Thorn

Thorn

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 4.9.2019  13:49
    Titanic (1997)
    *****

    Stejně jako byl Titanic králem všech lodí je tento snímek tak trochu něco jako král všech filmů. Nevím, jak se to Jamesi Cameronovi vůbec podařilo, ale v tomto filmu prostě všechno funguje naprosto dokonale. Snad každá scéna je něčím výjimečná. Je přitom s podivem, že poklidná první polovina je stejně zábavná a zajímavá jako napínavá a akční druhá polovina. Co bych opravdu vyzdvihl jsou skvělé herecké výkony ústřední dvojice ztvárněné Leonardem DiCapriem a Kate Winslet. Je zajímavé, že ačkoliv ani jednoho z nich moc nemusím, tak zrovna v tomto filmu se mi oba velice líbili. Třetím v pořadí by pak byl Billy Zane, který si hlavního padoucha zahrál opravdu s chutí. Samozřejmě potěšila také Kathy Bates. Na Titanicu bych ocenil především také to, že u mě jako jeden z velmi mála filmů dokázal vzbudit skutečné emoce. Ani sám nevím, jestli to byla tragédie všech těch obyčejných lidí, kteří zemřeli, protože nepatřili do vyšší třídy nebo ta celková bezmoc cestujících, když věděli, že nemají žádnou šanci. Možná, že to byla i ta scéna s hudebníky, nevím. Prostě to na mě velmi silně zapůsobilo a něco takového se mi u sledování filmů moc často nestává. Už jen za tohle u mě má Titanic vyhrazeno zvláštní místo mezi mými oblíbenými snímky. Konec je pak poněkud povinně tragický, ale i přesto úžasný. Cameronovi se vlastně podařilo vytvořit dojem, že ten film skončí velmi šťastně a to uznávám. Do toho pak ještě ta překrásná hudba, která pro mě nemá obdoby. Samozřejmě také píseň k filmu je jasná klasika. Když to všechno shrnu, je Titanic naprosto výjimečný snímek, jakých existuje jen opravdu velmi málo. Kdo ho neviděl, jako by nebyl. Skvělé filmové dílo a mistrovská práce.

    • 4.9.2019  13:29

    Den nezávislosti je poctivou akční zábavou se vším, co k tomu patří. Je to ten nejlepší příklad typického tvůrčího stylu režiséra Rolanda Emmericha. Podobné filmy je poměrně těžké hodnotit. Na jednu stranu je to výtečná oddechová zábava plná napětí, akce i humoru, na stranu druhou zde chybí nějaký hlubší rozměr. Právě proto taky nedávám maximální hodnocení, ale jen hodně nadprůměrné. Film je i v dnešní době úchvatný zejména díky vynikajícím efektům, monumentálním scénám destrukce a velkolepým vzdušným soubojům. Má také velmi dobré obsazení, kterému vévodí trojice Bill Pullman, Jeff Goldblum a Will Smith. Možná i díky tomu je tento film tak zajímavý. Nemá totiž jednoho výrazného hlavního hrdinu, ale hned tři. Každý z nich má přitom po většinu filmu svou vlastní dějovou linii a bojuje na jiné frontě. Všichni tři hrdinové byli velice sympatičtí a všem jsem jim od začátku až do konce fandil. Příběh nemá žádná hluchá místa, z hlediska logiky dává smysl a je dobře vyvážený. Je zde skvělý mix akce, destrukce, humoru i dramatu. Pokud bych měl Den nezávislosti hodnotit v rámci nenáročných akčních oddechovek, které si nehrají na nic hlubokomyslného, pak tento film představuje v rámci žánru naprostou špičku. Je to ta nejlepší ukázka toho, jak by se měly podobné filmy točit. Režisérovi se podařilo perfektně ukočírovat i takové scény, které by jinak působily velmi pateticky. Dokonce i prezidentův hrdinský projev před závěrečnou bitvou funguje na výbornou. Je to zkrátka tím, že všechny postavy jsou nadmíru sympatické a uvěřitelné, takže to člověk všechno prožívá s nimi. Takže ano, v rámci žánru je to výtečný film a skvělý příklad poctivé filmařiny.

    • 4.9.2019  13:04

    Pro mě byly tyto nové Star Wars jednou z nejočekávanějších událostí roku. Vždycky jsem doufal, že se jednou dočkáme nějakého pokračování Epizody VI a bylo mi moc líto, že se k tomu George Lucas nikdy neodhodlal. Vždyť těch námětů a možných zápletek tam bylo nepřeberné množství. Po pádu impéria měli tvůrci volné ruce a mohli si vymyslet prakticky cokoliv. Už jen proto jsem byl na tento film nesmírně zvědavý a velice jsem se těšil na to, čímpak nás asi nové Star Wars překvapí. Ještě bych rád dodal, že se mi zatím líbily úplně všechny epizody, jak ty původní, tak i ty prequelové. No a co ta nová? Řeknu to takhle. Dopadlo to úplně nejhůř, jak jen mohlo. Ačkoliv jsem měl určitou obavu, že to možná nebude úplně ono, nikdy bych nečekal, že by to mohl být až tak nepředstavitelný průser. Star Wars: Síla se probouzí totiž vůbec není regulérním pokračováním. Je to moderní remake Epizody IV se vším, co k tomu patří. Zápletka je do nejmenšího detailu stejná pouze s jinými postavami. Cokoliv, co se stalo během původní trilogie, zde nemá vůbec žádný význam, protože status quo v předaleké galaxii je naprosto totožný jako na začátku Epizody IV. Impérium je opět na vrcholu moci, povstalci jsou opět na pokraji rozdrcení. Řád Jediů byl rozmetán, zatímco temná strana síly má opět dva mocné zástupce. Tohle prostě není pokračování, ale regulérní restart v tom nejčistším smyslu slova. Otázkou však je, jestli má pro diváka smysl dívat se na remake Epizody IV, když ta původní je nesrovnatelně lepší. Co se týče postav a obsazení, škoda mluvit. Daisy Ridley, John Boyega a Adam Driver jsou vcelku průměrní herci a v tomto filmu navíc ani nemají takový prostor, aby mohli něco hrát. Harrison Ford a Carrie Fisher už jsou pro návrat do původních rolí prostě staří a ve výsledku to na mě působilo dost depresivně. Myslím, že by bylo mnohem lepší, kdyby se nikdo z původní sestavy už nevracel a film si šel svou vlastní cestou. To se však bohužel nestalo a tak tu máme jen nedomrlou napodobeninu Nové naděje. Sakra to je opravdu tak těžké vymyslet nějaké jiné nepřátele než impérium? A je tak těžké vymyslet nějakou jinou zápletku než tu, kterou měli původní tři epizody? George Lucas nám v prequelové trilogii ukázal, že možností je spousta a schopný tvůrce by se mohl vydat zcela novými a netušenými směry. Právě proto si Epizod I-III velice vážím na rozdíl od této sterilní napodobeniny. Ještě bych se možná zmínil o souboji se světelnými meči, který je zde bezkonkurečně nejhorší z celé série. Pokud je takový souboj ve filmu z roku 2015 horší než ve filmu z roku 1977, je to velmi smutné. No nic, tolik tedy k nové epizodě. Doufejme, že časem tohle někdo zrestartuje a nabídne nám místo toho důstojné pokračování původní ságy.

    • 4.9.2019  12:26

    Když to vezmu kolem a kolem, tak tohle je pro mě pořád ten nejlepší filmový Batman, jaký kdy vznikl. Ano, není to zdaleka tak temné jako Burtonova verze a rozhodně to není ani zdaleka tak realistické jako ta Nolanova. Zamysleme se ale nad jednou věcí. Je opravdu nezbytně nutné, aby byl maistreamový komiksový superhrdina temný a realistický? Pokud to srovnám s batmanovskými komiksy, které přibližně v té době vycházely, tedy komiksy jako Knightfall či Knightquest, tak ten styl tam byl dost podobný. Schumacherův Batman navždy ctí komiksovou předlohu i postavu netopýřího muže mnohem věrněji než oba Burtonovy filmy dohromady. Burton Batmana vůbec nechápal. Klidně ho nechával zabíjet lidi, Bruce Wayne byl v jeho pojetí podivínský samotář a jeho chování postrádalo potřebný zápal a přesvědčení. Ačkoliv ani Schumacherovo pojetí rozhodně není bezchybné, tak tento režisér přinejmenším perfektně vystihl charakter hlavního hrdiny. Bruce Wayne má být především playboy a na to se Val Kilmer perfektně hodí. Zároveň je to jedna z nejvýznamnějších osobností v Gothamu, která pro město dělá co může. Tohle jsme tu mohli také vidět. Samotný Batman pak věří, že vždy existuje lepší cesta než zabíjení, ve všech hledá to dobré a dokonce se snaží nějak pomoci i svým psychicky narušeným protivníkům. Ani v tomto ohledu Schumacher nezklamal a jeho Batman tak na rozdíl od toho Burtonova nikoho nezabíjí, což je pro mě obrovské plus. Gotham už možná není tak temný jako v předchozích filmech, na druhou stranu však působí jako mnohem nebezpečnější místo. Po Burtonových klasických gangsterech, kteří vypadali jako by se sem zatoulali z kriminálek třicátých let, tu máme zcela moderní chuligány a pankáče. Kostýmy Batmana i Robina vypadají velmi pěkně. Problematická postava Robina se režisérovi skvěle povedla a ve filmu perfektně funguje. Nicole Kidman je bezkonkurenčně tou nejlepší Batmanovou společnicí a celkově bych řekl, že jednou z nejlepších ženských postav v rámci superhrdinských filmů obecně. Zlatým hřebem filmu jsou potom oba hlavní zlosynové Two-Face a Riddler. Tommy Lee Jones si vyšinutého Harveyho Denta zahrál očividně s velkou chutí a Jim Carrey je snad tím nejlepším prvkem z celého filmu. Líbí se mi, že jsou zde dobře zvládnuty jak odlehčené pasáže, tak i ty vážnější. Mainstreamový superhrdina zkrátka potřebuje mainstreamového režiséra a mainstreamový film. Nějaké netradiční experimenty jsou pro mě v tomto případě zcela nežádoucí. V Batmanovi navždy prostě funguje všechno tak, jak má a já mu proto dávám maximální hodnocení.

    • 3.9.2019  15:59

    Další ze série hraných remaků Disneyho klasických animovaných filmů. Většina z nich nestojí za nic a tentokrát to bohužel dopadlo obzvláště špatně. Vlastně mě teď ani nenapadá nic, co by se mi na tomto filmu líbilo. Přejdu tedy raději rovnou k negativům. Pokud už se režisér rozhodl pro hraný film, musel počítat s tím, že bude potřebovat nějakého talentovaného dětského herce. Pokud k dispozici žádného takového neměl, pak měl raději zvážit dospělého hrdinu jako ve verzi z roku 1994 nebo rovnou kompletní CGI postavu. Takhle tu totiž máme v hlavní roli vyjukaného klučinu, který je tak strašně necharismatický a nezajímavý, že se na něj prostě nedá dívat. Počítačem generovaná zvířata nejsou taky nic moc. Zatímco v původním animovaném filmu byla všechna nakreslená tak, že hned vzbuzovala divákovy sympatie, tady jsou to prostě jen nějaká obyčejná zvířata, která nemají žádnou osobitost ani charizma. Například had Ká, který byl v původní verzi jednou z nejzajímavějších postav a měl ty nejlepší scény z celého filmu, má tady jenom jeden krátký štěk. Tygr Šér Chán, jenž byl v animovaném filmu nejen zlý a krutý, ale také velmi kultivovaný a moudrý, je zde pouhým jednorozměrným padouchem, který páchá zlo prostě proto, že to tak má být. Komické figurky jako medvěd Balú nebo opičí král Louie zde nejsou legrační ani trochu. Panter Baghíra je pak taky takový nijaký. Celkově tady prostě hrozně chybí jakékoliv emoce. Mauglí by měl být naivní a dětský, ale místo toho si tady hraje na nějakého drsného dospěláka, což působí hrozně nevěrohodně a rozpačitě. Všechny ostatní postavy jsou z emocionálního i hereckého hlediska stejně nudné a nezajímavé, takže se pak ani není moc na co dívat. Děj je sice dost podobný jako v původní animované verzi, jenže s absencí jakýchkoliv emocí, humoru, napětí a sympatických postav je to vážně dost nudné a ubíjející. Korunu všemu nasazuje závěr filmu, který se od animované verze diametrálně odlišuje a v podstatě nedává žádný smysl. Celý film úplně bagatelizuje a popírá jakýkoliv charakterový vývoj hlavního hrdiny. Mauglí je na konci filmu úplně stejný jako na začátku, takže se člověk ptá, jaký to celé vlastně mělo smysl. Původní film má smysluplný závěr s ponaučením, kdežto tady není vůbec nic. Efekty jsou na svou dobu běžný standard. Nejsou o nic moc lepší než v o pět let starším Zrození Planety opic. Kniha džunglí nemá vůbec nic, čím by mě mohla nadchnout. Celkově je tady prostě všechno úplně špatně a právě proto taky dávám tak nízké hodnocení.

    • 3.9.2019  13:31
    Lidský terč (TV seriál) (2010)
    **

    Abych byl upřímný, pořád si nejsem jistý, jestli bylo tohle myšleno vážně nebo se mělo jednat o nějakou mírně parodickou poctu klasickým akčním béčkům z osmdesátých let. Nevím, ale opravdu si nedokážu vysvětlit, že něco podobného vzniklo v roce 2010 a ne třeba v roce 1980. V porovnání s tímto relativně novým kouskem totiž působí třeba i takový A-team jako zcela seriózní realistické drama. Lidský terč je v tomto ohledu opravdový unikát. Tento seriál vznikl na motivy příběhů nepříliš známého a také nepříliš úspěšného komiksového hrdiny. Jelikož je komiksový Human Target třetí liga, měli tvůrci seriálu celkem volné ruce a mohli tak jedině příjemně překvapit. Bohužel se jim to ani přesto nepovedlo a seriálový Human Target je tak kupodivu ještě slabší než ten komiksový. Co se týče výčtu negativ, nevím kde bych měl začít. Co třeba s hlavním hrdinou. Christopher Chance je takový kříženec Jamese Bonda, Ramba, Macgyvera, Indiana Jonese a Chucka Norrise. Všechno ví, všechno zná, je skvělým bojovníkem, mistrným střelcem, dokonalým gentlemanem, mistrem převleků, znalcem všech možných jazyků a profesí. Umí všechno řídit, cokoliv opravit, poradí si s jakoukoliv přesilou, vyzná se v každém koutě světa a navíc je to ještě playboy, kterému vůbec žádná žena nedokáže odolat. Upřímně doufal jsem, že podobný typ hrdinů vymřel někdy v těch osmdesátých letech. Bohužel jak se zdá, jsou pořád tady. K tomu tu pak máme ještě dva klišé parťáky, z nichž jeden je přes počítače a ten druhý zařizuje administrativu a zajišťuje různé kontakty. Každý jeden díl je jen další variací na nějaké tisíckrát obehrané téma, které už bylo mnohem lépe zpracováno někde jinde. Právě proto jsem si taky zprvu myslel, že jde jen o nějakou žánrovou poctu. Nějaká dějová linie je zde opravdu jen letmo naznačena a nikdy z toho nic nevzejde. Hlavní hrdina má za sebou velmi temnou kriminální minulost, ale v současnosti se přitom chová jako ryzí Mirek Dušín, který nemá jedinou špatnou vlastnost. To je taky dost nevěrohodné. Celkově vzato je Lidský terč takovou pěknou připomínkou poctivých akčních béček z osmdesátých let. Pokud chcete skutečnou kvalitu, zkuste raději něco jiného.

    • 3.9.2019  13:08
    Čaroděj ze země Oz (TV seriál) (1987)
    *****

    Tohle je podle mě ta nejlepší verze Čaroděje ze země Oz, jaká kdy vznikla. Řekl bych, že je i mnohem lepší než klasický film z roku 1939. Na rozdíl od něj totiž přináší mnohem větší serióznost a rozhodně to není jen nějaká veselá barevná taškařice, kde se nedá vůbec nic brát vážně. Právě naopak, v tomto animovaném seriálu se místy vyskytují takové postavy a situace, kterém mohou z pohledu dětského diváka působit opravdu hrozivě. Zároveň je zde však také přívětivý humor, bez kterého by to pochopitelně nešlo. Dorotka i všichni tři její společníci jsou velmi sympatičtí a divák si je prostě musí už od první chvíle oblíbit a fandit jim. Je zde také velké množství nejrůznějších čarovných bytostí a míst, z nichž každé je něčím unikátní. Jednotlivé díly na sebe navazují a tvoří jeden velký ucelený příběh. Epizody jsou místy velmi napínavé a přinášejí různé nečekané zvraty. Samotný čaroděj Oz působí opravdu tajemně a zlá čarodějnice ze západu je zase správně strašidelná. Animace je moc pěkná a značnou měrou utváří celkový dojem. K tomu je tu pak ještě skvělá znělka. Myslím, že ani samotný autor knižní předlohy by s touto nadmíru zdařilou adaptací nemohl být nespokojený. V rámci pohádkových seriálů pro děti je tento animovaný Čaroděj ze země Oz určitě jedním z těch nejlepších. Všechna čest.

    • 3.9.2019  12:40
    Spiderman (TV seriál) (1994)
    *****

    Tento Spider-Man z devadesátých let je bezkonkurenčně tím nejlepším animovaným seriálem s pavoučím mužem, jaký se kdy v televizi objevil. Vlastně bych řekl, že je možná tím nejlepším animovaným superhrdinským seriálem vůbec. Oceňuji u něj především velký důraz na věrnost komiksové předloze, dospělé pojetí, provázanost děje, skvělé akční scény a vtipné dialogy. Seriál začíná v době, kdy už je Peter Parker nějaký čas Spider-Manem a poprvé se setkává s některými svými úhlavními protivníky. Hned na úvod jsou to samé těžké váhy jako například Lizard, Mysterio, Doctor Octopus, Scorpion, Kraven, Venom nebo Hobgoblin. V osobním životě pak Peter řeší trable s láskou a váhá mezi Felicií Hardyovou a Mary Jane Watsonovou. Vše má přitom velmi překvapivý vývoj, který by čekal jen málokdo. O nečekané zvraty tedy rozhodně není nouze. U tohoto seriálu je vše dokonale vyváženo. Perfektně zde funguje jak napětí a akce, tak i humor a drama. Silnou stránkou tohoto seriálu je také velmi pěkná animace, která působí dospěle a seriózně. Příběhy jsou často na pokračování a tvoří jeden velký propojený celek. Jednotlivé zápletky jsou přímými adaptacemi Spideyho klasických komiksových příběhů, které jsou zde však značně zmodernizovány a vylepšeny. K tomu si pak ještě přičtěte úžasnou znělku a skvělý hudební doprovod. Jedinou nevýhodou je snad jen přehnaná cenzura, která zapovídá používání tradičních střelných zbraní či otevřenější násilí během soubojů. Kromě toho tu také chybí někteří klasičtí protivníci. I tak je ale tento animovaný Spider-Man hotový seriálový klenot a dle mého názoru kultovní záležitost. Jednoduše je to naprostá špička superhrdinského žánru.

    • 3.9.2019  12:02
    Hubert a Staller (TV seriál) (2011)
    *****

    Vynikající seriál, který patří k tomu nejlepšímu, co kdy v rámci německé televizní zábavy vzniklo. Na jednu stranu tu máme velmi chytře vymyšlené kriminální zápletky a na stranu druhou zase výtečný humor. Navíc se vše odehrává v příjemném a pohodovém venkovském prostředí. Člověk se zkrátka pokochá krásnou německou krajinou, užije si spoustu legrace a dostane k tomu i poctivou detektivku ze staré školy. Seriál vypráví o dvou svérázných policistech Hubertovi a Stallerovi, kteří uplatňují zákon v malebném německém městečku Wolfratshausenu. Kromě nich je tu také ještě několik dalších barvitých figurek. Například policejní rada Girwidz, který nesnáší jakékoliv komplikace, policistka Sonja, bez které by se tam nic neobešlo nebo třeba mladý strážmistr Riedl, který většinou zpacká všechno, na co sáhne. Dohromady všichni tvoří jedinečný tým, který nakonec všechno zdárně vyřeší. Seriál je dobrý mimo jiné i proto, že se vůbec nedrží při zdi a nabízí velmi zamotané případy vražd, přepadení, loupeží či únosů. Rozhodně nečekejte jen nějaké drobné krádeže slepic nebo něco podobného. Tady se jede pěkně ve velkém stylu a místy i velmi seriózně. Humor je tady spíš jen jako takový příjemný bonus a určitě by to perfektně fungovalo i bez něj. Každopádně je to však úžasně vtipné. Zejména Staller někdy dokáže diváka svým dětinským chováním úplně odrovnat. Navíc si myslím, že tento seriál paradoxně zobrazuje klasickou policejní práci mnohem realističtěji než velkolepé americké seriály typu CSI či NCIS. Troufám si tvrdit, že v běžném životě člověk určitě narazí spíš na obyčejné a nedokonalé policisty jako Hubert a Staller než na ty geniální a neomylné supermany z amerických sérií. I tady však na hlavni hrdiny čekají velké výzvy. Zejména v pozdějších epizodách se pak objevují velmi dobře vymyšlené zápletky téměř až columbovského ladění. Když k tomu pak ještě přičtu velice pohodovou hudbu, máme tu skutečný klenot německé televizní tvorby. Hubert a Staller jsou zkrátka úžasný seriál a nutnost pro každého, kdo má podobné venkovské kriminálky v oblibě.

    • 27.8.2019  16:34
    Ztracený svět (TV seriál) (1999)
    *****

    Tento seriál je dle mého názoru klasikou dobrodružného žánru. Dokonce bych ho označil za kultovní záležitost. Zajímavý děj s různorodými zápletkami, sympatické hlavní postavy, skvělá hudba a na svou dobu celkem přijatelné efekty. Zatímco první série ještě hledá ten správný směr, druhá série už pěkně odsýpá a jede si po své vlastní a velmi originální cestě. Celý seriál se odehrává na záhadné plošině uprostřed neprostupné amazonské džungle, kde je možné prakticky cokoliv. Díky tomu měli tvůrci zcela volné ruce a mohli si zde vymyslet ty nejrozmanitější zápletky. Kromě dinosaurů a pravěkých zvířat tu tak máme různé domorodé kmeny a kultury z nejrůznějších historických období, cestovatele časem, mimozemšťany, čaroděje, duchy, hybridy a další podobné fantasy a sci-fi prvky. Silnou stránkou seriálu je především velká různorodost děje a také hlavní postavy, které jsem si oblíbil úplně všechny. Vlastně bych řekl, že co se týče hlavních postav, mohli by si tvůrci jiných seriálů brát ze Ztraceného světa ponaučení. Co mi tu trošku scházelo, byl nějaký provázanější příběh na pokračování. Jednotlivé epizody jsou většinou samostatné a uzavřené kapitoly. Právě u takovéhoto seriálu je však nějaký rámcový děj velmi důležitý. Hlavních hrdinů je nejprve šest. Později už jen pět a nakonec to pak začne být trochu nepřehledné. Právě tento problém hrozně moc uškodil třetí řadě, kde postavy mizí a zase se objevují bez nějakého většího smyslu. I přes tyto nedostatky se však rozhodně jedná o vynikající seriál, se kterým si divák užije spoustu akce, napětí i humoru. Pro mě byl Ztracený svět velice zábavným a zajímavým spojením dobrodružství, sci-fi a fantasy, na které jsem se každý den velice těšil. Škoda jen, že už se dnes seriály podobného typu netočí.

    • 27.8.2019  15:51
    Nemocnice na kraji města (TV seriál) (1977)
    ***

    Dle mého názoru hodně přeceňovaný seriál, který je skutečně potřeba brát v kontextu dané doby. Rozumím tomu, že pokud tehdy diváci neměli nic jiného a nemohli to ani s ničím srovnávat, tak jim asi Nemocnice připadala jako nějaké úžasné dílo. Ve své podstatě se však o nic výjimečného rozhodně nejedná. Seriál Nemocnice na kraji města je vlastně jen takové klasické vztahové drama z nemocničního prostředí, jakých se na nás dnes v televizi valí kupy. Rozdíl je snad pouze v tom, že Nemocnice byla v rámci českého prostředí vůbec prvním takovým seriálem, který nabídl sofistikovanější a provázanější příběh a zaznamenal tím obrovský úspěch. K dobru bych seriálu připsal zajímavé, propracované a rozporuplné postavy, z nichž jen opravdu pár je stoprocentně kladných. Třeba takový doktor Blažej je jako lékař špičkový profesionál, ale z lidského hlediska už to taková sláva není. Doktor Cvach je sice darebák, ovšem jeho motivace je dokonale pochopitelná. Starý doktor Sova zpočátku postrádá lidský rozměr a teprve postupně se stává chápavějším ke svému okolí. Pak tu máme i postavy, které sice záporné nejsou, ale mnohdy dělají špatné věci. K těm patří třeba mladý Karel Sova nebo sestřička Ina. Uznávám tedy, že seriál je v rámci svého žánru silný nadprůměr, ale obecně vzato žádný velký zázrak. Zajímavý děj, dobré herecké výkony a pěkná hudba jsou sice silné argumenty, ale v porovnání se zahraniční televizní produkcí dané doby je to prostě slabota. Zkrátka je to taková dobře odvedená řemeslná práce, ale žádné výjimečné dílo to určitě není.

    • 27.8.2019  15:30

    Abych řekl pravdu, nikdy jsem nechápal, co proti tomuto filmu všichni mají. Na tom, že se režisér Joel Schumacher rozhodl neadaptovat temného Batmana z osmdesátých a devadesátých let a místo toho se zaměřil na veselou a barevnou verzi z let šedesátých, přece není vůbec nic špatného. Každý tvůrce má právo zvolit si svou vlastní vizi a pokud je to věrné komiksové předloze, tak s tím nemám žádný problém. Batman a Robin je v podstatě taková víceméně sebeparodická komedie, která v mnohém připomíná starý seriál s Adamem Westem v hlavní roli. Je s podivem, že zatímco u onoho starého Batmana všichni pochopili, že se jedná o legraci a podle toho to také hodnotili, tady zřejmě došlo k nějakému nepochopení. Samotný film se přitom ani na chvíli netváří, že by se bral nějak vážně, takže opravdu nerozumím všem těm negativním ohlasům. Clooney dobře napodobil Westova samolibého playboye, Schwarzenegger rozkošně přehrává a Uma Thurman alias Poison Ivy je skvělou náhradou za Catwoman v podání Julie Newmar. Podle mě je to jako superhrdinská komedie úplně v pohodě a smál jsem se od začátku až do konce. Je také potřeba si uvědomit, že přesně takto v padesátých a šedesátých letech komiksový Batman vypadal, takže nelze tvrdit, že by se režisér nějak zpronevěřil předloze. Zkrátka si jen vybral jiné komiksové období a jinou verzi než Burton. Chápu, že diváci asi očekávali něco trochu jiného a to i proto, že tento film vlastně navazuje také na Burtonovy temné díly. Je to ale zkrátka takové osobité retro pojetí, které si jde svou vlastní cestou. Pokud to bereme čistě jako komedii, tak z filmařského hlediska na Batmanovi a Robinovi nic špatného není. Pro mě je to velmi osobitý experiment, který nemusí sednout každému, ale mě osobně se líbil. Navíc takovéhoto Batmana už asi nikdy nikde neuvidíme, takže proč se na něj jednou za čas nepodívat a nepobavit se. Podle mě je to hodně zajímavý a neobvyklý retro kousek, který určitě stojí alespoň za jedno zhlédnutí.

    • 27.8.2019  13:42
    Hra (1997)
    *****

    Snímek Hra od Davida Finchera patří k těm nejlepším filmům, jaké jsem kdy viděl. Neuvěřitelně originální a nápaditá zápletka, skvělý herecký výkon Michaela Douglase, podmanivá hudba a překvapivé zvraty, to vše tento film nabízí. Děj se točí okolo jednoho nepříliš sympatického milionáře, který ke svým narozeninám dostane od svého bratra jako dárek jakousi záhadnou hru. Zpočátku vše vypadá jako taková neškodná legrace, ale postupem času začne přituhovat a ke konci už půjde doslova o život. Divák přitom po celou dobu neví, co je vlastně smyslem této hry a jestli se vůbec jedná jen o pouhou hru či o zcela reálný, promyšlený a dobře organizovaný teror. Právě tato stálá nejistota člověka udržuje pořád v pozoru a napětí. Jeden nečekaný zvrat střídá druhý a děj se žene nekompromisním tempem kupředu. Nechybí zde strhující akce, vyhrocené situace, napětí, ale také klidnější a hloubavější pasáže a místy dokonce i vtipné momenty. Film navíc perfektně funguje také v psychologické rovině. V určitých chvílích dává člověku hned několik zajímavých podnětů k zamyšlení. Když to shrnu všechno dohromady, je zde úplně vše, co by si jen filmový divák mohl přát. Hra je dokonalým a zcela bezchybným filmovým dílem, které rozhodně stojí za zhlédnutí.

    • 27.8.2019  13:20

    Toto je dle mého názoru jednoznačně ten nejlepší film z celé série Star Trek. Už jen ta zápletka je naprosto skvělá. Borgové, největší nepřátelé Federace se náhle rozhodli zaútočit přímo na Zemi. Jejich pravý záměr je však ve skutečnosti ještě mnohem zlověstnější, než by se mohlo na první pohled zdát. Vesmírná loď Enterprise se tak ocitá ve smrtícím obležení, ze kterého by tentokrát možná nemusela vyváznout. Kromě toho dojde také k cestě časem, jež by mohla všechno nenávratně změnit. K tomu všemu ještě přičtěme strhující napětí a místy vskutku až mrazivou atmosféru. Ve výsledku tu pak máme naprosto úžasné sci-fi a neuvěřitelně zábavnou podívanou, která je nejen správně akční, ale díky analogii s Bílou velrybou také patřičně hlubokomyslná. Borgové byli vždycky tím nejnebezpečnějším a zároveň nejzajímavějším nepřítelem z celého seriálu, takže vůbec není divu, že tento díl tak zabodoval. Režie se tentokrát ujal Jonathan Frakes, který dlouhá léta rovněž ztvárňoval komandéra Willa Rikera. Byla to určitě správná volba, protože tento snímek nabízí divákům fenomén Star Trek z úplně nového úhlu v mnohem atraktivnějším a modernějším pojetí. První kontakt je navíc jedním z těch několika málo startrekovských filmů, které vůbec nezestárly a jsou z diváckého hlediska stejně úchvatné i v dnešní době. Musím poukázat také na to, že První kontakt nemá ani jedno jediné hluché místo a od začátku až dokonce se žene takovým tempem, že je z toho divák doslova až přimrazený. Pro fanouška Star Treku je tohle zkrátka splněný sen a pro běžného diváka, který tuto sérii příliš nemusí, je to pravděpodobně ten nejvhodnější a nejpřístupnější díl. Kromě skvělého děje, efektů a hudby musím samozřejmě vyzdvihnout také herecké výkony. Patrick Stewart je zkrátka jedinečný. Velmi působivá byla také Alice Krige jako královna Borgů. Kromě toho mě pak pobavil James Cromwell jako poněkud svérázný Zefram Cochrane. Celkově se tedy jedná o naprosto vynikající sci-fi film, který všem vřele doporučuji.