Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    *****

    Z filmu ide pocit, akoby si Ridley a Russell zašli spolu oddýchnuť na dovolenku do prekrásnej vinohradníckej oblasti na juhu Francúzska a z dlhej chvíľky im napadlo natočiť nezávislý, oddychový, nenáročný film pre vlastné potešenie. Maximálna pohoda, chillin' atmosféra, bezprostredne úprimní herci, stopercentne nevtieravá romantická zápletka a znamenite decentné a pôvabné hlášky (mix, ktorý by od Ridleyho čakal málokto) mi bezvýhradne stačia na báječný filmový zážitok. 90%.(6.2.2009)

  • Gilmour93
    ****

    Předem jsem rád, že A Good Year není jen o víně. V době, kdy si dát osm škopků s kamarády z mokré čtvrti je nemilosrdně postaveno jako barbarský protipól k vypití pár lahvinek bílého ve společnosti distingovaných přátel, co si pak myslí, že jejich stolice je voňavější a kdy se, především ve vyšší střední vrstvě, vyrojilo spoustu samozvaných someliérů, co v červeném víně poznají buket přezrálé skořice, sběr na jižním svahu hnojeném kuním trusem a cukrovku majitele vinice, aby si k němu vzápětí objednali colu, začínám být na cokoliv s vinnou tématikou krapet alergický. Ridley nijak nevybočuje z klasických schémat romantických filmů o napravených cynicích, chválit ho za malebné obrazy z Provence je zbytečné, když dobře víme, že pod jeho patronací by vypadaly dobře i scenérie hnědouhelných dolů a tak za co hlavně zaslouží pochvalu, je to, jak z jeho snímku sálá nenucený optimismus a pobídka k užívání si prostých chvil života. Poválejte si jako degustátor Dobrý ročník chvíli na patře a pak ho buď vyplivněte a nebo si jej nechte kolem srdce projít až do žaludku. Záleží jen na vás..(22.8.2011)

  • Jeanne
    **

    Zdá se, že tu někdo stříhal, až to všechno vystříhal - snad v obavě, aby film nebyl příliš sentimentální. To opravdu nebyl. Ještě štěstí, že jsem viděla celou řadu filmů na téma „bohatý moderní dědic (či dědička) přijíždí do svého rodného kraje, znovu-poznává lásku svého dětství a skutečné lidské štěstí, které nakonec vymění za svůj dosavadní uspěchaný život.“ Hrozí totiž, že bych jinak nepochopila, o co se ve filmu vůbec jedná, protože kupříkladu identifikovat a zejména divácky procítit osudovou lásku mezi dvěma zcela rozdílnými lidmi z jednoho několika-větného rozhovoru a jednoho záběru na postel je docela náročné (kéž by prohodili o pár vět víc...) Natočit tak emocionálně sterilní film je vskutku umění ...a nebo omyl. Ve srovnání s televizními verzemi téhož tématu dopadl Dobrý ročník velmi špatně a to stál jistě mnohem víc, než tyto všechny exkursy do pohádkového světa podle románů Rosamunde Pilcher, kanadských televizních romantických sérií (např. konkrétně ze světa vinic je to Zlaté děvče) a dalších. Snad mi brání v obdivu Dobrého ročníku právě bohatá divácká zkušenost s romantickými komediemi. Přitom tento film měl u mě už předem jasnou výhru, díky mé milované (jižní) Francii, tématu vinic, ale i díky žánru romantické komedie. Šance byla promarněna samotnými nezajímavými záběry z Provence i vinic (i dokumentární seriál ČT Putování za vínem měl svými obrazy mnohem větší náladotvorný potenciál), volbou hudby, která též nepodpoří žádné pocity, hodně příšernými kostýmy, natožpak zrychlovanými záběry ze silnic a groteskními výjevy se stařičkým Provensálcem.(7.12.2006)

  • mandes
    ****

    rozpocet $35 million otvaraci vikend $3,775,000 trzby celosvetovo $41,937,180(13.11.2006)

  • golfista
    ****

    Bravurně zrežírovaný snímek. Ridley Scott si odskočil do klidných (skoro romantických) vod a zvládnul to perfektně.... Tohle téma se dalo natočit tolika jinými (nudnými) způsoby, ale Scottovo zpracování na vás dýchne vitalitou, nadšením, nápaditostí, krásnými záběry kamery a výtečnou atmosférou .... Pohodový film se skvělým Russellem Crowem v hlavní roli.(12.12.2006)

  • - Režisér Ridley Scott měl vlastní představu o natočení filmu podle příběhu Petera Mayle, který ho později vydal v knižní podobě. Konečná verze knihy je odlišná od té představy, kterou spolu Scott a Mayle diskutovali, režisér se rozhodl film natočit tak, jak si předsevzal. (don corleone)

  • - Jako inspirace pro šatník Maxe Skinnera posloužil vlastní strýc Russella Crowa. (don corleone)

  • - Po Gladiátorovi (2000) se Ridley Scott a Russell Crowe opět sešli, tentokrát za „mizivých“ 35 milonů, což zřejmě divákům moc neimponovalo. Příběh ze slunečné Francie utržil během prvního víkendu promítání (10. – 12. 11. 2006) 3,7 milionů, a to stačilo studiu Fox jen na desátou příčku. Pro Crowa to byl nejhorší výdělek od snímku Mystery, Aljaška (r. Jay Roach, 1999) a Dobrý ročník nakonec v amerických kinech vydělal jen 7,5 milionů. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace