Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Perry Smith a Dick Hickock se setkali ve vězení a vloupají se do domu na kansaském venkově, kde se podle jejich přesvědčení nachází trezor s 10 000 dolary. Poté, co zabijí čtyři členy domácnosti, však zjistí, že sejf je pryč, a rozhodnou se vydat do Mexika. (Cinemax)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Brooks se Capoteho románu drží jako klíště, což, vzhledem ke kvalitě předlohy, sice není na škodu, ale zároveň to bohužel zavírá veškerá vrátka k možnému autorskému přínosu nebo alespoň rukopisu režiséra. Ač brilatně nasnímaný a sestříhaný, zůstává Chladnokrevně jen prázdným přenosem slova na plátno, při němž se bohužel vytratila témeř všechna dramatická atmosféra knihy. Proto doporučuji všem – čtěte! ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

"Pohrdám lidmi, kteří se neumí ovládat..." Je těžké pochopit několikanásobnou, chladnokrevnou vraždu provedenou bez nějakého jasného motivu. Těch 40 dolarů se opravdu nezdá být žádným pádným důvodem. Když prostě chcete zabít, tak zabijete, obětí by se mohl stát kdokoliv, i člověk bez údajného sejfu nabitým 10 000 dolary. Chladnokrevně je precizně odvedená práce s nápaditým propojováním scén, kdy konec jedné často plynule navazuje na začátek druhé (muž se sklání k umyvadlu, střih, a jiný muž se na jiném místě právě od umyvadla zvedá). Kamera Conrada L. Halla je na takové úrovni, jak se sluší na muže, který později nasnímal Butche Cassidyho a Sundance Kida a téměř neznámí herci odvádí přesně ty výkony, jaký film potřebuje. Až se sám divím, proč jsem vlastně nedal plný počet. ()

Reklama

Freemind 

všechny recenze uživatele

Dokonalá adaptace dokonalé knižní předlohy. Capoteho knihu jsem zhltl prakticky na jeden záběr, tvůrcům filmového ztvárnění se naštěstí podařilo přenést na plátno všechno podstatné a přidat pár třešniček navíc. Nejsilnějšími okamžiky jsou zákonitě scény samotné vraždy a následné popravy obou kriminálníků, mezitím se však divák může kochat velmi nápaditými a svěžími střihy a úhly záběrů. Je to krásné rozloučení s klasickou, velmi narrativní kriminálkou 50tých a 60tých let a zároveň předvoj sedmdesátkové chladné, vizuálně vyšperkované filmařiny. Tento přechod lze vysledovat takřka na minutu přesně, kdy utichá hudba Quincyho Jonese a my sledujeme jen mlčenlivé pohyby postav a ruchy prostředí. A konečně - stejně jako v případě knihy v divákovi nakonec zůstane paradoxní, trochu provinilý pocit lítosti vůči vrahům. Doporučuji nejen knihu, ale jako poslední tečku také pohled do zákulisí - film Capote (2005) s vynikajícím P.S.Hoffmanem. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Polodokumentárním stylem natočené drama o dvou vrazích. Každý je jiný, každý má jiné životní pohnutky, každý se jinak vyrovnává se svým údělem - popravou. Vraždu však neberou jako zločin a dokud nejsou lapeni, nespatříme ani náznak svědomí. Jen "chladnokrevné" chování. Valná část filmu je pouze předehra, která nikterak nepředznamenává, že to největší drama se začne až lapením vrahů, jejich popisováním vraždy a jejich čekáním na oprátku! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Chladnokrevně uděluju tři hvězdy. Jsem si plně vědom toho, že je to pro tento snímek krutý, ale mohu si dovolit mu to udělat, protože se stejně jako Clutterovi proti mý zvrácenosti nemůže bránit. Samozřejmě jsem si všiml, že je výborně nasnímán, parádně sestříhán a obsahuje velmi emotivní scény. Jenže je také na můj vkus zbytečně protahován a chvílemi až filozofickým moudrům absolventů tří tříd základní školy jsem zkrátka nemohl uvěřit. Nehodlám polemizovat o kvalitách tohoto snímku, ale prostě nejsem fanda filmů, které mne vtáhnou, sežvýkají a pak vyplivnou na zem bez toho, že by se mne pokusily alespoň trochu pobavit. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (12)

  • Postava Jensena/vypravěče (Paul Stewart) je založena na autorovi knižní předlohy, Trumanu Capote. Ten brzy po vraždách odjel do Kansasu a mluvil s lidmi blízkými Clutterových. Po zatčení a usvědčení vrahů Perryho Smithe a Dicka Hickocka se Capote stal hlavní součástí jejich životů, zatímco čekali v cele smrti. Capote se sblížil zvláště se Smithem. Ten spisovateli dokonce věnoval většinu svých osobních věcí, jako byly kresby a knihy. Capote byl přítomen i popravám. Viděl zemřít Hickocka, avšak Smithovu smrt vidět nechtěl a opustil místnost. (Morien)
  • Rodinné fotografie v domě jsou skutečné rodiny Clutterových. (Kulmon)
  • Robert Blake ve filmu několikrát odkazuje na snímek Poklad na Sierra Madre (1948). Jako 15letý hrál chlapce, který Humphreymu Bogartovi prodává výherní los. Zmínky o filmu se zde objevily ne proto, že v něm hrál Robert Blake, ale protože šlo o oblíbený film Perryho Smithe. (Kulmon)

Reklama

Reklama