Režie:
Ben StillerScénář:
Steve ConradKamera:
Stuart DryburghHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Ben Stiller, Kristen Wiig, Shirley MacLaine, Adam Scott, Kathryn Hahn, Patton Oswalt, Adrian Martinez, Ólafur Darri Ólafsson, Terence Bernie Hines (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Walter Mitty (Ben Stiller), nesmělý a věčně snící fotoeditor časopisu Life, se ve svém jednotvárném životě jen těžko potkává s realitou, a proto raději žije ve svém vysněném světě. V něm se mění na dokonalého romantického hrdinu bojujícího za lepší, spravedlivější svět. Trestá padouchy, zachraňuje pejsky z hořících domů a ochraňuje bezbranné ženy. A také se ve svých snech stává cílem obdivných pohledů kolegyně Cheryl (Kristen Wiig), kterou bez jejího vědomí do svých snových toulek často angažuje. Ale i ve svém reálném životě se jednoho dne Walter musí rozhodnout k zásadnímu kroku do neznáma a opustit bezpečný přístav archivu plného negativů a fotografií, kde jsou jeho největším nepřítelem jen pomalu padající prach a ústrky šéfa (Adam Scott). Aby zabránil svému vyhazovu, musí najít ztracený negativ fotografie, která má být na titulní stránce časopisu. Kvůli tomu musí najít slavného fotografa Seana O'Connella (Sean Penn). To ale neznamená zavolat si taxíka a zajet o pár bloků vedle. Představuje to dobrodružnou cestu okolo světa, putování divočinou a nejzapadlejšími kouty naší planety, protože nepolapitelný fotograf-dobrodruh je hvězdou fotožurnalistiky proslulou neúnavným odhodláním hnát se za příběhem bez ohledu na to, kam až jej zavede. A tak se Walter musí vydat po jeho stopách. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (1 401)
Preberte sa z rutiny a vymeňte denné snívanie za realitu. Choďte bez batožiny na sever, cestujte s opitým pilotom vrtuľníkom, skočte do ľadového mora, priblížte sa erupcii sopky, trekujte Afganistanom. Šanca na lásku sa priblíži. Vyznenie filmu do istej miery nahráva bossom. Navádza zamestnancov na čo najlepšie výkony a aktívny fyzický oddych. Kalokagatia totiž i v korporátnom fašizme a spoločenskom nacizme prežíva. Dôležité je ale aj upozornenie na negatívny trend. Spočíva v odovzdávaní moci mladým vzdelaným absolventom. Razom sú z nich manažéri bez empatie, zameraní na ťažko spochybniteľné predstavy. Ovládajú jazyky i štýly riadenia. Cudzí im je sociálne citlivejší prístup k podriadeným. Veľmi často ide o sebastredných a márnomyseľných čurákov, bojacich sa skúsenejších. Stále zefektívňujú aby zbavili vedenie ohroziteľov ich dočasne výsadného postavenia. Kádre sa v súlade s dobou prelievajú z firmy do firmy, aby sa v nej usadili, nahnali strach a pozametali nezárobkové súčasti podniku. Vďaka tejto myšlienke, jej vtipnému rozvinutiu a vďaka príjemnému plynutiu deja v adrenalínových lokáciách sveta hodnotím 40% ()
Mno... že by mě to nějak extra oslnilo se říct nedá. Zdejší hodnocení nesdílím, ale zase nemůžu říct, že by mě ten film nějak iritoval. Nic extra jsem nečekal ani nedostal. Řeknu to asi takhle celkem to odsejpá asi tak zhruba každýmu pátýmu vtipu jsem se i zasmál i když tu hlášku na konci, při který vybuchlo kino smíchy, jsem abych se přiznal nepochopil. Nepobral jsem pak po pravdě ani jaký je smysl tohoto filmu.. Prostě borec objíždí svět kvůli nějaký fotce a při tom si představuje, že je superhrdina. Přičemž zrovna v tomhle směru byli velký možnosti, ale zůstali trestuhodně nevyužitý. Jasně no má to fajn atmosféru, určitě na poslech velmi příjemný soundtrack a slušnou výpravu s fakt pěknými a dobře zvolenými lokacemi. Nicméně zdá se mi, že tohle všechno má jenom zakrýt fakt, že ten film je prostě o ničem. A nebo jsem jeho smysl špatně pochopil? Nevím každopádně jak říkám ve finále mě to neurazilo ani nenadchlo a projekce nelituji. Jenom jsem tak po jejím skončení vyslechnul jak za mnou jedna uživatelka pronesla cituji : No bylo to pěkný dobře to vypadalo, bylo to docela i vtipný, ale myslíš si, že si za měsíc na ten film vzpomenu? No a zhruba asi takhle to vidím i já. 50% ()
Inspirativní asi jako reklama na prací prášek. Estetika hezoučká, ale prázdná a kýčovitá. Myšlenkově jeden protimluv vedle druhého s v podstatě bezcílným dějovým obloukem, z něhož není patrné, co vlastně chtěl Stiller sdělit a proč k tomu zvolil použité postupy. Na druhou stranu, ve filmu, v němž se longboard zaměňuje s velkou pompou za skateboard a který se tváří jako indie a přitom stál 90 míčů logiku není radno příliš hledat. ()
Optimistická jednohubka, ze které srší energie a pohoda. Všechny ty nesmysly potřebné k tomu, aby mohlo Walterovo dobrodružství pokračovat, mi v souvislosti právě s tímto konkrétním filmem vůbec nevadí. Mrzí mě ovšem naprostá průhlednost zápletky, respektive té otázky "kam se poděl snímek č. 25". Odpověď musí napadnout naprosto každého. Přesto je to solidní svižná zábava, na kterou se hezky kouká a na níž má smysl do kina zajít. Exteriéry úchvatné. ()
Jemný, citlivý, poetický, vtipně nadnesený a s vyváženým poměrem fantazie a reality, to je Walter Mitty. Vystihnout přesně ten bod, kdy je film příjemně sentimentální a okouzlující a kdy ještě není otravně "emerický" se Benovi Stillerovi podařilo dokonale. Bez klišé a bez sladkosti, Walter Mitty představuje prototyp kancelářského, zastydlého poctivce, který nakonec dokáže velké věci. Inspiruje diváky, nabíjí je nadějí a energií, je to nádhera a navrch poctivá řemeslná práce (scéna se skateboardem působí po audiovizuální stránce jako pohlazení na duši). Přirovnání k Forrestu Gumpovi opravdu není od věci... 9/10 ()
Galerie (46)
Zajímavosti (37)
- Pilot helikoptéry (Ólafur Darri Ólafsson) povie, že v Grónsku žije asi tak 8 ľudí. V skutočnosti má Grónsko takmer 57 tisíc obyvateľov. Nuuk, do ktorého ide Walter Mitty (Ben Stiller), je jeho hlavné mesto. Walter v Grónsku naozaj stretne iba 8 ľudí. (De Large)
- O natočení remaku původního filmu (či - přesněji řečeno - nové adaptace povídky Jamese Thurbera) uvažovali i Steven Spielberg, Ron Howard a Mark Waters. (MeanWhile)
- Film utržil celosvětově krásných 188,1 milionů amerických dolarů (z toho 58,2 mil. v Severní Americe). Pro zajímavost - předchozí režijní počin Bena Stillera Tropická bouře (2008) nastřádal 195,7 milionů dolarů, což byl v obou případech přibližně dvojnásobek nákladů. (uterox)
Reklama