Recenze (474)
Babovřesky 3 (2015)
To jsem si zas jednou dala. Jedna hvězda za naprosto excelentní Terezu Bebarovou, jedinou netrapnou postavu, ač právě ta měla zřejmě působit vůbec nejtrapněji. Ze všeho ostatního mi bylo stydno. Na své tisící hodnocení jsem čekala hodně dlouho, měla to být nějaká pořádná pecka. To jsem splnila, bohužel v naprosto opačném smyslu.
Trans (2013)
Pěkně vychytaná kulišárna aneb pohrejme si s divákem od začátku do konce. A to já ráda. :-)
Spotlight (2015)
Pro někoho jen nudné tlachání, pro člověka, který se (ač velmi, velmi povrchně) zajímá o právo a žurnalistiku, docela kvalitní pokoukání. Vždycky mě na novinařině přitahovala především investigativa, tudíž nahlédnutí na "vyšetřování", navíc tak zajímavého tématu, byl pro mě skutečnou pastvou. Příjemné také bylo, že nás příběh nepotřeboval šokovat příliš detailním pohledem na danou problematiku a odsoudit a zavrhnout tak vše kolem, jak to u myšlení většiny lidí bývá, naopak jsme dostali poměrně ohleduplně zpracovanou verzi s perfektními hereckými výkony a opravdu kvalitním a zaslouženě oscarovým scénářem.
Oscar 2016 (2016) (pořad)
Otřesný Chris Rock, otřesný překlad (ač chápu, že to není nic jednoduchého, pánové to občas bohužel hodně nedávali) a otřesné reklamy co 15 minut (Američani jsou v tomhle fakt magoři). Ale potlesk všem oceněným. Ač jsem některé filmy neviděla, což rozhodně v nejbližší době změním, tak si myslím, že bylo asi vše zasloužené.
E.A. Poe: Podivný experiment (2014)
Trochu zklamání. V závěru jsem čekala poněkud větší šok, ale to bude spíš tím, že jsem o "jakémsi zvratu na konci" věděla od lidí dřív, než jsem to viděla a většinou jsem také slyšela o přirovnáních k Prokletému ostrovu, což zapříčinilo mnohem větší očekávání. Ale zbožňuju Bena Kingsleyho, zvlášť v podobných rolích. Atmosféra byla skvělá a hudba se taky moc povedla. Víc k tomu nemám.
Případy 1. oddělení (2014) (seriál)
Tak na tenhle seriál jsme čekali hodně, hooodně dlouho. Ale dorazil! Některé výslechy byly hodně silné, klobouk dolů. Perfektní herecké výkony a uvěřitelné scénáře. Děkuji.
Steve Jobs (2015)
Skvělá filmařina, při níž herci předvedli maximum, které se dalo (ten scénář bych se fakt nechtěla učit). Jen škoda, že jsem tomu prd rozuměla.
Dánská dívka (2015)
Dánská dívka mě velmi mile překvapila. Hooper má totiž opravdu styl a moc dobře ví, jak vyprávět příběh, aby se člověku absolutně nenuceně vryl pod kůži . Desplatova hudba vše úžasně podkreslovala. Akorát v jednom musím být zlá. Redmaynovi totiž oscarové ocenění nepřeju. Po celý film se tvářil v podstatě pořád stejně, takže jsem vlastně nepoznala, kdy se usmívá a je šťastná, nebo kdy brečí, takže je mi líto, ale jeho projev na mě vůbec nezapůsobil. A to, že je ženská, jsem si říkala už při Bídnících. Naopak Alicii Vikander jsem věřila vše, jí bych toho zlatého panáčka přála určitě. Pokud Gerda opravdu byla taková a ve všem ho/ji takhle podporovala, tak má můj obrovský obdiv.
Zločin v Polné (2016) (TV film)
Ze Zločinu v Polné bych vyzdvihla hlavně výkony všech zúčastněných herců (především Plesl mě neustále utvrzuje v tom, že Dejvické divadlo nás zásobuje asi nejkvalitnějšími současnými hvězdami, sama se divím, že jej televize objevila tak pozdě, stejně jako kdysi Ivana Trojana) a také ztvárnění dané doby a pravdivého případu přelomu 19. a 20. století. Avšak bylo tam něco, co mi bohužel vůbec nesedělo (sama pořádně nevím, co). A když to vezmu kolem a kolem, v podstatě se úplně totéž děje i dnes, přestože jsme se posunuli o 115 let "kupředu". Hodnotím přesně mezi 3 a 4*.
Čas zabíjet (1996)
No, tak koukám, že McConaughey válel už u svého v podstatě prvního filmu. I za tohle by si vlastně zasloužil alespoň nějakou nominaci na ocenění, ale což. Spacey opět perfektní "záporák", ten se pro podobné role prostě narodil. Je to vynikající film svého žánru a ze závěrečné řeči musí mrazit snad každého. A člověk pak jen kroutí hlavou, k čemu ty soudy dnes jsou a jak vlastně chápat slova vina - nevina, nebo jestli třeba taky neexistuje něco mezi tím.