Poslední recenze (101)
1941 (1979)
Od Spielberga jsem už viděl skoro všecko – tedy v podstatě všecko, co za vidění stojí (což je asi tak 95 % jeho díla). To znamená, že mi zbyly už jenom „lahůdky“ typu 1941 nebo Navždy. — Na konci sedmdesátých let měl za sebou Spielberg dva fenomenální úspěchy, o to víc překvapí, jak hrozně se svojí válečnou šarádou pohořel. Kadence gagů je ve filmu vpravdě impozantní, ale ještě o něco impozantnější je konstatování, že za celé více než dvě hodiny jsem se zasmál jednou (při pálení z děla v obýváku). A to není mnoho. Řemeslně je to zvládnuté dobře (tady Spielberg neselhal snad nikdy) a akční scény vypadají fakt skvěle, ale co naplat, když je to taková slátanina? Zážitek ještě trochu zhoršilo to, že jsem si bláhově vybral delší, režisérský sestřih (nedělejte stejnou chybu). Ztracený čas. Opravdu hodně slabé tři hvězdy. — Mimochodem, nejvíc mě asi mrzí, že ze všech Spielbergových filmů s nácky si zahrál Christopher Lee právě tady a ne třeba v Dobyvatelích, kteří vznikli hned poté.
Upíři v Benátkách (1988)
Je vlastně trochu zvráceně zábavné sledovat herce typu Christophera Plummera hrát v tak špatném filmu a říkat s vážnou tváří naprosto otřesné repliky, které jsou buď k smíchu nebo nedávají smysl. Historie natáčení filmu je daleko zajímavější (a děsivější) než film samotný. 3/10
3:10 Vlak do Yumy (1957)
Scénárista Halsted Welles si na sebe vykopal jámu, do které v poslední scéně zahučel po hlavě. Skvělý napínavý western s gradující druhou polovinou, která diváka nutí stále a stále si klást otázku jak z toho hrdina vyvázne naživu, jen aby bylo výsledné řešení opravdu hrozným zklamáním. Ale to je vlastně asi jediný problém jinak výborného filmu.
Poslední deníček (1)
Oblíbené filmy roku 2023
Top 8 nových filmů
Anatomie pádu (Justine Triet)
Asteroid City (Wes Anderson)
Karaoke Blues (Aki Kaurismäki)
Minulé životy (Celine Song)
Oppenheimer (Christopher Nolan)
Tár (Todd Field)
Zabijáci rozkvetlého měsíce (Martin Scorsese)
Zapomenutá země (Hlynur Pálmason)
Top 10 filmů zhlédnutých letos poprvé
Frances Ha (2012, Noah Baumbach)
Mafiáni (1990, Martin Scorsese)
Nebe a peklo (1963, Akira Kurosawa)
Nebohá paní pomsta (2005, Čchan-uk Pak)
Nostalgie (1983, Andrej Tarkovskij)
Pouto nejsilnější (1945, David Lean)
Psí odpoledne (1975, Sidney Lumet)
Synekdocha, New York (2008, Charlie Kaufman)
Velký zátah (1953, Fritz Lang)
V nitru Llewyna Davise (2013, Coenovi)