Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (367)

Shit 

všechny recenze uživatele

Neskutečně dokonalá audiovizuální stránka tohohle filmu, z toho dělá skoro srovanatelný dílo se Sin City, i když je to o poznání míň drsný a postavy nejsou tak pěkně propracovaný, ale ta ukrutná hyperdokonalá hra světel s až nechutně skvělou animací mě dostávala celej film a to ani nemluvim o tom, že příběh tady rozhodně neni žádná druhořadá záležitost, spíš naopak, trošku mi to připomínalo Já, robot a o napínavý a akční scény neni žádná nouze a konec je takřka dokonale vyřešenej. Víc k tomu nemam co dodat ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Veľmi príťažlivé, detailne vycibrené, inovačne lákavé a sugestívne grafické spracovanie je nespornou výhodou filmu, viem si však predstaviť, že niekomu môže byť tiež pekne proti srsti. Aj na plazmoTV mal film svoje čaro, krása a efekt tejto čiernobielej podmanivej animácie by však jednoznačne a kompletný vyznel práve na plátne kina. Ja som sa na tú vizuálnu dokonalosť nemohol vynadívať počas celého filmu. Presná farebná vyváženosť a rovnováha, čierna a biela farba sa v každom zábere dokonale dopĺňajú. V prvých záberoch som si pomyslel, že tá úplná prehľadnosť, ktorú museli grafici ustriehnuť, aby film nepôsobil neprehľadne, predsa nemôže vydržať do konca, no nemal som pravdu. Uchvátený grafickou dokonalosťou filmu som sa však neraz pristihol miernom tápaní v deji, čo však na veľkú škodu nebolo nakoniec spôsobené ani tak mojou nepozornosťou, ako tým, že príbeh toho v ponuke naozaj veľa nemal. Zápletka a námet sú chytľavé, no prevedenie som si vedel predstaviť aj živšie a hlavne akčnejšie. Čakal som trošku rýchlejšie tempo a jednotlivé scény si vyslovene pýtali viac akcie. So žiadnym filmom však neporovnateľné a pokiaľ by práve tento film načrel nové štádium podobne smerujúcich filmov, nemal by som nič proti. Teda keby bol výsledok a dojem aspoň tak uspokojivý, aký ho mám z tohto filmu. 75%. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Kvůli Renesanci budu muset nejspíš přehodnotit svůj postoj k Sin City (které se mi hodně líbilo). Kdyby totiž bylo zpracováno stejnou technikou (a bez těch otravných monologů), jednalo by se o dokonalý film. Renesanci chybí originálnější a emocionálnější příběh, ale je nadmíru příjemné ztratit se v tak krásných obrazech. Navíc tu na rozdíl od SC nechybí dynamika a mnohem detailnější vykreslení světa, ve kterém se příběh odehrává. Pro patřičné vychutnání NUTNÉ vidět v kině. Tohle je skutečně comicsový film! ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Z příjemně stráveného času u Renesance jsem si odnesl několik neoddiskutovatelně zajímavých poznatků a dojmů. Za prvé: Asi jako každému druhému mi zalichotila silná a temná vizuální forma, které se dá zazlívat snad jen jistý "modus" plošnosti - pominu-li jiné, drobné technické mušky okolo zlobivého kontrastu. Plasticita je patrná pouze ve chvílích, kdy je důrazněji pracováno s vícero plány v obrazové kompozici, nicméně i onen "2-D efekt", plochost má v mnoha momentech svou výtvarnou opodstatněnost a tím spíše se tvůrcům daří docílit svérázu komiksového podání. Nutno však poznamenat, že narozdíl od častokrát zmiňovaného Sin City, se kterým je R. neustále uváděna v otevřenou konfrontaci, má pojetí evropských umělců větší šťávu, nápad i dynamiku a to navzdory všem negativům. Možná právě zde se projevuje nesporná výhoda v neexistenci kultovní předlohy a s ní spojených adaptačních úskalí. Za druhé: neživotnost, prázdnost a odosobněnost v naraci i ve figuraci jednotlivých charakterů, kterou bylo lze možno vytýkat Sin City se bohužel nalezla cestu i k Renesanci - k mému velikému zklamání. Příběh, osudy hlavních ani-protagonistů (kteří strádají bez opory silné a vůdčí postavy) i jejich skicovitá psychologie se ztrácí pod diváckou fascinací lahůdkovým obrazem (kamerovými lety, linií i mistrovským komponováním jednotlivých políček, hrou s černobílým spektrem...) a nezabrání tomu ani - pro někoho rádoby - filozofický přesah otevřené závěrečné katarze. Za třetí: Nocholas Dodd měl a stále má dobrý vzor a zdroj pracovních zakázek, k jeho překonání ale bude potřebovat ještě dlouhou, dlouhou cestu. Za čtvrté a závěrem: Renesanci chybí k dokonalosti (nesmrtelnosti) mnohé, počínaje předvídatelným příběhem a konče postavami, s nimiž se není možno jakkoli ztotožnit a chápat je, ale naopak jí nelze upřít vydařená atmosféra, osobitost a elegance po stránce vzhledové. A vůbec, veškeré experimentování s progresivní výtvarnou stránkou a specifickou filmovou řečí by se mělo oceňovat povinně. Rozhodně jeden z nejzajímavějších filmů, jaké jsem měl možnost za poslední měsíc zhlédnout. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Mám rád temné, depresivní filmy a sci-fi tuplem. Renaissance je po dlouhé době opravdu kvalitním francouzským počinem a doufám, že se v následujících letech ještě dočkáme nějakého podobného filmu. Atmosféra skvělá, práce se světlem nemá chybu. Škoda jen, že v černobílém provedení občas zaniknou některé detaily. Tvůrcům se velmi podařila mimika, naopak někdy zazlobí přece jen poněkud znatelný nerealný pohyb. Taktéž místy přeci jen poněkud pomalejší tempo sráží jinak velmi intenzivní filmový zážitek na pouhé 4 hvězdičky ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Projekt byl tak náročný, že kvůli němu vzniklo nové studio se třemi sty supervýkonnými počítači. (Siriuss)
  • Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama