Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Meryl Streepová v roli učitelky, která rozezní tóny svých houslí jednu zapomenutou školu v Harlemu... Počátek příběhu zní docela banálně. Roberta Guaspariová věnuje svůj čas manželovi a dvěma synům. Jenomže Charles od ní jednoho dne odejde s její přítelkyní. Roberta zůstane sama s kluky a musí se rozhodnout, jak naložit se svým životem. Naštěstí má i moudrou matku, která jí nedovolí dlouho zahálet. Roberta si najde práci v obchodním domě. Když tam potká přítele z mládí Briana, je to její osud. Brian jí připomene dávnou lásku k hudbě a houslím. Roberta má praxi i jako učitelka. Ukázala svým malým synům, že hra na housle je radost a vychází přímo ze srdce. A právě Brian ví o jedné základní škole ve východním Harlemu, kde se nedrží jen tradičních metod výuky a kde by Roberta mohla uplatnit svoje schopnosti. Jejím heslem je, že každému se může splnit jeho sen, i když to všichni kolem považují za nemožné. Právě tak děti z chudé čtvrti, kde se denně přepadá a krade, nejsou předem odsouzeny k cynismu a ignorantství. I ony mohou objevit s pomocí Roberty „hudbu v srdci“, přestože se jí nebudou věnovat profesionálně... Snímek, vyprávějící nejen o síle a moci hudby, je postaven i na vynikajícím výkonu Meryl Streepové v roli svérázné učitelky a matky. Film poněkud vybočuje z bohaté filmografie režiséra Wese Cravena, který je podepsán pod řadou horrorů, včetně snímku Vřískot a jeho pokračování. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (49)

eileen 

všechny recenze uživatele

Ano, tak toto je přesně ukázkový americký sladkobolný kýč. Vezmou si jako námět nějaký skutečný příběh, ale pak ho natočí úplně jinak a hlavně to nacpou pořádně přeslazenými dialogy o ničem a nafouknou do neskutečně sladkého "amerického snu". Je to krásná a jistě velmi záslužná myšlenka a je dobře, že to ve skutečnosti funguje a mládež z těchto vrstev má možnost se kulturně vzdělávat a zušlechťovat. To je bezesporu správná a potřebná věc, ale to, jak to tvůrci tohoto filmu pojali, to je opravdu nehorázné oblbování lidí neznalých problematiky hry na nástroj - natož hry na housle. A lidé, kteří vědí, zač je toho loket, jsou po právu znechuceni. Hned na začátek je směšné to učení postoje u houslí, jako když se rozjíždí 3 leté dítě poprvé na bruslích. Nemluvě o těch Meryliných pokřicích "lehčeji", "smyčec výš", "hraješ na jiné struně", a podobné nesmysly. Naprostá neznalost problematiky u filmu o studiu hry na nějaký hudební nástroj mě vždy dokáže vytočit. Houslisté většinou volají na své žáky: "tahej rovně", "nezvedej rameno", "od žabky" a "to je falešné jak prase :-)". Vtipné pak vždy je, že hlavní aktér-učitel pak drží housle jak prase kost a malé harlemské děti oproti němu vlastně dokonale :-) a na rozdíl od kantora i tahají rovně smyčcem. Vrcholem pak je, že diváky oblbují myšlenkou, že na housle se dá naučit na hromadných lekcích a děti pak zahrají jako jeden a dokonale z hlavy a naprosto čistě Bachův dvojkoncert v Carnegie Hall jako nic. Ano, určitě to takto nějak na těch hodinách je, aby se ušetřilo, mastí tam děti jeden přes druhého nějaké jednoduché odrhovačky, ale rozhodně to bude změť falešných a nekultivovaných tónů a způsob držení nástroje bude také děsivý. Možná, pokud se odhalí nějaký talent, dítě je pak posunuto do jiné výuky, kde má individuální přístup. Ale to už bychom byli v úplně jiném filmu. Takže jedna hvězdička za oblíbenou Meryl Streep, která zvládla svou trapně napsanou roli se ctí - lépe to zcela jistě s takovým materiálem nešlo a druhá hvězdička za pány mistry Sterna a Perlmana, kteří si zde zahráli jistě jen z propagačních důvodů tohoto programu, netuše pořádně k jaké trapnosti se tu propůjčují. Pokud si pak film pustili, myslím, že to pro ně musela být rána. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je dobré znát i tuto podobu Spojených států. Souznění ras, kultur, výkonového principu, gejzíry optimismu a lásky k člověku a lidem. Záporů je v životě víc než dost. Ale je v něm také nemálo kladů. Není důvod, abychom jimi pohrdali a přehlíželi je. I proto tento svět stále existuje a rozvíjí se. Navzdory všemu a všem. ()

Reklama

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

To byl jedním slovem děs. Taková záplava předvídatelného kýče, falše a povrchnosti...asi bych dal i odpad, ale kvůli téhle herečce to nejde. Kdybych sám nevěděl, jak těžká je hra na housle i pro talentované děti, ani tak bych ani na chvíli nevěřil scéně z Carnegie Hall, která byla jediná volná, aby tam mohla hrát černošská třída z Harlemu. A za rok se naučili všichni skvěle hrát. Holt New York. ()

Sejkorka 

všechny recenze uživatele

Meryl Streepová v roli učitelky Roberty, která rozezní tóny svých houslí jednu zapomenutou školu v Harlemu. Jedna z  oscarových nominací Maryl Streep (po rok 2021) . A přitom proměnila jen 3. V tomhle filmu je opět vynikající. Učitelka hudby, která se prosadí se svým houslovým programem. V osobním životě se jí moc nedaří, o to více úsilí věnuje své práci. Závěrečný koncert v Carnegie hall je strhující. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Obávam sa, že fakt, že túto snímku režíroval hororový guru Wes Craven je na nej to jediné skutočne zaujímavé. Inak len banálny scenár, mdlá atmosféra, televízna výprava, scenár plný banálnych klišé a nesympatická Meryl Streep v titulnej úlohe. Celé to vyzerá tak, ako keby Wesa do réžie tohto "zázraku" prinútili. Pritom to bolo presne naopak - dal si podmienku, že Vreskot 3 nakrúti iba pod podmienkou, že mu štúdio dá peniaze na Hudbu môjho srdca. Miestami sú niektoré pasáže také citlivé, až pôsobia parodickým dojmom. Po hodine dôjde k prekvapivému zvratu a dej sa posúva o 10 rokov dopredu. Vďaka tomu si Craven so Streepovou mohli dovoliť príjemné dojímanie diváka (na scénu prichádzajú prví žiaci, už dospelí mladí ľudia). Napriek tomu to stále nie je ono. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (10)

  • Jedná se o třetí společný film režiséra Wesa Cravena a Angely Basset, představitelky ředitelky školy Janet. Před tím se objevila v jeho seriálu Nightmaer Cafe (od r. 1992) a filmu Vampire in Brooklyn (1995). (..Lucas..)
  • Meryl Streep se v rámci přípravy na svou roli naučila hrát na housle. Cvičila proto 8 hodin denně po dobu 4 týdnů. Hře na housle se naučil také Michael Angarano, který v hraní pokračoval i 15 let po skončení natáčení. (jezurka42)
  • Většina dětí ve filmu skutečně studovala hru na housle u Roberty Guaspari. (jezurka42)

Reklama

Reklama