Recenze (4 364)
Duna: Část druhá (2024)
Tak sme sa dockali. Druhy diel je, zvlast v druhej polovici mimoriadne akcny. Prva sa nesie v duchu "spoznavania" a "splyvania" s Fremenmi. Obcas som sa nad tymi stereotypmi az uskrnal (vid. Avatar). Uvodna pustno-romanticka ma preto az tak nebrala, ale akonahle sa zacalo so zasievanim povier a Rebecca zacal "vyvadzat", nabralo to spad. Je tu tiez dost velkolepych momentov a zapamatatelnych scen. Zvlast pri pouziti "hlasu" a sem-tam daval usmevne hlasky aj Javier Bardem ako Paulov "ucitel a sprievodca" medzi Fremenmi. Vtedy to v hladisku zasumelo. Rozhodne vydarene pokracovanie, kedy som si ani neuvedomoval dlhu minutaz. Trosku nadhodnotene 5-hviezdie. 80% Uzasny zvuk i obraz.
Šógun - Sluhové dvou mistrů (2024) (epizoda)
Druha epizoda je rozhodne prepracovanejsia, zabavnejsia a atmosferickejsia. A hoci "necakane spojenectva" v zavere su "okate" a x-krat videne, dobre sa na to pozera a fandi. :) Caka nas rozhodne paradny serial. Tolko vieme vydedukovat uz po prvych dvoch epizodach. 85% Sanadova intonacia, mimika a celkove drzanie tela v kazdom jeho hereckom pocine proste vzbudzuju vznesenost a uctu uplne prirodzene. :)
Šógun - Andžin (2024) (epizoda)
Velmi vydareny otvarak s velkolepym obsadenim - charizmaticky Hirojuki Sandada na cele vo velmi stedrej minutazi na epizodu. Pomery v case a dobovom Japonsku a i v kulture tych casov zaujimavo a casto i verne :) vykreslene. Pominiem "klasicku liniu" s "vyplavenym pohladnym a vspurnym barbarom", osvietenym vladcom a pohladnou emotivnou "ucitelkou". Pri opise tychto dejin je hadam najcestejsia. Ak teda nejde zrovna a poukazanie na casy s krestanskymi misionarmi. Niekolko ich tu uz bolo, ale podla vsetkeho bude toto spracovanie paradne. Spokojnost a ocakavanie.
Hors saison (2022) (seriál)
Kym prve tri casti este ako-tak funguju, aspon teda po stranke kriminalneho pripadu, zvysne su prakticky posahane psycho a splet neuveritelne divnych a uletenych konani takmer vsetkych zucastnenych postav. Druhu polovicu som bez ocakavani dal len vdaka rychloposuvu. Uplne sa tam rozpadne akakolvek logika a dovtedy fungujuce chovanie postav. Slabunke dvojhviezdie - vyslo spriemerovanim celej serie. Posledne dve epizody su totalne nekonzistentne. Vyhnite sa oblukom.
Hors saison - Le Pacte - Partie 2 (2022) (epizoda)
Presne ako sa dalo ocakavat. Mimoriadne "pritiahnuty" zaver a uplne zcestna psychologia postav. Skoda dalsich slov.
I Don't Feel at Home in This World Anymore (2017)
Elijah ma vzdy potesi tym, ze si zahra v dalsom nezvycajnom filme. Spolu s Melanie Lynskey, ktora hrala podobne neohrabanu postavu v dvoch epizodach The Last of Us spolu maju paradny "wibe". Od trapneho "vyzdvihnutia notebooku" az po brutalne vygradovanie v zavere je to velmi slusny "free fall". :) Odporucam sadlo mi. 70%
Místo splněných přání (2017)
Vydarena mystery konverzacka. Po par stretn;utiach s cuzdincami divak rychlo pride na to, "o co kraci". "Sprostredkovatel" ma zaujimavy, utrapeny "kukuc" a tesi sa mimoriadnej otvorenosti svojich klientiek a klientov. :) A tiez neobmedzenej moznosti zdrziavat sa na oblubenom miestecku v restike. Chodil vobec obcas na wecko, ci menil satstvo, ci len beznu toaletu? :) Kazdopadne "manipulacia" a riadenie ludskych osudov bolo zabavne. Zaver trochu slabsi, lebo som nieco podobne cakal. Ale spokojnost. 70% Odporucam. Zaverecny song od Marianne Mirage - The Place k tomuto filmu, bol perfektny.
Konstelace - Raněný anděl (2024) (epizoda)
Noomi sledujem uz od 2009-teho, ked som ju videl v originali vyborneho Man som hattar kvinnor podla kniznej predlohy Stieg-a Larsson-a. Preto som si nemohol nechat ujst ani tento sci-fi pocin. :) Dianie na ISS i krizova situacia pomerne standard. Mystery stranka experimentu a i "halucinacie" tomu dodavaju urcitu atmosferu a i prelinanie dvoch casovych liniii sice napoveda, ale nechava toho strasne vela na divaka, a ze je z toho casto len chaos. Opatrny priemer, cakal som viac.
Hors saison - Le Pacte - Partie 1 (2022) (epizoda)
Ak ste dosli, ako ja, az sem, zrejme viaceri lutujete investovaneho casu. I ked posledne dve epizody uz pouzivam rychloposuv. :) Jop, uz je to len o melodrame medzi "caknutou maminou" a vzbudeni divackych sympatii, ze moze robit hocico v ramci ochranenia tupeho synka, a idealistickym, ale "krutym" manzelkom-policajtom, ktory nie je pri svojej tehulke doma a istotne by mal nechat vrazdy len tak, aby bol manzelom "uzasnym". :) Jop, spracovanie i psychologia postav je mimoriadne priehladna a hlupa. Zaverecnu epizodu dam azda len v ocakavani, ze prachatu blondinu a i caklu vysetrovatelku "karma" nejak napadito dobehne....hoci, ..mozno sa vsetci objimu a zabudnu. :)
Vládcové nebes - Část šestá (2024) (epizoda)
Vitam, ze ukazali i pohlad "zostrelenych" pilotov a pohlad na trpiace domace obyvatelstvo. A tiez i na "mentalne zdravie" pilotov. Co, mierne povedane, pristup lekarov, mimoriande idealizuju. Ano, ti co sa vracali, prichadzali s traumami, ale rozhodne vacsina z nich nemala take moznosti rekreacie. Mame o tom historicke pramene...meh. Bel Powley zahrala vsak mimoriadne zivu a vtipnu Irku. :) Bola dokonala. "here's mud in your eye!" frazicka pobavila. Viac vsak uhladeny ss-acky vysetrovatel a to bol asi highlight epizody, hoci mi ani zdaleka neprisiel autenticky.....snahu pripodobnit sa genialnemu Christoph-ovi Walz-ovi z Tarantinovho z Inglorious Basterds bola uplne zjavna. Pomerne zabavny a iny diel, ako sme videli doteraz. 70%