Poslední recenze (410)
MaXXXine (2024)
Často se můžete setkat s názorem, že De Palma okatě a dost nešikovně vykrádá Hitchcockovu tvorbu. S tímto názorem se ztotožnit nemůžu, protože jednak De Palma inspiraci nijak nepopírá, takže o vykrádání nemůže být řeč, jednak se domnívám, že jsou jeho parafráze Hitche vydařené, zábavné a sám mistr napětí a černého humoru by z nich měl radost. West v MaXXXine udělá velké kolečko a symbolicky se vrací až na samý začátek - dokonce nám ten začátek v několika variacích raději i ukáže, aby o tom nemohlo být pochyb. Filmu se úspěšně daří navodit osmdesátková de palmovská atmosféra a styl, které hrají prim a je jim podřízeno vše ostatní včetně zápletky. To je však poněkud problém, protože jakmile odkryjete toto líbivé pozlátko a budete se snažit ponořit hlouběji, nenajdete nic moc navíc, co by vás překvapilo nebo jste už neviděli zpracované jinde a lépe. Ačkoli se tedy jedná o poněkud povrchní zábavu a dle mého i nejslabší díl trilogie, pořád je to díky hravému námětu fajn jednohubka, které se nedá upřít jedna záslužná věc: opět mě přiměje zapátrat v De Palmově (a Hitchcockově) filmografii a zároveň si konečně zopakuju Dvojníka. Doporučuju, abyste zapátrali taky.
Černé zrcadlo - Beyond the Sea (2023) (epizoda)
Brooker a spol. podpořený Netflixem sice nalili do remasteru hodně peněz, takže to hezky vypadá, má to kvalitní herce a sympaticky to pomrkává na klasické scifárny, ale kdo viděl papundeklový originál Výměna těl z Červeného trpaslíka, bude od onoho zásadního okamžiku čekat skoro hodinu na pointu, která jde cítit na tři miliony (světelných) let.
Être et avoir (2002)
Panu učiteli s láskou.