.roli, beru jako samozřejmost. Opravdu neočekávejte nějaké akční scény a strhující tempo. Musíte to prožít. To samotářství, to napětí, tu krásu. P.S.: Liboval jsem si při scénách skládání a vylepšování zbraně. Konec mě naprosto dostal.

plakát

Americký X Factor (2011) (pořad) 

Taky jsem se díval na X Factor. Bylo to super. Konečně jsem viděl opravdové hvězdy, a né, ty trapné osoby z ČSMT. Jaro Slávik a Lucie Bílá by se měli konečně podívat, jak vypadají opravdoví talenti, a nemuseli by zbytečně 15x v jednom pořadu vstávat ze židle a říkat, že nic lepšího nikdy neviděli. Je to od nich trapné. X Factor US má temperament, skvělou porotu, akčnost a hlavně je v originále. Nemám co vytknout !

plakát

Hoď svišťom (2011) (seriál) 

O-ou. Nestává se mi často, že i u tak krátké stopáže, jako je cca 30 minut (nepočítám reklamy), budu mít pocit, že je to až příliš dlouhé. "Hod svišťom" je právě takovýmto příkladem. Vláčné, nudné, táhlé, krkolomné, bez pointy, s minimem humoru a množstvím patosových teatrálností, s účelem vypadat jako USA sitcom. Ne, to opravdu ne. Tady se stala chyba, co chyba -- velké množství chyb. Scénář je pitomý, herci přehrávají, dialogy přiblblé a divákovi přijde, že než nějaká postava ze sebe vydá, nějakou větu, tak uběhne 5 minut. Přitom, kdyby se na tom více zapracovalo, zlepšilo by se nebo zeškrtalo několik herců (Vajda a Polnišová pryč !), mohlo by se jednat o slušnou komedii v sympatickém a příjemném prostředí. Takhlens, se ale jedná o jednoznačný podprůměr. Maštalír, Bárta, Hilmerová jsou dobří herci. Nicméně, v takovémto projektu se nemůžou moc ukázat. Dávám tedy hvězdičku za právě tuto trojku, kterou mám rád, a rád je sleduji, pak za dobře vybrané prostředí a koneckonců i za závěrečné přeřeky, které jsou paradoxně, to nejvtipnější z celého seriálu. Zlepšení po třech epizodách je v nedohlednu. Škoda.

plakát

Život po životě (2010) 

Byl jsem naprosto úchvacen. Clint Eastwood nám hned ze začátku, naservíroval výborně zvládnutou a autentickou katastrofu v podobě vlny Tsunami. Z ní jako zázrakem přežije francouzská novinářka a redaktorka. Od té doby se ji změní celý život. Má vidiny. Zvláštní pocity. Zjišťuje, že vlastně zažila svou smrt. Na další straně zeměkoule, v Londýně, zase přijde mladý školák o svého bratra. Nejbližšího člena rodiny, bez kterého si nedokáže představit své další fungování. Navíc, matka je zavřena v léčebně pro alkoholiky. Nemá se o koho opřít, a tak si představuje imaginaci svého mrtvého sourozence. Na třetím místě, a to v Americe, je v hlavní roli obyčejný dělník. Hraje ho skvělý Matt Damon. Jako dítě prošel těžkou nemocí a byl podroben několika operacím. Po té poslední zjistil, že se mu něco stalo s mozkem. Vidí mrtvé lidi a dokáže s nimi promlouvat. Stává se z něj médium. Někdo by řekl, že je to dar. Pro něj je to prokletí. Všechny tyto 3 postavy spojuje smrt. Francouzská redaktorka, londýnský školák a americký dělník se schopností média prožívají své životy a pojí je, nepochopení blízkého okolí. Ve finále se všechny tyto postavy shledají v Londýně a jejich osudy se protnou. Vysoce promyšlené dílo s brilantními hereckými výkony a úžasnou dějovou linií.

plakát

Pohřben zaživa (2010) 

Mimořádně silný a strhující zážitek. A opět ze Španělska. Jak to jenom dělají ? V hlavní roli rakev a v ní muž. Ryan Reynolds. Od začátku do konce je o napětí dostatečně postaráno. Nemluvě o šokujícím a smutným konci. Člověk se do zoufalé postavy pomalu a jistě vžívá. Všechny psychické situace, nátlaky, pocity úzkosti a naprosté beznadějě -- to všechno, je tak autentické a reálné, že je divák rád, že je opravdu jenom tím divákem. Co si máte počít v rakvi ? Sice máte mobil. Ale k čemu Vám vlastně je, když se z druhé strany dozvídáte, jak jste každému volný, nikoho Váš osud nezajímá a ještě musíte řešit v momentální situaci, naprosto absurdní a nevhodné situace ohledně sociálního pojištění nebo pracovního úvazku. Buried i krásně ukazuje, jak se může, nevinného civilisty dotknout politika USA, udělat z něj oběť a vyvrhel. Typický "amerikánismus", žádná humánnost či pochopení. I to lze jasně spatřit v pozoruhodném snímku, který prostě musíte dokoukat do konce. Ač to vypadá na Happy End....

plakát

Crash (1996) 

Fíha ! Snímek, jenž dělí diváky do dvou skupin. První, jsou ti zapšklí puritáni, kteří toto dílo, pošlou navěky do filmového bahna. No a druzí - vyznavači Cronenbergova podivínství, libující si v bizarnostech, sexuálních úchylkách a osobitě zvláštnímu umění. Jen tak mimochodem, já patřím do té druhé skupinky. A to nejsem žádný úchyl. Crash je sám o sobě, jakousi psycho-analýzou. Zkoumá, že leckdy sexuální život mezi dvěma partnery, se může stát, tak stereotypním a nezáživným, že si daný pár, najde jiný způsob vzrušení. Ať už je sebe-morbidnější. Touha po intenzivním orgasmu či pocitu blaženosti (nirváně), je silnější než rozum. David Cronenberg natočil brilantní studii o lidech, kteří jsou ve své podstatě zoufalí a nespokojení. Uspokojení nalézají v automobilových nehodách. A nejenom v nich. Při celé stopáži je předvedena řada rozličných úchylek. Třeba, vzrušení při lízaní jizev a šrámů, extáze u čerstvého vytetování, gay a lesbické soulože, sex s obandážovanou ženou, styk v hangáru při ošahávání ultralehkého letounů, úmyslné nabourávání atd. No je toho spousta. Esem v rukávu, je rozhodně famózně zahraná postava Vaughana. Elias Koteas do ní dal všechno -- a je to opravdu vidět. Ať chcete nebo ne, tak "Crash" je prostě kult. A kdo ho chce vidět, tak ať se podívá...určitě to rozšíří filmové obzory. V opačném případě se tomuto dílku raději vyhněte.

plakát

Titanic II (2010) odpad!

Takhlens....zkouknout se to, jakože "dá". To je ale všechno. Prvoplánový záměr, zaujmout a navnadit diváky názvem titulu, je více než jasný. Herci (pokud se to tak, dá vůbec nazvat) si zřejmě chtěli okusit, teatrálnost a krkolomnost na 110 %. Tipoval bych, že většina z nich má maximálně zkušenosti, z "mini-štěků" v laciných trapárnách, které jdou okamžitě na DVD. Následně jsou prodávany za klasickou cenu 49 Kč či zdarma k rozebrání na nějakých reklamních kampaních, jistých firem s výrobky, pro své věrné zákazníky, čili důchodce. Shlédnutí tohoto braku lze srovnat s konzumací nevalného gothajského salámu. Tzn. požít - vyprázdnit. Divák, je celou stopáži znuděn. Poslední kapkou do hrobu, je množství trapných počítačových efektů, jakoby stvořených od nějakého maniaka, sedícím před PC, pojídajíc koblihu a "mastícím" lecjaký video-software. Jinak si to nelze vysvětlit. Některé záběry se dokonce opakují. Scény "uvnitř" jsou evidetně natáčeny v nějakém obchodním centru alá Tesco. No prostě hrůza ! Trapné, blbé, nudné, děsné -- zkrátka Asylum.

plakát

Oko dravce (2008) 

Hodnocením je to mezi *** a ****. Kéž by existoval statut 3,5. Ten, by to nejlépe vystihnul. Jednalo se o můj první film, kde hlavní roli hrál Shia LaBeouf. Mladá talentovaná hvězda. A jak to dopadlo ? Více než dobře. "LaBeouf" je již, ve svých mladistvých letech, takovou osobností, že utáhnout celý film, od začátku do konce, mu nedělá pražádný problém. Má charismatu na rozdávání. O hereckém umu nemluvě. Je tedy už jasné, kdo v příštích letech bude ztvárňovat dramatické a charakterní role. Již teď, je to pán herec. Fakt, že jo. Je vcelku zbytečné něco psát o Thorntonovi. Všichni, kdo ho znají, tak ví, že je to fenomenální herec. I zde, jako agent FBI předvádí v každé scéně svůj "dar". Právě on a "Shia" drží film od průměru. Zápletka rozhodně není špatná. Dokonce v sobě skýtá zajímavé poselství, že přílišná obrana proti terorismu se může jednou a velice nelichotivě vzepřít. A to především v USA. Akční scény jsou provedeny dobře. Zejména pasáž v tunelu, stojí za to. Když to Billy Bob Thornton napálí autem do té stíhačky (nejlepší scéna). Fíha ! Tak či tak, slušně odvedená práce. Nebýt toho "amerikánismu" ke konci, šel bych i výš.

plakát

Život s nepřítelem (2005) (TV film) 

TV film, který již hned od začátku, chce divákovi vnutit averzi proti hlavnímu představiteli. To se i celkem daří. Prostřednictvím utajených tajemství, podivných skutečností a překvapivých odhaleních, se bohatý programátor, jeví jako negativní postava. Jenže asi v půlce se všechno obrátí. Nastává jakýsi zlom. Těmi "zlými" jsou vedlejší postavy. Toť asi vše. Víc vám tento "televizňák" fakt nenabídne. Myšlenka s vyvrbením byla sice solidní, ale postrádala jakoukoli logiku či smysluplné vysvětlení. O zpracování ani nemluvě. Jedná se opravdu, jenom o "B" ke kafi a keksům.

plakát

Dětská hra 3 (1991) 

Úvodní "opening titles", jenž v doprovodu výtečného hudebního doprovodu, znázorňujíc, jak se "Chucky" opět dostává k životu -- nemá chybu. Dokáže navnadit. I scéna s majitelem továrny "Good Guys" v jeho bytě, kdy je brutálně zabit, se dá považovat za slušně zvládnutou. Tj. cca prvních 10 minut stopáže. Jenomže, když se děj přesune do prostředí vojenských kasáren, kde je převezen i známý hrdina "Andy" (tentokráte již vyspělý)...začne se film nějak cukat. Převládá filmová nevyrovnanost. Dějová linie tíhne do jakéhosi patosu a scény nabírají na čitelné průměrnosti. Co byl asi vrchol nelogičnosti, bylo zastoupení ani ne 10-letého černošského chlapce, do vojenské služby. To jsem opravdu nechápal, a nevím, co tím režisér, chtěl vlastně říct. Copak může do kasáren se dostat nějaký "děcko", který si ve volném čase hraje s "gameboyem" ? Úplnou třešničkou bylo, že právě on byl společně s Andym, prakticky ústřední postavou. Chucky ho chtěl využít k přenesení duše. Nebudu nijak spoilerizovat, jak to dopadne. Zkrátka, 3.díl moc nenabídne. Smysluplných scén ubývá. Chucky ani moc nehláškuje a Andy je "pozér".