Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

LaciLC 

všechny recenze uživatele

Nezvyčajný film s pozoruhodnou atmosférou. Zaujímavý je mnohým, napr. Jennifer Lopezovou, snovými sekvenciami, hudbou, debutujúcim režisérom, ani so žánrom to nie je také jednoznačné, najviac sa asi však hodí psychothriller. Trochu bizarný a prekombinovaný, no každopádne veľmi dobrý zážitok.***a 1/2 ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jennifer Lopez představuje v této podivné kombinaci sci-fi a thrilleru jakousi vnitřní vyšetřovatelku lidské mysli. Projekt propojení mysli psychologa a klinicky nekomunikujícího pacienta zní zajímavě, ale ani po roce a půl nejsou výsledky nijak valné. Přesto se policie posléze rozhodne tuto metodu využít, aby vnikla do mysli masového vraha a zkusila zjistit, kde skrývá poslední unesenou dívku, již by bylo takto možné zachránit. Zápletka je hodně kostrbatá a drží pohromadě jen silou kamery a barviček. Protože v cizí mysli se může výtvarník vyřádit a naházet sem písečné duny, velbloudy, víly, fantaskní oděvy, nebo na druhé straně pochmurné chodby, perverze, různá lidská akvária a podobně. Jenže to je tak jediné, čím je snímek skutečně zajímavý. Ostatně, režisér Tarsem Singh ve filmu Pád použil podobné postupy. Problém je, že jde sice o mírně inovativní řešení, jenže po Nočních můrách z Elm Street poněkud omšelé. Aby vše fungovalo, je nutné propojit obě roviny příběhu - tu reálnou, i tu snovou - alespoň uvěřitelnými a logickými pojítky. Když však vedle sebe běží paralelně, nedává to kloudný smysl - stejně jako posléze u filmu Pád. ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

No v psychoušově mysli se toho mělo dít daleko víc. Zajímavý nápad by tu byl a vizualně to taky občas má koule - na sadistu na hácích asi jen tak nezapomenu. Ale celkově The Cell ukazuje proč páně Singh nikdy nebyl a nikdy nebude áčkový režiser. Je toho prostě málo a divné nápady nedělají dobrý film pokud neumíte pořádně pracovat s příběhem. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Po vizuální a hudební stránce perfektní, horší už je to se scénářem - když už dostanu v rámci žánru takhle originální nápad, slušelo by se ho rozpracovat víc než jako nějakou obyčejnou kriminálku s pointou odhadnutelnou od začátku filmu. Nicméně to režisér zachraňuje povedenými nápady (kůň, vizuální pojetí a zajímavá kamera) a rychlým tempem. Po herecké stránce veskrze průměrné (Jennifer Lopez je špatná herečka, Vince Vaughn nemá co hrát a nejlépe z toho tak vychází D'Onofrio, jehož role má celkem šťávu). Ale i s těmito výhradami je to pořád solidní film. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Ty obrázky lákající na bizarní fantasy zatraceně klamou tělem, Cela je ve skutečnosti normální sci-fi s cyberpunkovým nádechem. Akorát tady se hackuje přímo lidské podvědomí a sny, z čehož pak vychází ty nádherné fantasmagorické záběry... ale nijak nenarušují smysluplnost vcelku standardního příběhu. Velmi příjemné překvapení (zvlášť překvapující tedy je že J.Lo umí hrát). 8/10 ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)
  • Rozhovor Jennifer Lopez a Vincenta D'Onofria, když čistí první oběť, je odkazem na slavný videoklip R.E.M "Losing My Religion", který taktéž natočil Tarsem Singh. (Ai.ma)
  • Scéna na poli se třemi ženami, ve které Vince Vaughn poprvé nahlíží do mysli vraha, je odkaz na slavný obraz "Dawn" norského malíře Odda Nerdruma. (Ai.ma)

Reklama

Reklama