Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Šulcová, Petr Haničinec, Miroslav Vladyka, Vida Neuwirthová, Ladislav Pešek, Jan Kačer, Daniela Kolářová, Věra Galatíková, Martin Štěpánek, Jiří Krampol, Alfred Strejček, Vladimír Krška (více)Obsahy(1)
Rodinná komedie Marie Poledňákové zachycuje několik týdnů v životě rodiny atraktivní ženy, televizní hlasatelky Magdy (J. Šulcová), jejího, v pořadí již druhého muže (P. Haničinec), a dospívajícího syna (M. Vladyka). Magda je činorodá, energická žena, ne nadarmo jí doma říkají „šéf“. Kromě své profese bravurně zvládá i problémy jiné. Jejím snem je konečně se přestěhovat z malého bytu do vlastními silami vybudované vily nad řekou a stihnout to do Štědrého večera. Ale všechno se nedá předvídat a někdy si život najde své cesty sám. Ať je to náhodné setkání se zajímavým mužem, lékařem (J. Kačer), nebo dospívání syna, jeho první láska i snaha vymanit se z láskyplného leč poněkud těsného sevření matčiny péče. (Česká televize)
(více)Recenze (88)
Laskavá a lidská komedie z dílny tvůrkyně Veselohry století, možná jen zbytečně moc ubrečená, přesto nedoceněná, ať už svou kvalitou dobového svědectví (Wartburk, Kavčí hory, doba ve které jsme my a naši rodiče žili) nebo nepoplatnou a stále se opakující tragikomedií lidského dospívání a prvních nesmělých výletů z hnízda. Miroslav Vladyka hraje skvěle, místy je k nevydržení "chytrý", vtipný, a falešně dospělácký. Překvapil především nevšední styl humoru (Vladyka, Haničinec), s jakým se tento televizní projekt potkává. ()
Tohle byl takový lidský příběh z jedné socialistické rodiny. Šulcová byla občas na tečku a rozhodně nebyla ženou na které žehrají dnešní feministky čtařicítky nechtějící skončit jako své matky. Tedy ženou co přivítá každý večer unaveného taťku se stuhou ve vlasech, nechající ho číst si na kanapi noviny, ohřívajíc zatím večeři během úklidu kuchyně a dělání úkolů s dětmi. Magda je žena komandýr a občas jsem se Haničincovi divil, že to dává tak v klidu. To jiskření mezi nimi mne bavilo. Nebylo to jiskření erotické, nebylo to jiskření ani páru v posledním tažení manželství, bylo to takové to zdravé jiskření zkušených lidí, kteří už sakra dobře znají své protějšky. Znají hodnoty vztahu a ví kde jsou meze. Pak je prostor pro ironii i vtip a to bez urážení. Oproti tomu Vladyka působil děsně infantilně a občas se tak i choval A ten obří medvěd na jeho nočním stolku to jen potvrzoval... Trable socialistické hlasatelky mne až tak moc nezajímaly a nebýt tam té vztahové linie, asi by mně to moc nebavilo. Celkově je film zajímavý hlavně tím jak jsme tenkráte žili, v jakém prostředí atd... Retro. Dávám tedy za 3 tlakové níže. * * * ()
Film, který chce být o lásce, o rodině, o práci, o životě a navíc chce být vtipný a taky trochu vážný. Je ale neskutečně nudný, nepřesvědčivý a s rádoby vtipnými situacemi (ty se poznají ale jen podle iritujícího groovy beatu). Mám dojem, že tenhle film chtěla paní Poledňáková natočit o sobě a o svém "údělu". K obskurnímu dojmu si ještě připočtěte vyblité barvy alá Žena za pultem a obsazení rozverného synka dospělým Miroslavem Vladykou (Tomáš Holý zřejmě neměl zrovna čas). ()
Šulcová jako hrozně zaměstnaná televizní hlasatelka s vodovou trvalou, synem puberťákem, rozestavěným barákem, nabouraným Warťasem jménem Arnošt a v neposlední řadě se submisivním partnerem v podání Haničince, kterej mě tady bavil, protože tohle byla asi jeho jediná sympatická role. Zkrátka celý to na mě udělalo dojem jako tornádo na dobře prosperující JZD... ()
Marie Poledňáková navazuje na úspěšné rodinné komedie o Vaškovi podobným televizním filmem. Předností je uzavřené prostředí, běžné problémy. Vážnější polohu osvěžují dialogy syna Ondry a otce Vojty - alias Bobše a Boba. Hudba Václava Zahradníka některými momenty (přejezdy autem) připomíná scény z filmu S tebou mě baví svět. Stejně tak Magdin výčet všech Ondrových nemocí asociuje Annu, která Lubošovi líčí, jak na něj čekala... Poledňákové scénář je svižný, oživením je i zákulisí televizního vysílání. Jen trošku nadbytečně působí postava lékaře (Jan Kačer). I když se Vladyka snažil zahrát sedmnáctiletého bezhlavě zamilovaného středoškoláka, tak bylo poznat, že už má střední školu za sebou... ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (4)
- V situaci, kdy dojde dopravní nehodě mezi Magdou (Jana Šulcová) a doktorem (Jan Kačer), celá situace vyznívá tak, že vina je na straně Magdy. Dle pravidel je to ale naopak - Magda měla přednost, protože doktor jí měl dát přednost zprava, jelikož tam nejsou žádné značky. (ČSFD)
- Celý film se natáčel v Praze, kromě areálu dnešní ČT na Kavčích horách, také v meteorologické stanici v Libuši. Filmový byt rodiny byl ve Švédské ulici a nový dům postavili v ulici U Plátenice. Rodina se tedy přestěhovala asi o 500 metrů od původního bytu. (rakovnik)
- Za hlavní roli dostala Jana Šulcová v roce 1980 Zlatého krokodýla. (M.B)
Reklama