Recenze (524)
Rango (2011)
Rango není ani trochu obyčejný animák pro děti, on vlastně není moc pro děti; rozhodně méně než pro dospělé. Ti si užijí odkazy a narážky na slavné westerny, záměrně užitá klišé a správně (ne)hrdinský příběh. Ten je nečekaně zajímavý. Naštěstí se nejedná o typické ani road movie! Rango velice potěšil propracovaností, příběhem a skvělým humorem.
Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna (2011)
Spíše lepší tři hvězdičky - protože jsem viděl trojku, tak nemůže dostat poslední díl horší hodnocení, to prostě nejde. Příběh je jednodušší, už si nepřipadáte jako v detektivce Agáty Christie, změnila se kamera a částečně i pohled na jednotlivé postavy. Sázka na Johnnyho Deppa a jeho kapitána Sparowa jako hlavní postavu příliš nevyšla, místy už ten styl dost lezl na nervy, ale nic co by se nedalo vydržet. Jako vždy skvělý Geofrey Rush, výborný Ian McShane a pořád neuvěřitelně sexy Penelope Cruz tuhle čistou oddychovku táhnou nahoru. Často je zmiňován horší dojem z trikových scén, což je samozřejmě pravda, není to to co bývalo, ale že bych měl dojem, že film vypadá chudě, to ne. Skvělá je pochopitelně hudba, Hans Zimmer napsal spoustu notiček a ty jsou dobře slyšet. Jinak Vlny podivna nenabízejí příliš originální, vtipnou nebo napínavou zábavu, film prostě nějak běží a je to povětšinou poměrně příjemný běh.
127 hodin (2010)
Přestože si jako Galadriel myslím, že byl Aaron pořádnej pitomec, tak nemůžu, jako Galadriel, film hodnotit špatně. Jde totiž o brilantní zvládnutí scénáře, skvělý herecký výkon a tak nějak obecně perfektní splnění úkolu ze strany Dannyho Boylea.
Králova řeč (2010)
No ano, je to tradiční drama jako ze staré školy a ano, nic objevného pravděpodobně nepřináší, ale ono to všechno tak nějak funguje. Rush a Firth jsou naprosto brilantní, příběh nesmírně přitažlivý a když pak dojde na velké dějiné události, pak je film až nesnesitelně emotivní. Tohle se moc povedlo.
Sociální síť (2010)
Skutečně vynikající scénář rozhýbal hru konfliktních charakterů, které se z důvodu nekompatibility nakonec musí střetnout. Vědomí, že je film velice blízko skutečnosti je v tomto případě obrovské plus. Skvělý střih a režie se daly předpokládat, vynikající výkony herců jsou příjemným bonusem.
Opravdová kuráž (2010)
Občasná ztráta tempa a nepříliš promyšlený konec... ale na druhou stranu skvělé herecké výkony, výborná atmosféra a několik dobrých režijních a scénáristických nápadů. A ta holka je skvělá!
Černá labuť (2010)
Strašidelné a strhující, perfektně postavené a Natalie Portman... neuvěřitelná. Už dlouho jsem nešel z kina s takovým nadšením.
Zombieland (2009)
Tohle je zábava a mám pocit, že takových filmů je prostě málo. Oddechovka, kterou si jednou za dva roky rádi pustíte až nebude co dělat. A v televizi s tím moc otravovat nebudou, není to Slunce seno... Za cameo Billa Murreyho high five!
Pouta (2009)
Velice slušná atmosféra, která nevtíravě popisuje stísněnost doby, kdy i zdi měly uši a každý byl potenciálním šmejdem a práskačem. Trochu mě iritoval naprosto neviditelný Martin Finger, jako víceméně jediná kladná postava...
Malá Miss Sunshine (2006)
Příjemný roadmovie... nic víc, nic míň. Snad jen - Stevu Carellovi slušela trochu vážnější role! Skvělá je hudba, soundtracky zrovna nemusím, ale tenhle si moc rád občas pustím.