Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (125)
Vysporiadanie sa so životom s náhle ťažko postihnutým človekom: z pohľadu pacienta, jeho rodiny a okolia. Pomalé, ťaživé dráma okorenené v závere o jeden dejový zvrat a zabrdnutie do tématiky ktorej sa podnetnejšie venoval film a Al Pacinom ešte pred rokmi. Príliš sa v takýchto hĺbavých, psychologických a pomalých filmoch nevyžívam, ale herci (Mitaš, Steimasslová) sú vo svojich rolách pomerne presní a záver poskytuje priestor na diskusiu a dáva tomu niečo "navyše". Na jedno pozretie okej. 55-60% ()
Mrazivý, hnusný, lidský. Nechci myslet, že by se někdo z nás dostal do takové situace. Herecky a hudebně TOP. Začátek ale klame a rozhodně dlouho netušíte, že to půjde takhle. Famózní konec, škarohlídi jistě namítnou, že odhadnutelný dávno dopředu, ale my diváci bez fantazie máme prostě často výhodu. Brrr, tohle už vidět nechci, svírá se žaludek. ()
"Ty bys s tím musela žít ještě dlouho." - Mašínův film v sobě atraktivním způsobem snoubí romantické drama s psychologickým krimi a díky dobře napsaným a uvěřitelně zahraným postavám zanechají Němá tajemství v divákovi silný dojem a donutí ho se zamyslet nad zobrazeným příběhem. Žádná ze čtyř "hlavních" postav - Erika, Martin, Jana a Dana - nepůsobí černobíle a tvůrcům se podařilo vytvořit okolo každé z nich uvěřitelný minipříběh, který odůvodňoval a pomalu odkrýval jejich pohnutky. Dva v ději obsažené plot twisty nepůsobí nijak překvapivě, protože je divák tuší už nějakou dobu před jejich odhalením, což ale nevnímám negativně. Mašín s Nellis mi totiž naservírovali kvalitně napsaný film, který mě díky příběhu (chválím problematizování nepříliš častého tématu afázií), nelineárnímu vyprávění a kriminalistické zápletce dokázal pohltit po celou dobu stopáže - a to se počítá. V neposlední řadě chválím na české poměry nadprůměrnou hudební stránku. ()
Výborné komorní drama spojené s vyšetřováním podezřelého úmrtí v nemocnici, k tomu musím napsat, že se jedná o hluboce lidský, upřímný, bolavý a svým způsobem náročný film, který jen tak z hlavy nedostanu.. Ten herecký čtyřlístek - Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová a Magdaléna Borová - úžasný a skvělý.. Poklona tvůrcům za nádherný snímek k zamyšlení, jak Alice Nellis, tak Tomáš Mašín zaslouží pochvalu a poděkování, krásně smutné pokoukání.. ()
Skvělé herecké výkony, zvláště bezchybná Jana Plodková. Zpracování celkem přesvědčivé, podařilo se vyvarovat kategorii totálně přitažené za vlasy. Působí proto relativně uvěřitelně, ale právě jen relativně. Rychlá proměna až v příliš dojemnou shodu po předchozím chvílemi i nadbytečném protahovaném vyprávění. Nejméně věrohodně je pojatá postava matky. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (4)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Donart Film)
- U výslechu lékař říká, že Martin (Marián Mitaš) bere již několik týdnů antixiolytika. Správně je ale slovo anxiolytika, tedy léky „proti úzkosti“. (mkali)
- Jana Plodková kvůli roli chodila na běžecké tréninky a učila se jezdit na koni. (Donart Film)
Reklama