Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (471)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Originalita - ano. Kamera - krásná. Brabec je v ní třída, i když tady je to takové všecko až šíleně barevné. Ale celé to zpracování je jeden naprosto příšernej vtip. Známých herců je ve filmu jak pampelišek v létě na louce, ale že by se nějak předvedli, to se říct nedá. Spíš právě naopak. A nejhorší na tom byly ty písničky. Strašný. To jsem fakt nepochopil... ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Jako písničky jsou to celkem fajn, příjemné texty, ale ten děj ... ten děj je nevydýchatelný. Jediná fajn postava tam je Kája Roden. Ty zrzavé vlasy a vousy mu seknou ;-) Lucka Bílá má skvělý hlas, ale mi se do pohádky prostě nehodí. Slyším ji tam a připadá mi to jak z muzikálů, které mimochodem moc v lásce nemám a ve kterých ona hraje. A nejen její hlas, ale i další interpreti mi tam nesedí... ()

Reklama

Psema odpad!

všechny recenze uživatele

Zvrácenost, jejíž scénář sepsalo tříleté dítě pomocí pastelek a toaletního papíru a kterou Brabec natočil ještě uměleji než všechny svoje dosavadní filmy. Výsledkem je tupá a přeslazená maškaráda totálně vymletých známých ksichtů a jejich spratků, kde si logika bere permanentní dovolenou a kde nedrží pohromadě ani základní parametry příběhu. Vašutovy "rejbeny", filtr z podtácků, plácání po dětských prdelkách ve slowmotionu a Support Lesbiens s Kabátem? WTF? Vidět 3D verzi, asi bych šel z všudypřítomné kombinace bledě modré, žluté a růžové klopit. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhezčích moderních muzikálů pro děti. Celé je to tak kouzelně a citlivě stylizované, že s tím nemám jediný problém. Trailer je možná moc odvážný, takže znuděného diváka navede špatným směrem. Ale je to hravé, barevné, Brabec dobře pracuje s jednotlivými charaktery, jeho žena mu zdatně sekunduje jako výtvarnice a celé to do sebe příjemně zapadá. Nikdo si nehraje na víc než na kolik má. I ta Dara Rolins jen předvede jak jí to sluší a zpívá a všichni jsou spokojeni. Bílá je roztomilá, Roden vtipný, Balzerová už tady inklinovala ke svému oblíbenému oboru komická stará... a Nikol Moravcová pochopila, že je jako obrázek (ze snu) a to stačí. Kupodivu jsou dobře herecky vedeny i děti, naivní písňové texty nejsou trapné, ale umí posunout děj. 3D rozhodně neruší. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Po hudební stránce poněkud rozpačitý film (jedna melodie a několik desítek různých variací této jediné melodie - zní mi ještě v uších), ale obsazení je sympatické, děj sice primitivní, ale tak to v pohádkách bývá. Mně se rozhodně líbí víc podobný žánr než české pseudopohádky, jaké poslední dobou chrlí naši rádobyrežiséři. Chtělo to ubrat na stopáži, přidat na hudební stránce a mohla z toho být pohádka, který by v televezi běžela každé Vánoce. Takhle na jedno zhlédnutí dobré, ale podruhé už to asi nemá co nabídnout. A ještě bych chtěla zmínit Jiřího Mádla, ze kterého se postupně stává rozhodně zajímavý herec a sympaťák. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (23)

  • Nezbytným efektem ve světě v peřine jsou poletující peříčka, která musí stejně jako peřinová podlaha reagovat na pohyby postav. Zajištění jejich pohybu bylo dosaženo pomocí počítače, kde vznikla zjednodušená loutka herce a ta digitální peříčka rozhrnovala. Sníh z peří reagoval na takového digitálního předskokana a upraval se přesně podle něj, digitální předskokan se zase pohyboval přesně podle natočeného herce. Na konci pak skutečný herec vystřídal svou loutku a záběr byl hotový. Herci tak mohli chodit v peří, aniž by se později muselo náročně uklízet. Záběr letícího peříčka se objevuje také v jedné sekvenci záběrů z reálného světa, v níž je peříčko unášeno větrem skrz město. „Bylo několik možností, jak tuto scénu natočit. Bylo například možné použít skutečné peříčko a vést ho na silonovém vlákně. Anebo ho vytvořit jako 3D digitální model a zpracovat ho v počítači,“ říká Martin Paleček z ACE. Nakonec zvítězila digitální varianta, která tvůrcům umožnila větší kontrolu nad pohybem, nasvícením a celým „hereckým projevem“ peříčka. „Mohli jsme měnit textury, barevnosti, mít stoprocentní kontrolu nad tím, co se s peříčkem děje,“ říká Paleček a dodává: „Tenhle trik je na první pohled velmi jednoduchý, ale letící pírko má svůj specifický charakter. Aby diváci uvěřili, že je doopravdy nesené větrem, je potřeba vložit do jeho pohybu určitou chybu a nepravidelnost, která se v přírodě vyskytuje.“ (Beastmaster4)
  • Ve filmu V peřině se objevuje i celá řada triků pro diváky neviditelných. Jsou jimi odretušované dopravní značky, antény, kanály a další detaily z reálného světa, které by ve stylizovaném muzikálovém vyprávění působily rušivě. „Diváka ani nenapadne, že jde o triky, a přitom jejich realizace je někdy dost obtížná. Je to nevděčný trik, protože nemá popularitu, divák si ho ani nevšimne. A přitom je to podobné práce, jako by tam měla proletět vesmírná raketa,“ vysvětluje Martin Paleček. Retuše a image processing efekty na reálných záběrech jsou náročné už v klasickém 2D. Ve 3D je navíc nutné na 100 % ctít prostor. „Pokud bylo nutné odstranit například anténu, odstraňovala se věc, která je 80 m od Vás, a k tomu se zároveň pracovalo v obraze, kde jsou mraky třeba 3000 m od Vás,“ popisuje Paleček. (Beastmaster4)
  • Doslova románový příběh se váže ke vzniku ukolébavky, kterou dětem ve filmu zpívá Lucie Bílá. Vznikla totiž velmi krátce poté, co se na filmu V peřině začalo v roce 2004 pracovat. Jako skladatel tehdy na projektu spolupracoval legendární Karel Svoboda. „Zavolal mi, ať k němu přijedu, že pro mě něco má“, vzpomíná F. A. Brabec. „Když jsme dorazili, sedl ke klavíru a zahrál nám skvělou melodii.“ Scenárista Miroslav Adamec, který tehdy F. A. Brabce doprovázel, celou hudební momentku duchapřítomně natočil na mobilní telefon. Tehdy ještě oba tvůrci netušili, že tento krátký rozmazaný záznam se stane jediným a zcela unikátním dokumentem o spolupráci Karla Svobody na tomto filmu. (Taninaca)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama