Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (21)

plakát

Panenky na útěku (2024) 

Dost užito. Odlehčené komediální roadmovie s “lesbickým podtextem“ (slovy uměleckého ředitele KVIFFu). Prvotní šok, který jsem zažil při nabourání mích očekávání byl nemalý, ale velmi rychle si mě film přeladil na svoji vlnu humoru. Kamera hezky korespondovala s příběhem jak barevností, tak pohybem. Výborná hudba a celkově zvuková režie byla suprově udělaná. Vlastně asi jediný zádrhel je jedna scéna, která je vyústěna trochu na random a dost uspěchaně bez snahy tu situaci nějak rozvést nebo jí aspoň vyeskalovat trochu smysluplněji. Overall je to super komedie se super nápady a odlehčenou náladou.

plakát

Přízraky v Benátkách (2023) 

Zase film z mého “oblíbeného“ hororového žánru, teda aspoň se k tomu blíží. Film se dostal do trochu komornějšího a uvěřitelnějšího prostředí, už to není Hollywoodské CGI a background replacement na každém záběru. Osobně ty předchozí díly nejsou úplně můj styl, a proto jsem rád, že jsme dostali příběh postavený okolo postav a samotného příběhu, kdy nekoukám na haldu syntetických panamoramat. Hororová stránka zde byla podle mě funkční, prostě duchařina, znáte to. Co ale nemám rád jsou uměle vykonstruovaný jumpscary a těch tady v tomhle filmu bylo požehnaně. Podle mě se režisér snažil o zpřístupnění filmu lidem, kteří půjdou na horor a hodnocení se odvíjí od počtu úleků. Ale pokud vás zrovna neděsí ptactvo, nebo random vodovodní potrubí, tak atmosféra a napětí tam jsou stále přítomni, takže super. Mám z toho velkou radost, je to krásně natočený, doslova vyžehlený film (vizuálně), atmosféra je super, jen se bohužel krájí levnými úděsy, které atmosféru rozkrájí.

plakát

#annaismissing (2023) 

Film o tématice dětské pornografie a zneužívání mě velmi zaujal. Ale i přes můj horlivý zájem mám něco málo co vytknout. Protože to bych nebyl avarage ČSFD uživatel, abych si nerejpnul do jakýhokoliv českýho filmu. Mě film osobně zaujal vyprávěním specificky z koho perspektivy vnímáme příběh perspektivoua občas až hororové pasáže mě přesvědčili, že je to dobře udělanej film na, který není hanba se podívat a ohodnotit ho solidním hodnocením. Co mě trochu štvalo, a to je podle stigma všech teen tématizovanejch filmů, kdy jejich mluva je prkenná a nevím, jestli to je herci samotnými nebo prostě mi to nějak nesedí do uší. Hudební dramaturgie mi přišla hodně zvláštní, a to jsem člověk, kterej nerozumí hudbě. A poslední věc je ten garading (a neřeknu filtr barev) působí to jako reklama a ne jako film. K tématům vraždy a zneužívání nezletilých dětí se nehodí saturovaný a letně videoklipová barevná paleta. Chápu, že je to populární look, ale zvolil bych trochu jinou paletu barev. Ale jinak jsem mega spokojen s tím, jak se tvůrcům film povedl, je to super rozhodně to podpoře v kinech, než to zahučí ve voyodu.

plakát

ONEMANSHOW: The Movie (2023) 

Takže máme tady našeho trhače kino rekordů. A prvně bych chtěl říct, že nejsme nijak předpojatej proti tvůrcům, ale taky nejsem mega fan, takže z pohledu chladného pozorovatele jsem nic moc neočekával. Myslím si, že je to “klasická ONEMANSHOW do, které jsou vtěsnány dva krátkometrážní filmy. Který scénáristicky, režijně a kamerově působí jako cvičení prvního ročníku na FAMU (Ne každá scéna musí být prolítá barevnou kontrou, že jo.) Na druho stranu mě hodně baví ta propletenost jak příběh ovlivňuje “reálné události“ (Uvozovky, protože moc dobře všichni víte, jak to má ONEMANSHOW s podáváním toho jejich “reálného světa“.) přišlo mi to jako zajímavej koncept, takže ta tohle palec nahoru. S čím jsem ale měl problém, je humor, kdy se podle mě scénáristům musela kroutit páteř, jak moc dětinský to občas je. Ono je podle mě dost nevýhodný si postavit charakter na humoru patnáctiletýho kluka. Protože pak ti je skoro 40 jako Kazmitochvi a stále musíš hrát tu postavičku, která lidi nižšího věku bude bavit. A ještě, než půjdete na tenhle film, je mega důležitý si Uvědomit, že Kazma, byť je hlavni tváří, tak už dávno se podle mě nepodílí na tvorbě konceptů, nebo aspoň ne tak jako dřív. Je to hlavně producent a tím pádem si nemyslím, že by měl být zodpovědný za umělecko stánku díla.  Ale celkově jsem rád, že se filmu daří. Ačkoliv postrádá hloubku a má nějaké rezervy, které se nadají odmyslet, musím se přiznat, že jsem se u pár částí i docela zasmál (většinou u těch sexuálně romantických sorry Kazmo). Takže jsem rád, že jsem to viděl, ale podruhý na to asi nepůjdu mrk mrk.

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Nesnáším horory, a to z jednoho důvodu. Nerad se lekám, ale abych se obhájil mám rád strach a napětí (když jde samozřejmě o filmy). Takže když mě přítelkyně zeptala, jestli s ní nepůjdu do kina na horor, tak jsem řekl jasně proč ne. No long story short, byl posranej až za ušima už u trailerů před filmem. Takže asi tak, ale teď k filmu. Koncept příběhu a samotná myšlenka za ním je super, kritika nenasytnosti a sklonu k závislostem naší “mladé“ generace lol mě chytla. Ale jedno velké ale zde zase mám, a to ale je zastoupeno nedotažeností pravidel okolo oné ruky a jejich následků, což se odráží i na postavách, protože není nic divnějšího než, když se postava chová nějak a já (jako divák) netuším proč. A nakonec film skončí a já nevím proč se hlavní postava rozhodla tak jak se rozhodla, nejsou dořešeny jiné vedlejší postavy, které působili, že jsou totálně v řiti a film vám řekne hej už je to ok. Ale vůbec to nezapadá do pravidel, které film následně nastolil. Prostě mi příběh přijde nedotažený a nebo jsem ho prostě nepochopil (což je taky možnost). Audiovizuál super kamera a světla sedí do konceptu a dobře tvůrci pracují s vizuálníma hříčkama a zvuk je ok (nerozumim zvuku, ale nic moc mě tam nesralo). Celkově bych o tom řekl že hezky natočenej a ozvučenej film s dobrou myšlenkou, ale neustálený scénářem, který tomu ubírá váhu a srozumitelnost.

plakát

Asteroid City (2023) 

Moje očekávání byla ze začátku velká, Wes Anderson mě bavil vždy, všude a čímkoliv. Avšak po tom, co někteří moji přátelé viděli tento snímek prohlásili, že ten film je takovej prázdnej a že to vlastně není ani tak dobrý. A já jim děkuju za to, protože kdyby mi nesrazili moje očekávání, tak bych byl pravděpodobně zklamán taky. Film je místy trochu prázdnější (myslím příběhově) a trochu ucouranej, ale kromě poněkud fádního scénáře jsem si film velmi užil a samozřejmě humor je věc kterou nesmím opomenout. Kamera a grading byl prostě prvotřídní a vizuálně to byla lahoda, ale na to jsem u Andersona navyklý, Chápu, že někomu je tahle estetika cizí, ale mě prostě baví. Tenhle film bych zaškatulkoval jako „pohlednicový“.

plakát

Vyproštění 2 (2023) 

Jsem mile překvapen. V čem film exceluje je choreografie, samotné násilí ve filmu je super, co tomu trošku tomu ubírá váhu je to, že hlavní hrdina je prostě nesmrtelnej. Příběh je ok, nečekal jsem nic “extra(ction)”, ale nic mi tam nevadilo, možná tam toho příběhově bylo trochu moc, ale chápu, že chtěli nějak rozvinout charakter hlavního hrdiny. Celkově mě to vlastně velmi bavilo, prostě kameramanská exhibice, ale zábavná a velmi zdařilá.

plakát

Hnízdečko (2022) 

Upřímně nevím proč mě na to bavilo koukat, ale pravděpodobně je to jednak samotnou vizuální formou a za druhé je to takový dětská odlehčenost. Za mě super kraťas, který je velmi zajímávý způsob jak si rozšířit obzory filmové řeči.

plakát

Renfield (2023) 

Odlehčená a zábavná komedie s myšlenkou, ideální do prematuritního období.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Bráááško, to bylo tak neskutečně sick. Vůbec mi nevadí absence jakéhokoliv příběhu. Choreografie, kamera, světla a lokace jsou něco tak hezky vypadajícího a Keanu Reeves to furt zandává a moje původní obava z toho, že už to bude působit směšně, byla asi po 20 minutách rozprášena. Miluju zasazení, který mě baví skrz jednotlivé “staré tradice a zákony“. A právě díky těmhle věcem to působí neskutečnou noblesou a zároveň je to uvěřitelný svět (ať to vám může přijít sebevíc jebnutý). Byl to prostě super zážitek a neskutečná p*del. Scény jako Hotline, kruhák nebo schody života, byly prostě geniální. A já děkuju za tenhle zážitek.