Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Krimi

Oblíbené seriály (10)

Černé zrcadlo

Černé zrcadlo (2011)

U ktereho serialu se vam stane, ze i po x mesicich, pri pohledu na jediny obraz z galerie, se vam vybavi celicka epizoda s dejovymi zvraty a nacernalym poselstvim? U ktereho serialu je minimalni hodnoceni tri silne hvezdy? U ktereho serialu jsou/je ctyri hvezdy vlastne pet jen pro potreby nuancialni rozlisitelnosti? Favorit - silnych 5 hvezd - S01E02 a S03E04.

Domek z karet

Domek z karet (2013)

Nejen, že na šedou eminenci potřebujete mít bystrou hlavu, pevné nervy, zabijácký instinkt, mysl šachisty, morální bezskrupulóznost, ale hlavně to chce hroší kůži a odolný žaludek. Pokud hrajete proti takovému predátorovi jako je Kevin Spacey, tak buďte velice obezřetní, protože abyste vyhráli alespoň jedno kolo, tak musíte mít aspoň "four of a kind", ne-li "straight flush". Hra s Frankem Underwoodem může protihráčům připadat tak, že mu v "handu" samovolně sublimují esa a aby ne, když se těžko hledá krupiér, který by mu nenahrával. Za ty roky si Frank stačil postavit mnoho komnat, ve kterých pracují jeho loutkoherci, ale i on nesmí zapomínat, že celá tato stavba, není nic jiného, než domeček z karet, který se závanem nepříznivého větru může položit v okamžiku. Uvidíme, zda i Frank najde svého Mistra s velkou vitální kapacitou plic. ___ První řada je v podstatě takovým předkrmem před hlavním chodem (možná ale dalším předkrmem, nechám se překvapit, zda lze trumfnout dokonalost), ve kterém se servírují vybrané lahůdky, tak vybraným způsobem, až před obrazovkou žlukne máslo a povadají květiny.

Vice - Svět pod lupou

Vice - Svět pod lupou (2013)

Není, co dodat. Člověka to nepustí, mnoho věcí se dozví, často jen žasne. Skvělá žurnalistika, dobrý střih a palčivé náměty...zkrátka samé superlativy. ___ Část pro americké diváctvo je asi (mně) Evropanovi více cizí (díky neztotožnění by asi většina dala známku nižší, jak to často bývá, ale chyba je v nás..., v naší neinformovanosti), předpokládá se větší povědomí, člověk se pak tolik neztotožní s problémem a obsahem, protože se ho to tak nedotýká (např. vylidněnost měst - v důsledku úpadku průmyslu - šílená kriminalita; militarizace policie, která má výzbroj vojska - útočné pušky, jiná výstroj, ale výcvik a schopnosti policisty). ALE některá americká témata - např. zeď (USA-Mexiko) se dají dobře přenést do Evropy - tj. účinnost a smysl - s uprchlickou krizí. ___ Viděl jsem všechny díly (v současné době natočeny 3 série). Doporučil bych především: Our Rising Oceans (s3e1) - o neschopnosti politicky připustit pravdu o globálních změnách klimatu (demonstrováno na Antarktidě...podobný díl s Grónskem, stejné závěry - brzké roztátí), kvůli mocné korporátní lobby - ropa, uhlí,..., ale také o tom, jak si Rusové přivlastňují většinové území pod Arktidou, což může brzy vyústit v konflikt, až Arktida ještě více, resp. až celá roztaje + o cvičeních armády na severu Norska v blízkosti ruské hranice - pozemní část války; Winners & Losers (s1e5) - část European Meltdown - o nacistické řecko-německé paralele - vyvolané ekonomickým krachem a posílenou uprchlickou krizí - vznik ztracené generace - obdoba ve Španělsku; Corruption - s1e6 - část - China's Ghost Towns: How China’s appetite for housing created huge ghost cities., kde je možné vidět, že díky propojenosti trhů - globalizace - může tentokráte světová ekonomická krize začít v Číně, nikoliv v USA; The Hermit Kingdom (s1e10) - o tragikomičnosti režimu Severní Koreji (souvisí i s jinými díly, např. se štěstím/neštěstím těch, kteří unikli tomuto režimu - přes Čínu do Thajska a snaží se integrovat v Jižní Koreji, kde se místní k nim chovají přehlíživě a jsou nuceni vykonávat dehonestující práce - prostitutky, nebo pod úrovni jejich inteligence/kvalifikace - dělník), Guns & Ammo (s1e3) - část The World's Most Dangerous Border - o tom, že konec světa může začít mezi Pákistánem a Indií, zeměmi s jadernými hlavicemi; dále například (již známější skutečnosti, byť v detailech zajímavé a poučné díky evropským mezinárodním paralelním problémům) část s Fukušimou rovněž zajímavá, o tom, že jim i po několika letech stále uniká radioaktivita prostřednictvím vody - paralela s Černobylem, že zatajování není problémem totalitních režimů, ale v současnosti problém hlavně korporací/demokratického státu (souvisí s dalším dílem - genetický pas - o kumulativní degeneraci jedinců s poškozenou DNA v důsledku radiace - z kazašských stepí, kde Sověti ozářili stovky tisíc lidí - atmosférické testy jaderných bomb), nebo ze Súdánského Dárfúru, kde je jasně vidět, že řešení uprchlické krize (zde spojené i s genocidou) je možné jedině tehdy, pokud nastane klid ve státě odkud migranti jsou (souvislost s vracením uprchlíků do Salvadoru, kde místní uprchli do USA, před občanskou válkou, která byla součástí války studené... uprchlíci utekli USA...aby přežili, tak se sdružovali, což vyústilo ve vznik gangů, na které policie LA přestávala stačit, tak je vyhostila zpět a zkušenosti (gangy, bojovnost,...) z USA přenesly do Střední Ameriky, kde brutálně vládnou a lidé prchají ze země, hlavně do USA přes Mexiko, která je rozvrácena gangy - bumerang efekt - nedořešený problém, rozvrácený stát), jinak to nekončí, což dokládá i díl z Afghánistánu (o smysluplnosti obnovy státu, kdy Američané se chtěli vyvarovat paralely s Versaillskou smlouvou - 1919 - ohromné německé reparace - vyústění v extrémismus - resp. následně válku, tak Američané investovali do Afgánistánu mnoho peněz - 100 mld. dolarů, aby se situace neopakovala, ale za pár let stáhli (slabý mandát v Kongresu vs. vůle prezidenta) a vybudovaná infrastruktura, ale i vojenská technika padla do rukou Talibanu (prohry/nevýhry, která se opakují po 2. světové války - válka v Koreji, Vietnam, ale i desítky jiných...posttraumatická stresová porucha, která je např. řešena v díle jiném, a která doprovází každou válku a vojáky v ní, které postihuje na celý život), kvůli kterému tam vlastně šli = nedomyšlené projekty - resp. spíše lobby armádních výrobců - které si to politicky prosadili - elektrárny, kde se nevyplatí vyrábět elektřinu, vrtulníky, se kterými nemá, kdo lítat a jejichž provoz překračuje daňovou zátěž celého státu) atd. například tradici/hloupost východní medicíny, která věří, že roh nosorožce působí jako všelék (roh obsahuje prakticky jen keratin, z něhož jsou tvořeny např. naše vlasy a nehty, kvůli čemuž jsou hubeni tato zvířata - na světě - přes všechny druhy +- 20000 kusů - logika - jsem starý, nemocný, bohatý Vietnamec s rakovinou, nic nezabírá, tak si obědnám na černém trhu roh z Afriky, život nosorožce je mi ukradený, i když vím, že žádná studie kýžený účinek neprokázala - taky jak by mohla, nikdo nejí vlasy, nehty - ale, co kdyby to pomohlo, nějaký nosorožec, pff), vliv a moc korporací je vidět například v s1e7 Tobaccoland: Tobacco obsession in Indonesia - lhaní a bagatelizace - zde kouření, v minulosti u nás také...paralela s táním ledovců, chemie v přírodě (s jídlem, to začíná být v poslední době lepší, ale například antikoncepce; všudypřítomné plasty, na které šaháme, dýcháme; interiér - např. zpomalovače hoření - v pohovkách, matracích, atd.; oblečení - zpracovávané karcinogenními prostředky, atd. zkrátka o čem se nemluví, nebo se stále bagatelizuje...), škodlivostí mobilů, cokoliv, co je dnes bagatelizováno, což do jisté míry souvisí např. s prokletím zdrojů, které devastuje některé státy, jako Niger (resp. nigerskou ropu v tamní řece - s1e10 nebo Novou Guineu - např. zemní plyn) atd. atd.

Ajťáci

Ajťáci (2006)

První série patří k tomu nejlepšímu, co jsem měl možnost vidět v televizním seriálu (jasně 5). Chris O'Dowd a zejména Richard Ayoade jsou ve své roli geniální. Katherine Parkinson je skvěle doplňuje. Graham Linehan vytvořil masterpiece.

Californication

Californication (2007)

Jen u mála seriálu se po pár dílech nenudím. A jen u hrstky se těším na pokračování. Jedním z takových zástupců je nezaměnitelný svět (způsob myšlení, priority, profesionální a osobní život) Hanka Moodyho.

Hra o trůny

Hra o trůny (2011)

K nadprůměrně ohodnoceným záležitostem jsem pravidelně předpojatě skeptický, ale snažím se nesoudit, dokud skutečně neuvidím. Mnohdy se má předpojatost jen potvrzuje, ale u tohoto seriálu (prozatím jsem viděl první sérii, dávno již není pravda) musím říct, že pochybnosti brzy odezněly, byť mě po 2-3-4 dílech seriál, až tak nezaujal (neprohlédl jsem), ale dal jsem mu šanci a nyní jsem tomu rád, protože se kolo závislosti začíná pomalu roztáčet a já nyní s nedočkavostí očekávám další epizody (asi bych doporučil půlku první série zhlédnout na jeden zátah, jinak by Vám orientace v postavách mohla činit potíže, ale pak se zájmy jednotlivých rodů stanou zřejmými ve své komplexnosti). ___ Na seriálu mě fascinuje ta vysoká politika plná bezostyšné bezohlednosti, intrik a zrad ve jménu svého rodu (jména), která mi v mnoha jiných výtvorech přijde umělá a nikdy mě toto pletichaření (jakožto nosný prvek seriálu - ano, nosný, poněvadž se 50 minut v každém dílu řeší pletichy, či se vyjednává a 10 minut je na dějové zvraty a akci) nezaujalo (ba co víc, odrazovalo), ale zde je to jiné. Zde postavám vidím až do žaludku, jejich motivaci naprosto rozumím (svět zde není černobílý) a vzájemné střety zájmů ve mě zanechávají velice silné emoce, zejména s pocitu křivdy a nespravedlnosti páchané na postavách, se kterým jsem začal sympatizovat. ___ R. R. Martin má diváka či čtenáře omotaného kolem prstu a emočně ho díky empatii ždíme a ždíme, tak jako kdyby se to dělo bezprostředně Vám nebo Vašim blízkým. ___ Martin skvěle pracuje se současnými tématy - s neviditelným nepřítelem. To co není vidět a je jen nastíněno a obestřeno mystikou spojenou s ohrožením, je pro současný svět věc blízká - např. terorismus, hackeři, atd. ___ Nemůžu si pomoci, ale podobnost se Starověkým Římem (byť zasazená do středověku) je pro mě více než zřejmá, v klanu Dothraki vidím Kartágince (či ve středověku pak Mongoly), za Severní zdí (různé valy, jako Hadriánův, či jiné hranice) jsou Barbaři obecně a jejich mýtičtí ochránci, v Joffreym lannisterovi vidím Calligulu, v jeho matce Agrippinu, atd. (malá Maisie Williams, která hraje Aryu Stark, mi připomíná malou Fioru ze hry LOL :-)) Věc se má ale ve skutečnosti tak, i když paradigmata, viz předcházející věta, se zrcadlí napříč celou historií, že předloha pro knihu, potažmo seriál je inspirována válkou mezi Yorky (Starkové) a Lancastery (Lannisterové)...více viz http://www.videacesky.cz/navody-dokumenty-pokusy/ted-ed-valky-ktere-inspirovaly-hru-o-truny___ Dialogy jsou vtahující, obrazy velkolepé (obzvláště hrady jsou nádherně vytvořené), hudba podmanivá, vytvořený svět realistický, problémy dvora tak povědomé, zkrátka jsem unešen.