Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným letmým dotykem. Mluví všemi jazyky a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním. Přesvědčit se o tom může filadelfský policejní detektiv John Hobbes, který sice chytil obávaného sériového vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslala do plynové komory, jenže tím to pro něj neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon, a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním. Detektiv se však nevzdává, a dokonce se zdá, že objevil způsob, jak ho porazit a zničit. Pomoci by mu mohla Gretta Milano, dcera policisty, který před třiceti lety spáchal sebevraždu, poté co byl obviněn z řady zločinů. S její pomocí se dostane k několika starobylým textům, které popisují, jaké má Azazel schopnosti a slabé stránky. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (199)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ve všech směrech průměrný až podprůměrný thriller s velice slabým výkonem Denzela Washingtona a minimem napětí. Nápad s démonem, který se převtěluje pouhým dotknutím je docela zajímavý ale tvůrcům se nepodařilo tento nápad jakkoliv využít a dvouhodinová délka je v tomto případě dost ubíjející. Velká slabota. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Tohle je další příklad filmu, který by v pohodě mohl mít hodinu a půl, nanejvýš hodinu čtyřicet, ale bůhvíproč trvá lehce přes dvě hodiny. Fallen ale má štěstí v tom, že funguje. Sice úvodní půl hodina je poměrně nudná, ale pak se to rozjede a začne to být dost napínavé. Zahrané a natočené je to skvěle (btw by mě zajímalo, jestli to viděl Gaspar Noe - všechny scény z pohledu Azazela totiž vypadají, jak kdyby vypadly z méně experimentální verze Enter the Void), akorát mi tam ještě vadilo těch pár blbých scén. Třeba když Azazel přidrží Grettu u stěny na hodně rušné ulici, kde chodí spousta lidí, silně pochybuji o tom, že by si toho nikdo nevšiml a nešel jí na pomoc nebo když Hobbes zastřelí na ulici toho starého chlapa, fakt všichni lidi co jdou okolo se budou tvářit, jakože se nic neděje? Nikdo se nepozastaví, nikdo nijak nezareaguje? Dotáhnout tyhle blbosti, zkrátit to a možná bych i těch 5* dal. Takhle jenom 4* ()

Reklama

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Když jsem si před puštěním filmu přečetl, že to byl komerční propadák, tak jsem si docela nadával, že jsem si nesehnal nějakej jinej, lepší film. Ale zpětně musím uznat, že toho rozhodnutí nelituju a film stál za vidění. Mystoriozní kecy o andělech a bubákovi byly celkem snesitelný a ta hra bubáka a Denzela byla celkově zábavná. Hodně to podpořili i dobří herci - Goodman, Casseus, Gandolfini - i ta dvojnice Alyssy Milano byla fajn. Škoda, že se to ve finále obešlo bez happy endu, ale na celkovým hodnocení by to stejně nic nezměnilo.. ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Dazazel Washington je můj černej oblíbenec. Zato Gregory Hoblík ne. Patlal. Hlavně tedy zkraje kariéry. To neustálý rozmazaný čumění kamery jakoby očima démona, nebo co to bylo, mě doslovně sralo. To véčný ( a trapný) přeskakování z člověka na člověka bylo taky debilní, hlavně když to bylo během minuty stokrát. Žádná atmoška, žadný napětí, žádný emoce. A hlavně nic drsnýho. Trapas za dvě útrpný hvězdy. 30%. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Je mi úplne jedno, či záleží len na čiernych životoch (Black Lives Matters), alebo záleží aj na životoch belochov, aziatov, eskymákov, či dajme tomu trebárs neandrtálcov. Túto politickú agendu mi tu nikto nepodhadzujte. A ihneď vám aj napíšem, že nemám žiadne rasové predsudky a ani netrpím komplexom nadradenosti bieleho muža. Takže si ušetrite svoje pseudo liberálne múdra, vy radikálni slniečkári. Poviem narovinu, to o čom som pevne presvedčený. Som toho názoru, že Denzel Washington nemá na to, aby dokázal utiahnuť v hlavnej úlohe mysteriózny kriminálny thriller ako je "Anjel smrti" (Fallen). Na to proste nemá. Nie je to typ herca, ktorý sa hodí do takejto úlohy, aj keď mu je takpovediac napísaná na mieru. Nie je v jeho schopnostiach to zvládnuť, ani keď mu sekundujú skúsení hereckí kolegovia a točí to ostrieľaný profi režisér. ** ()

Galerie (29)

Zajímavosti (8)

  • Všechny scény Edgara Reese (Elias Koteas) se natáčely dříve než většina ostatních záběrů. Režiséra Hoblita natolik zaujala fyzičnost Koteasova projevu, že trval na tom, aby se všichni ostatní herci, které posléze rovněž posedne Azazel, pohybovali podobně jako on. Tito herci potom studovali Koteasovy záběry, aby od něj pochytili gesta a mimiku. (Morien)
  • Během přípravy natáčení režisér navštívil muže, který dokáže mluvit syrijsko-aramejsky, aby mu pomohl s dialogovou scénou v tomto jazyce, která ve filmu proběhne. Muž byl ale velmi nábožensky založený a odmítl vyslovit nadávky, které postava mluvící touto řečí ve filmu pronáší. Produkce potom musela najít dalšího člověka, který tuto řeč ovládá, aby doplnil chybějící sprosté repliky. (Morien)
  • První scéna, kterou scenárista Nicholas Kazan vymyslel, byla ta, ve které Azazel poprvé putuje z jednoho člověka do druhého a na jejímž konci dojde k posednutí Charlese Oloma (Robert Joy). Kazan přemýšlel nad tím, jak může zlo přecházet z jednoho člověka na druhého, jak může být nakažlivé, že když je jeden člověk zlý na druhého, tak ten bude zlý zase na někoho dalšího a tento řetěz se nikdy nezastaví. Tímto došel k vizuální představě filmové scény a od této scény se potom odrazila práce na celém filmu. (Morien)

Reklama

Reklama