Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (609)

plakát

Navždy spolu (2012) 

S vypnutým voiceoverem toho našeho nádeníka lásky, Channinga, se to dá.

plakát

Rebelka (2012) 

A pak šťastně žily až do smrti.

plakát

Ruby Sparks (2012) 

Kuba se me pred dvema tydny ptal, kdo reziroval Little Miss Sunshine a ja odpovedel: nikdo. Dnes bych mohl rict: ty dva, co rezirovali Ruby Sparks. Trailer se myslim snazi k LMS odkazovat, ale Ruby je jiny druh filmu. Je to, priznejme se bez muceni, takova hipserska vztahovka, ale jeste nez se vam protoci oci, musim rict, ze to je skvele napsana vztahovka (se) zrzkou modrokou. Obcas az hrozive presna (metapohadka a o moznosti uskutecneni toho, o co nam casto ve vztahu jde - totalni kontrolu).

plakát

Slova (2012) 

Tři šestákový story v jednom a všichni se málem zalknou postmoderní slastí.

plakát

Zabít tiše (2012) 

Jsem Brad Pitt, řeším problémy. Moderní gangster je vyjednavač, diplomat, byrokrat a (pro Jakuba) píárista. A je to pecka.

plakát

Za borovicovým hájem (2012) 

V synopsi knihy Elementární částice jsem se dočetl, že se jedná o pokus o "totální" román. I tenhle film se podle mě snaží o nějaký (leckdy naivně, ale o to svůdněji, romantizující) komplexní popis společnosti. Goslingova "dělnická" (lower class) část, Cooperova ambiciózní, american dream a dialektický uroboros závěr, který mi přišel nakonec takový fajn optimistický. Hrozně mě to bavilo a tentoho Iñárritua si doplním.

plakát

Anonym (2011) 

Zajímavosti: Královna Alžběta píchala s opravdovým Williamem Shakespearem. A byl to její syn. Péro je mocnější než meč (to jsem si nemohl odpustit).

plakát

Bellflower (2011) 

Jen tohle: když na začátku Woodrow balí Milly, bylo mi trochu trapně jak přitepleně mluvil a až ňufal ale zároveň jsem si nemohl nevybavit jak úplně stejně cukruje jeden můj kamarád na svou (americkou) grrrlfriend - jako vejce vejci. Nechtěl bych se slyšet jak se vyjadřuju zamilovaně já, fuj. A to, jak se z týhle rádoby drsný romance přepínáme do (byť patrně fantazijního) módu (sebe)destrukce Hořkýho měsíce - to jsem si málem pustil do kalhot. Kolegyně správně napsala, že tohle je film o neustálý transgresi. Ale vtip je pochopitelně v tom, že klíčovou osobou tohohle neustálýho posouvání hranic je Milly, která je mnohem chlapštější než hlavní hrdina Woodrow - to ona sežere víc švábů, to ona šuká když se jí zachce a to ona je nástrojem pomsty tak chladnokrevný, že se chudák Woodrow nestačí divit. Ona je vyzyvatelem (žena - žena obecně je vyzyvatelem muže v současný společnosti a stojí za ní strašák rovnoprávnosti, ženský hnutí a legislativa tuhle rovnoprávnost nárokující) a on neustále akorát prohrává nebo se snaží seč mu síly stačí, aby si s ním žena totálně nevytřela prdel. A tak utíká do vlastní fantazie. Do fantazie, kde fyzická síla a chlapství zase něco znamená, kde chlap vládne. Pořád si myslíte, že je to náhoda, že tohle hračičkovství, komiksy se superhrdinama, počítačový hry a koneckonců i filmy jsou doménou chlapů?