Reklama

Reklama

Tonda, Slávka a kouzelné světlo

  • Slovensko Tonko, Slávka a kúzelné svetlo (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Jedenáctiletý Tonda má jedinečnou vlastnost - od narození svítí. Jeho možná až přespříliš starostliví rodiče se ho snaží držet doma, aby jej ochránili před vnějším světem. To se změní ve chvíli, kdy se před vánočními svátky do jednoho ze sousedních bytů nastěhuje Slávka, tajemná dívka, která mu obrátí svět naruby. Tonda v ní získává první opravdovou kamarádku, před kterou může odhalit fantazijní svět ve svém polštářovém bunkru. Slávka zase Tondovi ukáže zázračnou baterku. Ta svým světlem dokáže z obyčejných věcí vytvářet úžasné obrázky a kouzelné světy, které vidí pouze oni. Tím začíná jejich dobrodružné pátrání po původu záhadných chomáčků tmy, které vysávají z jejich domu sluneční světlo. Tonda, Slávka a kouzelné světlo je film o tom, jaké je to být jiný, příběhem o přátelství a fantazii, o světle a tmě. (CinemArt)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (37)

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Tonda, Slávka a kouzelné světlo. Videné na filmovom festivale v Heidelbergu, na ktorý sme sa vybrali celá rodinka. Nestáva sa často, že človek má možnosť osobne sa stretnúť a porozprávať s režisérom, klásť mu otázky, prípadne si s ním podať ruku a viesť súkromný rozhovor, ak s ním napríklad cestujete z festivalu rovnakou električkou :) To som napísala ako prvé, lebo práve to bol pre mňa aj pre manžela najlepší zážitok z celého výletu. Tonda, Slávka a kouzelné světlo je veľmi pekný film, v ktorom detská fantázia nemá hraníc, najlepšie a vizuálne najkrajšie je to zobrazené v skrýši, ktorú má Tonda vo svojej detskej izbe. To až má človek chuť byť opäť dieťaťom :). Veľmi sa mi páčila animácia mestečka so snehom. Hudba je tiež veľmi pekná. Vekovo síce tento film nie je ohraničený, naše deti majú 4 a 7 rokov, ale odporúčala by som to deťom od 6 až 7 rokov, jednak pre lepšie pochopenie (ten mladší mnohému neporozumel) a takisto to môže byť pre škôlkárov trochu strašidelné, jeden malý divák bol svojou mamkou s plačom vyvedený von a nevrátili sa. Film bol v češtine a zároveň bol priamo v kinosále simultánne "pretlmočený" (prečítaný) do nemčiny. # sneh # Vianoce # Hašlerky [72. IFFMH]. ()

lemonova 

všechny recenze uživatele

Animácia a celkové výtvarné poňatie sú prekrásne.. vlastne najmä kvôli tomu som do kina šla. Vždy som mala rada animované filmy a tento splnil, čo sľuboval už z upútaviek. Bol to zážitok.. v dobrom slova zmysle mi pripomínal niektoré filmy štúdia Laika a v mnohom ich predbehol. Čo však opäť (a už po stýkrát) nefungovalo, boli dialógy. Akonáhle ktorákoľvek postava otvorila ústa, znelo to strašne umelo. V kine bola väčšina malých detí. Neviem, ktoré z nich pochopilo, o čo v príbehu šlo. Prečo sa za každú cenu snažíme byť takí intelektuálni snobi? Najviac ma odrovnala pointa genius loci. Prečo to muselo ísť takto krkolomne, aby tomu porozumelo čo najmenej detských divákov? Je to veľká škoda, pretože všetko ostatné bolo naozaj úžasné, vrátane príbehu. Len by to chcelo konečne odhodiť ten snobský prístup a začať uvažovať ako deti.. pokiaľ točíme detský film. ()

Reklama

Darth Maul 

všechny recenze uživatele

Tonko, Slávka a kúzelné svetlo je na československé filmové pomery veľmi odvážnou rozprávkou. Cez krásnu animáciu podáva príbeh o starých budovách a pestrej detskej fantázii, ponúka originálny pohľad na ducha vzácnych miest, hodnotu urbanizmu a medziľudských vzťahov. Tieto dospelé a jedinečné témy sú dôkazom, že sa v nej nehrá na istotu a za to patrí tvorcom obrovská poklona. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Tak nic. Dost jsem se těšila, i díky recenzím, a to až tak, že jsme se na ten zázrak šli do kina v neděli odpoledne podívat tři zvědaví dospělci i bez dětí, ale doprčic. Animace byla mile inovativní, pár nápadů extra krásných (nejvíc to přibývání květů, které už zaživa rostou ze staříka), některé prvky zábavné (např. vizuální podoba postaviček s herci, kteří je namluvili), ale pak už samé minusy: hodně mě zarážely povrchně schematické nevyvíjející se postavy, spíš bezduché karikatury-nosiče nějaké přidělené jedné vlastností, a slepenec zamotaného příběhu, v němž jsou různé motivy (nepochopitelný tvor, co se živí světlem, ale zároveň roste, když jsou na sebe lidi oškliví, a zároveň na sebe má brát povahu lidí z okolí, osamělý domovník s asi bohatým vnitřním životem a minulostí, sousedská nenávist, volby v bytovém družstvu, holokaust, hyperprotektivnost jedněch rodičů, ambicióznost jiných, zkažené děti, depresivní osamělá matka po kariéře, atd. atd. ...) naházené bez ladu a skladu jako suroviny do bramboračky, občas se z ní při míchání vynoří a pak zase zapadnou, aniž bychom si nějaký mohli vychutnat rozvinutější, narážejí na sebe, nespojují se, ale spíš si překážejí, a nikam společně nevedou, takže finále není žádným logickým vyústěním ani završením, ale spíš vysvobozením. Všechna nezbytně vyvstávající "proč" zůstávají bez odpovědí a jejich nasčítáváním polévková směs postupně ztrácí chuť až do naprosto nemastného neslaného finále, kde jsem se posledními velkými nezodpověditelnými proč téměř zadusila. *** Proč vůbec Tonda svítí? Co má jeho světlo symbolizovat, co ostatní nemají? Proč mu ruce postupně černají? Proč je potom tak snadné z nich tu čerň setřít? Když se tvor (poněkud laciná výpůjčka ze Spirited Away) živí světlem, jak to jde dohromady s tím, že na sebe bere povahu lidí ze svého okolí? A když se Tonda se Slávkou zkusmo urážejí, aby si to vyzkoušely, jak to, že to funguje? Copak ty urážky doopravdy myslí vážně? A copak jsou lidi v domě kolem tvora všichni stejní? Proč tedy není stejně hodný a moudrý jako domovník, s nímž žije nejtěsněji? A proč žárovek, kterými se živí, ubývá? To se nedají dokoupit do zásoby? A hlavně: co by se mělo stát, když dojde poslední žárovka (přitom ale nikde není tma), kdyby Tonda nenakrmil tvora svým světlem? A proč by Tondovo světlo měla tvora nebo situaci v domě nějak změnit? Čím se bude tvor živit pak? Proč - když je to vlastně takové bezva win-win řešení -, tedy domovník Tondu před tvorem 11 let chránil? Když nebylo před čím a Tonda ani tvor ani ostatní se nemuseli zbytečně trápit? Proč potom tvor najednou změnil barvu a co to má v logice řečeného znamenat? A co za zavřenými dveřmi u domovníka provedl tvor s tou fialovou sousedkou, že se pak ona i její dcera najednou chovají pitomě praštěně? V jeho charakteristice není, že by měl mít nějakou takovou moc. A proč by se měli všichni sousedi najednou proměnit v milejší (i když zřejmě stejně nablblé jako dřív) jen proto, že tvor vysál Tondovo světlo, když o ničem z toho ani nevěděli? A proč by to měl být nějaký hrdinský čin, když Tondovi i jeho rodičům se akorát ulevilo, že už teda nesvítí a je stejný jako ostatní, může chodit ven a nebude už potřebovat provázek? A proč by mělo najednou být v domě světleji? Má být ponaučením pohádky, že lidi se změní jako mávnutím proutku, aniž by cokoli pochopili, když někdo obětuje něco, co ho stejně jenom otravovalo, vyčleňovalo, a dobré to jinak taky k ničemu nebylo? To je fakt závěr. Tvor vyzunkne Tondovo světlo - a všecko je najednou fajn. A jako teda uff.... je těch průvodních otázek k detailům je mnohem víc. Co má třeba symbolizovat ten biologicky nemožný svazek holuba s andulkou? Bylo to potřeba takhle mezidruhově jako pěstí na oko? A proč vůbec Slávka andulku pořád nahání do klece, když andulka je celkem happy? Potřebuje ji v kleci? Jak to jde dohromady s její povahou? Atd. atp. atd. atp. Zkrátka mám opravdu pocit, že pět centimetrů pod povrchem v tom příběhu nedrželo pohromadě nic. *** Jo a za tu Klusovu písničku do titulků bych udělila smrtelně vážně trestné body za nevkus, kdyby to šlo. *** (Ve Velkém sále Světozoru s OLí.) *~ () (méně) (více)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Luxusní animace, která mě hodně bavila, stejně jako vizuální podoba postaviček jejich dabérům. Dobrá pohádka se pozná, když baví dospělé a děti u ní nezlobí. Tady se dospělí bavili a sem tam zasmáli a prckové, ti byli zařezaní do sedaček a ani nemukli. Takže dobrá práce. Jen pohádka trochu v premiéře předběhla svou dobu, protože je dokonale vánoční a v prosinci by jí přítmí kinosálu slušelo víc. ()

Galerie (17)

Související novinky

13. ročník cen Slnko v sieti ovládl Invalida

13. ročník cen Slnko v sieti ovládl Invalida

včera

V pátek 26. dubna 2024 se v bratislavské budově Slovenského rozhlasu uskutečnil 13. ročník předávání slovenských národních filmových cen Slnko v sieti, na nichž byly oceněny výrazné počiny a tvůrčí… (více)

31. Český lev - výsledky

31. Český lev - výsledky

09.03.2024

Tradičně v pražském Rudolfinu se v sobotní večer 9.3. 2024 odehrál slavnostní ceremoniál, při kterém byli předáni Čeští lvi za ty nejpovedenější bijáky, jež jsme mohli v našich končinách na plátnech… (více)

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

03.02.2024

Večer v sobotu 3. února 2024 proběhl v Divadle Archa v Praze 14. ročník slavnostního předávání Cen české filmové kritiky, které každoročně uděluje Sdružení české filmové kritiky výrazným a chváleným… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Reklama

Reklama