Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní

Recenze (220)

plakát

BANGER. (2022) 

Kino bylo narvaný až po strop, bohužel samýma skupinkama šestnáctiletejch namyšlenejch hovad, o kterých přesně film pojednává. Smáli se do naprosto nevhodných okamžiků, furt mluvili, chodili stále ze sálu a do sálu a jeden tejpek za námi rozebíral, co všechno ten dealer v podání Mišíka dělá špatně. Ale vlastně to též dodělávalo docela dobře tu atmosféru moderní zfetovalé mládeže, ve které panuje naprostý bordel (s tím, že kdo má cigára je boss). Adam Sedlák dokázal naprosto uvěřitelně, chytře a dramaticky podat po zamyšlení i docela vtipný námět, přičemž dokázal skvěle vystihnout moderní mládež, její častou závislot na návykových látkách a zalíbení v moderní asi hudbě, tedy rapu. Přiznám se, neposlouchám ho (když už, tak Eminema). Ale chodím na školu, kde povolili telefony. A tam to jede doslova každou blbou přestávku. Fakt to nemám rád, obzvláště ten český, ale tenhle film to dokázal podat v nějakém chytrém a účelném kontextu, kde se mi asi i zalíbil. Též svojí realičností, kde ty texty jsou občas fakt opravdu realisticky tupý, že to až bolí. Jinak co se týče znázornění zbytku filmu (i se všemi metaforami (p.s. takhle mi ještě opravdu nikdo nezmrvil a zároveň nevylepšil Pejska a kočičku)), to je dobré. Točení na Iphone mi po nějaké chvíli přestalo vadit, střih byl fajn, zvuk docela taky, hudba v pohodě, kostýmy a makeup totálních fetek (bohužel) uvěřitelné. Adam Mišík dobrý, ale Marsell Bendig... uff, to je úplně jinej level. Jedna znejlepších filmových postav s nejlepšími, nejtrefnějšími a nejvtipnějšími hláškami (,,Ty vole, já jsem narvanej jak taška do Chorvatska!'') v zároveň extrémně strašně dobře zahraném pojetí. Prostě čumim. Jeden z nejlepších a nejoriginálnějších filmů za strašně dlouhou dobu. 8/10  ,,Ty vole, tobě ta huba jede jak pendolino!''

plakát

Blondýnka (2022) 

Mě už fakt jenom zajímá, pro koho tenhle film byl zamýšlen. Na ženy je to až moc brutální, pro muže zženštilé a teenageři by to neměli vidět, i když takovýmhle pornem bez cenzury by neopovrhli. I když... asi by tímhle zrovna klidně opovrhli. Brutální znázornění biografie jedné z nejznámějších hereček, která se dle všeh ořadila asi i mezi ty nejhezčí (i když mně to nikdy nepřišlo). Ana de Armas teda hrát vskutku umí, ale kdyby ubrali na ubrečenosti a zdlouhavosti (většinou znázorňující přemýšlející Marilyn, z čehož se Vám za ty minuty udělá téměř smutno), tak by to bylo dost možná lepší a mnohem, mnohem stravitelnější. Je to teda taky strašná artovka, která mě občas až svou vážností štvala (protože když už jednou máte rádi Wese Andersona a jeho filmy Grandhotel a Depeše, tak podobenství v ultradramatické verzi s těmito komediálními počiny vám tu komedie jaksi trošičku zničí), stejně jako ta nehorázná délka, která mi zároveň brání dát o stupeň nižší známku, protože na horším filmu bych přeci neztratil tolik času. I když jsem se za těch (ty vole, ono to fakt je tak dlouhý) 167 minut nudil opravdu jen párkrát, jinak to docela uteklo. Andrew Dominik mi však již na prvním filmu, co jsem od něho viděl (tedy na tomto), že je nehoráznej úchyl a na další jeho filmy se téměř bojím podívat. Jinak to je docela fajn filmařina, která ale prostě vynikne nejlíp na festivalu, protože pro ,,normální diváky'' to je o něco hůře stravitelnější. A taky jsem si před filmem přečetl z jedné požehnané recenze, že to bude teda psychárna všech psycháren, kterou budem chtít po 15ti minutách vypnout. To je docela uvěřitelné, protože se to tam opravdu jen hemží bandou úchylnejch Chaplinů, chlípnejch prezidentů, umaštěnejch dědků s nůžtičkama... fakt se tam těch nechutnejch depresivních věcí dočkáme dost. Ale tak či onak, pořád to je jenom film, no ne? 7/10

plakát

Top Gun: Maverick (2022) 

Neohrožený hovado se super motorkou, ale žádnou helmou, co nedodržuje příkazy, na všechny je drzej a jsem fakt zvědavej, za jak dlouho by ho v realitě zavřeli, je zpět. Ale je to překvapivě lepší a docela lituji toho, že jsem nestíhal kinoprojekci. Protože vizuál je vskutku úžasný a ten zvuk... ty vole, slyšet tohle na prostorových reproduktorech musel být přímo mrazící zážitek. Scény s letadly by byli bez toho věčnýho řvaní trysek a kmitajícího vzduchu sotva poloviční. I když si tvůrci i se samotnými bojovými/letovými scénámi v rámci přehlednosti dali od jedničky více záležet a že je na záběrech aspoň něco vidět a střihy působí aspoň trochu přechodně musí být doceněno samo od sebe. V rámci příběhu jinak nic překvapivého, herci (s vyjímkou Cruise, Kilmera, Tellera, Powella a Hamma) nijak zvlášť výkony zapamatovatelní (stejně jako jejich charaktery, které nadějně začali, ale v půlce jejich příběhu film skončil, což je na škodu v případě Monici Barbaro). Hudba docela fajn, výprava fajn, kamera naprosto boží... Zkrátka a dobře vizuál zde hraje jako v případě Gravitace tu největší roli (až na to že u Gravitace měli jenom hodinu a půl, a ta díky námětu byla úderná). Ještě ale v ke konci řeknu, že mě velice potěšilo, že film byl celkově takovým retro, takovým krásným klasickým starším akčňáčkem, jenom natočeném v této době,což mu jen a jen prospívá. A lidi to i dle zdejšího hodnocení zkrátka chtějí! 8/10

plakát

Samaritán (2022) 

Myslím, že úmyslem tohoto filmu fakt nebylo donutit diváka ke smíchu už během úvodních titulků. A přesně to je můj případ. A přesně od tý chvíle jsem věděl, že to bude průser. Následující hodinu a čtyřicet minut jsem už jenom tupě sledoval machoStallona na starý kolena bojujícího se stonásobnou přesilou, hláškujícího jako... jako... jako Stallone za mlada. Ale začněme od začátku tohoto extrémně uvědomělého filmu (jehož inteligence se projevuje kupříkladu množstvím demonstrací (žádny copyright Jokera? Ne? Tak to je teda fakt uvědomělý)). Hned od začátku tu máme problémy se storytellingem a prodáváním postav a udržování tajemství (kvůli kterým víte už od prvních dvaceti minut, jaké bude to velkolepé tajemství na konci...): Stalloneho postava (díky spoilerujícím trailerům) vůbec nevypadá nějak obyčejně a brát ho jako normálního nenápadného amerického popeláře je opravdu těžké. Postava Sama je bohužel extrémně otravná, ale naštěstí pro něj dokáže Javon 'Wanna' Walton nasadit alespoň roztomilé očůčka, která ho dokáží jakžtakž zachránit. A taky mi teda sakra netvrďte, že mu má bejt už 13. On se totiž CHOVÁ TAK HLOUPĚ, NEZODPOVĚDNĚ, DIVNĚ A URÁŽLIVĚ (vůči mé generaci, kterou má zobrazovat). Jako jo, vím že mu je už 16, ale tak ať na to vypadá! Dále je těm postavám fakt těžký fandit i z přesvědčení, že jelikož se chovaj tak blbě, že na ně platí zákon karmy - nebo-li já jim to špatné živobytí přál. Jinak to je ale vcelku dobře udělaný film. Efekty fajn, kamera fajn, střih fajn, výprava, casting vedlejších postav (i když jsem přesvědčen, že kvůli tomuhle původně vypustili z vězení 6ix9ine, dokud zase něco neprovedl)... jenom ta totální absurdnost!!! Tak extrémně totální absurdnost! 5/10

plakát

Umbrella Academy - Série 2 (2020) (série) 

Rozhodně lepší než téměř dětinská první série. Charaktery již i svými linkami nepůsobí tak blbě a trapně a každá jednotlivá epizoda mi toho buď příkladem. Díky takovémuhle pojetí si náhle začnete uvědomovat jakousi depresi z tohoto seriálu jen chrlící a vy si to konečně uvědoměle užijete, jak by měl zároveň rating slibovat (neříkám, že to je pravdilo, ale mělo by být). Naladění do 60' stylu mi neuvěřitelně sedlo a s každou další epizodou jsem si tuhle retrosérii užíval čím dál víc. Jen postavy Sissi a Harlena (nebo jak se sakra píšou) mi jakože fakt nesedli, protože stereotypy typu histerická matka a držkující neposlušnej němej syn fakt nenávidím v každém filmu, a nevím, proč by tomu tady mělo být jinak. Pak tedy ještě vytknu trošičku překlišovaný finále (s teda jakože fakt velkolepou bitvou) a udělím známku 7,5/10

plakát

Rychlá rota (2022) 

Wow! Disney si dokáže dělat srandu sám ze sebe. Tímto má u mě jedno velké plus. Extrémně nápaditá kravina s hromadou nekorektního humoru (teda až na tuhle, která je nejslabším článkem filmu), což se už skoro obzvlášť v jeho počinech nevidí. Tak nápaditý film stejně jako Looney Tunes vidím vždycky rád, tudíž hodnocení jde samozřejmě hned o trochu nahoru. Jediné, na co si u takovýchhle animo-hraných filmů musíte dávat pozor, je to (a pro tento to platí dvojnásob), že si musíte dávat pozor, aby jste to viděli ideálně jen jednou. Po druhém byť jen letmém zhlédnutí zjistíte, že vtipy jsou bez toho momentu překvapení téměř až zoufalé svou nuceností. Zkrátka to už není ono. Zde se prostě jede na ty momenty překvapení, které se nesmí zkazit! Protože jinak opravdu fungují. Smál jsem se. A celou dobu. Taková hromada easter eggů v každém záběru lze zpozorvat snad už jenom v propojeném vesmíru Pixaru (tzv. pizzaauto, čínské jídlo, číslo učebny). Efekty to má docela úctihodné, příběh dostačující zvoleným vtipům... je to zkrátka fajn. 7/10

plakát

Zátopek (2021) 

Když u životopisného filmu o běžcovi během jednoho ze závodu ve filmu fandíte, značí to dvě věci: za prvé, o osobnosti, o které film pojednává, nic nevíte, a za druhé, je to teda sakra dobře na točenej film. Mě se to stalo a fakt jsem doufal, že to ten Zátopek aka Neužil ml. doběhne jako první. A byl to teda fakt zážitek. Tady ten film byl pro mě nejočekávánějším filmem loňského roku, však jeho projekci v kinech jsem nestihl... tudíž jsem nyní musel čekat rok, než se na tento majstrštyk konečně podívám. A opravdu to bylo něco záživného. Film dosahuje opravdu vysokých kvalit, které budu vychvalovat ještě mnohokrát, do toho je dělán s neuvěřitelnou precizností a láskou. Je neuvěřitelné, jakou si dali páni filmaři práci s tímto filmečkem a nezanedbali sebemenší detail, ať už aby kamera krásně ladila do dobových fotografií, či aby každý závodník na trase byl nalíčen jako jeho originální předloha, ten skutečný olympijský sportovec. Do toho aby byl film stále dělán jako poctivý film s teda neuvěřitelnou kamerou (která zapřičiňuje, že nejlepší scéna je běh v dešti, protože to fakt bylo neuvěřitelné) či neuvěřitelnou výpravou. Pak bych asi ještě vychválil hudbu, avšak jsem ji nevnímal, tudíž nedokážu posoudit, zda je notově zajímavá a tak - ale právě přesně taková by u filmu hudba mít měla, nenápadná, přirozená. A zde se to povedlo, takže hudba je skutečně poctivá a skvělá. na konec ještě musím samozřejmě vychválit herce již zmiňovaného pana Neužila, který teda do role Zátopka dává skutečně mnoho a snaha být co nejpřesnější tam je skutečně cítit (stejně jako trénink, protože běžet tímhle stylem a stejně rychle, to je teda umění), a mistryně Issová, která... která je teda taky jako Dana Zátopková též úžasná. Jenom postava Rona coby James Frecheville byl jaksi kousavý a nesympatický... i když ke konci se to zlepšilo. A šlo by další herce vychvalovat dál do nekonečna, takže toho teď nechám a zakončím to. Vskutku vyjímečný a poctivý český film, kterému můžu vytknout snad jen dlouhé čekání přidání na Voyo.

plakát

Spalovač mrtvol (1968) 

Znám lidi, co se kvůli tomuto filmu nemohli na pana mistra Hrušínského po tomto děsuplném zážitku roky a roky podívat, a to ani v sebemilejší roli. Takhle tomuto filmu přede mnou alespoň dělali reklamu. Otázkou tedy je, zda takové působení filmu zafunguje i na mě. A musím konstatovat... že ne. Jo, rozhodně nepopřu, že filmové kvality jsou opravdu vysoké a mistrova herecká genialita z toho jen víří, ale ta děsivost tam není. I když jak mě tak napadá, to je silně diskutabilní. Samotné stálé opakování ,,Jsme tak dokonalá rodina. A i tak mi přijde, že pro vás málo dělám.'' na začátku filmu následováno zajímavě pojatými titulky z toho začíná činit neuvěřitelně silný zážitek, který Vaše nervy napětím napne a v poslední půlhodině filmu to krásně pustí a využije na maximum. Však můj problém spočívá v těch prvních šedesáti minutách, kdy se to ,,to je krásné. to je dokonalé. to je ale všechno spisovné'' opakuje stále dokola a jaksi mě to tam začne otravovat. Ale poslední půlhodina je něco opravdu strhujícího, skvěle pracujícího s hlubokomyslnými otázkami a myšlenkami a a skvěle zpracovává stranu nacistickou, což na děsuplnosti dodává na síle. Až jsem uvažoval nad pěti hvězdami. Ale jelikož první hodina byla jaká byla (téměř 3* kvůli stálému opakování), tak jsem to tak nějak vyprůměroval a vyšli mi 4*, které nejspíš budu postupem času ještě upravovat, protože ta genialita v tomhle skutečně je a postupem času mi bude ještě docházet. A nakonec ještě řeknu, že žánr komedie společně s rolí mistra Menšíka je skvěle vyvážen. ,,Řezníkuv učeň! Já to věděla, poteče krev!'',,Panebože, jsme na boxu! Tak seš úplně blbá!?!''

plakát

Umbrella Academy - Série 1 (2019) (série) 

Nebýt ratingu R, byl by to úplně průměrný rádoby extrachytrý megagiga Netflixovský seriál - nebo-li byla by to úplně stejná sračka jako téměř cokoliv z dětského profilu, co si hraje na takovéhle uvědomělé počiny, které opravdu ocení jen emo--náctky, které se po takové podíváné cítí asi líp (co já vim jak se cejtěj, nejsem emo--náctka). Ale ono to je jiný! Náhle ty trapnovtipy naberou jiného rozměru, postavy začnou mít hloubku, záběry začnou díky komiksové předloze dávat smysl, a náhle to je přeci jen o trochu chytřejší. Bohužel ale!: tyto fakta nastoupí a vzestanou na vaší mysli až po několika epizodách, a pak už je s hodnocením trochu pozdě. Navíc, i když se to sem tam problýskne, pořád tam je silně patrná známka takovéhle dětinské stylizace a jaksi to tam zkrátka nesedí. A to je na tom ta největší chyba! Snad se to postupem sérií zlepší, ale na úvod docela slabé.

plakát

Nene (2022) 

Pojmenovat toto ,,K zemi hleď!'' a K zemi hleď! pojmenovat ,,Nene'' by bylo pro oba filmy mnohem výstižnější. Ale to už by teď asi bylo složité. Jako s recenzí na tento film. Na jednu stranu si myslím, že se jedná o Peeleho nejlepší počin, jelikož ani Uteč, tak ani My mě nějak extra oslovit nedokázali. Zkrátka to bylo jakési nemastné, neslané. Ale na tento letošní film jsem se tedy opravdu těšil. A musím říct, že dozajista zabavil. Však otázkou je, zda to bylo něco uvědomělého? Něco vyjímečného? Nebo další tuctový pokus pane komika Peeleho o stoprocentní horor, jako bylo mnou velice špatně hodnocené My. A jak jsem říkal, rozhodně to je jeho nejlepší film. Šel jsem do toho s očekáváním, že se bát nebudu (jak píšu skoro v každé hororové recenzi, tak tento žánr se mnou nic nedělá). A to se víceméně splnilo... víceméně! Třeba scénka s uřvanejma děckama a ženama mezi nějakejma dvěma plachtama (mrk) či scéna s šimpanzem mi příijdou rozhodně přinejmenším napínavé. Především pak s tou CGI opicí. A to je něco, co bych teďka tady chtěl ocenit. Nemám na mysli CGI, jelikož to na tohohle primáta bylo to nejhorší (i když to je jen jedno velké CGI). Mám na mysli celkový koncept zvířat a jejich důležitost. Ať už v rámci napětí či něčemu tomu podobnému. Režisér aka scénárista si jejich nepředvídatelnost dobře uvědomuje a skvěle ji využívá ve svůj prospěch. Ale tato skutečnost staví též jednu další překážku, že se ty zvířata mají chovat zároveň přirozeně, ale zároveň důležitě pro příběh... a to nejde ruku v ruce. Naopak ostatní technická stránka je téměř dokonalá. Efekty jsou úctyhodné (krom šimpána), kamera mistra Hoytemi pochopitelně skvělé, zvuk precizní a ostrý a hudba docela fajn. Především chci ale vychválit neuvěřitelnou scénografii, ze které jsou cítit opravdu těžké peníze, které byly docela dobře využity. Ale teď tu máme negativy. Především v podobě Peeleho zlozvyku v rukopisu, kdy vždy udělá jakýsi zkrátkovitý začátek, a pak se to už vlastně veze kamsi ke konci, do čehož furt slyšíme ,,Nope! Oh fuck! Oh fuck it! Shit, shit, oh shit! No! Oh... oh! Oh Shit! Fuck it all you fuckin fucked fuck!''. Vlastně na to, že to má dvě hodiny a deset minut se tam toho stane šeredně málo okolo příběhové linky. A mnoho postav bohužel ke konci nabere tu stupiditu postav My a jejich (kupříkladu filmařské sklony) náhle působí strašně špatně a nelogicky. A to by se přece dalo využít jinak, ne? Ale počkat, já zapomněl, tohle je extrémně uvědomělý film! Ne, nechci začínat se sarkasmem, ale ubýt těch popkulturních narážek a poukazovat na dnešní dobu méně, to by filmu jen a jen prospělo. Přitom by se to dokázalo normálně chytře použít do stejně dlouhého filmu, kdyby se tam ale furt neříkalo to slovíčko fuck. Takhle se tam toho strašně moc ztrácí a ubírá to filmu přinejmenším jendu hvězdu:( Achjo. Fakt jsem se na to těšil. Ale víc jak 7/10 tomu pardon dát nemůžu.

Reklama

Reklama