poster

Kotva u přívozu (TV film)

Komedie / Drama

Československo, 1980, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (48)

  • Houdini
    ***

    Ze života vytížené televizní hlasatelky a obětavého manžela (meteorologa)(16.5.2003)

  • Tosim
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale chvílemi mi Miroslav Vladyka připadal jako zvětšený Tomáš Holý.(28.12.2009)

  • Radek99
    ***

    Průkopnice ženské emancipace a mluvčí českých emancipovaných žen režisérka Marie Poledňáková v televizním klonu svých úspěšných rodinných komedií s Tomášem Holým přivádí před televizní kamery další silnou ženskou hrdinku, která je tak trochu na kordy s muži. A jak už to silné ženy mívají, otec jejího dítěte a první manžel žije (raději?) v odloučení na druhé straně republiky. Narozdíl od maminky školou povinného Vašíka - baletky - je nyní úspěšná televizní hlasatelka (jen takováhle elitní zaměstnání propůjčovala ženě na začátku 80. let v ČSSR možnost emancipovat se) v trochu jiné pozici - její ,,Vašík" už dospěl do puberty a hodlá odletět z hnízda, navíc svého nového partnera si už zjevně našla, (dvojice ,,Bobeš a Bobeš" se téměř vyrovná kouzelnému tandemu Tomáš Holý a František Němec - osobně mne překvapilo, jakým je Petr Haničinec výtečným komikem), milá hlasatelka Magda ale přesto ještě v životě cosi (kohosi?) hledá... Marie Poledňáková umí psát a ještě lépe pracovat s herci, škoda, že chvílemi je její rodinný film až příliš velkou selankou, stejně jako zběsilá jízda Wartburgem kombi ulicemi Prahy k výšinám Kavčích hor vyznívá akčně tak nějak v intencích československého filmu té doby...přesto Kotva u přívozu rozhodně není marný film... PS: Erotické dusno vzbuzuje představa, jak spoře to kdysi bývaly oblečeny ve studiích Československé televize televizní hlasatelky... :-)(26.12.2011)

  • dobytek
    **

    Asi jedinej film Marie Poledňákový, kterej nestojí úplně za vyližprdel.(3.1.2013)

  • Brouk
    ***

    No ano!!! Wartburg zvaný Arnošt!!! Hektický film o tom, jak zvládnout rodinu, práci a stavbu vysněného domku.. Docela dobrá zábava(19.10.2004)

  • NinadeL
    *****

    Gender Studies jsou na pochodu, zatímco Marie Poledňáková píše a režíruje pro Janu Šulcovou roli ženy s velkým Ž. Její Magda pracuje jako hlasatelka ČST, vychovala syna, staví dům, má vážnou známost (s kamarádským a sexy Haničincem) a zároveň koketuje téměř na pracovišti s dalším idolem (Jan Kačer). Dokáže Magda najít rovnováhu, všem vyhovět a přijmout synovu první velkou lásku (debutující Vida Skalská)? Poledňáková měla za sebou Stoličku a Polepšovnu a před sebou S tebou mě baví svět a přesně takovou je Kotva u přívozu. Z předešlých filmů dál rozpracovává téma matky - syna (tentokráte v odrostlejším věku) a nově se "připravuje" v televizní střižně na nahrávací studio pro rajské uličky. Vytváří svět, kde hlavní hrdinka má za každých okolností hlavní slovo a všem jejím blízkým jde pouze o to ji potěšit. Sci-fi? Atmosféra emancipace na začátku 80. let je nicméně neopakovatelná, Jana Šulcová má několik velice silných scén a prostředí tehdejších Kavčích hor je dobré si zapamatovat.(27.12.2011)

  • LiVentura
    ****

    Milý rodinný snímek a příběh jedné známé tv hlasatelky.(27.12.2009)

  • Zazie
    ***

    Tohle je film, který ocení spíš divačky. Příběh o ženě, která se s vypětím sil snaží o dokonalost v práci i doma, a ti její mužští jí to neulehčí, protože nechápou, proč ten dům musí být hotový zrovna do vánoc, by mohl zafungovat klidně i dnes. Ale uznávám, že zpracování je poněkud nudné a rozplizlé.(14.11.2006)

  • Crocuta
    **

    Ale jo, hrajou to hezky. Zvlášť Janě Šulcové se ta matinka zralá na zabytí povedla. Jen mi to přišlo jako hrozná nuda.(24.7.2007)

  • triatlet
    ****

    Marie Poledňáková navazuje na úspěšné rodinné komedie o Vaškovi podobným televizním filmem. Předností je uzavřené prostředí, běžné problémy. Vážnější polohu osvěžují dialogy syna Ondry a otce Vojty - alias Bobše a Boba. Hudba Václava Zahradníka některými momenty (přejezdy autem) připomíná scény z filmu S tebou mě baví svět. Stejně tak Magdin výčet všech Ondrových nemocí asociuje Annu, která Lubošovi líčí, jak na něj čekala... Poledňákové scénář je svižný, oživením je i zákulisí televizního vysílání. Jen trošku nadbytečně působí postava lékaře (Jan Kačer). I když se Vladyka snažil zahrát sedmnáctiletého bezhlavě zamilovaného středoškoláka, tak bylo poznat, že už má střední školu za sebou...(25.12.2009)

  • nash.
    ***

    Příjemný televizní film, který se dá vidět i po letech.(20.7.2004)

  • dopitak
    ****

    Laskavá a lidská komedie z dílny tvůrkyně Veselohry století, možná jen zbytečně moc ubrečená, přesto nedoceněná, ať už svou kvalitou dobového svědectví (Wartburk, Kavčí hory, doba ve které jsme my a naši rodiče žili) nebo nepoplatnou a stále se opakující tragikomedií lidského dospívání a prvních nesmělých výletů z hnízda. Miroslav Vladyka hraje skvěle, místy je k nevydržení "chytrý", vtipný, a falešně dospělácký. Překvapil především nevšední styl humoru (Vladyka, Haničinec), s jakým se tento televizní projekt potkává.(22.1.2012)

  • Philippa
    **

    Jestli pak víte co nosí na sobě při natáčení televizní hlasatelky? :-)(23.4.2008)

  • pools
    *

    Lidé tady píšou zábava, ale já z toho chytnul depresi...(23.12.2012)

  • Tommassi3
    ***

    "Já bych spíš chtěl vidět toho dobráka, kterýmu ženská nabourá auto a on to její ještě v noci na vlastní náklady nechá odtáhnout do servisu !!";)(23.8.2013)

  • rt12
    ****

    Ta rodina mě bavila.(23.5.2014)

  • slunicko2
    ***

    Komedie rozverná jako Husákova tvář při projevu. 1) Typickou socialistickou rodinu, jak se můžeme poučit, tvoří "šéf" (matka), "Bobeš" (její partner), "Bobšík" (její syn) a nezapomenutelný "Arnošt" (Wartburg). 2) 39letá Marie Poledňáková (scénář a režie) byla v nejlepších létech a v nejlepším tvůrčím období. 33letá tehdy vysoce populární (to nepochopím) Jana Šulcová odvedla solidní práci stejně jako již 50letý Petr Haničinec. Mou pozornost poutá zejména 21letý Miroslav Vladyka ani tak ne pro standardní herecký výkon jako spíš pro svou neobyčejně svěží a přitažlivou vizáž a pěknou postavu. 3) Snímek je příjemný i když poněkud husákovsky strnulý návrat do časů, které se nikdy nevrátí, do časů mého mládí...(23.12.2012)

  • pakobylka
    ****

    O tom, jak se staví sen. VÁŠ sen. Váš ŽIVOTNÍ sen. Odpočítáváte týdny ... a dny. Protože až bude hotový, bude dokonalý ... a všechno, úplně všechno se díky němu změní - od základů. Dost možná máte pravdu, jenomže věci se můžou pohnout úplně jiným směrem, než očekáváte. Tenhle příběh jsem měla vždycky ráda - jeho humor je pohodový, pohotový - a v každé situaci přátelsky nakloněný svým hrdinům. Jen jedna drobnost pro mě zůstává záhadou: Jak se mohla Marie Poledňáková od návodů na vytrhávání velrybích stoliček a na umisťování problémových tatínků do polepšoven (přes kotvy spuštěné u přívozů) dopracovat až k takové blamáži, jakou je naučné pojednání o krocení krokodýlů. Jak se zdá, jsou věci mezi nebem a zemí, které prostě nelze nijak přijatelně vysvětlit. (Ke srovnávání polibků prostých smrtelníků s polibky Boha či ďábla se nebudu vyjadřovat, protože jsem ještě neměla tu čest seznámit se s filmy Marie Poledňákové, které se touto divácky vděčnou tematikou zabývají.)(25.8.2013)

  • Master19
    **

    Jasně čitelný rukopis Marie Poledňákové zde nefunguje a to co by zabrat mohlo (Arnošt, Mirek Vladyka) je pohřbeno pro film (!) naprosto nepoužitelnou Janou Šulcovou (a to si ji dokonce distributor dovolí nazvat příjemnou a sympatickou tváří...). Celkově je film nevyrovnaný a vyznívá značně do ztracena, jak už to u filmů režisérky, která buď střílí do černého, nebo úplně vedle, bývá.(19.2.2007)

  • hans500
    ****

    Slušná a svižná komedie.(25.12.2009)

<< předchozí 1 2 3