Režie:
Richard KellyScénář:
Richard KellyKamera:
Steven PosterHudba:
MobyHrají:
Seann William Scott, Dwayne Johnson, Sarah Michelle Gellar, Mandy Moore, Jon Lovitz, Kevin Smith, Amy Poehler, John Larroquette, Wallace Shawn (více)Obsahy(2)
Horká vlna zaplavila L.A., všichni se chystají na velkolepé oslavy 4. července a svět stojí na pokraji katastrofy. Vlna veder zaplavila Los Angeles. Všichni se chystají na velkolepou oslavu 4. července 2008. Hlavní postavou je boxer Santaros, který trpí amnézií a jehož osudy se spojí s pornoherečkou Krystou, která rozjíždí vlastní televizní projekt. Svět stojí na pokraji společenské, ekonomické a ekologické katastrofy a policejní důstojník Ronald Taverner má důkazy o spiknutí obrovských rozměrů. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (367)
FIlm, který si neustále na něco hraje - na hlubokomyslné dílo s velkým poselstvím (v těch chvílích je nejvíc k smíchu), na komedii (která ale není ani trochu vtipná) nebo na apokalyptickou sci-fárnu (která je prostě blbá). Střídaly se okamžiky, kdy jsem si myslela, že tohle prostě nikdo nemohl myslet vážně (a asi ani nemyslel) s těmi, které naopak smrtelně vážné byly, asi ani sám pan režisér a scénárista v jedné osobě netušil, co chce vlastně natočit. Vznikla tak tahle neskutečně nudná slátanina, která narozdíl od jí podobných nemá ani kapku stylu. Je to chaotické od začátku do konce a ten "gospel" v závěrečných titulkách tomu ještě dodal korunu. Kopa zbytečných postav, totální bordel v ději, který se podle mě neurovná ani opakovaným shlédnutím (nemůžu to sice doložit, ale další dvě a půl hodiny téhle slátanině věnovat opravdu nehodlám). Donnieho Darka jsem moc nepochopila, ale rozhodně mu dám další šanci. Tohle u mě skončilo definitivně s jednou hvězdičkou za charisma Dwayne Johnsona. ()
Pseudointelektuální hovno v exkluzivním audio-vizuálním balíčku se stužkou snaživě předstírající rádobyvtipnou satiru. Kontraproduktivní až zcela bezpředmětná anti-bušovská agitka nabubřelého narcise Kellyho, kde všechny ty připitomělé politiky, Big Brothery, rasisty, pornohvězdy, neomarxisty, nacisty ajánevímještěkoho hází do jednoho pytle, aby je tam hezky semlel do krásné apokalypsy. Dwayne, každým okamžikem jsem nedýchala a očekávala, že k tvým uhrančivým očím (u těch to začalo i skončilo) ti přirostou uši a ty pravíš ocelovým hlasem: Fuck the Bush and Iraq war! Jo souhlasím, ale ne díky téhle dvouapůlhdinové náznakové hře (originální, ale to už známe z jiného Kellyho), která všechno bagatelizuje a maskuje za hlubokomyslné deklamace typu: Je to pasák a ten si bouchačku k hlavě nedá - ha ha ha. Mimochodem o tomhle filmu platí : američtější než Američan! A já tenhle balíček -pro mě prázdný a pustý překvapení- už znova neotevřu, posílám ho dál pro přístupnější a otevřenější diváky, aby ho milovali pro jeho "mnohovrstevnatost" a "geniální propracovanost", tak, aby ho mohli donekonečna dešifrovat a vymýšlet konspirační teorie o tom, jak to vlastně všechno je, bylo a bude. O tom to je, samozřejmě, ale to ještě neznamená, že musím Southland Tales milovat. Narativně-režisérské kvality se mu samozřejmě upřít nedají, nicméně osobně patřím k druhé skupině "ne(u)pochopitelů"! 50%. ()
Popkultúrna genialita. Dokonalá postmoderna a zároveň paródia na ňu. Reflexia doby a zároveň presiaknutosť nadčasovými filozofickými otázkami. Každý najmenší detail dokonale premyslený a zároveň všetko kompaktné ako celok. Spolu s komiksovou "Prequel Saga" jedno z najlepších diel a najintenzívnejších kultúrno-umeleckých zážitkov, aké moje oči uzreli. 10 / 10 ()
A cenu za "haluz desaťročia" získava... Nepochopené geniálne dielo, ktoré sa prostredníctvom prepracovaného "mierne-sci-fi" sveta vyjadruje k mnohým súčasným americkým nočným morám, alebo len odporne inťošská, pseudoumelecká, bizarne obsadená a citátmi z Biblie zanešvárená onánia, ktorá sa svojmu tvorcovi totálne vymkla z rúk? Nový Brazil, alebo len zmätený, do seba zahľadený shit? Asi hodinu a pol som bol presvedčený o tom druhom. Dopozeral som film len s najväčším sebazaprením. A urobil som dobre, pretože extrémne pôsobivá záverečná polhodina s dych vyrážajúcimi obrazmi, fantastickou osudovou atmosférou, ba dokonca čímsi ako "veď to vlastne všetko dáva perfektne zmysel" dojmy výrazne vylepšila. Škoda, že je to len vďaka nepriaznivým okolnostiam zhustený útržok omnoho rozsiahlejšieho a prepracovanejšieho príbehu - chcel by som to vidieť v podobe, akú Kelly pôvodne zamýšľal. ()
"This is the way the world ends. This is a way the world ends. This is a way the world ends. This is a way the world ends. Not whit a whimper but with a big bang." - T.S. Eliot._ ___ Souložící automobily. Tank s reklamou na Hustler. Justin Timberlake v "berkleyovském" muzikálovém číslo zpívající protiválečnou píseň. Herci hrající své mediální předobrazy. Moby. Okázalá práce s obrazovým polem a četností informací v dnešním mediálně propojeném světě. Střet několika ideologií, neo-marxistické s kapitalistickou, fašističtí a rasističní policisté, lidé z vyšších kruhů v pozici Velkého Bratra. Black rebel Motorcycle Club a Pixies. Realita jako pop-art. Utahování si z mesiášského kultu. Filozofické podhoubí těžící z Lacana. Muse a Elbow. Fůra nápadů a palčivých otázek, na které se nabalují další a drží do překvapivě pohromadě. Kevin Smith jako Santa Claus z Vietnamu. Kinematografická reflexe nejen akčního žánru. Motiv zrcadel a střetu s Reálnem. Kelly jako novodobej Lynch pokukující okatě po kultovnosti a SOUTHLAND TALES jako pocta MULHOLLAND DRIVE. V tom filmu je prostě všechno a kdybych si měl vybrat, co chci vidět před svou smrtí, bylo by to tohle. _____Chcete vědět víc? Klikněte: http://hobituvblog.blogspot.com/2008/03/southland-tales.html . ()
Galerie (21)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (22)
- Systém Fluid Karma se pozoruhodně podobá, principiélně, plánům, které zhotovil Nikola Tesla. (HellFire)
- UPU znamená Urban Pacification Unit (Městská jednotka smíru). (HellFire)
- První film, ve kterém Dwayne Johnson neúčinkuje pod svým pseudonymem The Rock. (hot_spot)
Reklama