Recenze (3 407)
Zlo pod sluncem (1982)
Z klasického triumvirátu Níl-Orient express-Slnko ma tento bavil najmenej.Možno až príliš dlhá expozícia by nevadila, ale ten plán my prišiel až príliš pritiahnutý za vlasy. Inak samozrejme výborná detektívka s neodolateľným Ustinovom. Veľmi silných 7/10
Dáma v jezeře (1947)
Chvíľku trvalo, kým som sa do filmu dostal. Ten POV systém nie je úplne divácky vďačný. Postupne ma to však začalo strhávať a poslednú tretinu som bol vyložene nadšený. V mnohom pomáhala perfektná hudba (niečo ako Ligetiho zbory v 2001 prípadne Shiningu). Automobilovú naháňačku to dostalo do úplne inej nálady. Možno to každý nerozdýcha, ale mňa to bavilo dosť veľmi a ako experimentálny noir určite viac ako "nemý" Zlodej. Ale je samozrejme jasné, prečo ide v rámci tejto formy o slepú uličku. 8/10
Sociální dilema (2020)
Téma skvelá, remeselné spracovanie na úrovni (akurát tá variácia na Inside Out je trochu WTF). Mám s tým však trochu problémy. Škoda hlavne tej jednostrannosti. Ale po osvetovej stránke je asi dobre, že sa ide tvrdo po odkaze. Aj keď som sa v podstate nič nové nedozvedel, možno si tu niekto aj uvedomí pravdu sám o sebe. Povinná jazda pre všetkých konšpirátorov ale aj uvedomelých ľudí. Možno nám tých zmrdov šíriacich fake news začne byť aj trochu ľúto. Je totiž tak jednoduché naletieť a keď nemá človek správnu mentálnu výbavu, je to úplná hračka nielen pre umelú inteligenciu. 7/10
Uprchlíci (1986)
Obcas naozaj staci dobre napisat a spravne obsadit hlavne postavy. Richard aj Depardieu su velmi sympaticki, dievcatko dojemne a film prijemne utiekol. 7/10
Oskar (1967)
Uzasna a nepolavujuca smrst gagov, zvratov a na stopercent iduceho Funesa (a Filipovskeho). Mam rad aj verziu zo Slyom, ale toto je uplne ina liga. Skvela zabava. 9/10
Drž hubu! (2003)
Doplnena dalsia moderna klasika a uz je uplne jasne, ze Francuzska komercna kinematografia je minrovnako vzialena ako uzbekiztanske artove dramy. Akoze fajn, ale vysumi to a druhykrat by som to uz nedal. Ale Depardieu v Obelix mode a Reno v Reno mode to dost zachranuju. 6/10
Léto roku 1942 (1971)
Krasne a dost specificke. Posobi to ako keby John Hughes najal Bergmana, aby mu zreziroval nieco na sposob Prciciek. Znie to divoko, ale lepsie to neviem priblizit. Velmi mi to sadlo. 9/10
Nezměrnost noci (2019)
Pekne sci-fi indiecko (asi iba) pre fandov 50. beckovej kinematogradie. Mozno pomale a ukecane, ale dokazalo ma to krasne vtiahnut. 7/10
Vosto5: Pérák (2020) (divadelní záznam)
poetika filmu nazivo vyuzita naplno.
Greenland: Poslední úkryt (2020)
Greenland sa snazi byt niecim ako bola Vojna svetov v protipole k Dnu nezavislosti. Tu sa tvorcovia snazia podat iny obraz k filmom typu Armageddon alebo 2012. V podstate ide o komornu dramu jednej rodiny na pozadi svetovej katastrofy. Je to dobry film, ale Wugh rozhodne nie je Spielberg a jeho kusku chyba lepsia atmosfera a nezabudnutelne sceny (ktorych mala Vojna svetov habadej). Viac si ju uziju navstevnici klubovych kin ako popcornozruti v multiplexoch. Trikovych scen je uplne minimum a vsetko sa viac sustredi na komorny pribeh jednej rodiny. Co nie je zly pristup, no napr. nizkorozpoctova pecka These Final Hours ho zvladala lepsie. Poctivych 6/10 , no ide o dost lepsi film, nez by ste na zaklade zapletky a obsadenia cakali. A minimalne 3 sceny su krasne mrazive a kruto dojemne.