Recenze (3 567)
Matka roku (2023)
Pár dobrých, i když dost umělohmotných, akčních scén nevyváží hromadu hluchých míst a fakt, že tvůrci jako kdyby nevěděli, jestli chtějí natočit vážný akční flick a nebo stylizovanou parodii na Johna Wicka s gopnikama z východní Evropy.
Comet (2014)
Studie jednoho komplikovaného vztahu na pomezí reality a snů. Vizuálně a režijně dost silné, zejména díky různému hraní si s barvami a úhly kamery, ale ač nevím, jestli mám z hereckého hlediska radši Emmy Rossum nebo Justina Longa, jejich postavy mi spíše lezly na nervy.
Aloha (2015)
Přiznám, že ze začátku jsem se ve filmu docela ztrácel a scénář potvrzoval to, co tvrdí i zdejší komentáře + jsem měl pocit, že v prvních 30 minutách Emma Stone děsně přehrává. Ale pak si to najednou sedlo a začalo to fungovat - pravda, především díky povětšinou parádním hereckým výkonům a několika dojímavým momentům. Škoda, že z té Havaje tam toho nebylo víc.
Kolja (1996)
"Kradete kufry a cizí území." Když pominu tuhle kultovní scénu a hlášku, která je dnes opět zase velmi aktuální, tak je to prostě hodně fajn film od začátku do konce. Sympatický, s lehkou režií a typicky svěrákovsky hravými dialogy.
Dal mi jméno Malála (2015)
Je zvláštní sledovat člověka, který působí, jako kdyby už dávno prožil celý život, přesto v těle 17-leté dívky. Výjimeční lidé v sobě často mívají takovou zvláštní těžko popsatelnou jiskru, obzvláště pokud si prošli něčím zlým. A tuhle jiskru, která má potenciál strhnout davy, má v sobě i Malála. Silný příběh, s citem podaný, poctivě sestříhaný, podpořený hezkými animovanými sekvencemi a hudbou Thomase Newmana.
Jolt (2021)
Režisérka tohohle filmu ale opravdu nesnáší chlapy, co? :) Škoda, že do mužského pokolení nekope zábavněji. I navzdory krátké stopáži jsem měl pocit, že Jolt trvá tři hodiny. Dějově naprostá tuctovka, chybí tomu tempo, vtipné to taky moc není a i ta akce, i když je jí málo, je fakt špatná. Kate Beckinsale na tuhle roli působila už trochu přestárle a, i když stále vypadá na svůj věk k světu, z pohybového hlediska toho předvedla minimum.
Noční směna (2014)
Fakt škoda toho brutálně školáckého konce, protože do té doby to byl libově natočený horůrek za pár šupů, který i přes svou levnost, mírnou zastaralost a množství klišé uměl na některých místech řádně kopnout do vrtule a pořádně napnout.
Západní křídlo - Série 4 (2002) (série)
Po skvělé druhé a o něco slabší třetí sérii je čtvrtá řada důkazem, že pokud se i epizodickým seriálem táhne nějaká alespoň trošičku silnější dlouhodobá dějová linie, výsledek je výrazně zajímavější. A podobně jako v druhé řadě, i tady se kvůli rozhodnutím z minulosti začne situace značně komplikovat. Zároveň tato řada přináší více osobních linek a postavy zase o něco více přirostou k srdci, aniž by seriál, tak jako mnoho jiných, postupně upadal do otravné nekonečné soap opery. Pořád tu hrají prim chytré dialogy a interakce, které jsou mnohdy velmi humorné, ale nikdy (no, možná až na pranky s padajícími okny a dveřmi) nepřekročí práh uvěřitelnosti a nespadnou na úroveň samoúčelné komedie. A ač je tento pohled na politiku možná velmi idealistický, zejména kvůli až neuvěřitelně dobráckým postavám, největší síla Západního křídla i přesto tkví v jeho propracovanosti, uvěřitelnosti a vytříbeném writingu. Aaron Sorkin se se seriálem loučí na vrcholu a jsem zvědav, jak si se scénářem poradí jeho následovníci.
Linoleum (2022)
Obsahuje nepřímé spoilery! Dlouho jsem netušil, co si o filmu myslet. Divná atmosféra, divné postavy, divná zápletka, ale nakonec spíše v tom dobrém slova smyslu. I když to v sobě ani zdaleka nemá tu tvůrčí "co scéna, to zásadní střípek; co dialog, to kultovní hláška" genialitu v komentářích mnohdy skloňovaného Donnieho Darka a atmosférou je to daleko více poťouchlé a feel-good, nakonec to do sebe zapadne docela pěkně.
Kate (2021)
Parádní neonový vizuál, slušně krvavé bitky i přestřelky vs. slabší celkové choreo a až neuvěřitelně v rámci žánru klišé příběh, kdy divák přesně od začátku ví, jak to dopadne a kdo bude záporák. Tvůrci se nebáli hlavní hrdinku pořádně dobít a působí tak po celou zranitelně a lidsky, byť je to trochu v rozporu s množstvím padlých protivníků a ne až tak pokročilými pohybovými schopnostmi Mary Elizabeth Winstead. Ale ten celkový audiovizuál mňam.