Režie:
Ruggero DeodatoScénář:
Gianfranco ClericiKamera:
Sergio D'OffiziHudba:
Riz OrtolaniHrají:
Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Carl Gabriel Yorke, Ruggero Deodato, Paolo Paoloni, Luigina Rocchi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh, který vám bude vyprávět tento film, se skutečně stal. Do pralesů Jižní Ameriky odjíždí čtyřčlenná skupina mladých reportérů, aby natočili unikátní záběry s domorodci, kteří se ještě nesetkali s bílým člověkem. Podaří se jim nalézt kmen údajných lidojedů, kteří však o bílé návštěvníky nejeví přílišný zájem. Mladí reportéři se je proto pokusí vyrušit z jejich poklidného života. Tento film je nevhodný pro osoby mladší 18 let, protože obsahuje autentické záběry kanibalských orgií, které se tehdy opravdu odehrály. (Vapet Production)
(více)Videa (2)
Recenze (629)
Film se mi dost líbil, to musím říct hned na začátku. Ne, že bych se někdy nějak vyžíval v násilí nebo ho vyhledával, ale nezatratím něco jen proto, že se tam ukáže pár galonů krve nebo metrů střev. Pravda, násilí tu zobrazují dost naturálně a dokonce opravdu zabijí i několik zvířat přímo před kamerou. Ale já se ptám, komu to vadí? A proč vůbec? Co je horší, sportovní střelec, kterej zabíjí zvířata jen kvůli trofejím nebo filmař, kterej je zabije kvůli filmu a mrtvolky jsou následně všechny snězeny? Co tedy říkáte na všechny ty možné různé kosmetické přípravky, viagry, parfémy a jiný zbytečný sračičky zkoušený na zvířatech (ajo, tamto nejsou želvy ale jen vobyčejný psi a kočky a králíci a je to pro dobrou věc). Co byste řekli, kdyby před kamerou chytili rybu, zabili a vykuchali? Nebo lapli králíka, dali mu jednu za ucho a pak zařízli? Nebo zakroutili slepici krkem? Hnus, jak tady mnoho ostatních uživatelů píše, jsem pravda vůbec necítil. Tedy takto, necítil jsem ho při zabíjení zvířat. Proč? Jsem masožravec a i já pár zvířat na jídlo zabil. Hnus jsem cítil spíš ve spojení s lidma a jejich činama. A občas nedůvěru, protože některé násilnosti na lidech páchané vypadaly opravdu jako skutečné, přestože nemůžu říct, že by si je ti čtyři zmetci nezasloužili a že bych jim to nepřál. Za skvělej považuju nápad, že v první části filmu profesor Monroe hledá celou skupinku dokumentaristů a vidí důsledky jejich chování a až potom, co bylo příčinou. Taky je zajímavý srovnání "civilizovaných" a divochů. Občas jsem netušil, kdo je kterej. Film to určitě není pro děti, ale za nedůležitej ho nepovažuju. Poselství přeci jen nějaký nese, a to abychom se na sebe mohli podívat do zrcadla bez uzardění, abychom se chovali jako zvířata a ne jako lidé. Protože zvířata nikdy nejednají ve vzteku, nenávisti, hlouposti, malichernosti, sobectví nebo z nudy. Zvířata nezabíjejí pro radost, neukájejí se sledováním násilí a reality v televizi, neznají nic z toho špatného, co znamená být člověkem. a přiznejme si, existence člověka přináší vesmíru spíš to špatné. ()
Dosť primitívny spôsob snahy upútania pozornosti a zarobenia pár korún. Úplne zvrátený horrorový dokument, teda ak sa to vôbec k niečomu horrorovému vôbec blíži. Je to len pár nechutných a naozaj hrôzostrašne vyzerajúcich záberov, bez deja a zápletky. Ale ak to je skutočne autentický materiál, čo niektoré zábery tento pocit evokujú, preklínam tvorcov a hlavne distrútorov takéhoto svinského materiálu. 40%. ()
Obrazově - narativní experiment, který je snadné zavrhnout pro jistou samoúčelnost ve vypovězení až nehorázně triviální myšlenky, ale předně je třeba si uvědomit, že Cannibal Holocaust není filmem, který kdy měl nebo bude mít v úmyslu zpovídat se široké divácké obci a deklamovat své poselství na úkor své, pro onu širokou obec většinou barbarské a nic neříkající obrazové formy. Ne - Cannibal Holocaust je minimalistické a až na dřeň osobité filmové dílo, sebevědomý zprostředkovatel "skutečného příběhu" natolik skutečným způsobem, že dalece přesahuje rozměr všeobecně přijímaného charakteru filmové výpravy a stává se nejen kontroverzním a po zásluze slavným dílem, ale i unikátní sondou do zvrácené filmařské duše, v níž bude mít jista fanouškovská squadra včetně mě vždy co nového a znepokojujícího nacházet.... Přesto hodnotím záporně, jelikož nastavená míra brutality sice přesně zapadá do celého schématu a hanět její samoúčelnost je v tomto ohledu naprosto absurdní, ale absolutní nezájem a nulovou emocionální odezvu směrem k postavám nebo navazujícímu dění, které jsem v celém průběhu nepřetržitě (ne)pociťoval, je v případě tohoto snímku pro jeho tvůrce stejná prohra, jako u filmů Davida Lynche to, že je plně pochopíme :)) ()
Nie je ľahké ohodnotiť tento film. Zaslúži si snáď dobré porno nejaké hviezdy len za to, že mi priviedlo erekciu? Mám považovať za pozitívum filmu, že zákerne zatlačil na moje najvnútornejšie a najintímnejšie pudové body a cítil som sa pri ňom hnusne a previnilo? (previnilo za dobrovoľné, voyeurské sledovanie toho najväčšieho hnusu pod slnkom) Posledný záber filmu evokuje pocit, akoby režisér skutočne dosiahol svojho cieľu a vyhral. Ak je to tak, potom si Cannibal Holocaust zaslúži nie 3, ale 5 hviezd. Ale je to VEĽMI diskutabilné a najradšej by som film nehodnotil. Pretože ak to tak nie je, mali by ho do poslednej kópie spáliť. ()
Tento film som nebola schopná pozerať. Videla som kúsok scény s korytnačkou, na niečo ďalšie som už dokázala len nakuknúť zrýchleným posunom a stačilo. No aj tak som ho ohodnotila ako odpad a na svojom rozhodnutí trvám. Je to zverstvo najhrubšieho zrna a je mi jedno, kde boli a neboli trikové zábery. Takéto veci vymyslí a natočí len chorý človek pre chorých ľudí. Neviem ani slovami vyjadriť, čo by som povedala a urobila pánovi Deodatovi, keby som ho mala v pivnici. Asi by som na ňom vyskúšala zopár hmatov, ktoré jeho "herci" trénovali na korytnačke. ()
Galerie (38)
Photo © Vapet Productions
Zajímavosti (46)
- Deodatovi vnukl nápad k natočení filmu jeho syn, který sledoval televizní noviny. Tehdy si uvědomil, že lidé se přehnaně soustředí na násilí. (HellFire)
- Robert Kerman byl hvězdou porno filmů, snažící prosadit se ve filmu. Po natočení Kanibalů se svého snažení zřekl a vrátil se zpět k pornu. (HellFire)
- Carl Gabriel Yorke (Alan Yates) přiznal, že když měl mít před kamerou sex s Fransescou Ciardi (Faye Daniels), navrhla mu, aby šli spolu do džungle a tam si to zkusili bez kamer. (Kulmon)
Reklama