Recenze (339)
Zmizení staré dámy (1938)
Neuvěřitelnej mazec na to, že to je rok 1938 (porovnejte s českými komediemi té doby :D)
Černá zmije - Černá zmije IV (1989) (série)
Leteckej kurz Rules! :D Poslední série je podobně šílená, jak jednička, ale je taková uhlazenější. 5*
Černá zmije - Černá zmije III (1987) (série)
Druhá nejlepší série po dvojce. Laurie hraje dobrýho blbečka. 5*
Vrah mezi námi (1931)
Mazec. Něco mezi Emilem a jeho detektivy a Výměnou (i když podle chronologie by to mělo bejt opačně, že jo :D). Dobrá detektivka, neukazuje všechno, vyzobává jen to nejdůležitější. Slušná práce s napětím, kterou lze vystopovat u Hitchcoka. Third Man se pokusil navázat podobným stylem, ale Vrah působí autentičtěji a věrohodněji. 5*
Prokletý ostrov (2010)
Při sledování jsem se nenudil. Jenže to k plnému hodnocení nestačí. Konečná zápletka není zas až tak překvapivá, Scorsese použil známou pravdu, že konspirace jsou v módě. Že tam hrozně moc věcí sedí spíš napůl než jakkoli jinak. Scény z "Dachau" jsou tak jako moc málo uvěřitelný (upozorňuji, že jsem viděl autentické záběry ze seriálu Svět ve Válce). DiCaprio odvádí svůj na dnešní dobu standard. 4*
Dobrodružství Robina Hooda (1938)
Chápu, že v době, kdy to vznikalo, bylo třeba černobíle rozlišovat klaďase od záporáků. Ale přeci jen, tohle bylo až moc. Ty brutální interiéry Nottingham's Castle. Na druhou stranu pro rodinu ideální film. Nic moc krve, nějaká ta romantíka, přesto dost mrtvejch. Hansom chlápek v zeleným baretu a sexy elasťákách. Co víc si přát. No. Prostě to bylo až moc čistý a uhlazený. Ale za tu akcu, akrobacii a předvedení živelnosti za 4*.
Jeho dívka Pátek (1940)
Tak u tohodle filmu jde především o ten "špiritus". Grant je neuvěřitelně nenucený. Zajímavé i s odkazem na dobu temna vítězství Němců a Rusů (ano, tehdy ještě pakt platil). Proto velmi zajímavé narážky na rudé špionství (o něco více frekventované především na konci čtyřicátých let díky McCarthymu). Nejde to, musím dát za 5*.
Černá zmije - Černá zmije II (1986) (série)
Ždamane, tady je snad Atkinson i docela sexy :D
300: Bitva u Thermopyl (2006)
Takhle slabý hodnocení dávám proto, že zřejmě nejsem příznivec krvavých jatek. Byl bych asi ve středověku za magora, ale na veřejný popravy bych se prostě dívat nešel, stejně jako do Kolosea etc. Postavit proto film pouze a jenom na naturalistickém vyobrazení zašlápnutí davídka GOLIÁŠEM mi přijde zbytečné. 2 hvězdy za ty efekty a akci.
Černá zmije - The Black Adder (1983) (série)
Musím okomentovat hodnocení - Jde o to, že seriál je na pět hvězd. Problém nastává v porovnání s dalšími epizodami. Uvidíme jak dál, ale Dvojka je mi zatím sympatičtější. 4*