Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fantasy snímek Beowulf je filmovou adaptací staré anglosaské hrdinské básně (vznikla někdy okolo roku 1000 a je považována za základní kámen britské literatury). Film režíruje Robert Zemeckis a to opět za pomoci performance capture (tu už použil ve svém předchozím snímku Polární Expres).

Tento slavný příběh vypráví o skvělém skandinávském válečníkovi Beowulfovi (hlas Ray Winstone), který se vydává na pomoc králi Hrotgarovi (Anthony Hopkins). Od něho se dozvídá, že musí porazit a zničit obávanou příšeru jménem Grendel (Crispin Glover). Ten totiž neustále terorizuje skandinávský venkov. To se mu nakonec ve velkolepé bitvě podaří, ale aby to nebylo tak jednoduché, musí ještě zabít Grendelovu matku (Angelina Jolie), protože ta z touhy po pomstě začala zabíjet nevinné vesničany... (catchup)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (801)

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Rozhodne oveľa lepší počin ako Polárny expres (aj keď oba filmy sú zamerané na iného diváka). Niekde síce animácia nie je najlepšia, ale sú aj scény - kde vyrazí dych. Atmosféra, hudba a dospelosť snímku sú veľkými plusmi. Finálny súboj s drakom je jedno z najlepších filmových vyvrcholení vôbec (škoda, že podobných scén nie je vo filme viac). ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Druhý manifest ne/dokazující schopnosti digitálního herectví alias motion-capturingu. Dějově jde o velmi povrchní a nevýraznou záležitost, pod kterou je podepsán velký sexista a kvalitní spisovatel Neil Gaiman, ten jistě s radostí přidal nějakou sexistickou narážku nebo hříčku a poté se podepsal pod scénář. Někdy je obdivující, jak slabý scénář lze považovat za dostačující pro celovečerní film. Avšak Beowulf není ledajakým filmem. Měl to být důkaz zlepšení a skoro dokonalosti technologie, která svůj první krok předvedla před několika lety ve snímku Polární expres. Kromě utápění talentu Roberta Zemeckise v těchto "digitálních" filmech nelze vidět v Beuwulfovi stále nic přelomového a grandiózního. Ano, je tu pár záběrů, kdy si kdokoliv může říct " to je vážně na počítači?", ale 95% délky filmu budete sledovat opravdu dlouho a chvílemi nudnou animaci, kterou by kluci z Blizzardu rozmázli svými podrážkami. Pro herce to má jistě výhodu, že se prakticky nemusí ničeho účastnit kromě "načtení" jejich tělesných propozic a pohybů. Je však toto budoucnost filmu? Jde nám o triky, z kterých se vytrácí všechen cit a "lidskost", kterou žádný počítač nikdy nenahradí? Rád podobný snímek shlédnu, abych věděl, čeho jsou CGI společnosti schopny, ale na lámání rekordů to nevidím. Mimo to je Beowulf plný nelogičností, které jsou chvílemi vysloveně trapné. Ať je to jeho snaha zničit drakovo srdce nebo jiné části snímku, někdy by film neměl být čistě na efekt a logiku nechat plavat jiným směrem. Jinak Angelina Jolie vypadá skvostně(i když krutě počítačově...), ale všechny scény v jeskyni mají náboj, který by hraný snímek pravděpodobně obsahovat nemohl. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Teraz sme sa stali netvormi my sami.“ Drobné spoilery. 40%. Od mien Gaiman, Avary, Winstone, Zemeckis či Hopkins som čakal viac. Pritom prvú hodinu ma to bavilo. Mám slabosť pre podobné epické, temné, jemne melancholické látky. Ale následne sa príbeh vybral úplne iným smerom, než som čakal. Neviem, prečo som si myslel, že celé dve hodiny budú venované bitke s netvorom, ale neboli a po sľubnej prvej hodine prichádza druhá, ktorá ma nudila ako v občasných akčných scénach, tak v pokojných, kedy sa postavy rozprávali. Niektoré zábery/obrázky parádne, ale inak nuda a miestami dokonca rozpaky (scéna, v ktorej nahý muž bojuje s príšerou je vtipnejšia, ako podobné scény zo série o Austinovi Powersovi, kde tvorcovia tiež stoj čo stoj zakrývali intímne partie herca, vtedy to ale bola KOMÉDIA). ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Tak jako je hrdina Beowulf i přes svou statečnost v důsledcích jen hračkou v rukou nevyzpytatelného osudu, je převedení jeho příběhu na filmové plátno hračkou pro Zemeckise a jeho tým. Hračkou pro diváky lákavou, pro některé téměř neodolatelnou. Pro většinu z nich ale nedosažitelnou. Tvůrci si s ní totiž tak dlouho hráli, až se stala pro ostatní použitelná jen na jedno pohrání. Závod v moři, souboj s drakem nebo přelet kamery od královy síně až ke Grendelovi jsou scény, které které z hlavy nedostanu několik měsíců, jenže příběh se mi mezi nimi trestuhodně ztratil. Vždyť Beowulf je dávná legenda, ze které vychází nejedno slavné dílo žánru fantasy. Proč se tedy v první polovině téměř výhradně opírá o patetické promluvy nebo chlípné (rozuměj dobově drsné) výkřiky? Nevím, jestli bych chtěl odhodlaného válečníka vidět v hrané verzi, tam by totiž podobné přehmaty vynikly ještě výrazněji. Navíc herci jsou i přes animační "filtr" skutečně výborní, Winstone má charismatu na rozdávání a taková Alison Lohman i přes dost málo prostoru dokáže chýlící se závěr rozzářit svou tradiční něžnou krásou. Ale pořád Zemeckisovi věřím. Jenom se nemůžu zbavit obav z toho, že onen dokonale skloubený příběh s revoluční animací od něj nakonec přece jen nepřijde. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Hrdinský epos jak má být. Ano, lze namítat, že v hrané podobě by dopad byl daleko drtivější. Já ale říkám, že v tomto případě jsou ostatní složky filmu natolik silné, že je to malichernost. Je to dáno především opravdu velmi dobrým scénářem. Charaktery jsou skvěle napsány, gradace děje je perfekní a především celek odpovídá době a prostředí, do kterých je zasazen. Prostědí královských síní, chvástající se hrdinové, divoké pitky, ostré meče a sekery, ovšem ne v rukou nagelovaných vyholených cucáků v kožených trenkách (ala bezpohlavní 300). Takhle vypadají ti, kteří vědí, jak bodat ostrým koncem. Stárnoucí Beowulf a závěrečná bitka s drakem mě pak definitivně přesvědčili, abych ignoroval počítačový vzhled a soustředil se na příběh. Zemeckis mě překvapil dospělostí přístupu k látce (na čemž má nepochybně zásluhu Gaiman), film je také naprosto politicky nekorektní z pohledu pozice mužů a žen (poslení dobou mám ostatně pocit, že se k tomu mnoho filmů vrací). Zkrátka konečně fantasy pro dospělé bez obrýlených dětiček zachraňujících svět. A 3D verzi doporučuju. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (19)

  • Většina rekvizit byly drátěné modely, protože skutečné předměty by bránily kamerám snímat body, nakreslené pro účely animace na tělech herců. (Crackonosc)
  • Do některých kin byl film dovážen pod jménem "Epic". (Karlos80)

Související novinky

Tintin už má obličej

Tintin už má obličej

25.03.2008

Spielberg a Jackson to s tou digitálně animovanou adaptací slavné komiksové série Tintin myslí opravdu vážně. Dokonce tak vážně, že první díl trilogie bude podle všeho dalším Spielbergovým režijním… (více)

Herecké posily 1: Krásky

Herecké posily 1: Krásky

06.03.2008

Už tradičně pro vás máme souhrn několika zajímavých castingových novinek k filmům, o nichž už jsme psali dříve. Dnes začneme těmi hezčími doplňky ;-). Start natáčení hororu (resp. nadpřirozeného… (více)

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

11.09.2007

Dávnověcí skandinávští bojovníci se vrací na plátna kin. V posledních letech se jim tam kdovíjak nedařilo. Adaptace Crichtonových Pojídačů mrtvých pod tuzemským názvem Vikingové dopadla tuze neslavně… (více)

Reklama

Reklama