Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nic na světě není pouze černobílé. Až na jedno místo - americké městečko zázraků Pleasantville. V Pleasantville nikdy neprší, nikdy se zde neobjevuje nenávist, agrese a nebo slzy. Ale také zde nikdy nikdo nespatřil vášnivý polibek nebo rudou růži. Až do doby, kdy se tu objevili sourozenci David a Jeniffer Wagnerovi... (Warner Home Video CZ)

Videa (1)

Trailer

Recenze (371)

JFL 

všechny recenze uživatele

V lepším případě každá epocha s sebou nese přesvědčení, že je oproti těm předchozím vyvinutější a pokrokovější. Tím spíš může být poučně zábavné se dnes, o takřka čtvrt století později dívat na "Pleasantville", kde se domněle uvolněnou a progresivní optikou devadesátek nahlíží fiktivní ideál padesátkové Ameriky, respektive její mramorizovaná fiktivní verze zosobněná dobově stylizovaným sitcomem. V jednotlivých momentech ještě dnes "Pleasantville" zůstává ohromně fascinující a zábavné, ale také dech beroucí i jímavé, jak se na správné melodrama sluší. Ale přesto zdejší meta iluzi o tom, jak prostopášná dívka a správňácký nerd vnesou emancipaci a pokrok do absurdně konzervativního seriálu, narušují hlodavé myšlenky stran míry naivity a vlastní omezenosti devadesátkohého pohledu. Na druhou stanu se tím v lepším případě nastaví zrcadlo naší vlastní domnělé osvícenosti, která nadcházejícím generacím bude opět připadat směšně polovičatá. "Pleasantville" nicméně neztratilo nic ze svého průkopnictví v rovině technické. Náleží totiž do bohužel malé skupiny projektů (jako např. "Forrest Gump"), kde počítačové triky nebyly berličkou či lacinou atrakcí, nýbrž kreativním nástrojem k vytváření fascinujících funkčních iluzí. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Městečko Pleasantville je druhý film režiséra Garyho Rosse, který jsem viděla a v obou případech mi neskutečně sedl jeho styl. Ačkoliv je každý film úplně jiný, natočen úplně jinak, tak jsem měla úplně stejně hřejivý pocit. Městečko Pleasantville je strašně milý, přirozený a zábavný film, který dokáže vykouzlit úsměv ve tváři. Obsahuje pěknou myšlenku a pointu. Ocenit musím hodně nápaditou a zajímavou vizuální stránku filmu a skvělé herecké obsazení. Prostě příjemný filmový zážitek. Nic víc a nic míň. ()

Reklama

juta 

všechny recenze uživatele

Pěkně vymajzlenej filmek. Moc milé a chytlavé. Líbilo se mi, jak svět, kde je všechno černobílé pomaloučku přechází na barvitost, díky pocitům, které obyvatelům městečka dříve nebyli známé a pro mnohé v tomto konzervativním světě nepřípustné. Změněn pohled na život byl i těm, kteří zdejší proměnu započali, a tak musím říct, že je to hezká ukázka toho, že ve filmu nemusí být akce nadupaná výbuchy s pomocí digitálních serepetiček, aby dokázal zaujmout. Stačí zajimavý námět, děj a příjemní herci. Všechno nemusíme vidět hned černobíle, když to jde i barevně. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Geniálně originální vizuální stránka. Opravdu skvělý nápad způsobu natočení a změny šedivosti v barvitost. Nepřehlédnutelná ukázka nejen diskriminace, starobylosti, konzervatismu a starých časů. Velmi hezké a osvěžující. Herci vybráni s velkým přehledem a skvěle pasují do svých rolí včetně Tobeyho Maquirea, Reese W. a Williama H. Maceho. Nikdo z nich se nesnaží táhnout film sám a podřizují se celku. Gary Ross předvedl v debutu opravdu výbornou práci. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Film jsem si moc neužil, za což vděčím hlavně svojí hyperaktivní makovici, která se celou dobu snažila přijít na to, do jakého seriálového kultu bych se chtěl nechat transportovat já. Do Ulice radši skočím z okna, na Pojišťovnu štěstí nebudu nikdy dost smutný, do růžové zahrady bych nevkročil ani na rande, natož za doktorem, no a Cesty domů znám i bez nápovědy. Ze zahraničních připadá v úvahu třeba takový Dr. House, protože bych mohl být jízlivý, sarkastický, krutý, protivný a stejně milován, dále Kobra 11, poněvadž na rozdíl od Semira bych po vystoupení z auta viděl aspoň přes svodidla, a napadl mě i Útěk z vězení, jelikož při zachování současného životního stylu by se mi tyhle zkušenosti jednou mohly hodit. Nicméně, po dvou hodinách usilovného přemýšlení můj testosteronový supermozek nedokázal přijít na nic hodnotnějšího než na Beverly Hills a Pobřežní hlídku... ()

Galerie (83)

Zajímavosti (9)

  • Ačkoliv si mnoho lidí myslí, že scéna s Budem (Tobey Maguire) točícím se triumfálně v dešti během bouřky, je poctou filmu Vykoupení z věznice Shawshank (1994), režisér Gary Ross si myslel, že se jedná o originální nápad. Podobnost si uvědomil až poté, co byl jeho film uveden. (PanBlack)
  • Od poloviny filmu musela být každá scéna digitálně upravena, aby spolu černobílé a barevné charaktery mohli být společně. Technicky měl film ve své době dokonce nejvíce digitálně upravených scén. Překonal ho až snímek Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999). (zajda404)

Reklama

Reklama