Recenze (2 927)
Obchod na korze (1965)
Je obtížné napsat něco, co tu již nebylo zmíněno. Josef Kroner ve své životní roli - věřil jsem mu každé slovo a proto na mě konec zapůsobil opravdu hodně intenzivně. Nicméně celý film bere dech - je opravdu hodně silný.
Útěk v řetězech (1958)
Film, který v sobě spojuje vtip, zajímavý příběh, skvělé herce a hlubokou myšlenku si nezaslouží jiné hodnocení! Opravdu výtečný film, který zřejmě i dnes ještě mnohde řízne do živého. Bohužel.
Umučení Krista (2004)
Vizuální zpracování je výborné. Jsem ateista a ani jednou jsem nepocítil tlak na diváka, aby se dal na víru, proto filmové zpracování posledních kroků Ježíšových hodnotím veskrze velice kladně. U zatloukání hřebů mě skutečně zamrazilo...
Jak ztratit kluka v 10 dnech (2003)
Poměrně hodně vtipná romantická komedie. Nasazené tempo se bohužel časem ztrácí. Přeslazený konec (na mostě - zase...), ačkoliv je naprosto očekávaný, naštěstí není nijak moc natahovaný. Také proto je to celkem koukatelné - v rámci možností.
Kachní polévka (1933)
Ještě to není tak vymakané jako třeba "Noc v opeře", zato je "Kachní polévka" maximálně osobitá a scénka se zrcadlem, válečné uniformy a většina Grouchových vtipů jsou naprosto skvělé!
Ocelový oř (1924)
Těžké hodnocení. Vůči němému westernu jsem byl nepokrytě skeptický. A byl jsem mile překvapen. Ačkoliv technicky nejde o žádný zázrak, tak třeba titulky jsou udělané moc hezky a příběh - ač není nijak hluboký - je zajímavý a je vhodně umocněný dokumentaristickými prvky. Zajímavé je, že někteří indiáni byli takoví přinejmenším "divní", pěstní souboje spíše k smíchu atd. Nutí to k zamyšlení, jestli unifikovaní indiání a přesně mířené rány pěstí nejsou až výdobitkem moderní kinematografie a klišé drsných a neomylných kovbojů nadnesené a mylné. Tito otrhanci a nemotorné rvačky jsou mi rozhodně sympatičtější!
Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit? aneb Tak to mi ho teda vyndej (2005) (divadelní záznam)
Jsou to slabší čtyři, ale nápad se cení. Hudební doprovod je super a klucí vopálený taky...
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Po zhruba desátém shlédnutí se konečně odhodlám ke komentáři. Není mnoho filmů, u kterých se stane kultem a legendou každá scéná, každé slovo, každý pohyb... Může za to skvělá režie, vymazlená kamera, vynikající herci a ta úžasná hudba... Pro mě naprostá perla kinematografie. Vincent, Jules, Marsellus, Mia, Butch, Winston, Honney Bunny a další jsou bezesporu nesmrtelní!!!
Neslušný návrh (1993)
Bezpochyby může být tento film trhákem na dámských večírcích. Má totiž všechno co by měl mít. Dva charizmatičtí chlapi se přetahují o jednu ženu. Ani jeden z nich není záporák, takže po happy-endu si mohou slušně poplakat. Já osobně si ale dovedu představit lepší filmy na téma: každý máme svou cenu.
Metropolis (1927)
Tak nevím. Jedná se bezpochyby o vizuálně výborné a žánrově zlomové dílo, ale z pohledu současného diváka si dovolím (já vím, možná rouhačsky) mít určité výhrady. Co se týká mnohokrát zmiňovaných davových scén, tak už osm let před "Metropolis" vznikla "Intolerance" a ta mi v tomto směru přijde mnohem úžasnější, ačkoliv je starší - a to v době kdy v kinematografii znamenal rok minimálně deset let... O tom hraní mimikou a gesty mám také své pochybnosti. Nevím, nevím, ale když se celý film neustále někdo chytá křečovitě za srdce, musí to vyvolat minimálně úsměv. No a poslední věc, kterou tu zmíním je technika. Je mi jasné, že o to zas až tak nejde, ale některé detaily (dvouplošníky mezi mrakodrapy, úředníci zapisující informace z jakési informační tabule do bločků...) jsou poněkud "nevychytané". Tolik z pohledu obyčejného filmového konzumenta.