Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Had Plissken se vrací. Velký divácký úspěch akčního sci-fi thrilleru Útěk z New Yorku z roku 1981 (který se u nás v kinech nehrál, ale záhy po revoluci patřil k oblíbeným videohitům) inspiroval jeho režiséra Johna Carpentera, aby o patnáct let později natočil Útěk z L.A. Použil velmi podobný syžet a pouze se přesunul z východního na západní pobřeží Spojených států. V roce 2013 je po velkém zemětřesení Los Angeles ostrovem, který není součástí nových Spojených států. Slouží jako obrovské vězení pro všechna individua, jež byla vyhoštěna ze země, která se v reakci proti rostoucímu násilí a úpadku morálky stala policejním státem. Jednooký hrdina prvního snímku Had Plissken (Kurt Russell) je tu znovu poslán na téměř beznadějnou misi. Má získat černý kufřík, kontrolující satelitní rozvody elektrické energie, který na ostrov zavlekla rebelantská prezidentova dcera. Jako zvláštní pobídku dostane do krve virus, který jej bez protilátky do deseti hodin zabije… Carpenter dostal k dispozici značný rozpočet 50 milionů dolarů (skoro desetkrát tolik než stál Útěk z New Yorku) a využil ho k pochmurné evokaci zdevastovaného města, v jehož rozpadlých ruinách se pohybují bizarní postavy nejrůznějších zločinců a zkrachovalých existencí. Kurt Russell (který se tentokrát podílel na scénáři i na produkci) hraje Plisskena jako znechuceného cynika, jemuž na budoucnosti nových Spojených států pramálo záleží a hodlá si pouze zachránit vlastní kůži. Zručně natočený snímek plný akčních scén je jen lehce zahalenou parodií na temné postkatastrofické filmy, jež především v devadesátých letech vznikaly jako na běžícím pásu pro potřeby nenasytného videotrhu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (295)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Call me Snake..“ Poručík Haďák se i s ropovody pod pažemi přesunul na západní pobřeží a i když ho tam mají za prcka, ukáže nebývalé sportovní dovednosti v basketu, střelbě z rogala i surfování (to poslední vejde do dějin trikové perverze). Westernový postapo svět, kdy establishment i revolucionáři jsou stejná svoloč, do děje vstupují obskurní postavy a Carpenter kolem nich rozvíjí příběh, který nejspíš vymyslel někdy v sedmé třídě na základní škole a už jej v minulosti 10x levněji a dle svých slov 10x hůře odvyprávěl. Když Plissken dostal před misí výbavu podobně jako agent 007 od pana Q, bylo otázkou, k čemu poslouží krabička zápalek. Nepřekvapivě ji použil jako symboliku návratu k vlastním kořenům, čili období mladší doby kamenné.. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Za natáčení takových filmů by mělo být v USA křeslo. Mega debilní efekty i scénář, vláda USA jsou ultra píčusové, ale předvídají přesně všechny kroky Russella (hologramy) až na ten poslední. Super dementníma scénama se to tu jen hemží, postapokalyptický punkový Amsterdam s červenou lucernou atd. Prostě tohle není ani béčko, to je tak Déčko. ()

Reklama

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Viděno asi po padesáté a stále neomrzelo. Dokonce mě to místy překvapilo - co k tomu dodat, Kurt Russell je badass, výborně hláškuje, předvádí solidní kaskadérský kousky, zejména ten koš z dálky mě fakt dostal (není ani střihnutý) a na konci se záporákem má opravdu solidní bitku, která je kontaktní, dynamická, solidně natočená a luxusně zchoreografovaná. Pěkné odzbrojení nože, dobré chvaty. Nechybí ani kultovní scéna, kdy se hlavní postava seznamuje se svojí výbavou a pak se v šatně vyzbrojuje. Nejvíc se mi líbilo, že pro každou tu hračku našel v akci nějaké využití. Hlavní theme je prohnané tuningem a umocňuje epickej feeling. Buscemi si svého zmrda užívá a potěší nespočet WTF postav. Efekty jsou trashové, ale to je účel, zábava je přednější a to si Carpenter uvědomuje. Ten konec skutečně pobaví a nadchne :-) Escape From LA je naprostá srdcovka a kultovní klasika, možná to nejlepší z 90's, co jsem viděl. / Nejlepší scény jsou rozhodně TOP, např ta z basketbalového hřiště a pak surfing s rockovou instrumentálkou! ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Myslím, že se tvůrci natolik snažili trumfnout předchozí film, že přehnali, co mohli a nasekali do tohohle filmu jednu větší kravinu za druhou. Snake dokonce projeví citové pohnutí, no fuj. Zástup známých jmen, v čele s výbornou Valérií Golino a ještě skvělejší Pam Grier sice potěší, ale jinak je to jen horko těžko pohromadě držící slepenec tu více tu méně šílených scén. Možná to všechno nakonec má nějaký smysl, podtext, skrytý význam, mě to však uniká. ()

Gary 

všechny recenze uživatele

Tak co k tomuhle. Jelikož jsem zatím neviděl Útěk z NY, nevím, jaký je. Ale tohle jé béčkové a laciné, jak už Carpenterovi filmy bývají. (I když Věc byla super). Je to velice zmatený a přeplácaný film. Je do toho vražené všechno, co scénáristu napadlo. Turnaje, virusy, bomby... Byly tam dvě ucházející scény. A to kreaturní scéna s plastickým chirurgem - vážně povedené a nechutné, a scéna na vlně. Kurt Russell je celkem cool a uhraje to, ale kdo mě zklamal je Steve Buscemi. Ten se do tohohle filmu vůbec nehodil a přehrál (jako všichni ostatní). Ale pořád to bylo dobré poté, co jsem se dodíval na Soudce Dredda. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (13)

  • Film byl ve vývoji přes deset let. Psaním scénáře začal Luck Coleman již v roce 1986. (Terva)
  • Podraz s vírusom Plutoxin 7 mal byť súčasťou pôvodného filmu, ale nakoniec nebol použitý. (Abiosis)
  • Kate Hudson odmítla nabídku na roli ve filmu. Důvodem byla přítomnost jejího otčíma Kurta Russella, kvůli kterému by mohla být vnímána jako protekční dítě. (Roman.Ticka)

Související novinky

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Reklama

Reklama