Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Šulcová, Petr Haničinec, Miroslav Vladyka, Vida Neuwirthová, Ladislav Pešek, Jan Kačer, Daniela Kolářová, Věra Galatíková, Martin Štěpánek, Jiří Krampol, Alfred Strejček, Vladimír Krška (více)Obsahy(1)
Rodinná komedie Marie Poledňákové zachycuje několik týdnů v životě rodiny atraktivní ženy, televizní hlasatelky Magdy (J. Šulcová), jejího, v pořadí již druhého muže (P. Haničinec), a dospívajícího syna (M. Vladyka). Magda je činorodá, energická žena, ne nadarmo jí doma říkají „šéf“. Kromě své profese bravurně zvládá i problémy jiné. Jejím snem je konečně se přestěhovat z malého bytu do vlastními silami vybudované vily nad řekou a stihnout to do Štědrého večera. Ale všechno se nedá předvídat a někdy si život najde své cesty sám. Ať je to náhodné setkání se zajímavým mužem, lékařem (J. Kačer), nebo dospívání syna, jeho první láska i snaha vymanit se z láskyplného leč poněkud těsného sevření matčiny péče. (Česká televize)
(více)Recenze (88)
Kupodivu zabavnou formou podane tema deti a rodicu a starnouciho paru. Zivotni role Petra Hanicince v roli lidskeho a moudreho nevlastniho otce, Jany Sulcove v roli matky jdouci vsemi prostredky proti pranim sveho syna, protoze prece ona, jako matka vi, co je pro nej nejlepsi a mlady a velmi naivni syn Mirka Vladyky jsou uveritelnymi postavami rozehravajici tuto komedii, ktera je na misto a dobu vzniku necekane nadcasova. Jako bonus dvojice Krampol Stepanek. ()
Televizní hlasatelka je asi tak frekventované zaměstnání jako pilot Air Force One, takže se nelze tvářit, že je to ze života. Ale je to milé, dobrosrdečné a okořeněné poctivou hereckou prací, tudíž to beru. S výtkou k žalovatelné kadeřnické kreaci na hlavě Jany Šulcové. Bohužel, trendy hairstylingu tenkrát určovaly právě televizní hlasatelky a Vondráčková. ()
Šulcová jako hrozně zaměstnaná televizní hlasatelka s vodovou trvalou, synem puberťákem, rozestavěným barákem, nabouraným Warťasem jménem Arnošt a v neposlední řadě se submisivním partnerem v podání Haničince, kterej mě tady bavil, protože tohle byla asi jeho jediná sympatická role. Zkrátka celý to na mě udělalo dojem jako tornádo na dobře prosperující JZD... ()
Jana Šulcová coby hysterická diktátorka, Petr Haničinec coby klidnej otec nevlastního dítěte a Miroslav Vladyka překvapivě excelentní coby zamilovanej puberťák, který mi strašně moc připomínal Tomáše Holého. Zároveň je to jedno veliké retro, jak to asi vypadalo na přelomu 70. a 80. let. Na Marii Poledňákovou je to slabší kousek, ovšem v porovnání s jinými televizními filmy svého žánru té doby, tak se jedná o příjemné koukání. [1603. hodnocení, 75. komentář, 59%] ()
Průměrný televizní film, jaký bych čekal od Poledňákové. Vztahy v rodině mi přišly stejně zvláštní, jako v jejích ostatních filmech - nereálné, podivné. Říkat tátovi Bobeš a mámě šéf, zní opravdu blbě. Navíc spoustu motivů přenáší režisérka ze svých předchozích filmů, čili se téměř vůbec neposunula dále. ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (4)
- V situaci, kdy dojde dopravní nehodě mezi Magdou (Jana Šulcová) a doktorem (Jan Kačer), celá situace vyznívá tak, že vina je na straně Magdy. Dle pravidel je to ale naopak - Magda měla přednost, protože doktor jí měl dát přednost zprava, jelikož tam nejsou žádné značky. (ČSFD)
- Za hlavní roli dostala Jana Šulcová v roce 1980 Zlatého krokodýla. (M.B)
- V malé roli sebe sama se ve filmu mihnul Miloš Kopecký, který v televizním baru poskytuje autogram. (Ganglion)
Reklama