Němi

Němi

O. N.

okres Teplice
Peter Pan

homepage

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 22.9.2017  22:43

    V dobách, kdy ještě Roger Moore natáčel své kosmické Bondovky, by podobný scénář nejspíš prohlásili za příliš přehnaný. Asi proto se mi Zlatý kruh líbil víc než v jádru až moc tradiční jednička. Kontrast Kingsman x Statesman je parádní, a snad ve trojce dojde na příslib slona v porcelánu z poslední scény!

    • 29.12.2015  10:22

    Maximalne vycpely, kdysi genialni Pixar. Nejohranejsi klise pospojovane strojovou rezii. Navic poprve u Pixaru jsou postavy vymenitelne za cokoliv jineho a pribeh by se nemusel temer menit. Proc dinosauri? Mohli to byt vlci, brouci, auta, chodici stromy nebo treba aromalampy. Ze je za tim skakajici lampicka dava tusit jen uroven grafiky, jinak je to totalni becko, jake produkuje Francie nebo Nemecko na tucty.

    • 29.12.2015  10:14
    Správnej dres (TV film) (2015)
    odpad!

    Film od tvurcu, kteri k smrti nesnasi hokejisty a zeny. V dalsim sledu pak Rusy, ucitele, studenty a vlastne vsechno a vsechny. Asi to mela byt strasna sranda, ale humor na urovni Kamenaku, nahodne sem tam rozmisteny bez nejakeho smyslu, me moc nebere. Madl a CT maji na vic, Kucharova je sympaticka a mohla by hrat dal, ale Kolecka a Sladecka hodte nekam do kotle.

    • 29.12.2015  10:09

    Tarantino jiste natocil presne to, co si pral, ale proc k tomu potreboval supersirkouhly format a padesat let stare kamery netusim. Film je trihodinova divadelni hra, ktera tenhle potencial vubec nevyuzila. A i kdyz jsem se celou dobu bavil a pral Tarantinovi, ze i po tolika letech si stale nataci svobodne co sam chce, nemuzu se zbavit dojmu, ze vse uz zvladl lepe. Western a zaverecny masakr v Djangovi, uzavreny prostor a paranoiu v Gaunerech a ukocirovani hromady postav v Panchartech. Nemluve o tom, ze jsem celou dobu videl panaky bez zachvevu nejake reality, z kterych skutecne osoby nevydolovali ani vyborni herci. Cest Dernove vyjimce. At uz bude devaty film jakykoliv, mozna by se nemusel pokouset byt velkolepejsi a osudovejsi a propletenejsi, nez ten predesly. Byt to porad JE nesmirna zabava, ktera si tu pozornost tri hodiny udrzi.

    • 29.12.2015  09:55

    I pres tri hvezdicky nemuzu rict, ze bych videl spatny film. Inarritu natocil po patnacti letech prvni, u ktereho jsem se misty i bavil! Ale je to zdlouhava, obcas silne prepalena nuda, ze ve svetle jinych, zabavnejsich filmu, nemuzu dat s klidnym srdcem vic. Lea masakruje dlouhe minuty medved, ale ne a ne ho dodelat, o tom jak a kolik toho odplazil lesem vim vic z wikipedie, coz by se dalo rict o vsech ve filmu. Nemluve o zarazejicich zmenach, jimz kraluje vymysleny syn. Bez nej najednou nevypada Glassova touha po Fitzgeraldovu skalpu tak cool, ze? Pokud prijmu film predne jako fikci, tak ano, tu mamuti stopaz jsem prezil, ale jen a pouze napoprve, vickrat uz nechci. PS: Pokud by mel DiCaprio dostat sveho vysneneho Oscara za Revenant, byla by to stejna ostuda, jako Scorseseho za Letce. Ne snad, ze by byl spatny, jen jaksi nemel moc co hrat a jeho vykon je spis fyzicky. At dostane nejakeho kaskaderskeho a toho skutecneho za neco lepsiho.

    • 2.9.2014  23:02

    Napínací thriller od Hammerů, za který by se Hitchcock stydět nemusel.

    • 13.5.2014  23:43

    Už knížka je epizodická, film to ještě silně zvýraznil, když z postav, včetně těch hlavních, udělal figurky o pár větách. Ale i když většina humoru je o tom, že lidi jsou blbý a/nebo uřvaný, má to své nezapomenutelné momenty. Zaokrouhluju (asi jako spousta lidí) ale nahoru, protože podobných filmů je málo a od Forresta je to už dlouhých 20 let.

    • 10.5.2014  10:39
    Kdo přežije (TV pořad) (2000)
    ***

    *** Za první řadu "Borneo". Nikdo ještě pořádně nevěděl co a jak hrát.

    • 7.9.2013  12:32

    5* za Director's cut a navzdory Shatnerovi- http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=2400

    • 5.5.2013  00:22
    Maniak (1980)
    ***

    Největší problém mi jaksi dělal ústřední maniak Joe Spinell - od pohledu psychopat a tak strašně ošklivý člověk, že těžko věřit důležité skoromilostné lince s fešnou fotografkou. Další věc je ta, že když tohle odpudivější dvojče Vincenta Schiavelliho začne fňukat, a že to dělá většinu filmu, vůbec mi ho nebylo líto, ač ho film staví do role matkou vyformovaného nebohého monstra a s lítostí počítá... Jinak ale je rozhodně místy na co koukat a třeba scéna v metru je dechberoucí, bohužel, symbolicky, jako snad úplně všechno tady, je nakonec zahnaná až příliš daleko.

    • 2.5.2013  11:33
    Maniak (2012)
    *****

    Městský horor s atmosférou, tuctovým dějem, ale výjimečným zpracováním. Dva aspekty z filmu dělají jeden z mých nejnepříjemnějších hororových zážitků (v tom nejlepším slova smyslu) - hypnotická elektro hudba, která mi zní, jako by někdo znásilnil romantické motivy z osmdesátkových slaďáků, melancholicky zasněná, pulzující snad celou stopáží, je sama o sobě dost depresivní (a nevadí, že jsem ji slyšel už v Drive;) ), ve spojení s tím, že celý film je snímán skrze POV očima hlavní smutné postavy, psychopata brutálně vraždícího ženy, kterému se do aktuálního dění běžně prolínají traumata s matkou i nejrůznější stihomamy, je celek pro silné povahy a snad poprvé jsem u filmového vraždění chvílemi odvracel zrak. Elijah Wood se pro podobné role se svou dětskou tváří a vykulenýma očima narodil, a i když většinu času slyšíme jen jeho hlas a vidíme maximálně ruce, momenty, kdy se jeho psychopatický výraz objeví v odrazu zrcadla nebo při maximální extázi vraždění opouští skrze kameru své tělo, jsou výjimečně mrazivé...

    • 2.5.2013  11:14

    Ujetý mix Interstate 60 a Davida Lynche, buddy a teen komedií a nezávislého sci-fi. Těžko popisovat film, v kterém se každou vteřinu může stát úplně cokoliv - navzdory dada vyprávění a surrealistickým momentům se ale film pevně drží své story a především, dokáže si po celou stopáž udržet "feeling good" pocit, o což šlo asi především.

    • 2.5.2013  11:06

    Navzdory tomu, jak se Lords of Salem tvářili, vypustil Zombie klasický satanský horor, který jako by vypadl z toho nejlepšího, co nabízely '70 a '80. S příběhem, jenž nemá nečekaná zákoutí, s postavami, které svým jednáním citují své druhy z minulých let, nádhernou, minimalistickou kamerou a pomalým tempem děsu "někde za rohem". Zombie si filmem trousí drobné vizuální i dějové odkazy na to nejlepší, co minižánr nabízí, především Rosemary má děťátko a Vymítače ďábla - nebo jsem měl alespoň ten dojem, nikdy mi nepřišel příliš doslovný a mohlo jít stejnou měrou o můj klam, jako Zombieho um. Už ale jen to, že mi podobné filmy skákaly při sledování v hlavě a neměl jsem pocit, že sleduji jejich vykrádaní či levné citování, s tím, jak dokáže režisér s málem efektivně strašit a melancholicky deprimovat, ho řadím na svůj žebříček toho nej, co lze v historii filmů s obráceným křížem najít. Jo a - samozřejmě, že zvukově to je opět stejná slast jako vždy. __ Vidím to tak, že časem se hodnocení asi ještě pohne.

    • 21.4.2013  12:05
    Zombieland (TV film) (2013)
    ***

    Ne tak špatné, jak vyhrožoval trailer (a plakát). Sice vůbec ne "filmové", očividně levné, zrežírované na úrovni fanmadu a s velkou várkou hloupých fórů, ale na ty hloupé vychází i slušné množství velmi dobrých, místy ještě lepších... Béčkoví náhradníci hlavní čtyřky už v pilotu působí celkem sympaticky a snad by jim to i dohromady mohlo časem pěkně klapat, pokud tedy seriál nedojde brzkého konce (což si myslím, že se stane, ale byla by to škoda - černější humor zalitý krví je vždy vítán).

    • 22.2.2013  12:50

    One man show dávno mrtvého, zesnulého, definitivně skonalého expythona Chapmana, který v animované podobě neopustí plátno / obrazovku po celou stopáž. Jeho hlas odvypráví každou scénu, kolikrát i za přítomné vedlejší postavy, stylizované figurky nahrávající na smeče. Základem k tomu byla audionahrávka původní biografie, kterou Chapman načetl tři roky před smrtí, a kterou si zdařile před mikrofonem "odehrál". Nevědět o jeho exnutí, pravděpodobně bych ani nezaregistroval, že nevznikla přímo pro účely filmu. Zbytek pythonů, plus milá camea jako Carol Cleveland nebo Stephen Fry si střihla vícero rolí. Těžko také ukecávat třeba Cleese, aby ve studiu namluvil sebe, když ve filmu samotném má jako Cleese možná tři věty. Čtenáři knihy to museli vědět předem, já jako jeden z mnoha, který ji nesehnal (ale stále sháním) byl ale překvapen tím, že se vlastně o žádnou biografii nejedná a reálné postavy a (asi i) události slouží k vytváření situací, které by ideálně mohly sloužit jako vtipné historky do besed typu Monty Python Live at the Hollywood Bowl. Naštěstí skutečně vtipné jsou a šílená animovaná forma jim neubírá. Ostatně epizodičnost nijak nezastírá a s každou novou historkou se i radikálně mění její podoba. Od ošklivé počítačové animace se přeskakuje i do úseků, které vypadají jak francouzské animované arty a s chutí bych si nějaký ten růžový gay obraz Chapmana a Cleese jedoucích na kole pověsil na zeď. Film nakonec naplňuje představu "python vypráví svůj životopis", je to bláznivé, je to stylizované, nebojí se to věcí, na které člověk nemůže být hrdý, v případě Chapmana je to opravdu hodně gay (včetně songu "Sit on my face" v podobě megalomanského tanečního čísla ze Smyslu života) a je to vtipné. Ucelené výtvarná forma, ve snovém světě z rukou Terry Gilliama, by tomu možná i přidala na celkovém vyznění ne-právě-ideálního života titulní postavy, jako celek je to ale pořád fajn.

    • 6.1.2013  21:37
    Hitchcock (2012)
    ****

    V podstatě klasická biografická pohádka o hledání porozumění a překážkách na cestě k libovolnému cíli, ale zrežírovaná a zahraná s elánem a mimořádnou sympatií. Hopkins ani Gervasi asi ceny sbírat nebudou, jejich láska k Hitchcockovi, případně Psychu, je ale očividná a nakažlivá, minimálně pro stejně zasaženého člověka. Komplikovaný charakter ústřední postavy film poměrně elegantně představuje (a na rozdíl od nedávné Girl nestrká nic nechutně bulvárního divákovi do obličeje), neidealizuje ho a pokud už někoho staví na piedestal, je to Alma Reville, přehlížený génius za ikonou Hitchcocka. To co film chtěl, případně mohl říct, řekl. I proto je škoda, že se tvůrci zaměřili na tak krátký úsek Hitchcockova života. Psycho sice mělo relativně komplikovanější vznik a následně úžasně triumfovalo, tak vyjímečná osobnost by si ale přesto zasloužila obsáhlejší film.

    • 4.1.2013  18:04

    Baron Boris Frankenstein, jakožto vůdce spolku monster, se rozhodl odejít na odpočinek, a tak svolá všechny členy spolku klasických filmových ohavů (Draculu, Vlkodlaka, Netvora z Černé laguny, Mumii, Zvoníka, ale i Neviditelného muže, dr.Jekylla s panem Hydem a dav zombies) na svůj hrad, kde by rád oznámil předání štafety svému jedinému příbuznému, nekňubovskému synovci Felixovi, mimochodem hlasem zdárně imitujícího ikonu roztržitých ňoumů - Jamese Stewarta. Baronův plán je předem vyzrazen, což není příliš po chuti ambicióznímu Draculovi, semetrikovské Frankensteinově nevěstě, nebo třeba baronově prsaté sekretářce (ďábelská zrzka). Začínají se kout podlé plány a nejistá spojenectví... ale to je celkem jedno, protože film je silně infantilní a zaměřuje se div ne na nejmenší diváky, u kterých se obávám, nedojde uznání za ultimátní týmovku všech myslitelných hororových ikon (sice chybí Fantom opery, zas možná přijde i King Kong), pozornost dospělého si ale udrží celu stopáž asi jen těžko. Jinak je to celkem roztomilý pokus, který by si zasloužil pořádný remake současnou dokonalou stop-motion technikou, a od kvalitního režiséra.

    • 22.10.2012  22:57
    Dívka (TV film) (2012)
    **

    Film roztahující se přes dobu natáčení Ptáků a Marnie, kterých se ale nedotkne víc jak přehráním několika jejich scén. V centru pozornosti je vztah Hitchcocka k jeho nové leading lady Tippi Hedren. Tu se snaží vypiplat z modelky a hvězdičky reklam k nové Grace Kelly, což mu ovšem zhatilo jeho, navzdory impotenci, bujaré libido a nechuť Hedrenové být sexuální otrokyní... Nebo to tak alespoň prezentuje bezkrevná The Girl, která Hitchcocka představuje jako soukromým životem frustrované monstrum, snažící se zlomit naivní blondýnu všemožným psychickým nátlakem a Hedrenovou jako sílu sbírající ženu, která to zvládla (podívejte na ten výmluvný červený plakát...). I když se dá odtušit, co Hitchcocka v reálu táhlo k jeho božským blondýnám a jaký vztah si k nim vytvářel, sotva bych filmu uvěřil představu sexuální šikany. Nebýt překvapivě dobrého Jonese v hlavní roli, nebylo by moc co sledovat. Režisér a Sienna Miller nikdy nepřekročí práh průměru a v závěru mi svým projevem "přežila holokaust" už i oba lezli na nervy. Tak snad ten Hopkins...

    • 1.4.2012  20:49
    Alois Nebel (2011)
    **

    Zahodit scénář a postavit film na minimalistických hereckých výkonech, které se poté překryjí sterilní rotoskopií, byť krásnou, byl opravdu geniální nápad...

    • 21.3.2012  18:48
    Ztracené světy (TV seriál) (2006)
    ****

    Stavba Titaniku - Ukázka největšího doku světa, životních podmínek tisíců dělníků ("Padající nýty z vrcholku lodě neřešili, byli rádi, že mají práci."), dochovaných částí souběžně stavěné Olympie, něco z plánů a historických míst, kde Titanik vznikal, nebo mu daly vzniknout.

    • 21.8.2011  20:58

    Kdyby film občas polevil v té přehnané krvavosti (i Kill Bill závidí) a dávkoval ji krapet rozumněji, kdyby Boogie nezabil všechno, co projde na dohled od něj a byl víc sympatickou postavou... mohl být Mastňák nezapomenutelný. Takhle je proste něco "jiného", sem tam umně připomínající Rodrigueze nebo Tarantina, ale pořád daleko za komplexností jejich kvalit. Propracovanější pokračování bych si nechal líbit...

    • 23.5.2011  16:21
    Super (2010)
    **

    Až na nesnesitelnou Ellen Page už tu všechno dřív bylo, Defendor, Kick-Ass i Napoleon Dynamite. Po Slimákovi obří Gunnův skok zpět.

    • 19.5.2011  03:33

    Verbinski pirátům chybí víc, než by se hodilo. Z chaosu druhého a třetího dílu uplácal poměrně dynamická dobrodružství, natolik zábavná, že se šlo vybodnout i na absentující (rozumný) příběh a nepřipadat si provinile - co teprve, kdyby dostal do ruky čtyřku, která ten opravdický příběh opravdu má? Marshall nemá tempo, neumí pořádnou akci (jen velmi okatě kopíruje) a celkově pod ním velkofilm velkosérie vypadá jako cosi televizního, nemastného neslaného, ale přesto napěchovaného velkopenězi. Ostatní ovšem zachraňují, co se dá. Depp šlápl na brzdu, vrátil Sparrowovi snesitelnost, Rush a McShane jsou charismatičtí až běda (i když Barbossa je do děje natlačen hodně násilně) a Zimmerova hudba válí i na milionté opakování. No a Cruz je pořád přitažlivá. Všechno dobré ale ve výsledku šlape vodu pod nevtipným scénářem a unylým Marshallem. Přesto jistě film vydělá na rozpočet menšího státu a další díly nás neminou, SNAD jen s jiný režisérem...

    • 15.2.2011  22:14
    Vetřelec ³ (1992)
    ****

    (Ovšem pouze za DC verzi o 155 minutách, která nesouvislé běsnění mění ve film)

    • 27.12.2010  18:49

    Lazenby silně doplácí na přímé srovnání s Connerym. Převzít roli po "Mr.Charisma" by neunesl jen tak někdo, natož někdo se vzhledem špatné voskové figuríny... S čistou divákovou hlavou si ale dokáže získat sympatie, hraje civilně a knock-out první ranou se mu dá věřit. Nakonec to všechno mělo i maximálně pozitivní dopad na výsledný film. Po stále intenzivnějším tajtrdlýkování na ose "Goldfinger -> Thunderball -> Žiješ jenom dvakrát" se Bond vrátil do realističtějších kolejí (v mezích, samozřejmě, samotná zápletka je pořád vyloženě bondovská), což filmu dává hned jiný náboj. 007 nemá v nejvhodnější chvíli po ruce další fantastický vynález od Q a spoléhat se tak musí především na sebe. Nemožnost vylhat se z kdejaké situace tak má na triku zranitelného hrdinu i ucelený scénář. Jeden z nejlepších, včetně uvěřitelné milostné linky a zbytečně nenáviděné svatby. _ No a tak dále až k zvláštní melancholické náladě (na 99% ji tvoří především excelentní hudba) a pochvale za snad jedinou předcraigovskou bondovku, která je schopna vyvolat nějakou citovou odezvu. Velká škoda, že Lazenby nepokračoval. Série by jistě vypadala daleko lépe a nesměřovala by do brosnanovského pekla.

    • 26.11.2010  13:37

    Asi by Kukymu víc slušel formát Večerníčku, protože jde vlastně jen o hromadu několikaminutových scének s velmi chabým základním dějem, ale výtvarně je natolik okouzlující, že se i ta lehce natáhlá hodina a půl dá bez problémů vydržet.

    • 3.11.2010  21:33
    Scared Shrekless (TV film) (2010)
    ****

    Halloweenský speciál, v kterém zas Shrekovi výborně fungují odkazy a parodie (Psycho, Vymítač ďábla i zombies na jedničku). Podobný temný styl by býval celovečerním filmům seděl daleko více, než od dvojky rozjuchaná barevnost. Titulky ZDE

    • 23.10.2010  16:20
    Startime (TV seriál) (1959)
    ***

    Za Hitchcockovu epizodu "Incident at a Corner".

    • 9.9.2010  00:39

    Příšerně levné po stránce výpravy i humoru, ale hysterický komediální talent Johna Cleese (zvlášť v kontrastu s Watsonem) je nepřehlednutelný a geniální, ať už v roli Arthura Sherlocka Holmese nebo majitele zesnulého papouška...

    • 9.9.2010  00:32

    HRANÝ dokument, v kterém příšerný neherec odříkává ta nejhorší klišé ("korporace nám vykácí lesy") a patos kape jak z telenovel. Srdceryvný hnus, který zachraňují jen záběry na krajinu, při kterých se nemluví.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace