Avalon820

Avalon820

Petr K.

okres Trutnov
student

46 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 12.7.2018  23:02

    V komentářích k tomuto filmu se velmi často opakuje přídavné jméno „geekovský“ a já nechápu proč. Tento film NENÍ geekovský - opulentní salvu popkulturních odkazů musí totiž pochopit snad skoro každý, komu není víc než pětačtyřicet nebo nestrávil poslední dvě dekády v jeskyni na Marsu. Geek na to být opravdu nemusí… Když už tady ale na druhou stranu takové množství popkulturních odkazů je, nabízí se otázka: Proč vlastně? Má to nějaký příběhový smysl? Já ho totiž nevidím, neboť takto prostý děj by fungoval naprosto stejně zasazený prakticky do jakéhokoli univerza a zpracovaný v jakémkoli stylu. I když je fér přiznat, že kvůli příběhu se na takovéto věci do kina nechodí… Jako film pro náctileté funguje Ready Player One tedy asi dobře, je to moderní, barevné, akční a rychlé a z plátna to jistě zanechá o úroveň lepší dojem než z obrazovky. Objektivně si to slušné tři hvězdy zaslouží. Na mě to však působilo, že se mi dostalo zastydlého příběhu v kýčovitém hávu, který bych si snad raději zahrál, než abych na něho více než dvě hodiny koukal.

    • 18.2.2018  18:32
    Tvář vody (2017)
    **

    Del Torovi se podařilo nemožné – jeho přestylizované padesátkové retro už není ani kýčovité (což by se dalo možná i pochopit, jelikož z podstaty obsahu k tomu inklinuje), ale vyloženě dekadentní… Nevkusný styl je ale jen jeden z mála aspektů, který by bylo možné filmu odpustit, kdyby jako celek fungoval. Jenže nefunguje. Bizarní fantasy námět, byť na první pohled velmi zajímavý, je zpracován jako drama, až sekundárně jako thriller, o hororu nemůže být téměř řeč. Žena se zamiluje do ryby – to zkrátka nelze brát vážně. Nepomáhá tomu ani salva vyřčených patetických poučení – „Když nepomůžeme hodnému monstru, sami se staneme monstry,“ nebo „Když někoho miluješ, nezáleží na tom, jestli je to muž, žena, černoch, handicapovaný nebo ryba,“ a tak dále... Samozřejmě je pak velmi snadné označovat film za pohádku pro dospělé a omlouvat tím… Co vlastně? Naivitu? Patos? Prázdnotu? Snad, bohužel nic z toho není v tomto případě znakem žánru, ale jednoduše chybou. A nedovede-li potom taková „pohádka“ přinést alespoň trochu vkusným způsobem sebejednodušší poselství, proč ji sledovat?

    • 4.1.2018  15:30
    Mudbound (2017)
    **

    Všeho moc a zároveň všeho málo. Na ploše více než dvou hodin se autorům podařilo rozmělnit příběh dvou světů, který diváky sice bombarduje dramatickými situacemi, ale přesto zůstává naprosto umělý a povrchní. Totéž platí pro postavy, které (vedle toho, že jich je poměrně hodně) jsou šablonovité, nebo rovnou ploché a bez prostoru. Všudypřítomný patos navíc zabil všechny šance dostat z diváka alespoň náznak nějaké emoce, což je při daném tématu přinejmenším zvláštní. Mudbound je nakonec tedy učebnicovým příkladem toho, že i časem ověřené téma, byť řemeslně asi bezchybně zpracované, se po tisícím zrecyklování jednoduše přejí, pokud do něho autor nepřidá alespoň kapku své invence, kterým by jej odlišil.

    • 2.1.2018  23:53
    Uteč (2017)
    **

    Představte si film Hádej, kdo přijde na večeři jako thriller s nádechem hororu, maximálně zjednodušte a rozmělněte jinak zajímavé téma, odečtěte sociální přesah, přidejte skvělé herce v rolích šablonovitých postav, poměrně bizarní zápletku, technicky precizní, ale naprosto samoúčelný vizuál, natáhněte na 100 minut a dostanete Get Out. Neberte to špatně - nejde o špatný film v pravém smyslu, takto napínavou jednohubku by v neděli večer v televizi jen máloco překonalo. Bohužel nejednotnost obsahu a formy v takovéto míře bych spíše pochopil u televizního filmu, ne u plnohodnotného celovečeráku ověnčeného cenami. Pokud by tvůrci byli trochu nad věcí, směle hvězdičku přihodím. Chtějí-li se ale tvářit smrtelně vážně, i mé hodnocení takové bude.

    • 24.7.2017  17:57

    Původně jsem chtěl napsat sáhodlouhý komentář o tom, co se mi na tomto filmu nelíbí. Rozhodl jsem se ale vytknout pouze jedinou věc, která, myslím, mluví za všechny: Je-li ve válečném filmu stejný počet dětských herců jako v průměrné rodinné komedii, je to zatraceně špatně.

    • 21.7.2017  11:32

    Zajímalo by mě, co si autoři mysleli o ekonomické gramotnosti svých diváků, neboť nejednotnost jazyka tohoto filmu mě skutečně překvapila. Na jednu stranu jsou nám předkládány salvy fancy ekonomických termínů, které průměrný divák mimo obor nemá šanci v plném rozsahu na první dobrou pobrat, na stranu druhou je autoři pravidelně prokládají „vysvětlovacími“ scénami tak polopatickými, že by je pochopil i sebevětší hlupák. Že by masírování divákova ega? Nevím. Přitom ani jeden z těchto extrémů nebyl nutný – stačilo vyhnout se pseudo-odbornému (a v tomto případě samoúčelnému) jazyku a nebylo by potřeba úmorných vysvětlivek co do náročnosti upravených pro diváky z mateřských škol… To je ale jediná výtka (byť velká), kterou bych k Sázce na nejistotu měl – jinak jde o v zásadě poučný, řemeslně solidní, akademický film, který stojí za to vidět. Takto uchopené téma by jistě mělo větší výpovědní hodnotu coby dokument, ale jistě by nebylo tak zábavné.

    • 1.7.2017  18:05

    Objektivně vzato si Lék na život pět hvězd nezaslouží ani omylem. K průměru ho sráží nesmírně naivní námět, který je v naprostém nesouladu s nesmírně vážným pojetím. A to je pravděpodobně největším trnem v oku většiny diváků – mračna logických děr v jinak velmi nápaditém a zábavném příběhu by divák jistě chtěl autorům prominout, ale při dvou a půl hodině smrtelně seriózní, hutné atmosféry, která není odlehčena ani jediným vtipným nebo méně vážným momentem, to jde skutečně těžko. Je třeba k tomu přistupovat s velkým nadhledem a připustit si, že Verbinski si natočil za velké peníze vizuálně opojné, řemeslně solidní dílko s velmi zajímavým námětem, o kterém ale sám neví, jak jej vlastně interpretovat. Nic víc. Pokud je divák ochoten se této skutečnosti přizpůsobit a povznést se nad nesourodost, bude královsky odměněn. Pokud ale ne, nelze se mu divit.

    • 18.4.2017  21:57

    Hodný dinosaurus naprosto zjevně cílí na mladší diváky, proto vytýkat filmu, že není dost „pixarovský“, že je vizuál postav infantilní, nebo že poučení, které příběh přináší, je banální a laciné, je přinejmenším krátkozraké. Na druhou stranu, má-li jít o film primárně pro děti, nechápu, proč je tak neskutečně smutný - neustále někdo umírá, někdo se ztrácí, někdo někoho opouští a zrazuje… Na stominutový rodinný animáč docela slušná dávka deprese… Vyjma toho jde ale o povedenou jednohubkou, která sice rychle zapadne, ale která také přinejmenším díky nádhernému vizuálu prostředí a skvělé hudbě stojí za zhlédnutí.

    • 14.3.2017  20:25

    Hádám, že kdyby Inferno bylo akční film, vypadalo by zhruba takhle… Jak ale uchopit Assassin’s Creed? Že to byla po stránce příběhu řádná pytlovina, nelze filmu vyčítat, nic jiného zřejmě očekávat ani nešlo. Ale co ty šablonovité postavy s uširvoucími dialogy? Co ty toporné akční scény s věčnými prostřihy na absolutně nezajímavý Animus? A proč proboha trvala celá ta eskapáda téměř dvě hodiny? Nedovedu si to vysvětlit, stejně jako přítomnost tolika hereckých es. Jednu z mála věcí, co se ale musí tvůrcům přiznat, je decentní způsob, jakým se vypořádali se skokem důvěry, který v traileru působil přinejmenším podivně… I když vzhledem k celkovému výsledku je to jen malá náplast.

    • 25.1.2017  23:10
    Elle (2016)
    ***

    Jak už bylo v komentářích zmíněno, inspiraci Hanekem prakticky nelze v tomto snímku nevidět a srovnání se tak lze jen těžko ubránit. Verhoeven se snažil onen Hanekemu typický (tj. pomalý, náročný a emočně vypjatý) styl pojmout více dynamicky, zřejmě ve snaze natočit film pro širší obecenstvo lépe stravitelný, ale ve výsledku se mu tato snaha spíše vymstila. Nečekejte několik málo dramatických scén dlouhou stopáží vygradovaných k erupci emocí – Elle přichází od prvních minut s kanonádou tragédií nastupujících jedna za druhou jako na běžícím páse a kostlivci skákajícími ze skříně jako králíci z klobouku. Nejen, že tento přístup rychle omrzí, ale především ztrácí svůj hlavní účel – emociálně diváka zdeptat. Takhle mě spíše deptá, že ve mně těch 130 minut znásilňování, umírání a dalších „veselých“ událostí vlastně nic moc nenechalo.

    • 21.12.2016  16:32

    Ačkoliv primární (a naprosto očividný) smysl Rogue One je udržet hype v období mezi vydáním sedmého a osmého dílu základní série Star Wars, jsem ochoten mu to prominout - přináší totiž příběh o pozadí zásadního momentu původní ságy, který bezesporu zajímavý je a jako takový si zpracování zasloužil. Ale takovéto? Autoři měli k dispozici prostředí Star Wars, nové postavy a příběh podstatně méně svázaný událostmi z klasické série. Výsledkem je však film technicky a řemeslně bezchybný, ale absolutně bez tvaru a barvy… Což je při takových vstupních faktorech přinejmenším škoda. Rogue One se tváří po celou stopáž jako děsně vážné dílo, vtipy zde nejsou (případně nefungují) a první schopná akce přijde až po necelé hodině (!) – do té doby je „Darebák“ v podstatě sci-fi verzí Panství Downton, jen s bezduchými dialogy. Když ale opomenu zklamání z očekávání, co film zaručeně potápí nehledě na cokoliv, je práce s postavami (ostatně stejně jako v epizodě VII.). Fanoušek možná přimhouří oko, že jsou šablonovité, možná se podiví, jak jsou (vzhledem k zástupu hereckých es) nesympatické, ale že finále, které by mělo trhat srdce diváka na milion kousků, je po dvou hodinách patosu každému naprosto lhostejné – to už odpustit zkrátka nelze.

    • 19.10.2016  18:02

    Vizuálně zajímavá herní cutscéna, kterou, stejně jako všechny cutscény s přestřelenou délkou a hloupým obsahem, máte po chvíli chuť přeskočit. Po téhle však nepřijde hra samotná, ale rovnou titulky… Věřím, že fanoušci světa Warcraft budou nadšení (byť si toto jako něčí guilty pleasure představit nedovedu) a fanoušci hollywoodských fantasy a CGI blockbusterů přinejmenším potěšeni. Pro ostatní jde však pouze o vizuálně vyšperkovanou, zbytečně dlouhou, plochými postavami, natvrdlými dialogy a patosem prošpikovanou… cutscénu.

    • 17.9.2016  17:17
    Hrdina Max (2015)
    *

    Objektivně vzato je to průměrný rodinný film, který v televizi bez problému zaplácne jedno nedělní odpoledne a nikoho neurazí. Subjektivně… jsem to měl po 15 minutách sto chutí vypnout. Jak moc mám rád filmy o psech, tak moc mě zrovna tento vytáčel. Ne proto, že by byl kýčovitý, patetický nebo šablonovitý (to se vlastně vzhledem k tématu, žánru a cílovce i trochu očekává), ale brutálně okatá křesťanská/rodinná/vojenská agitka, kterou je celý film prošpikován, mi přišla v takovéto míře vyloženě nechutná. Vždyť je to jen prachobyčejný příběh o tom, jak se z kluka a psa stali nejlepší přátelé - klišé, na kterém nelze nic pokazit!... Tak proč mám takový palčivý pocit, že když se ihned po zhlédnutí filmu nedám k armádě nebo nezačnu každou neděli chodit do kostela, budu vyloučen ze společnosti?

    • 14.9.2016  15:30

    Atmosféra papundeklová, „zvraty“ očekávatelné, pointa jalová, postavy na facku a finále nápadité asi jako závěr stodvacátého pokračování Paranormal Activity. Oceňuji formu, která měla nastolit dusnou atmosféru a vyschízovat diváka. Autoři však tlačili na pilu tolik, že pocit všudypřítomného strachu a zmaru ve vás nakonec nevyvolá příběh samotný, jako spíš pocit, že je vám osud tý bandy nesympatických fanatiků po lobotomii (alias spořádané rodinky) naprosto jedno, a že právě to z vás dělá tak trochu psychopata taky.

    • 5.6.2016  22:22

    Knižní předloha filmu je v zásadě „zbeletrizovaný“ publicistický výstup. Autoři (novináři, mimochodem) jej tímto způsobem nezpracovali proto, aby měl uměleckou hodnotu, ale aby byl čtenářsky stravitelnější. Jeho smyslem je podat svědectví drogově závislé dívky, vynést na světlo (tehdy) tabuizované téma a přimět čtenáře/společnost k zamyšlení. Nic víc, nic míň. A obávám se, že autoři filmu tohle absolutně nepochopili – původní naléhavost tématu se topí v samoúčelné expresi, patosu a kýči. Myslím, že tato látka by si zasloužila formu alespoň filmového dokumentu. Protože natočit pár záběrů, na kterých mladá holka s partou kamarádů bere drogy, a do podkresu pustit hudbu od Bowieho je po chvíli jednoduše laciné. A nedůstojné.

    • 3.4.2016  22:06
    Babadook (2014)
    *

    Neskutečně únavný horor, u kterého délka absolutně nekoresponduje s obsahem. Kratkometrážní střih by tomuhle dílku slušel mnohem více, přinejmenším by odpadla nutnost čekat na nějaké strašení (navíc neúčinné) skoro dvě třetiny stopáže. Za s přehledem největší zápor však považuji hlavní postavy - možná byly dobře zahrané, ale fakt, že matka i syn byli už po pěti minutách zralí na pár facek, a tudíž mi bylo absolutně jedno, co se s nimi nakonec stane, to nezmění. Korunu celé anabázi nasadilo k uzoufání hloupé a laciné finále, které mě jen utvrdilo v tom, že se na australské horory budu koukat skrz prsty. A rozhodně ne proto, že bych se bál.

    • 20.3.2016  13:02

    Úvodem je třeba zmínit, že tento film (navzdory popisu) není komedie. Což je jedině dobře – dané téma by víc než pár úsměvných momentů pravděpodobně nesneslo. A vedle standardně výborné Sandry Bullock a nijakého B. B. Thorntona je právě neotřelé a zajímavé téma obskurních praktik okolo politické kampaně v Bolívii tím hlavním lákadlem snímku a myslím, že humorné pojetí by jej mohlo celkem snadno degradovat. V tomto případě to platí dvojnásob, neboť režiséra ani scénáristu nepovažuji zrovna za mistry žánru. Our Brand Is Crisis nicméně mohu doporučit – jedná se o velmi zajímavou, byť trochu povrchní a nepravděpodobnou sondu do prezidentských voleb. Pro někoho, kdo se zajímá o politiku a média, je tento film příjemná oddychovka.

    • 25.1.2016  21:27
    Spotlight (2015)
    ***

    Filmy s novinářskou tématikou mám velmi rád, nenapadá mě však nic, čím by mezi nimi Spotlight nějak zvlášť vynikal. Ano, je to ukázkově akademický film, výborný, řemeslně zvládnutý, ale také rutinní a – což je patrně největší problém – naprosto sterilní. Těžké, kontroverzní, ale divácky velmi atraktivní téma je zpracováno s trochu přehnaným odstupem a zcela bez emocí. Tento nešvar se naštěstí neprojevuje tolik v závěru, kdy děj náhle popadne druhý dech – nemastný neslaný dojem z filmu jako celku však finálních 20 minut nemůže nezachránit.

    • 15.1.2016  17:36

    Zas a znova variace Guye Ritchieho na sebe sama. A už toho mám plné zuby. V zásadě se jedná o nejméně páté pokračování Sbal prachy a vypadni, jen zasazené do jiné doby a s jinými herci. Typický styl a pěkný vizuál tomu upřít nelze, ale jednoduchý, stále stejný a čím dál prázdnější příběh to bohužel nezachrání. Být Ritchieho fanda nebo nevidět nic z jeho předchozí tvorby, jdu určitě s hodnocením výš, řemeslně je to velmi dobře natočený film... Ale čekat změnu či posun je v tomto případě asi jako čekat na Godota.

    • 30.12.2015  01:53
    Carol (2015)
    ***

    Akademická rutina ve své nejčistší podobě. Film má mnoho nepopiratelných kladů - výbornou hudbu, skvělé hlavní protagonistky, příjemnou, dobovou atmosféru. Faktický zápor se opravdu špatně hledá. Podle mého názoru chybělo Carol více opravdu silných, zapamatovatelných scén. Zrovna tak příběh, byť tématicky atraktivní, se nedočkal ani jediného zvratu, který by oživil už od prvních minut poměrně snadno předvídatelný děj. Škoda. Na jednu stranu oceňuji vkusné pojetí a věřím, že s takovýmto materiálem by nebylo těžké sklouznout k patosu a kýči. Na stranu druhou - zůstane-li po přemíře vkusnosti pachuť chladného odstupu, je to špatně zrovna tak.

    • 18.12.2015  02:22

    Sedmá vesmírná road-movie se dočkala velkolepého (a kladného) přijetí. Do jaké míry je to skutečnou kvalitou snímku a do jaké nostalgií, toť záludná otázka. Z mého pohledu průměrného fandy (ano, rád se podívám na maraton ságy, ale ne, pyžamo s obrázkem R2D2 nemám) sedmé pokračování směle překonává epizody I-III, ale jen stěží dýchá na záda epizodám IV-VI. Film po většinu času odsýpá, má jasný cíl a výbornou gradaci, dvě hodiny tak uplynou jako voda. Kvituji s potěšením rovněž přítomnost starých i (většiny) nových tváří. Zásadní problém vidím v ději. Určitou míru předvídatelnosti a vykonstruovanosti lze odpustit, Star Wars nikdy nebyla sága, nad kterou by se mělo dumat, a štěstí zde často hrálo prim. Problém mám se „zvratem“ v závěru filmu, který dokonale pohřbil dvě hodiny budované atmosféry – jestliže hrdinové jdou dvě hodiny za svým cílem, vy jste napjatí, zda jej dosáhnou, a náhle patnáct minut před koncem přijde značně samoúčelný a laciný zvrat, který je tak silný (ať už hloupostí, či podstatou), že úspěšnost v dosažení původního cíle je vám najednou naprosto ukradená, je to zatraceně špatně. A přesně takový jsem měl pocit. Ostatní drobné nešvary, například že všichni záporáci (a hlavní zejména) působí jako babralové a kopie svých předchůdců, jsou už jen třešničkou na dortu. Pokud jste věrní fanoušci, berte mě s rezervou a směle si hvězdu přimyslete – jedná se o skvělý film, který ságu jednoznačně posunul v dobrém směru. Jako víkendový fanda žánru, který neočekával nic menšího než velkolepý velkofilm, však dávám s těžkým srdcem hvězdy tři. Protože nostalgie nemůže zachránit všechno.

    • 25.9.2015  14:21
    Město 44 (2014)
    **

    Nekonzistentní mišmaš. Zejména vizuální stránka, byť řemeslně dobře zpracovaná, je v případě tohoto filmu velmi kontraproduktivní, neboť ty nejvýraznější speciální efekty jsou využívány značně necitlivě. Na jednu stranu se mi líbí, že se autoři snaží měnit určitou zažitou představu, jak by měl „hodnotný“ film o 2. světové válce vypadat. Ale kupříkladu zpomalovačky doplněné o pochybné cajdáky jsou natolik nevhodné a samoúčelné, že celý snímek perfektně pohřbívají (a ano, tolik kritizovaná scéna polibku mezi zatáčejícími kulkami je vysloveně trapná). K tomu přihoďme patetický, plytký příběh s nespočtem telenovelových zvratů, celé to roztáhněme na přestřelené dvě hodiny a hle – promarněná šance na hollywoodský trhák z Evropy je na světě.

    • 8.9.2015  14:46

    Nečekaně příjemný zážitek. Chvílemi jsem měl pocit, jako bych se vrátil do 90. let, kdy podobných kostýmních dramat vzniklo nespočet. Překvapivě mi vůbec nevadilo lehce patetické pojetí, nevadil mi ani jednoduchý příběh a schématický děj. Viděl jsem příjemný, nenáročný film plný známých tváří, krásných záběrů a honosných kostýmů – a o nic jiného ani nešlo. Králova zahradnice není kult, nenese hluboké poselství, je to zkrátka řemeslně dobře odvedená práce. A jako taková mě baví.

    • 25.8.2015  16:16
    Ucho (1970)
    ***

    Velmi povedená žánrovka, která mě však nechává poměrně chladným. Odečteme-li totiž její žánrovou ojedinělost v rámci československé kinematografie, diváky tolerantní a shovívavý pohled na tuzemskou filmovou tvorbu a především „trezorový“ osud snímku, dostává se nám více méně lehce nadprůměrného filmu s atraktivním námětem a dobrými hereckými výkony. V zásadě je zcela pochopitelné, že široké (československé) publikum vynáší Ucho do nebes, s určitým odstupem mám však pochybnosti, že je takovýto přístup na místě.

    • 3.8.2015  18:27
    Odpojit (2012)
    ****

    Voda na mlýn všem paranoikům. Fragmentace tématu do mozaiky několika menších, více či méně propojených příběhů je příhodná a atraktivní, bohužel však trpí jedním obvyklým, ale zásadním neduhem, kterým je vykonstruovanost. Popravdě nevím, jak by se jí u takovéto formy dalo vyhnout, ale zkrátka tam je. Netrpí tím však věrohodnost tématu, jako spíše uvěřitelnost tohoto konkrétního příběhu (příběhů) – netvrdím, že se události vyobrazené ve filmu stát nemohou a nestávají. Jsem pouze názoru, že události jednotlivých segmentů nejsou na denním pořádku a v propojení působí o to méně věrohodně. Neberte to však jako výtku, žádná agitka či laciné poučování a moralizování se ve výsledku nekoná. Disconnect je velmi dobrý a zábavný film, který mohu s klidným srdcem doporučit. Jedním dechem je však třeba připomenout, že by neměl být vnímán úplně vážně, stejně jako úplně nevážně.

    • 16.6.2015  21:04

    Zelené mozky vytváří intenzivním řvaním další zelené mozky. Některým z toho šibne. Nakonec ale všichni jako opravdoví muži a budoucí hrdinové odlétají do Vietnamu, kde většina z nich zařve. Ale to nevadí, protože „četa je věčná“ a o to přece jde... Myšlenka hluboká jak Macocha, jen co je pravda. Popravdě řečeno nechápu, proč nad scénářem příběhově tak prázdného filmu seděli tři lidé, ale budiž. Jaký pohled na armádu a válku tento film ale vlastně přinesl? Šlo autorům o věrné vyobrazení, nebo to snad byla nadsázka? Podle mého názoru chtěl Kubrick obojí – a obojí zůstalo nedotaženo. Ne, některé aspekty opravdu nemůžu Olověné vestě upřít – perfektní vizuál, dobří herci a (pro někoho) atraktivní téma odvedli své, stejně tak ona satirická stránka snímku stojí za zmínku. Ale dvě hodiny děje o ničem jsou na mě zkrátka příliš.

    • 11.6.2015  20:07
    Lidská stonožka (2009)
    odpad!

    Přinejmenším ubohé. Doufal jsem v kontroverzní podívanou, avšak na skutečnosti, že je Tom Six pravděpodobně zvrácený člověk, nevidím nic kontroverzního. Filmu zřejmě nejvíce uškodil neexistující rozpočet a výsledek tak působí nesmírně amatérsky. Herci jsou vyloženě směšní, příběh je zcela průhledný (ačkoliv musím přiznat, že stupidita závěru mi téměř vyrazila dech), námět zůstal nedotažený, o kvalitě nápadu s lidskou stonožkou nemluvě. A ta kamera. 90 minut nepřetržitých dramatických nájezdů je pro zdravou mysl zřejmě maximum. Opravdu nedovedu pochopit, jak se z něčeho takového mohl stát kult, přijde mi to směšné a smutné zároveň.

    • 8.6.2015  00:42
    Mami! (2014)
    *****

    Dolan, který se opět dostal do formy, stvořil film silný po stránce formy i obsahu a zároveň jeden z nejlepších hudebních klipů mezi filmy. Za mě jednoznačně zásah do černého. I dlouho po zhlédnutí jej nemůžu dostat z hlavy, každá vzpomínka na něho ve mně vyvolává takový nepříjemný, palčivý pocit… Pokud toto bylo autorovým záměrem (a já věřím, že ano), vydařilo se jeho dílo na jedničku. Navíc je to ten typ snímku, který trvá přes dvě hodiny, člověk celou dobu jen kouká s otevřenou pusou, ale když se pak někdo zeptá na dojmy, nelze je jednoduše slovy vylíčit – tohle se totiž musí zkrátka vidět.

    • 9.5.2015  16:45

    Železná srdce definovala nový filmový žánr, tzv. válečnou telenovelu. A přesně to, co vypovídají běžné telenovely o skutečných mezilidských vztazích, vypovídají Železná srdce o válce – naprosto nic. Zachraňte vojína Ryana je vlastně ve srovnáním s tímto filmem velmi hodnotný dokument. Zde však žánrová klišé překračují hodnotu dobrého vkusu a z každé druhé věty patos téměř kape. Po třiceti minutách mě snad každý oduševnělý projev Wardaddyho (Brad Pitt), což nebyl nikdo jiný, než uvědomělý Kapitán Amerika, jen bez nadpřirozených schopností, pil krev. Na druhou stranu – akční scény (byť byly všeho všudy dvě) jsou řemeslně velmi dobře zvládnuté a v daných chvílích jde o velmi zábavnou a napínavou podívanou, obzvlášť v kině. Pak se ale tvůrci opět pokouší hrát na city a všechno jde do háje. Vyprávět o emocích bez emocí zkrátka nejde.

    • 19.3.2015  18:46
    Annabelle (2014)
    **

    Už dlouho jsem v hororu neviděl, že by hlavní hrdinka byla takové nemehlo. Jasně, všechny postavy musí být občas více či méně natvrdlé, to už je nejspíš úděl žánru, ale tady mi přišla hlavní postava vyloženě nemotorná - věčné zakopávání, prsty v šicím stroji, klíče padající na zem... Za podobný repertoár by se nemusel stydět ani inspektor Clouseau. Ale vážně, tento problém je spíše třešničkou na dortu nekonečné nudy - všechno ve filmu neskutečně trvá, než se začne strašit, uběhne snad polovina filmu, neuvěřitelně velké množství dlouhých záběrů, které nic neříkají, po chvíli vyloženě vytáčí, lekacích scén bych napočítal na prstech jedné ruky, příběh, který je recyklovaný snad po sté, nemá ani špetku invence... A samozřejmě neskutečně laciný závěr napařil celé show pomyslnou korunu. Děkuji pěkně, jednou a stačilo.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace