Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (895)
Osobně mám slabost pro tento druh Jekyll-Hydovského příběhu v náručí krásky a zvířete spojující staré s novým v osidlech gotické atmosféry. Ačkoliv je Vlkodlak hororem na jedno použití a možná i zbytečným remakem, nedá se mu upřít dokonale temná atmosféra ženoucí příběh kupředu. Střihová skladba je přinejmenším zvláštní a je zřejmé, že se předělávalo poměrně hodně. Avšak všechno bledne před hezky postaru udělanými maskami spolu s až nečekanými krvavými jatky a pohledem Emily Blunt. 102 minutová stopáž je tak akorát, aby nestihla nudit a skončila v tak rychlém sledu v jakém vlastně začala. I přes všechny chyby solidních 7/10. ()
Konečne som sa po dlhom čase dočkal kvalitného filmu o vlkodlakoch. Werewolf horrorov, ktoré za niečo stoja sa doposiaľ moc nenatočilo. Preto ma titul „The Wolfman“ hodne potešil. Téma je výborne spracovaná. Zasadenie deja do 19. storočia, na veľké Viktoriánske sídlo v Blackmoore, v Anglicku, je skvelé. Výborné sú aj scény z nočného Londýna. Vďaka štedrej produkcii je stvárnenie tejto historickej doby presvedčivé. Prvotriedne je taktiež herecké obsadenie. Hlavné úlohy si zahrali energický Benicio Del Toro a skúsený veterán Anthony Hopkins. Celý snímok sa drží časom zaužívaných postupov v tomto špecifickom horrorovom subžánre, ktoré sú obohatené romantickou linkou, profesionálnymi filmovými trikmi, pôsobivými hudobnými podkladmi a nápaditým výtvarným prevedením jednotlivých scén. **** ()
Čekal se horror, čekala se pocta originálu. Ale nečekalo se po všech stránkách komplexní drama, které kombinuje více žánrů než jsem mohl kdy doufat. Scénář od samého začátku dává tušit, že tady se půjde do těch nejtemnějších vod a přerod do zrůdy ukazuje v podobě pokročilého duševního rozkladu. Na první pohled vypadají "falešné" lekavé momenty jako klišovitý neduh, ale filmu jako celku právě tyhle scény slouží jako postupující trauma. Jako noční můra, ze které se hlavní hrdina trhaně probouzí, aby se budil do skutečné, plíživé a neodvratné skutečnosti, která si s děsivými představami nezadá. Johnstonova režie navíc tohle všechno umocňuje na depresivní druhou. A když si to v dialogu vyříkají Benicio Del Toro s Anthonym Hopkinsem, tak není co řešit. Vzniklo velmi specifické dílo, které určitě není pro každého, ale kdo se na něj dokáže podívat i jinak než jako na monster horror, může si odnést více, než by kdy čekal. ()
Vlkodlačí horory to u mě až na výjimky nemají lehké (stejně jako upírské), vždy jim však dám novou šanci. Vlkodlak ji dostal, avšak po polovině stopáže ji promrhal. Benicio Del Toro přijíždí vyřešit zmizení a následnou smrt svého bratra, potýká se s odcizeným otcem a nepřátelskou atmosférou městečka. Potud na jedničku. Atmosféra je hutná a z každého filmového políčka je cítit viktoriánská Anglie. Výprava, kostýmy, herci - to vše dělá z prvních pětačtyřiceti minut něco, co tu už dlouho nebylo. Poté však přijde zvrat, který pošle většinu zmíněného do kopru. Žánr se otočí o sto osmdesát stupňů a namísto perfektního mysteriozního thrilleru tu máme béčkový akční horor, který si hraje na rodinné drama o válce mezi otcem a synem. Takhle promrhanou příležitost jsem neviděl už delší dobu, alespoň se na obrazovce promenádují vynikající herci. Benicio je výborný v obou polovinách Vlkodlaka a Hugo Weaving si zaslouží vlastní spinoff, všechny ale strčí do kapsy Hopkins s jablkem ve scéně na schodišti. PS: Spoiler - namaskovaný Hopkins je výborným nechtěným digitálním vtipem. [Unrated director's cut] ()
Vo vzťahu k predchodcom nevýrazné a zbytočné. Ľakačky a napätie nefungujú, aspoň že krvi sa tvorcovia nebáli. Pekná retro výprava a kvalitné obsadenie bojujú s vanhelsingovským komplexom samoúčelných digitálnych atrakcií. A vzťah otec-syn, ktorý mal byť dramatickým motorom filmu, nefunguje vôbec. Oscaroví laureáti Hopkins a Del Toro sú tu bohužiaľ iba preto, aby pre letnú hollywoodskú jednohubku evokovali punc vyššej kvality. Viac diváckej radosti než oni dvaja, vzbudí inšpektor Scotland Yardu - „vedľajšák“ Hugo Weaving. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Medvěd ve vlastnictví cikánů je ten samý, který byl použit i ve filmu Zlatý kompas (2007), kde byl pomocí animace přeměněn z ledního medvěda na grizzlyho. (R´Hell)
- Ve filmu si zahrál i sám maskér Rick Baker, a to cikána, který písknutím varuje tábor, že začal útok vlkodlaka. (R´Hell)
- Vytí vlkodlaka nahrál Gene Simmons z KISS. (Chatterer)
Reklama