poster

Inland Empire

  • USA

    Inland Empire

  • Polsko

    Inland Empire

  • Slovensko

    Inland Empire

Mysteriózní / Drama / Thriller

USA / Francie / Polsko, 2006, 179 min (Director's cut: 197 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    *****

    But I’m only outside, I’m looking in… Inland Empire je snad ze všech Lynchových vztahových panteonů nejvíc uzavřen do mysli jednotlivce, přičemž nepochybuji, že Lynchovi IE dává perfektní smysl, nicméně luštit z pozice diváka jednotlivé příčiny a motivy, to má asi tolik naděje na úspěch, jako právě snažit se odhalit obsah myšlení člověka sedícího vedle nás. Zatímco LH a MD jsou přece jen nějakým způsobem ukotveny v „reálném světě“ a vzbouzejí od počátku dojem, že zcela banální řešení téhle zašmodrchaniny je někde na dosah ruky, IE jakoby od začátku svého diváka vybízelo, ať na nějaké luštění raději rovnou zapomene. Hledat logiku a návaznost v jednotlivých motivech je nejspíš už definitivně na houby a víc než na vnitřní soudržnosti děje závisí na celkovém vyznění. Nakonec, možná že silné působení na diváka plyne zčásti i z toho, že jsme tak krásně ztraceni v pavučině reality několikrát za sebou převrácené naruby, zdvojování a přeměn postav a zpětných návratů do skutečnosti, že výsledné kouzlo a emoce plyne právě z toho, že nevíme, co čekat. Ty nejpůsobivější scény těží především právě z této hry, kdy nemáme tušení, v jaké rovině příběhu se právě nacházíme, a my tak prožíváme zmatenost spolu s hrdinkou (scéna, za jejíž pravdivost bychom byli v dané chvíli ochotni dát ruku do ohně, se pozvolným odhalením natáčející kamery ukáže být jen součástí filmu, propojenost natáčeného filmu a životů herců, kdy hysterická Dernová křičí, že to, co říká, zní jako replika ze scénáře). Přitom 90% toho, co vidíme, se mně osobně nezdá být podstatné pro pochopení Lynchova sdělení; k tomu stačí poslední scéna, která nás vrací do tepla v jistém smyslu měšťáckých jistot. Celý film se mi tak jeví jako jakýsi nástin nekonečna (už jen kolikrát se postavy dívají samy na sebe v televizi, na plátně), metafora na metaforu na metaforu na metaforu…, kdy to jediné, co musíme doopravdy chápat, je to, že nejdůležitější věcí v životě je věrná žena a teplo rodinného krbu. Uch, tak teprve tohle zní skutečně depresivně.(5.8.2007)

  • viperblade
    **

    Ke konci filmu řekne postava Laury Dern toto: Nevím, co bylo předtím a co potom. Až mi z toho jebe v hlavě. A já jí v té chvíli tak rozuměl… Když si vzpomenu, jak jsem před třemi dny Lynche chválil za Twin Peaks, je mi až smutno, co za slátaninu se z Inland Empire vyklubalo… Ani se mi k tomu nechce nic víc psát, snad jen, že David zřejmě překročil tu tenkou hranici, která je mezi šílenstvím a genialitou. Jenže podle tohoto snímku ji překročil špatným směrem. P. S. Laura Dern byla skvělá.(22.6.2010)

  • arie
    *

    Absolútne zbytočná, prelynchovaná snímka, ktorá sa po úvodnom hodinovom pokuse o akýsi dej i klasickú tajomnú atmosféru známu už z predošlých režisérových diel pretransformuje na sled nudných, bezvýznamných a nič nehovoriacich scén, čo je pri nadrozmernej minutáži viac než samovražedná záležitosť. Lyncha mám rád, no v tomto prípade ma jeho dielo necháva chladným a myslím si, že rovnaké to bude aj pri väčšine jeho konzumentoch. Komorné, pre divákov neoboznámených s Lynchovou tvorbou nestráviteľné dielo a pre väčšinu jeho fanúšikov trpké sklamanie, taký je Inland Empire, snímka, z ktorej, bohužiaľ, až príliš cítiť režisérsku bezradnosť ďalšieho veľkého tvorcu...(7.5.2008)

  • Tosim
    ***

    U Mulholland Drive jsme se bavili o tom, že nevadí, když snímek nepochopíme, pokud nás přitahuje, a zda je vůbec nutné filmy chápat. Nevadí. Ne. Není to nutné. Tady je však vše přehnáno ad absurdum, o tři sta procent, navíc ovinuto nudou, někdy až nesnesitelnou. No a co dál? Laura Dern je pořád sexy. 50%.(19.11.2007)

  • TheMaker
    *****

    ::::::::::::::::: Asi můj nejoblíbenější Lynch ! Mistrovské dílo !! Lynch se pořád a pořád zlepšuje !!! Jen tak dál !!!:::::::::::::::::(20.2.2009)

  • - Během milostných scén hraje instrumentální píseň „Colors of My Life“. Ta je převzata z broadwayského muzikálu Barnum a má dvě verze závisející na postavách, které je zpívají. Verze v Inland Empire je ta, jež se zabývá ztrátou a steskem. (Othello)

  • - Ve filmu zazní píseň „Ghost of Love“, kterou nazpíval sám David Lynch. (Othello)

  • - David Lynch si většinu nákladů na vznik filmu hradil sám, společně se svou spolupracovnicí Marry Sweeney. Část nákladů také pokryla francouzská produkční společnost Canal Plus. (contrastic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace