Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (367)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem z té kontrastní černobílé animace měla docela obavy, ale nakonec vše vypadalo a hýbalo se mnohem lépe, než bych čekala, akorát hlavní hrdina chodil a běhal, jako kdyby měl mezi půlkami zapomenutého robertka. Kupodivu až na výjimky nebyl problém rozeznávat jednoho ksichta od druhého. Přesto se nemohu zbavit pocitu, že podbarvit občas nějaký detail jiným odstínem, bylo by to vizuálně přitažlivější. Příběh a jeho postavy by s trochou péče v klidu obstály i v hraném filmu, ale takhle to bylo možná o něco zajímavější a zapamatovatelnější. Milé překvapení - nepřipadala jsem si při sledování jako mrňavý fakan, čumící na roztomilé obrázky s humorně odlehčenými scénami, všechno bylo krásně temně dospělé. 74% ()

petero 

všechny recenze uživatele

Po vizuálnej stránke je to pozoruhodné dielko, tá plynulosť pohybov postáv je krásna ale keďže sa to po väčšinu času odohráva v tme je trošku problém v orientácii postáv pretože sú nonstop zpola zahalené v tme. Zaujímavé sú niektoré technické riešenia sveta budúcnosti. Ďej by som povedal, že nie je až tak vyhrotený ako by sa patrilo a v podstate tu nie je žiadny nový nápad ktorý by film vyzdvihol z priemeru. Celkove to však bolo zaujímavejšie ako Sin City. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kriminálny príbeh ozvláštnený zaujímavou vizuálnou stránkou, pri ktorej som si hovoril, ako by to super vyzeralo, ak by film nebol animovaný a čiernobiely. A to hlavne pri zobrazení Paríža blízkej budúcnosti. Snímok pripomína atmosférou Blade runner, pomalším tempom Immortel. Príbeh je zakončený celkom originálne, čo je po niektorých klišé (suspendovaný policajt,milostný pomer) príjemným prekvapením. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Téměř kompletně černobílá animace svým stylem připomíná Sin City, v pozadí příběhu jsou zase věci, které jakoby vypadly z Minority Report, Blade Runnera, Světa zítřka a dalších. Ani příběh točící se kolem únosu vědkyně pracující na výzkumu léčby progerie není zrovna originální. Hlavní je, že všechny tyhle prvky jsou dobře poskládány a výsledkem je nadupaný akčně-thrillerový sci-fi příběh, na který se dobře kouká. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Od Renesance jsem očekávala francouzské Sin City a musím přiznat, že jsem byla trochu zklamaná. Už to vizuální zpracování mě rozhodně tolik nenachlo, většina obrázků působí celkem ploše a nebýt toho, že jsou tvořeny jen z odstínů šedi, nebylo by na nich asi moc zajímavého. Speciálně mě zklamalo, že si animátoři nepohráli trochu s "dodatkovými barvami" jako v Sin City a nepřidali do učitých záběrů nějakou silně kontrastní barvu (žlutá, červená). Ale to by asi byli nařčeni z kopírování Millerovy předlohy. No, skutečně ráda bych nechala vizuální stránku být, nehodnotit film podle ní, ale vše má ještě jeden problém, totiž že Renesance je na ní postavena. Nejenom vizuálně, ale i jako hlavní prostředek k přitáhnutí diváků. Scénář, atmosféra, ztotožnění s nějakou postavou, nějaká zajímavá scéna... to všechno bylo odsunuto na vedlejší kolej. A zase se neubráním srovnání se Sin City, kde jsem skutečně tu ponurou atmosféru města "cítila" kvůli brutalitě, stylu vyprávění, hereckým výkonům, hudbě a celkové atmosféře. Právě ta v Renesanci z mého hlediska celkem hodně chybí a prakticky nic neukazuje k tomu, že sledujete nějaké nadprůměrné dílo. Trochu škoda. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)
  • Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)
  • Projekt byl tak náročný, že kvůli němu vzniklo nové studio se třemi sty supervýkonnými počítači. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama