Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    *****

    Klišé? Ako hrom. Vadí to? Ani náhodou. Prečo? Pretože Ridley Scott. Jeho réžia je také dokonalé, sústredené, pragmatické a do posledného záberu premyslené remeslo, až je to vlastne geniálne umenie. Zo začiatku som sa nechytal na to snáď až príliš šmrncovné tempo a mal som dojem, že Ridley chce tromfnúť bráchu Tonyho v nižšej priemernej dĺžke záberu. Potom film vo Francúzsku zrazu začal spomaľovať, zábery zvláčneli a predĺžili sa, kamera sa upokojila a mne došlo, že to bol celé zámer a že ma to nasmerovalo presne tam, kde ujo Ridley chcel. Chémia medzi Russellom a Marion funguje výborne, ale voči Marion asi musí fungovať chémia každému človeku mužského pohlavia na tejto planéte ;-). Onen záverečný "návrat a otvorenie srdca" v kaviarni je neuveriteľne obohratá filmová finta, ale Ridley opäť triafa do čierneho - takto vedieť narábať s klišé (a pritom ich neprevracať a nevariovať, proste ich len správne použiť), to je snáď Boží dar. V sedemdesiatke sekať takéto kúsky, klobúk dolu, pán Scott. Jediná drobná výhrada - trochu by som utlmil Croweovu snáď až trochu prehrávanú šarmantnosť.(25.5.2007)

  • Jeanne
    **

    Zdá se, že tu někdo stříhal, až to všechno vystříhal - snad v obavě, aby film nebyl příliš sentimentální. To opravdu nebyl. Ještě štěstí, že jsem viděla celou řadu filmů na téma „bohatý moderní dědic (či dědička) přijíždí do svého rodného kraje, znovu-poznává lásku svého dětství a skutečné lidské štěstí, které nakonec vymění za svůj dosavadní uspěchaný život.“ Hrozí totiž, že bych jinak nepochopila, o co se ve filmu vůbec jedná, protože kupříkladu identifikovat a zejména divácky procítit osudovou lásku mezi dvěma zcela rozdílnými lidmi z jednoho několika-větného rozhovoru a jednoho záběru na postel je docela náročné (kéž by prohodili o pár vět víc...) Natočit tak emocionálně sterilní film je vskutku umění ...a nebo omyl. Ve srovnání s televizními verzemi téhož tématu dopadl Dobrý ročník velmi špatně a to stál jistě mnohem víc, než tyto všechny exkursy do pohádkového světa podle románů Rosamunde Pilcher, kanadských televizních romantických sérií (např. konkrétně ze světa vinic je to Zlaté děvče) a dalších. Snad mi brání v obdivu Dobrého ročníku právě bohatá divácká zkušenost s romantickými komediemi. Přitom tento film měl u mě už předem jasnou výhru, díky mé milované (jižní) Francii, tématu vinic, ale i díky žánru romantické komedie. Šance byla promarněna samotnými nezajímavými záběry z Provence i vinic (i dokumentární seriál ČT Putování za vínem měl svými obrazy mnohem větší náladotvorný potenciál), volbou hudby, která též nepodpoří žádné pocity, hodně příšernými kostýmy, natožpak zrychlovanými záběry ze silnic a groteskními výjevy se stařičkým Provensálcem.(7.12.2006)

  • Enšpígl
    *****

    Slovo "dobrý" bych v názvu změnil na slovo "vynikající" a toto slovo bych pak přiřadil ke všemu co souvisí s tímto filmem. Docela i chápu premiéru v prosinci, přijdete ze zimy do kina a z kina odejte s hřejivým vnitřním pocitem, který překoná Vaše vnější i vnitřní mrazy na delší dobu. Postava Maxe je naprosto skvěle napsaná a Russell jí přenesl moc dobře na plátno a tak se zase po dlouhé době stalo to, že hlavní hrdina mě byl neskutečně blízký. Jinak před slovo "hrají" může POMO klidně přidat slovo "dobře" a před slovo "režie" slovo dobrá . Bude stylový a ještě to bude pravda. O krásných záběrech na Provence se raději nebudu moc zmiňovat a kameranovi koupím za jeho práci nějaký dobrý ročník . Marion Cotillard je stejně tak krásná žena, jako dobrá herečka , no a ten její zadeček to je taky dobrej ročník . Jo a víte jaký soundtrack k tomuto filmu?? No jasně, že dobrý . Takže pomalu, abych dopsal komentář dopil sklenku červeného vína zajedl to sýrem a připravil si foťák, mapu a auto vydal se na výlet do Provence !(13.12.2006)

  • TeeAge
    ****

    | Scenár: Marc Klein / Novela: Peter Mayle | Hudba: Marc Streitenfeld | Produkcia: Ridley Scott | Distribúcia: 20th Century Fox | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 42,064,105$ | Krásny film o nachádzaní pravého zmyslu života. Harmónia... kľud... vášeň... to sú tie elementy, ktoré človek celý život hľadá, no len ťažko ich nájde.(17.2.2011)

  • Nathalie
    ****

    Francouzská poezie, anglický humor, úžasně pomalé tempo, sbírka okouzlujících klišé, excelentní kamera, prchavé kouzlo v místě, kde se zastavil čas, kouzelná Provence. NIC překvapivého ani převratného ve vývoji postav nebo příběhu, ale během promítání vám hraje kolem úst OVÍNĚNÝ úsměv.... Riddley spojil vláček nezapomenutelně vtipných scén-u bazénu, autíčko, burza, tenis, elegantní odchod ráno poté, škorpióni, kde každý vagón veze svůj náklad po příjemně vyhřátých kolejích. Magnifique.(28.4.2007)

  • - Když se na Russella Crowea v bahnitém bazénu valily hektolitry vody, sám si vyžádal kameru a osobně pořídil několik záběrů. (Siriuss)

  • - Jako inspirace pro šatník Maxe Skinnera posloužil vlastní strýc Russella Crowa. (don corleone)

  • - K natáčení posloužily kromě francouzských vinic také městečka Bonnieux a Gordes, letiště v Marseille a vlaková stanice v Avignonu, zatímco před přesunem do Francie se celý děj odehrává v Londýně. (Ollie235)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace